*

Αποστολέας Θέμα: Xριστοφιλοπούλου: Να διδάσκεται η λογοτεχνία από τους ξενόγλωσσους...  (Αναγνώστηκε 11658 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Αν και έχω δηλώσει πολλές φορές ότι το ιδανικό είναι ο καθένας να διδάσκει αποκλειστικά αυτό που σπούδασε.. στην πράξη, και με τον τρόπο που γίνονται τα μαθήματα, το να διδάξει ένας ξενόγλωσσος λογοτεχνία ή ιστορία, είναι πταίσμα μπροστά στα υπόλοιπα τερατώδη που γίνονται στην ελληνική εκπαίδευση.
Ας είμαστε ειλικρινείς.. η φασαρία γίνεται γιατί κάποιοι "τρώνε" ώρες από άλλους κλπ  ;)

Πάντως αυτό με τις β' αναθέσεις σε ξενόγλωσσους και όχι μόνο γινόταν και γίνεται και σε άλλες χώρες, με καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα από εδώ. Οπότε ας μην κινδυνολογούμε άδικα. Τα χειρότερα έρχονται.. ξεκινώντας με την τριτοβάθμια εκπαίδευση από τον Αύγουστο, όπου υποτίθεται θα ψηφιστεί ο νέος νόμος-τερατούργημα. Αν περάσει, μετά να δείτε γλέντια με ειδικότητες, πτυχία κλπ.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος giota8

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3379
  • Φύλο: Γυναίκα
  • δεν περιγραφω αλλο!!! ΠΕ06
    • Προφίλ
    • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ06
δεν μπορω να καταλαβω πως γινεται και ορισμενοι μετατρεπουν καποια θεματα σε αρενες οπου πρεπει να τα βγαζουμε και να τα μετραμε!!!
θα συμφωνησω με το Μαρκο και παραθετω ξανα την αποψη του μπας και καποιοι ξεκολλησουν και δουν και λιγο πιο μακρια απο τη μυτη τους

 

 * Η δικη μου γνωμη ειναι πως πρεπει να δωσουμε βάρος στο τί/ποιές ενέργειες πρεπει και μπορουν να γινουν, ωστε η λογοτεχνια να διδασκεται απο τους φιλολογους, και μόνο, και πώς οι ξένες γλωσσες πρεπει να παρουν τη θεση που αξιζει με ικανοποιητικο αριθμό ωρών διδασκαλιας στην β΄βαθμια εκπαιδευση.
Επίσης, θεωρώ πως η αναθεση της λογοτεχνίας σε συναδελφους ξενης φιλολογιας υποβαθμιζει στην ουσια την ειδικοτητα τους και γιαυτο πριν απο λιγες μερες προεβησαν σε διαμαρτυρια.



υγ. εχει ηδη γινει μια παρατηρηση...το βλεπω να πηγαινει για κλειδωμα και αυτο το θεματακι
Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Αποσυνδεδεμένος klasikos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 426
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο διδάσκων διδάσκεται
    • Προφίλ
Το κακό με τις β΄ αναθέσεις έχει παραγίνει. Η Χριστοφιλοπούλου βλέποντας να αδειάζουν τα ταμεία του κράτους ήδη διερευνά, όπως η ίδια δήλωσε, να αναθέσει τη λογοτεχνία στους ξενόγλωσσους. Ήδη, όμως, οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι έχουν πάρει πολλές ώρες ιστορίας.
Εγώ δεν είμαι τόσο αντίθετος στο να διδάσκουν ιστορία (νομικά η β΄ ανάθεση ιστορίας ισχύει), αλλά να πάρουν 2-4 ώρες ιστορίας, για να μην ταλαιπωρούνται πηγαίνοντας σε άλλο σχολείο. Γιατί ας το παραδεχτούμε όλοι: Σε ποιον αρέσει να πηγαίνει σε 2-3 σχολεία όταν μάλιστα το ένα από το άλλο είναι 20 και 30 χλμ; Εγώ όμως έχω δουλέψει σε σχολείο που ξενόγλωσση συνάδελφος είχε 21 ώρες ιστορίας! Ε, συγγνώμη, αυτό είναι υπερβολή!
Το κακό, βέβαια, με τη β΄ ανάθεση ιστορίας έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια με τους παλιούς μόνιμους φιλολόγους. Αυτοί απέφευγαν την ιστορία (όχι όλοι), διότι τα παιδιά βαριούνται να ακούνε μπλα-μπλα (η ιστορία βέβαια δε διδάσκεται μόνο με μπλα-μπλα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και συνήθως οι μαθητές δε διαβάζουν. Οπότε, άφησαν την ιστορία στους ξενόγλωσσους, για να συμπληρώνουν κι αυτοί το ωράριο τους (happy end για όλους).
Με το επιχείρημα που συμφωνώ απόλυτα εγώ με συναδέλφους φιλολόγους είναι ότι εμείς οι φιλόλογοι εξεταζόμαστε στον ΑΣΕΠ και στην ιστορία χωρίς μάλιστα να μας δίνουν βιβλιογραφία. Νομικά η β΄ ανάθεση λογοτεχνίας δεν ισχύει (ακόμα...), αλλά κι εμείς ως κλάδος ΠΕ02 δεν αντιδράμε, για να το αποτρέψουμε. Πού είναι οι υπογραφές οεο;;;; Για να μην παρεξηγηθώ από τους συναδέλφους ξενόγλωσσους: Δεν αμφισβητώ σε καμιά περίπτωση ούτε το πολύ καλό επίπεδό τους (στο αντικείμενό τους), ούτε και τις αξιόλογες σπουδές τους. Ούτε φυσικά ένα πιστοποιητικό proficiency (δεν είναι πτυχίο σε καμία περίπτωση) κάνει κάποιον φιλόλογο ικανό να διδάξει την ξένη γλώσσα.
Πολλοί συνάδελφοι ξενόγλωσσοι θέτουν ως επιχείρημα ότι κάποιοι φιλόλογοι δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας. Πράγματι, αυτό συμβαίνει. Οι φιλόλογοι όμως που δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας, δε διδάσκουν καλά ούτε τα αρχαία ούτε τα νέα. Αυτή η δουλεία χρειάζεται -συν τοις άλλοις- μεράκι. Όπως ασφαλώς υπάρχουν και συνάδελφοι ξενόγλωσσοι που δε διδάσκουν καλά το δικό τους αντικείμενο (αγγλικά, γαλλικά κ.λπ). Όλοι από τα μαθητικά μας χρόνια έχουμε να θυμηθούμε παραδείγματα και από τις δυο περιπτώσεις.
Λένε οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι ότι στο τμήμα τους έχουν διδαχτεί και λογοτεχνία και ιστορία. Δεν το αμφισβητώ! Κάποιοι, άλλωστε, φρόντισαν να βάλουν και links με οδηγούς σπουδών ξένων φιλολογιών, για να διαπιστώσουμε ότι όντως έχουν δίκιο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν λογοτεχνία ή ιστορία. Όπως επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν ξένη γλώσσα στο δημόσιο δεν έχουν ούτε οι απόφοιτοι του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου που διδάσκονται  και ξένη γλώσσα και ξένη λογοτεχνία.
Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει... (Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος marilou26

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 80
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ας ερθω να πω κι εγω που τελειωσα Φ.Π.Ψ οτι εχω διδαχτει περισσοτερες ψυχολογιες παρα αρχαια(2 για την ακριβεια).Αυτο σαφως δε μου δινει τη δυνατοτητα να διδαξω ψυχολογια και ουτε μου εδωσαν κανενα προνομιο απ το υπουργειο να μπλεχτω στα χωραφια των ψυχολογων(ορθως).Απο  την αλλη ουτε αρχαια αοσθανομαι ετοιμη να διδαξω.Καταληγοντας  γι ακομα μια φορα θελω να πω οτι δε φταινε οι συναδελφοι,αλλα εμεις που εριζουμε μεταξυ μας και δεν κανουμε κατι για την ολη κατασταση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Αν και έχω δηλώσει πολλές φορές ότι το ιδανικό είναι ο καθένας να διδάσκει αποκλειστικά αυτό που σπούδασε.. στην πράξη, και με τον τρόπο που γίνονται τα μαθήματα, το να διδάξει ένας ξενόγλωσσος λογοτεχνία ή ιστορία, είναι πταίσμα μπροστά στα υπόλοιπα τερατώδη που γίνονται στην ελληνική εκπαίδευση.
Ας είμαστε ειλικρινείς.. η φασαρία γίνεται γιατί κάποιοι "τρώνε" ώρες από άλλους κλπ  ;)

Πάντως αυτό με τις β' αναθέσεις σε ξενόγλωσσους και όχι μόνο γινόταν και γίνεται και σε άλλες χώρες, με καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα από εδώ. Οπότε ας μην κινδυνολογούμε άδικα. Τα χειρότερα έρχονται.. ξεκινώντας με την τριτοβάθμια εκπαίδευση από τον Αύγουστο, όπου υποτίθεται θα ψηφιστεί ο νέος νόμος-τερατούργημα. Αν περάσει, μετά να δείτε γλέντια με ειδικότητες, πτυχία κλπ.

Δε νομίζω όμως ότι στις άλλες χώρες η β' ανάθεση υπερισχύει της α'. Τι θέλω να πω με αυτό; Ότι πλέον δεν υπάρχει φιλόλογος που να διδάσκει το μάθημα της ιστορίας -τουλάχιστον στα περισσότερα σχολεία της Αττικής αυτό συμβαίνει. Είναι δηλ. σαν το μάθημα να είναι πλέον α' ανάθεση στους ξενόγλωσσους συναδέλφους και όχι β'. Πολύ φοβάμαι ότι το ίδιο θα γίνει και με τη λογοτεχνία, αν υλοποιηθούν οι δηλώσεις της κας Χριστοφιλοπούλου.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος mania1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 202
    • Προφίλ
  Το θέμα είναι απλό: πρέπει να καλύψουν τους ξενόγλωσσους που έμειναν χωρίς ώρες και έχουν ξεσηκωθεί γιατί φοβούνται ότι θα χάσουν την οργανική τους. Από εκεί και πέρα δεν τους νοιάζει ποιος θα κάνει καλύτερα το αντικείμενο και είναι αστείο να νομίζουμε ότι τους απασχολεί. Ίσα ίσα καλύπτουν ώρες και δεν κάνουν νέους διορισμούς.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Aristokrat συμφωνώ και επαυξάνω,όσο για το σχόλιο της ξενόγλωσσης συναδέλφου κι εγώ έχω proficiency ,οπότε μπορώ να διδάξω αγγλικά. ;D
Tο proficiency το έχουν οι μισοί Έλληνες καθώς και την άδεια διδασκαλίας που δίνεται σε απόφοιτους λυκείου και υπάρχει και το proficiency της πληροφορικής που δίνει το δικαίωμα διδασκαλίας της πληροφορικής , υπήρξαν και σεμινάρια 400 ωρών με μαθηματικούς και φιλολόγους , θεολόγους  να διδάσκουν στα δημοτικά πληροφορική (ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΆ ΧΡΌΝΙΑ) και το πιο τραγικό  ενώ υπάρχει σχολή ειδικής αγωγής ο καθένας με ένα σεμινάριο έμπαινε στη ειδική αγωγή και έπαιρνε μόρια, μήπως να δίνουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας επιπέδου Γ2 και να διδάσκουν ελληνικά με το απολυτήριο του Λυκείου?    Παιδιά έχουμε πιο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθούμε μη βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας, ο στόχος είναι η υπουργός και οι αποφάσεις της όχι οι συνάδελφοι ειδικοτήτων. Η προσωπική μου παρατήρηση είναι ότι η μπαχαλοποίηση θα έρθει σε όλους τους τομείς και μην ξεχνάτε τους περιβαλλοντολόγους που διδάσκουν και φυσική στα σδε και τους φιλογους που μπήκαν στη γενική αν και με τα σεμινάρια είχαν κατοχυρώσει 24μηνο με το σεμινάριο της ειδικής

Συνάδελφε τόσες ανακρίβιες σε μια πρόταση είναι για να τονίσεις την μπαχαλοποίηση που λες παρακάτω ε ?

1. Αν οι μισοί Έλληνες είχαν proficiency θα το βλέπαμε κάπως στην μοριοδότηση των εκπαιδευτικών για τις κρίσεις. Δεν έχουν λοιπόν οι μισοί Έλληνες.

2. Για την άδεια διδασκαλίας που λες μετά, δεν ξέρω να την έχει κανένας από τον κύκλο μου, άρα δεν νομίζω να είναι κατά αντιστοιχία οι μισοί έλληνες

3. την εποχή που ζητούσε το κράτος εκπαιδευτικούς με γνώσεις πληροφορικής για να πάρει ωρομίσθιους στα ολοήμερα δημοτικά δεν υπήρχε ικανός αριθμός πληροφορικών, γιαυτό και ζητούσε και καλά έκανε. Μετά από 2 χρόνια που βγήκε κόσμος από τις σχολές πληροφορικής το σταμάτησε και καλά έκανε.

4. η σχολή ειδικής που λες βγάζει μόνο νηπιαγωγούς και δασκάλους, μεταπτυχιακά ειδικής είναι ελάχιστα, ορθά δίνει το δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς με σεμινάρια ειδικής να διδάσκουν στην ειδική Β/θμιας η εναλακτική είναι να μην διδάσκονται καθόλου τα παιδιά μέχρι να γίνει σχολή για β/θμια ή παραπάνω μεταπτυχιακά ή να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα προσόν.

5. περί ΣΔΕ και περιβαλλοντολόγων και φυσικής. Δεν υπάρχει το μάθημα της φυσικής στα ΣΔΕ, υπάρχουν τα μαθήματα Φυσικές Επιστήμες   (μπορούν να διδάξουν οι ειδικότητες: ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05  ΠΕ12.10) και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (μπορούν να διδάξουν οι ειδικότητες: ΠΕ04, ΠΕ12.08, ΠΕ14.04, ΠΕ14.05.). Στο e-aitisi  οι περιβαλλοντολόγοι είναι οι ΠΕ12.13 τους βλέπεις πουθενά ?

6. Οι φιλόλογοι ορθά μπήκαν στο 24μηνο αφού στην β/θμια (όπως και στην α/θμια για λίγο ακόμα) δεν υπάρχει διορισμός σε ειδική, και ακόμα και όταν διοριστείς μπορείς να παίρνεις μεταθέσεις, αποσπάσεις από γενική σε ειδική
και τούμπαλιν. Με άλλα λόγια η εκπαίδευση θεωρείτε ενιαία γιατί στην β/θμια δεν υπάρχουν ειδικές σχολές όπως στην α/θμια.

Για το θέμα μας τώρα, υπάρχουν 2 καθαρές επιλογές. Ή δεν θα έχουμε καθόλου δεύτερες αναθέσεις ή θα έχουμε.
Αν δεν έχουμε τότε οι Μαθηματικοί κάνουν μαθηματικά και όχι γεωγραφία. Οι φυσικοί κάνουν φυσική και όχι χημεία,βιολογία,γεωγραφία. Οι Βιολόγοι βιολογία και τίποτα άλλο. Οι Γεωλόγοι μόνο γεωγραφία. Οι του Ιστορικού ιστορία και ίσως αρχαία. Οι φιλόλογοι μόνο νέα,αρχαία,λατινικά. Οι ΦΠΨ δεν ξέρω. Οι θεολόγοι μόνο θρησκευτικά κλπ κλπ κλπ. Αν σας θίγει το παραπάνω τότε δεχόμαστε τις β αναθέσεις.

Όπου αν έχουμε β αναθέσεις τότε βρίσκω απόλυτα λογικό και οι ξενόγλωσσοι να κάνουν λογοτεχνία λογικότερο από το να κάνουν ιστορία που δεν έχουν καμία σχεδόν σχέση.

Αποφασίστε τι θέλετε. Αλλά να αποδέχεστε και τις συνέπειες.

Εγώ θεωρώ σωστό να μην υπάρχει καθόλου β ανάθεση αλλά έτσι όπως ήμαστε δομημένοι περισσότερο μπάχαλο θα γίνει παρά καλό. Αν γίνει πρέπει να γίνει με μεταβατική περίοδο, ώστε να μπορέσει το σύστημα να έχει χρόνο να ισορροπήσει.



Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Είναι προφανές ότι  το «οι μισοί έλληνες έχουν Proficiency» είναι σχήμα λόγου, για να δείξει ότι όντως πια είναι ένα πολύ διαδεδομένο προσόν. Ομοίως άδεια διδασκαλίας έχει βγάλει πλέον πολύς κόσμος που κατέχει το πτυχίο αυτό, κόβοντας κομμάτι της πίτας από τους αποφοίτους αγγλικής φιλολογίας.
Τα σεμινάρια 400 ωρών πληροφορικής, από τα μεγαλύτερα αίσχη που ανεχτήκαμε στο χώρο της παιδείας,  ήταν ένας καλός τρόπος βολέματος διαφόρων άσχετων ειδικοτήτων, μέχρι και σεμιναριούχοι θεολόγοι διορίστηκαν. Σχολές πληροφορικής υπάρχουν από το 1983 στην Ελλάδα, αν ήθελαν καταρτισμένους στο αντικείμενο εκπαιδευτικούς στα σχολεία θα μπορούσαν να τους έχουν, αλλά το να βολέψουν κόσμο ήθελαν απλά.
Ομοίως τα σεμινάρια της ειδικής αγωγής αποτέλεσαν μία άλλη πολύ καλή μπίζνα, αφού χωρίς κανέναν έλεγχο από το Υπουργείο για το ποιος διδάσκει, τι διδάσκει και τι (και αν) μαθαίνει ο επιμορφούμενος, έβαλαν κόσμο και λαό στα ειδικά σχολεία, ο οποίος προφανώς στη συνέχεια θα μάθει στου κασίδη το κεφάλι. Οι δε απόφοιτοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι ειδικής αγωγής, αν και οι μόνοι απόφοιτοι πανεπιστημιακής σχολής με ουσιαστική κατάρτιση στην ειδική αγωγή, παραμένουν αδιόριστοι και καταδικασμένοι να δουλεύουν ες αεί αναπληρωτές, την ίδια ώρα που στα ειδικά σχολεία εργάζεται κάθε καρυδιάς καρύδι.
Συμπέρασμα, η δημόσια παιδεία ως τομέας του φαύλου και διεφθαρμένου ελληνικού δημοσίου, δεν μπόρεσε τελικά να ξεφύγει από τη μοίρα της διαπλοκής, της αρπαχτής, των ρουσφετιών  και του βολέματος. Και με αυτή τη λογική της αρπαχτής και της ξεπέτας δίνονται και οι δεύτερες αναθέσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 09, 2011, 07:50:19 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος mpesg

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1996
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Aristokrat συμφωνώ και επαυξάνω,όσο για το σχόλιο της ξενόγλωσσης συναδέλφου κι εγώ έχω proficiency ,οπότε μπορώ να διδάξω αγγλικά. ;D
Tο proficiency το έχουν οι μισοί Έλληνες καθώς και την άδεια διδασκαλίας που δίνεται σε απόφοιτους λυκείου και υπάρχει και το proficiency της πληροφορικής που δίνει το δικαίωμα διδασκαλίας της πληροφορικής , υπήρξαν και σεμινάρια 400 ωρών με μαθηματικούς και φιλολόγους , θεολόγους  να διδάσκουν στα δημοτικά πληροφορική (ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΆ ΧΡΌΝΙΑ) και το πιο τραγικό  ενώ υπάρχει σχολή ειδικής αγωγής ο καθένας με ένα σεμινάριο έμπαινε στη ειδική αγωγή και έπαιρνε μόρια, μήπως να δίνουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας επιπέδου Γ2 και να διδάσκουν ελληνικά με το απολυτήριο του Λυκείου?    Παιδιά έχουμε πιο σοβαρά προβλήματα να ασχοληθούμε μη βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας, ο στόχος είναι η υπουργός και οι αποφάσεις της όχι οι συνάδελφοι ειδικοτήτων. Η προσωπική μου παρατήρηση είναι ότι η μπαχαλοποίηση θα έρθει σε όλους τους τομείς και μην ξεχνάτε τους περιβαλλοντολόγους που διδάσκουν και φυσική στα σδε και τους φιλογους που μπήκαν στη γενική αν και με τα σεμινάρια είχαν κατοχυρώσει 24μηνο με το σεμινάριο της ειδικής

Συνάδελφε τόσες ανακρίβιες σε μια πρόταση είναι για να τονίσεις την μπαχαλοποίηση που λες παρακάτω ε ?

1. Αν οι μισοί Έλληνες είχαν proficiency θα το βλέπαμε κάπως στην μοριοδότηση των εκπαιδευτικών για τις κρίσεις. Δεν έχουν λοιπόν οι μισοί Έλληνες.

2. Για την άδεια διδασκαλίας που λες μετά, δεν ξέρω να την έχει κανένας από τον κύκλο μου, άρα δεν νομίζω να είναι κατά αντιστοιχία οι μισοί έλληνες

3. την εποχή που ζητούσε το κράτος εκπαιδευτικούς με γνώσεις πληροφορικής για να πάρει ωρομίσθιους στα ολοήμερα δημοτικά δεν υπήρχε ικανός αριθμός πληροφορικών, γιαυτό και ζητούσε και καλά έκανε. Μετά από 2 χρόνια που βγήκε κόσμος από τις σχολές πληροφορικής το σταμάτησε και καλά έκανε.

4. η σχολή ειδικής που λες βγάζει μόνο νηπιαγωγούς και δασκάλους, μεταπτυχιακά ειδικής είναι ελάχιστα, ορθά δίνει το δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς με σεμινάρια ειδικής να διδάσκουν στην ειδική Β/θμιας η εναλακτική είναι να μην διδάσκονται καθόλου τα παιδιά μέχρι να γίνει σχολή για β/θμια ή παραπάνω μεταπτυχιακά ή να προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα προσόν.

5. περί ΣΔΕ και περιβαλλοντολόγων και φυσικής. Δεν υπάρχει το μάθημα της φυσικής στα ΣΔΕ, υπάρχουν τα μαθήματα Φυσικές Επιστήμες   (μπορούν να διδάξουν οι ειδικότητες: ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05  ΠΕ12.10) και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (μπορούν να διδάξουν οι ειδικότητες: ΠΕ04, ΠΕ12.08, ΠΕ14.04, ΠΕ14.05.). Στο e-aitisi  οι περιβαλλοντολόγοι είναι οι ΠΕ12.13 τους βλέπεις πουθενά ?

6. Οι φιλόλογοι ορθά μπήκαν στο 24μηνο αφού στην β/θμια (όπως και στην α/θμια για λίγο ακόμα) δεν υπάρχει διορισμός σε ειδική, και ακόμα και όταν διοριστείς μπορείς να παίρνεις μεταθέσεις, αποσπάσεις από γενική σε ειδική
και τούμπαλιν. Με άλλα λόγια η εκπαίδευση θεωρείτε ενιαία γιατί στην β/θμια δεν υπάρχουν ειδικές σχολές όπως στην α/θμια.

Για το θέμα μας τώρα, υπάρχουν 2 καθαρές επιλογές. Ή δεν θα έχουμε καθόλου δεύτερες αναθέσεις ή θα έχουμε.
Αν δεν έχουμε τότε οι Μαθηματικοί κάνουν μαθηματικά και όχι γεωγραφία. Οι φυσικοί κάνουν φυσική και όχι χημεία,βιολογία,γεωγραφία. Οι Βιολόγοι βιολογία και τίποτα άλλο. Οι Γεωλόγοι μόνο γεωγραφία. Οι του Ιστορικού ιστορία και ίσως αρχαία. Οι φιλόλογοι μόνο νέα,αρχαία,λατινικά. Οι ΦΠΨ δεν ξέρω. Οι θεολόγοι μόνο θρησκευτικά κλπ κλπ κλπ. Αν σας θίγει το παραπάνω τότε δεχόμαστε τις β αναθέσεις.

Όπου αν έχουμε β αναθέσεις τότε βρίσκω απόλυτα λογικό και οι ξενόγλωσσοι να κάνουν λογοτεχνία λογικότερο από το να κάνουν ιστορία που δεν έχουν καμία σχεδόν σχέση.

Αποφασίστε τι θέλετε. Αλλά να αποδέχεστε και τις συνέπειες.

Εγώ θεωρώ σωστό να μην υπάρχει καθόλου β ανάθεση αλλά έτσι όπως ήμαστε δομημένοι περισσότερο μπάχαλο θα γίνει παρά καλό. Αν γίνει πρέπει να γίνει με μεταβατική περίοδο, ώστε να μπορέσει το σύστημα να έχει χρόνο να ισορροπήσει.
Το πήρες πολύ προσωπικά το θέμα, εγώ απλά ήθελα να δώσω την κωμικοτραγική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της παιδείας , σαφώς και συμφωνώ να σταματήσουν οι β αναθέσεις αφού με την φημολογούμενη κατάργηση της Ιταλικής, Γαλλικής και Ισπανικής φιλολογίας μέσα από την απόκτηση πτυχίου με την ονομασία πτυχίο λατινογενών γλωσσών, καθώς και με την εισαγωγή της Αγγλικής στα νηπιαγωγεία με την διδασκαλία του μαθήματος από νηπιαγωγούς με proficiency και όχι από πτυχιούχους Αγγλικής φιλολογίας , με τη δυνατότητα που δόθηκε σε απόφοιτους όλων των τμημάτων της φιλοσοφικής  (και όλων των ξενόγλωσσων) για την διδασκαλία των νέων ελληνικών στους παλιννοστούντες, η  άδεια για διδασκαλία στην α και β δημοτικού απο νηπιαγωγούς και η διδασκαλία νομίζω στα δημοτικά από πτυχιούχους όλων των τμημάτων της φιλοσοφικής με μεταπτυχιακό από το δημοτικής εκπαίδευσης στα ιδιωτικά σχολεία θα γίνει μεγαλύτερο το μπάχαλο. Οι καιροί είναι δύσκολοι και δυστυχώς θα παραμείνουμε θεατές στο θέατρο της παιδείας. Επαναλαμβάνω για να μη με παρεξηγήσει κανείς , όσα έγραψα τα έγραψα για να επισημάνω τις τεράστιες και άδικες αλλαγές που έρχονται και δυστυχώς το μόνο που μένει ως αντίδραση είναι το να εκτοξεύουμε κατηγορίες μεταξύ μας. Οι αλλαγές είναι μπροστά μας και απλά τις παρακολουθούμε :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ Αν έκανα κάπου λάθος ζητώ συγνώμη δεν διεκδικώ το αλάθητο ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος mpesg

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1996
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Είναι προφανές ότι  το «οι μισοί έλληνες έχουν Proficiency» είναι σχήμα λόγου, για να δείξει ότι όντως πια είναι ένα πολύ διαδεδομένο προσόν. Ομοίως άδεια διδασκαλίας έχει βγάλει πλέον πολύς κόσμος που κατέχει το πτυχίο αυτό, κόβοντας κομμάτι της πίτας από τους αποφοίτους αγγλικής φιλολογίας.
Τα σεμινάρια 400 ωρών πληροφορικής, από τα μεγαλύτερα αίσχη που ανεχτήκαμε στο χώρο της παιδείας,  ήταν ένας καλός τρόπος βολέματος διαφόρων άσχετων ειδικοτήτων, μέχρι και σεμιναριούχοι θεολόγοι διορίστηκαν. Σχολές πληροφορικής υπάρχουν από το 1983 στην Ελλάδα, αν ήθελαν καταρτισμένους στο αντικείμενο εκπαιδευτικούς στα σχολεία θα μπορούσαν να τους έχουν, αλλά το να βολέψουν κόσμο ήθελαν απλά.
Ομοίως τα σεμινάρια της ειδικής αγωγής αποτέλεσαν μία άλλη πολύ καλή μπίζνα, αφού χωρίς κανέναν έλεγχο από το Υπουργείο για το ποιος διδάσκει, τι διδάσκει και τι (και αν) μαθαίνει ο επιμορφούμενος, έβαλαν κόσμο και λαό στα ειδικά σχολεία, ο οποίος προφανώς στη συνέχεια θα μάθει στου κασίδη το κεφάλι. Οι δε απόφοιτοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι ειδικής αγωγής, αν και οι μόνοι απόφοιτοι πανεπιστημιακής σχολής με ουσιαστική κατάρτιση στην ειδική αγωγή, παραμένουν αδιόριστοι και καταδικασμένοι να δουλεύουν ες αεί αναπληρωτές, την ίδια ώρα που στα ειδικά σχολεία εργάζεται κάθε καρυδιάς καρύδι.
Συμπέρασμα, η δημόσια παιδεία ως τομέας του φαύλου και διεφθαρμένου ελληνικού δημοσίου, δεν μπόρεσε τελικά να ξεφύγει από τη μοίρα της διαπλοκής, της αρπαχτής, των ρουσφετιών  και του βολέματος. Και με αυτή τη λογική της αρπαχτής και της ξεπέτας δίνονται και οι δεύτερες αναθέσεις.
αυτό ακριβώς εννοώ , συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο ;)

Αποσυνδεδεμένος sofiagexa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 07
    • Προφίλ
Το κακό με τις β΄ αναθέσεις έχει παραγίνει. Η Χριστοφιλοπούλου βλέποντας να αδειάζουν τα ταμεία του κράτους ήδη διερευνά, όπως η ίδια δήλωσε, να αναθέσει τη λογοτεχνία στους ξενόγλωσσους. Ήδη, όμως, οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι έχουν πάρει πολλές ώρες ιστορίας.
Εγώ δεν είμαι τόσο αντίθετος στο να διδάσκουν ιστορία (νομικά η β΄ ανάθεση ιστορίας ισχύει), αλλά να πάρουν 2-4 ώρες ιστορίας, για να μην ταλαιπωρούνται πηγαίνοντας σε άλλο σχολείο. Γιατί ας το παραδεχτούμε όλοι: Σε ποιον αρέσει να πηγαίνει σε 2-3 σχολεία όταν μάλιστα το ένα από το άλλο είναι 20 και 30 χλμ; Εγώ όμως έχω δουλέψει σε σχολείο που ξενόγλωσση συνάδελφος είχε 21 ώρες ιστορίας! Ε, συγγνώμη, αυτό είναι υπερβολή!
Το κακό, βέβαια, με τη β΄ ανάθεση ιστορίας έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια με τους παλιούς μόνιμους φιλολόγους. Αυτοί απέφευγαν την ιστορία (όχι όλοι), διότι τα παιδιά βαριούνται να ακούνε μπλα-μπλα (η ιστορία βέβαια δε διδάσκεται μόνο με μπλα-μπλα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και συνήθως οι μαθητές δε διαβάζουν. Οπότε, άφησαν την ιστορία στους ξενόγλωσσους, για να συμπληρώνουν κι αυτοί το ωράριο τους (happy end για όλους).
Με το επιχείρημα που συμφωνώ απόλυτα εγώ με συναδέλφους φιλολόγους είναι ότι εμείς οι φιλόλογοι εξεταζόμαστε στον ΑΣΕΠ και στην ιστορία χωρίς μάλιστα να μας δίνουν βιβλιογραφία. Νομικά η β΄ ανάθεση λογοτεχνίας δεν ισχύει (ακόμα...), αλλά κι εμείς ως κλάδος ΠΕ02 δεν αντιδράμε, για να το αποτρέψουμε. Πού είναι οι υπογραφές οεο;;;; Για να μην παρεξηγηθώ από τους συναδέλφους ξενόγλωσσους: Δεν αμφισβητώ σε καμιά περίπτωση ούτε το πολύ καλό επίπεδό τους (στο αντικείμενό τους), ούτε και τις αξιόλογες σπουδές τους. Ούτε φυσικά ένα πιστοποιητικό proficiency (δεν είναι πτυχίο σε καμία περίπτωση) κάνει κάποιον φιλόλογο ικανό να διδάξει την ξένη γλώσσα.
Πολλοί συνάδελφοι ξενόγλωσσοι θέτουν ως επιχείρημα ότι κάποιοι φιλόλογοι δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας. Πράγματι, αυτό συμβαίνει. Οι φιλόλογοι όμως που δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας, δε διδάσκουν καλά ούτε τα αρχαία ούτε τα νέα. Αυτή η δουλεία χρειάζεται -συν τοις άλλοις- μεράκι. Όπως ασφαλώς υπάρχουν και συνάδελφοι ξενόγλωσσοι που δε διδάσκουν καλά το δικό τους αντικείμενο (αγγλικά, γαλλικά κ.λπ). Όλοι από τα μαθητικά μας χρόνια έχουμε να θυμηθούμε παραδείγματα και από τις δυο περιπτώσεις.
Λένε οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι ότι στο τμήμα τους έχουν διδαχτεί και λογοτεχνία και ιστορία. Δεν το αμφισβητώ! Κάποιοι, άλλωστε, φρόντισαν να βάλουν και links με οδηγούς σπουδών ξένων φιλολογιών, για να διαπιστώσουμε ότι όντως έχουν δίκιο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν λογοτεχνία ή ιστορία. Όπως επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν ξένη γλώσσα στο δημόσιο δεν έχουν ούτε οι απόφοιτοι του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου που διδάσκονται  και ξένη γλώσσα και ξένη λογοτεχνία.

Με συγχωρείς, αλλά καλώς δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ξένων γλωσσών, μιας και δεν κάνουν ΚΑΝΕΝΑ μάθημα διδακτίκης, παιδαγωγικών και πρακτικής άσκησης σε σχολεία που κάναμε τουλάχιστον εμείς στην γερμανική του Α.Π.Θ. Και μια μικρή επισήμανση ακόμη...η ξένη λογοτεχνία που κάνουν είναι για λόγους εξάσκησης της μεταφραστικής τεχνικής τους. Δεν αναλύουν την λογοτεχνία όπως κάνουν όλοι οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ελληνικής ή ξένης γλώσσας. Άρα το παράδειγμα είναι λίγο ατυχές, γιατί οι του μεταφραστικού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ σε καμία περίπτωση.
Λάμπει μέσα μου κείνο που αγνοώ... Μα ωστόσο λάμπει...
(Οδ. Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

Συνάδελφοι, τα είπαμε για τη Λογοτεχνία,είναι μάθημα φιλολόγων.
Αυτό ακριβώς πρέπει να μείνει ως εντύπωση και όχι  ότι οι ΠΕ02 τα έχουν βάλει με τους ΠΕ05 ή ΠΕ07 ή ΠΕ34.
Άλλωστε και ο τίτλος του thread δεν αναφέρει πουθενά ΠΕ02 - για να μην πω ότι μόνο τους ΠΕ02 δεν αναφέρει.

Αποσυνδεδεμένος klasikos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 426
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο διδάσκων διδάσκεται
    • Προφίλ
Το κακό με τις β΄ αναθέσεις έχει παραγίνει. Η Χριστοφιλοπούλου βλέποντας να αδειάζουν τα ταμεία του κράτους ήδη διερευνά, όπως η ίδια δήλωσε, να αναθέσει τη λογοτεχνία στους ξενόγλωσσους. Ήδη, όμως, οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι έχουν πάρει πολλές ώρες ιστορίας.
Εγώ δεν είμαι τόσο αντίθετος στο να διδάσκουν ιστορία (νομικά η β΄ ανάθεση ιστορίας ισχύει), αλλά να πάρουν 2-4 ώρες ιστορίας, για να μην ταλαιπωρούνται πηγαίνοντας σε άλλο σχολείο. Γιατί ας το παραδεχτούμε όλοι: Σε ποιον αρέσει να πηγαίνει σε 2-3 σχολεία όταν μάλιστα το ένα από το άλλο είναι 20 και 30 χλμ; Εγώ όμως έχω δουλέψει σε σχολείο που ξενόγλωσση συνάδελφος είχε 21 ώρες ιστορίας! Ε, συγγνώμη, αυτό είναι υπερβολή!
Το κακό, βέβαια, με τη β΄ ανάθεση ιστορίας έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια με τους παλιούς μόνιμους φιλολόγους. Αυτοί απέφευγαν την ιστορία (όχι όλοι), διότι τα παιδιά βαριούνται να ακούνε μπλα-μπλα (η ιστορία βέβαια δε διδάσκεται μόνο με μπλα-μπλα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και συνήθως οι μαθητές δε διαβάζουν. Οπότε, άφησαν την ιστορία στους ξενόγλωσσους, για να συμπληρώνουν κι αυτοί το ωράριο τους (happy end για όλους).
Με το επιχείρημα που συμφωνώ απόλυτα εγώ με συναδέλφους φιλολόγους είναι ότι εμείς οι φιλόλογοι εξεταζόμαστε στον ΑΣΕΠ και στην ιστορία χωρίς μάλιστα να μας δίνουν βιβλιογραφία. Νομικά η β΄ ανάθεση λογοτεχνίας δεν ισχύει (ακόμα...), αλλά κι εμείς ως κλάδος ΠΕ02 δεν αντιδράμε, για να το αποτρέψουμε. Πού είναι οι υπογραφές οεο;;;; Για να μην παρεξηγηθώ από τους συναδέλφους ξενόγλωσσους: Δεν αμφισβητώ σε καμιά περίπτωση ούτε το πολύ καλό επίπεδό τους (στο αντικείμενό τους), ούτε και τις αξιόλογες σπουδές τους. Ούτε φυσικά ένα πιστοποιητικό proficiency (δεν είναι πτυχίο σε καμία περίπτωση) κάνει κάποιον φιλόλογο ικανό να διδάξει την ξένη γλώσσα.
Πολλοί συνάδελφοι ξενόγλωσσοι θέτουν ως επιχείρημα ότι κάποιοι φιλόλογοι δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας. Πράγματι, αυτό συμβαίνει. Οι φιλόλογοι όμως που δε διδάσκουν καλά το μθμ της ιστορίας, δε διδάσκουν καλά ούτε τα αρχαία ούτε τα νέα. Αυτή η δουλεία χρειάζεται -συν τοις άλλοις- μεράκι. Όπως ασφαλώς υπάρχουν και συνάδελφοι ξενόγλωσσοι που δε διδάσκουν καλά το δικό τους αντικείμενο (αγγλικά, γαλλικά κ.λπ). Όλοι από τα μαθητικά μας χρόνια έχουμε να θυμηθούμε παραδείγματα και από τις δυο περιπτώσεις.
Λένε οι συνάδελφοι ξενόγλωσσοι ότι στο τμήμα τους έχουν διδαχτεί και λογοτεχνία και ιστορία. Δεν το αμφισβητώ! Κάποιοι, άλλωστε, φρόντισαν να βάλουν και links με οδηγούς σπουδών ξένων φιλολογιών, για να διαπιστώσουμε ότι όντως έχουν δίκιο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν λογοτεχνία ή ιστορία. Όπως επαγγελματικό δικαίωμα να διδάσκουν ξένη γλώσσα στο δημόσιο δεν έχουν ούτε οι απόφοιτοι του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Παν/μίου που διδάσκονται  και ξένη γλώσσα και ξένη λογοτεχνία.

Με συγχωρείς, αλλά καλώς δεν έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ξένων γλωσσών, μιας και δεν κάνουν ΚΑΝΕΝΑ μάθημα διδακτίκης, παιδαγωγικών και πρακτικής άσκησης σε σχολεία που κάναμε τουλάχιστον εμείς στην γερμανική του Α.Π.Θ. Και μια μικρή επισήμανση ακόμη...η ξένη λογοτεχνία που κάνουν είναι για λόγους εξάσκησης της μεταφραστικής τεχνικής τους. Δεν αναλύουν την λογοτεχνία όπως κάνουν όλοι οι ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ελληνικής ή ξένης γλώσσας. Άρα το παράδειγμα είναι λίγο ατυχές, γιατί οι του μεταφραστικού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ σε καμία περίπτωση.
Φυσικά και καλώς δεν έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα οι απόφοιτοι του Μεταφραστικού να διδάξουν ξένη γλώσσα στο σχολείο. Το ίδιο λέμε. Όχι, το παράδειγμα δεν είναι ατυχές, γιατί εννοούσα ότι όπως οι απόφοιτοι του Μεταφραστικού δεν έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να διδάξουν σε σχολείο την ξένη γλώσσα παρότι στη σχολή τους τη διδάσκονται, έτσι και στους ξενόγλωσσους φιλολόγους δεν πρέπει να δοθεί το δικαίωμα να διδάξουν  νέα ελληνική λογοτεχνία.
Eυκαιρίας δοθείσης, θα ήθελα να πω ότι πιστεύω πως αν η β΄ ανάθεση νέας ελληνικής λογοτεχνίας δοθεί τελικά στους ξενόγλωσσους, τότε θα τους δοθούν και τα αρχαία από μετάφραση (Οδύσσεια, Ιλιάδα και Ελένη). Η Χριστοφιλοπούλου την πρώτη φορά το "πέταξε" δήθεν τυχαία σε ραδιοφ. σταθμό, τη δεύτερη το είπε στη Βουλή, την τρίτη η β΄ ανάθεση λογοτεχνίας θα είναι ήδη νόμος και εμείς καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια.
Θα ήθελα, επίσης, να προσθέσω ότι οι απόφοιτοι των φιλολογικών, ιστορικών-αρχαιολ. τμημάτων και του ΦΠΨ είναι όλοι ΠΕ02. Τώρα οι κόντρες μεταξύ των 3 προαναφερθέντων τμημάτων σε αυτό το forum δε νομίζω ότι έχουν θέση. Και οι 3 είναι το ίδιο. Επαγγελματικό δικαίωμα νομικά κατοχυρωμένο.
Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει... (Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Εγώ ως νηπιαγωγός που διδάχτηκα την ίδια λογοτεχνία (Ελληνική και Ξένη), την ίδια ιστορία και την ίδια ιστορία τέχνης, από τους ίδιους καθηγητές, με την φίλη μου που σπούδαζε σε φιλολογικό, τι μπορώ να πάρω ως δεύτερη ανάθεση στη δευτεροβάθμια;;;;
Έτσι για μια αλλαγή από τα πιτσιρίκια!!!!!!!

κάνε λίγη υπομονή και νομίζω ότι τον Σεπτέμβριο όλοι θα εκπλαγούμε από τις Β και Γ αναθέσεις που θα προκύψουν. Κανείς δεν θα μείνει δυσαρεστημένος, όλοι θα μπορούν να διδάξουν ότι τραβάει η όρεξη τους κι ονειρεύεται η ψυχή τους :P

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 715
Σύνολο: 721

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.07 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.