*

Αποστολέας Θέμα: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?  (Αναγνώστηκε 8826 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Alice6

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Καλησπέρα συνάδελφοι. Αν εξαιρέσουμε την τρίτη δημοτικού όπου-μέχρι να μάθουμε την αλφαβήτα, δεν μπορέι, θα έχουν έρθει τα βιβλία- στις μεγαλύτερες τάξεις τι κάνετε? Καμιά καλή ιδέα? Εγώ τους έβαλα να γράψουν (στην 5η και στην 6η) 4-5 σειρές για τον εαυτό τους, και κάποια τα διορθώσαμε όλοι μαζί στον πίνακα. Τι να κάνουμε άλλο??? Εσείς τι κάνετε χωρίς βιβλίο? Καμιά καλή ιδέα? Κανένα χρήσιμο παιχνίδι?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος aphrodite

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 473
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση! ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 11:34:40 μμ »
Καλό είναι, ούτως ή άλλως, ξεκινώντας η χρονιά να γίνεται μια σχετική επαναλήψη. Αυτή θα μπορούσε να διαρκέσει έως και 2 εβδομάδες. Οπότε κατά την περίοδο αυτή δεν χρειάζεσαι βιβλία. Δραστηριότητες, τραγούδια και παιχνίδια μπορείς να βρεις παντού στο διαδίκτυο. Νομίζω ότι κάπου εδώ μέσα υπάρχει και νήμα με τέτοιες προτάσεις. Προσωπικά, αγαπώ (εφόσον τα έχουν αγαπήσει και οι μαθητές μου) τα παιχνίδια που παίζονται αλυσιδωτά. Αυτό μπορείς να το προσαρμόσεις και σε διάφορα θέματα και με όλα τα επίπεδα. Π.χ. σε μικρότερες ηλικίες days of the week και λέει ο καθένας από ένα με τη σειρά. Η ταχύτητα γίνεται όλο και πιο γρήγορη καθώς περνά η ώρα. Για μεγαλύτερους, λέξεις που ξεκινούν με το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης (aeroplane-egg-great...). Ένα ακόμα που είναι καλό και για να σπας τον πάγο στα πρώτα μαθήματα είναι το toilet paper!!! Παίρνεις χαρτί τουαλέτας και αφήνεις τον κάθε μαθητή να κόψει όσα κομμάτια θέλει (καλό είναι για εξοικονόμηση χρόνου να δίνεις έναν περιορισμό-μέχρι 6 ας πούμε). Όλοι ενθουσιάζονται και κόβουν με χαρά. Αφού τελειώσουν όλοι, τους ανακοινώνεις ότι πρέπει να πουν ένα πράγμα για τον εαυτό τους για κάθε κομμάτι που έκοψαν και που κρατάνε στο χέρι τους. Στο τέλος μπορούν να τα κάνουν μπάλες και να παίξουν κι ένα μίνι μπασκετάκι με τον κάδο.  ;)

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 16, 2011, 11:45:18 μμ »
Συμφωνώ κι εγώ πως μια επανάληψη των κύριων γραμματικών φαινομένων και του λεξιλογίου της προηγούμενης χρονιάς βοηθάει ώστε να παρακολουθήσουν πιο άνετα τη νέα ύλη και να καλυφθεί κάποιο από το διάστημα που δε θα υπάρχουν βιβλία. Και τα παιχνίδια αρέσουν στα παιδιά (ειδικά αυτό που από το τελευταίο γράμμα μιας λέξης βρίσκεις μια άλλη - και βελτιώνονται και στο spelling!).Aκόμη και αδύναμοι μαθητές ενθουσιάζονταν με αυτό και το ζητούσαν συχνά. Και βέβαια μετά μάλλον θα πρέπει να φωτοτυπηθούν κάποιες σελίδες από τα σχολικά βιβλία μέχρι να τα πάρουν τα παιδιά στα χέρια τους.

Αποσυνδεδεμένος Alice6

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 17, 2011, 04:02:21 μμ »
μμμμ, αυτή την αλυσίδα την παίζουμε κι εμείς, αλλά στον πίνακα, και-ανάλογα με το τμήμα- προκαλείται χάος μετά από μερικά λεπτά. Εσείς πώς το παίζετε αυτό το παιχνιδάκι? Άλλες ιδέες για παιχνίδια?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 18, 2011, 04:14:51 μμ »
μμμμ, αυτή την αλυσίδα την παίζουμε κι εμείς, αλλά στον πίνακα, και-ανάλογα με το τμήμα- προκαλείται χάος μετά από μερικά λεπτά. Εσείς πώς το παίζετε αυτό το παιχνιδάκι? Άλλες ιδέες για παιχνίδια?
Κι εμείς στον πίνακα παίζουμε αυτό το παιχνίδι. Πρέπει ο καθένας να γράφει μια λέξη που να ξεκινάει από το τελευταίο γράμμα της προηγούμενης λέξης. Για να παραμείνει στο παιχνίδι πρέπει η ορθογραφία να είναι σωστή και να μην έχει ξαναγραφτεί η λέξη. Παρακινώ τα παιδιά να χρησιμοποιούν το καινούριο λεξιλόγιο που μαθαίνουμε και το κάνουν. Επειδή έχω δουλέψει και σε ολοήμερα, είναι μια από τις δραστηριότητες που δεν κουράζουν τα παιδιά και τη βρίσκουν ευχάριστη.

Αποσυνδεδεμένος aphrodite

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 473
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση! ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 18, 2011, 04:39:46 μμ »
Επίσης, όταν παίζεται στον πίνακα, μπορείς να προτείνεις να γράφουν τις λέξεις σαν να φτιάχνουν φιδάκι. Έτσι, γράφουν προς τα κάτω, προς τα δεξιά, προς τα πάνω κτλ. Πιο διασκεδαστικό, βοηθάει στη συγκέντρωση (μπορεί να χρειαστεί να γράψουν τη λέξη προς τα αριστερά!!-για μεγαλύτερα παιδιά βέβαια). Θα θυμηθώ κι άλλα παιχνίδια και θα επανέλθω...

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:00:01 μμ »
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Αποσυνδεδεμένος Alice6

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:18:58 μμ »
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Αυτό το παίζω κι εγώ, αλλά όχι στην 6η. Εσύ το κάνεις και στην 6η αυτό? Μου φαίνονται μεγάλα γενικώς της 6ης για τέτοια παιχνίδια, αλλά ίσως το βλέπω λάθος....

Αποσυνδεδεμένος Beth

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 18, 2011, 05:51:10 μμ »
Running Dictation
χωρίζεις τα παιδιά σε ομάδες και ενας κάνει τον γραμματέα (η θέση αυτή μένει σταθερή). Εχουμε γράψει 4-5 σειρές κείμενο, τόσες φορές οσες είναι και οι ομάδες και το κολλάμε σε διάφορετικά σημεία στην τάξη. Ο σκοπός είναι κάθε φορά ένας από την ομάδα να σηκώνεται να πηγαίνει στο χαρτί που είναι της ομάδας του, να προσπαθει να θυμηθεί οσο το δυνατόν περισσότερο από την ορθογραφία και να γυρίσει να το πει στον γραμματέα, αφού τελειώσει ο γραμματέας να γράφει φεύγει ο επόμενος για να δει το παρακάτω και να γυρίσει να το πει στον γραμματέα κτλ. Το έχω κάνει με τάξεις απο Δ' και πάνω και είχε ενδιαφέρον, συμμετείχαν και οι πιο αδύναμοι μαθητές. Θα μπορούσαν να γίνουν και διαφοροποιήσεις πχ να είναι μια ιστορία χωρισμένη σε κομμάτια να κάνουν το παιχνίδι με την ορθογραφία και μετά να την συνδέσουν, να έχει ερωτήσεις κατανοήσης κτλ. Όπως θέλει ο καθένας μπορεί να το επεκτείνει μετά.

Αποσυνδεδεμένος SilverPhoenix

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 325
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 19, 2011, 01:46:16 πμ »
Για τα μικρα, 3η-4η, καλο ειναι και το Μπινγκο με γραμματα. Γραφουμε στον πινακα την Αγγλικη αλφαβητο και καθε παιδι στη θεση του, διαλεγει και γραφει 9 γραμματα στην τυχη. Μετα οποιος ειναι στον πινακα-συνηθως εγω κανω το πρωτο γυρο η ιδια-φωναζει γραμματα στην τυχη και τα διαγραφει απο τον πινακα. Οποια παιδια εχουν το γραμμα που φωναζεται, το διαγραφουν επισης. Κερδιζει οποιος σβησει πρωτος και τα 9 του γραμματα και φωναξει δυνατα "Μπινγκο"!Δεν ειναι υποχρεωτικο, αλλα εγω συνηθως μετα ανεβαζω τον νικητη στον πινακα, να κανει εκεινος τον επομενο γυρο.

Εχω ανακαλυψει οτι πολλα παιδια, ακομα και στην 4η μπερδευουν τα γραμματα μερικες φορες, οποτε ειναι καλη εξασκηση.Ο κανονας ειναι οτι οποιος ανεβαινει στον πινακα, πρεπει να σβησει τα γραμματα της αλφαβητου και να τα ξαναγραψει,οποτε μια καλη επαναληψη για τα πολυ βασικα. Το εχω δοκιμασει και με 5η-6η ολοημερο,απλα εχω προσθεσει και λεξεις-για να ειναι εγκυρο το μπινγκο, καθε γραμμα του παιδιου πρεπει να εχει και μια λεξη απο το μαθημα της μερας/εβδομαδας που να αρχιζει απο αυτο.

Και φυσικα, αν και με προλαβαν, το last letter game ειναι απο τα αγαπημενα μου.

Μια διαφορετικη εκδοχη, αν και θα τη συνιστουσα για παιδια 5ης-6ης περισσοτερο ειναι το Scrabble.Φτιαχνουμε εναν πινακα με τετραγωνακια στον πινακα-οπως το ταμπλω του παιχνιδιου, περιπου-χωριζουμε τα παιδια σε ομαδες και ενα παιδι απο καθε ομαδα ανεβαινει στον πινακα ανα γυρο και γραφει μια λεξη,χρησιμοποιωντας τα γραμματα που ειναι διαθεσιμα απο τον προηγουμενο-η τον καθηγητη, που γραφει την πρωτη λεξη. Αναλογα με τον αριθμο γραμματων,η καθε ομαδα παιρνει και αντιστοιχους βαθμους. Κερδιζει η ομαδα με τους περισσοτερους ποντους.
Dream a little dream of me...

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 19, 2011, 11:32:10 πμ »
Άλλο παιχνίδι που παίζουμε είναι το εξής: λέω από μέσα μου την αλφαβήτα κι ένας από τους μαθητές φωνάζει stop. Λέω το γράμμα στο οποίο σταμάτησα και πρέπει τα παιδιά που είναι χωρισμένα σε ομάδες να γράψουν στο χαρτί που έχουν μπροστά τους όσες πιο πολλές λέξεις βρουν απ' αυτό το γράμμα μέσα σε ένα συμφωνημένο διάστημα 2-3 λεπτών. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε κάθε φορά να βρίσκουν λέξεις από άλλο γράμμα. Για κάθε σωστή λέξη παίρνουν κι έναν πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Αυτό το παίζω κι εγώ, αλλά όχι στην 6η. Εσύ το κάνεις και στην 6η αυτό? Μου φαίνονται μεγάλα γενικώς της 6ης για τέτοια παιχνίδια, αλλά ίσως το βλέπω λάθος....
Έχεις δίκιο, τα παιδιά της Ε' και Στ' είναι μεγάλα γι αυτό το παιχνίδι. Σ' αυτές τις τάξεις ζητάνε αρκετά κρεμάλα, απλά τους λέω να βάζουν και λέξεις που μάθαμε το τελευταίο διάστημα για να τεστάρουν τους συμμαθητές τους και τους αρέσει η ιδέα.

Αποσυνδεδεμένος Ms Daisy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 19, 2011, 12:06:44 μμ »
Τέλειες ιδέες! Μπράβο παιδιά!

Κάτι που δοκίμασα πέρσυ αλλά 1 φορά πρόλαβα ήταν το Ζώα, Φυτά κλπ με ΣΤ'. Ήταν δύσκολο αρκετά αλλά έκαναν ό,τι μπορούσαν. Συνήθως δεν συμπλήρωναν όλα τα πεδία (τα οποία ήταν λίγα) αλλά προσπαθούσαν. Πού να σκεφτούν τώρα φυτά στα αγγλικά; Εδώ στα ελληνικά και καλλάμε!

Επίσης, κάτι που μας πρότεινε μια καθηγήτρια στα ΠΕΚ ήταν, για την Γ', αντιγραφή σε σχέδιο! Την έκαναν φυσικά σπίτι αλλά θα μπορούσες να το κάνεις στην τάξη αν θες. Τους έβαζα ένα κειμενάκι για αντιγραφή και έπρεπε ενώ την κάνουν να ζωγραφίζουν με τις προτάσεις κάτι. Άλλος έκανε άλογο, άλλος καρδιά, άλλος σύννεφο με βροχή.... Έχουν πολλή φαντασία! Όσοι δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν, απλά στο τέλος της αντιγραφής τους ζητούσα να ζωγραφίσουν κάτι σχετικό με το μάθημα.

Αποσυνδεδεμένος aphrodite

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 473
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση! ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 19, 2011, 12:37:21 μμ »
Σχετικό με αυτό που μόλις αναφέρθηκε είναι η τεχνική Pointillism με μια μικρή παραλλαγή (Word Pointillism)! Τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι θέλουν αλλά αντί να τραβούν γραμμές, «ζωγραφίζουν» με τις λέξεις τις οποίες μάλιστα τις γράφουν με το χρώμα που έχουν τα αντικείμενα στην πραγματικότητα. Π.χ., φτιάχνουν τον ουρανό γράφοντας skyskysky, τον ήλιο sunsunsun κτλ. Αν θέλουμε, μπορούμε να τους διευκολύνουμε φτιάχνοντας εμείς τα περιγράμματα και αφήνοντας τα παιδιά να τα γεμίσουν με τις κατάλληλες χρωματιστές λέξεις!! Word Pointillism example

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για το μάθημα (Πρωτοβάθμια) αφού βιβλία δεν έχουμε?
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 19, 2011, 09:21:33 μμ »
Δεν ήξερα οτι είχε λέξη και λέγεται Word Pointillism :) εγω έχω δεί μόνο το παιδικό world world που είναι κάτι ζωάκια και το σώμα τους είναι φτιαγμένο απο λέξεις, όπως και τα σπίτια και τα πράγματα στα σπίτια :) πολύ ωραίο! Δείτε το site : http://www.wordworld.com

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159853
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 627
Σύνολο: 640

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.