*

Αποστολέας Θέμα: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων  (Αναγνώστηκε 8403 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος foibos81

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
    • Προφίλ
Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 05:40:00 μμ »
Aντί να κινητοποιηθούμε όλοι μας, να γίνει διάβημα, να σπάσοιυνες τα τηλέφωνα κάθε ημέρα, να οργανωθούμε σε σύλλογο, καθόμαστε και λέμε πολύ απλά ότι είμαστε κατώτεροι των άλλων, χωρίς προσόντα, τα παιδιά στα σχολεία είναι κατώτερα, αλλά καλα αξίζουμε. Συγχαρητήρια, πιστέψτε με ότι έτσι μπορεί και μέσα Δεκεμβρίου να καλέσουν.

Ο μη σεβασμός στην Τεχνολογική Εκπάιδευση, στην οποία όλοι οι νέοι άνθρωποι που μπαίνουν αναπληρωτές είναι ΥΠΕΡΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΔΕΟΝΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΤΟΠΗΜΑ. Έτσι θα συνεχίσουν να φέρονται όσο δεν αντιδράμε

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:09:12 »

Αποσυνδεδεμένος panos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 187
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 06:19:43 μμ »
Που είναι η ΟΛΜΕ;;;; Οι αιρετοί;;;; Εμείς οι ίδιοι;;;;

Αποσυνδεδεμένος sofiarG

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 07:23:41 μμ »
Εγώ δηλώνω παρούσα συνάδελφοι και είμαι απόλυτα σύμφωνη στη δημιουργία συλλόγου τεχνικών ειδικοτήτων εδώ και τώρα, από τώρα.
Έχουμε υποχρέωση στον εαυτό μας και στα παιδιά μας που έχουν κάθε μέρα κενά.
Αφήστε τηλ. να επικοινωνήσουμε. Το δικό μου είναι ................. και είμαι ΠΕ 1702.
Δουλεύω σερβιτόρα και δεν μπορώ να συνεχίσω σήμερα.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:32:05 μμ από newseditor »

Αποσυνδεδεμένος phni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
  • Φύλο: Άντρας
  • πε 17.02
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 07:57:19 μμ »
πε1702 τηλ ..........................
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:32:19 μμ από newseditor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:09:12 »

Αποσυνδεδεμένος Lasid

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 10837
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:25:06 μμ »
Συνάδελφοι δεν ξέρω αν είναι κατάλληλο να δίνετε τα τηλέφωνά σας δημόσια.

Καλή η ιδέα να δημιουργηθεί κάποιος σύλλογος Τεχνικών Ειδικοτήτων!
Φυσικά υπάρχει και η ΟΛΤΕΕ, αλλά και αυτή κάνει ότι και η ΟΛΜΕ.  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:35:26 μμ από Lasid »

Αποσυνδεδεμένος newseditor

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 430
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:36:07 μμ »
Συνάδελφοι δεν ξέρω αν είναι κατάλληλο να δίνετε τα τηλέφωνά σας δημόσια.


τα τηλέφωνα διαγράφτηκαν.
Παρακαλώ κοινοποιήστε τα προσωπικά σας δεδομένα με πολλή προσοχή όμως και μόνο με πμ, όχι δημόσια.

Αποσυνδεδεμένος phni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
  • Φύλο: Άντρας
  • πε 17.02
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 08:37:24 μμ »
εχετε δικιο. ευχαριστω που τα διαγραψατε

Αποσυνδεδεμένος porcupinetree

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1765
  • Φύλο: Άντρας
  • Για ν αλλάξουν όλα, πρέπει να μείνουν τα ίδια...
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 09:33:28 μμ »
Συνάδελφοι ψυχραιμία... Παραθέτω ένα άρθρο το οποίο κατα τη γνώμη μου παρουσιάζει όλη τη ζοφερή σημερινή πραγματικότητα:

(Ελευθεροτυπία 14/3/10)

Θεραπεία με ασπιρίνες στην τεχνική εκπαίδευση

Ο μεγάλος «ασθενής» της εκπαίδευσης είναι το τεχνικό κομμάτι της, που συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο αφού μειώνεται το ενδιαφέρον των μαθητών. Τα τεχνικά εκπαιδευτήρια «στήνονται» πρόχειρα, χωρίς υποδομή και αλλάζουν συχνά όνομα, αλλά το επίπεδο εκπαίδευσης παραμένει πάντοτε χαμηλό.
Η Αννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση των προτάσεών της για το νέο σχολείο, αφιέρωσε μόλις δύο σελίδες στο «όραμά» της για τη νέα Τεχνολογική Εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζει πλήρως τις αδυναμίες της.

Η ραγδαία εξάπλωση των νέων τεχνολογιών από τη μία πλευρά και οι συνεχείς απόπειρες των εκάστοτε υπουργών Παιδείας για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, δεν έφεραν το αυτονόητο: την προσέλκυση μαθητών στα τεχνικά σχολεία.

Οι αριθμοί δείχνουν ότι μειώνονται συνεχώς οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης και χειροτερεύει η αναλογία των μαθητών τεχνικών λυκείων σε σχέση με τα γενικά.

Ο καθηγητής Στρ. Στρατηγάκης, που μελέτησε το θέμα, επισημαίνει ότι «ενώ το 2001 το ποσοστό των μαθητών στα τεχνικά εκπαιδευτήρια, όπως λέγονταν τότε, ήταν το 41,39% του μαθητικού πληθυσμού των λυκείων, το 2006-7 μειώθηκε στο 32,37% και το 2008-9 στο 30,7%. Η έλλειψη μαθητών έχει φέρει σε αδιέξοδο τους καθηγητές των τεχνικών ειδικοτήτων, που μη έχοντας μαθητές, δεν έχουν και αντικείμενο εργασίας».

Η τεχνική εκπαίδευση, η οποία άρχισε φιλόδοξα τη λειτουργία της, αποσυντονίστηκε τα τελευταία χρόνια. Βασικός παράγοντας, όπως λένε οι καθηγητές, ήταν το γεγονός ότι πάντα αντιμετωπιζόταν από την διψασμένη για πτυχία ανωτάτων σχολών ελληνική κοινωνία αλλά και την πολιτεία ως το «αποπαίδι της εκπαίδευσης».

Η χαριστική βολή

«Οι συνεχείς αλλαγές διέλυσαν τη λειτουργία του τεχνικού λυκείου. Τρεις φορές το άλλαξαν μέσα σε δέκα χρόνια», λέει ο Στρ. Στρατηγάκης. «Το ΤΕΛ (Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο) μετατράπηκε από τον Γερ. Αρσένη σε ΤΕΕ (Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο), το οποίο δεν χορηγούσε απολυτήριο λυκείου στους αποφοίτους του, αλλά πτυχίο ειδικότητας.

Το 1999 πρώτη χρονιά των μεταρρυθμίσεων Αρσένη, το 30% των μαθητών επαναλάμβαναν τη β' λυκείου, γιατί δεν κατάφερναν να περάσουν.

Τότε γέμισαν τα ΤΕΕ με μαθητές που δυσκολεύονταν στο γενικό λύκειο και έβλεπαν ως "καταφύγιο" τα τεχνικά σχολεία. Ομως οι συνεχείς εκπαιδευτικές αλλαγές, (κατάργηση εξετάσεων στη β' λυκείου κ.λπ.), έφεραν και πάλι μαθητές στα γενικά λύκεια, αφού έπαψαν να έχουν μεγάλες δυσκολίες, αδειάζοντας για ακόμα μια φορά τα ΤΕΕ».

Πολλοί καθηγητές υποστηρίζουν ότι η χαριστική βολή δόθηκε το 2006, πρώτη χρονιά εφαρμογής του θεσμού των ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και των ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές Σχολές).

«Η Μαριέττα Γιαννάκου», συνεχίζει ο καθηγητής «μετέτρεψε τα ΤΕΕ ξανά σε λύκεια, ενισχύοντας τα μαθήματα γενικής παιδείας και μειώνοντας τα μαθήματα ειδικότητας. Επιπλέον κατάργησε τις περισσότερες ειδικότητες, με αποτέλεσμα από 41 να μειωθούν μόλις στις 17, ενώ συγχρόνως το θετικό που φαίνεται ότι αποκόμισαν ήταν η μείωση του κόστους λειτουργίας τους. Αλλαγή στην αλλαγή φτάσαμε στην πλήρη απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης και για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της προχειρότητας, φτάνει να πούμε ότι τα ΤΕΕ δεν είχαν καν βιβλία. Στα σχολεία εστάλησαν cd-rom γιατί δεν προλάβαιναν να εκτυπωθούν, ενώ τα ΕΠΑ.Λ. δεν απέκτησαν ποτέ βιβλία. Η κατάσταση βολεύτηκε δίνοντας κάποια εγχειρίδια από το γενικό λύκειο και κάποια από τα υπάρχοντα των ΤΕΕ».

Λάθος προτεραιότητες

Τα ποσά που ξοδεύονται γι' αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης είναι δυσανάλογα μεγάλα σε σχέση με το αποτέλεσμα. Σύμφωνα με στοιχεία του μέλους του δ.σ. της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσυφάκη, υπάρχει καταγεγραμμένο το ποσό που δόθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ (τα κοινοτικά κονδύλια για την εκπαίδευση) μέχρι 31/12/2008.

Από τα περίπου 2,6 δισ. ευρώ που δόθηκαν συνολικά στην παιδεία, τα 445 εκατ. διοχετεύθηκαν στην τεχνική εκπαίδευση. Στα τεχνικά εκπαιδευτήρια του υπουργείου Παιδείας, στις τεχνικές σχολές του ΟΑΕΔ και σε σχολές άλλων υπουργείων.

«Ο προσανατολισμός που είχαν αυτά τα κονδύλια», υπογραμμίζει ο Θ. Κοτσυφάκης, «δεν ήταν προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής, όπως π.χ. δημιουργία κτιρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ. Δεν δόθηκαν κονδύλια για ουσιαστική επιμόρφωση των καθηγητών αφού περιορίσθηκαν σε ψευτοσεμινάρια ολίγων ωρών.

Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των πιστώσεων χρησιμοποιήθηκε σε δευτερεύοντα προγράμματα, όπως η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας των νέων και σε ιδιωτικές εταιρείες για να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτών των προγραμμάτων».

Αλλη μία φορά το υπουργείο Παιδείας επαγγέλλεται αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Η Αννα Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι θα γίνει ειδικός νόμος-πλαίσιο.

Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι η «διασφάλιση της εισαγωγής των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από ειδικό πρόγραμμα γενικής παιδείας που θα επιλέγει ο μαθητής στο τρίτο έτος σπουδών του».

Το νομοθέτημα, λέει η υπουργός, θα διασφαλίζει ότι:

*Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση θα αποτελεί διακριτή εκπαιδευτική βαθμίδα.

*Θα λειτουργήσει το «Τεχνολογικό Λύκειο» που θα συνδέεται με την περιφέρεια και την τοπική οικονομία.

*Θα δίδεται δυνατότητα επιλογών προγραμμάτων.

*Θα κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

*Θα λειτουργήσουν Πειραματικά Τεχνολογικά Λύκεια σε συνεργασία με τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια.

Θα είναι πιο «τυχερή» η τεχνική εκπαίδευση αυτή τη φορά; Η εμπειρία του παρελθόντος δεν επιτρέπει αισιοδοξία, λένε οι καθηγητές, που επισημαίνουν ότι αν το τεχνικό σχολείο γίνει ελκυστικό και λειτουργήσει σωστά και ο επαγγελματικός προσανατολισμός, τότε ο έλληνας γονιός θα προτιμήσει το παιδί του εργαζόμενο υδραυλικό, παρά άνεργο δικηγόρο.
 
Beati hispani, quibus vivere bibere est...

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 10:07:09 μμ »
Την κατάσταση στην τεχνική εκπαίδευση την ξέρουμε όπως ξέρουμε και το τι και ποιοί την έφτασαν εδώ. Στο προκείμενο όμως, τι κάνουμε; Μήπως πρέπει να οργανώσουμε κάποια πρώτη επαφή μέσω skype ή msn για γνωριμία και λήψη αποφάσεων για το πως θα κινηθούμε;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2012, 10:13:31 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος foibos81

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1024
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 11:45:04 μμ »
Συνάδελφοι ψυχραιμία... Παραθέτω ένα άρθρο το οποίο κατα τη γνώμη μου παρουσιάζει όλη τη ζοφερή σημερινή πραγματικότητα:

(Ελευθεροτυπία 14/3/10)

Θεραπεία με ασπιρίνες στην τεχνική εκπαίδευση

Ο μεγάλος «ασθενής» της εκπαίδευσης είναι το τεχνικό κομμάτι της, που συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο αφού μειώνεται το ενδιαφέρον των μαθητών. Τα τεχνικά εκπαιδευτήρια «στήνονται» πρόχειρα, χωρίς υποδομή και αλλάζουν συχνά όνομα, αλλά το επίπεδο εκπαίδευσης παραμένει πάντοτε χαμηλό.
Η Αννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση των προτάσεών της για το νέο σχολείο, αφιέρωσε μόλις δύο σελίδες στο «όραμά» της για τη νέα Τεχνολογική Εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζει πλήρως τις αδυναμίες της.

Η ραγδαία εξάπλωση των νέων τεχνολογιών από τη μία πλευρά και οι συνεχείς απόπειρες των εκάστοτε υπουργών Παιδείας για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, δεν έφεραν το αυτονόητο: την προσέλκυση μαθητών στα τεχνικά σχολεία.

Οι αριθμοί δείχνουν ότι μειώνονται συνεχώς οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης και χειροτερεύει η αναλογία των μαθητών τεχνικών λυκείων σε σχέση με τα γενικά.

Ο καθηγητής Στρ. Στρατηγάκης, που μελέτησε το θέμα, επισημαίνει ότι «ενώ το 2001 το ποσοστό των μαθητών στα τεχνικά εκπαιδευτήρια, όπως λέγονταν τότε, ήταν το 41,39% του μαθητικού πληθυσμού των λυκείων, το 2006-7 μειώθηκε στο 32,37% και το 2008-9 στο 30,7%. Η έλλειψη μαθητών έχει φέρει σε αδιέξοδο τους καθηγητές των τεχνικών ειδικοτήτων, που μη έχοντας μαθητές, δεν έχουν και αντικείμενο εργασίας».

Η τεχνική εκπαίδευση, η οποία άρχισε φιλόδοξα τη λειτουργία της, αποσυντονίστηκε τα τελευταία χρόνια. Βασικός παράγοντας, όπως λένε οι καθηγητές, ήταν το γεγονός ότι πάντα αντιμετωπιζόταν από την διψασμένη για πτυχία ανωτάτων σχολών ελληνική κοινωνία αλλά και την πολιτεία ως το «αποπαίδι της εκπαίδευσης».

Η χαριστική βολή

«Οι συνεχείς αλλαγές διέλυσαν τη λειτουργία του τεχνικού λυκείου. Τρεις φορές το άλλαξαν μέσα σε δέκα χρόνια», λέει ο Στρ. Στρατηγάκης. «Το ΤΕΛ (Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο) μετατράπηκε από τον Γερ. Αρσένη σε ΤΕΕ (Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο), το οποίο δεν χορηγούσε απολυτήριο λυκείου στους αποφοίτους του, αλλά πτυχίο ειδικότητας.

Το 1999 πρώτη χρονιά των μεταρρυθμίσεων Αρσένη, το 30% των μαθητών επαναλάμβαναν τη β' λυκείου, γιατί δεν κατάφερναν να περάσουν.

Τότε γέμισαν τα ΤΕΕ με μαθητές που δυσκολεύονταν στο γενικό λύκειο και έβλεπαν ως "καταφύγιο" τα τεχνικά σχολεία. Ομως οι συνεχείς εκπαιδευτικές αλλαγές, (κατάργηση εξετάσεων στη β' λυκείου κ.λπ.), έφεραν και πάλι μαθητές στα γενικά λύκεια, αφού έπαψαν να έχουν μεγάλες δυσκολίες, αδειάζοντας για ακόμα μια φορά τα ΤΕΕ».

Πολλοί καθηγητές υποστηρίζουν ότι η χαριστική βολή δόθηκε το 2006, πρώτη χρονιά εφαρμογής του θεσμού των ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και των ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές Σχολές).

«Η Μαριέττα Γιαννάκου», συνεχίζει ο καθηγητής «μετέτρεψε τα ΤΕΕ ξανά σε λύκεια, ενισχύοντας τα μαθήματα γενικής παιδείας και μειώνοντας τα μαθήματα ειδικότητας. Επιπλέον κατάργησε τις περισσότερες ειδικότητες, με αποτέλεσμα από 41 να μειωθούν μόλις στις 17, ενώ συγχρόνως το θετικό που φαίνεται ότι αποκόμισαν ήταν η μείωση του κόστους λειτουργίας τους. Αλλαγή στην αλλαγή φτάσαμε στην πλήρη απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης και για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της προχειρότητας, φτάνει να πούμε ότι τα ΤΕΕ δεν είχαν καν βιβλία. Στα σχολεία εστάλησαν cd-rom γιατί δεν προλάβαιναν να εκτυπωθούν, ενώ τα ΕΠΑ.Λ. δεν απέκτησαν ποτέ βιβλία. Η κατάσταση βολεύτηκε δίνοντας κάποια εγχειρίδια από το γενικό λύκειο και κάποια από τα υπάρχοντα των ΤΕΕ».

Λάθος προτεραιότητες

Τα ποσά που ξοδεύονται γι' αυτό το κομμάτι της εκπαίδευσης είναι δυσανάλογα μεγάλα σε σχέση με το αποτέλεσμα. Σύμφωνα με στοιχεία του μέλους του δ.σ. της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσυφάκη, υπάρχει καταγεγραμμένο το ποσό που δόθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ (τα κοινοτικά κονδύλια για την εκπαίδευση) μέχρι 31/12/2008.

Από τα περίπου 2,6 δισ. ευρώ που δόθηκαν συνολικά στην παιδεία, τα 445 εκατ. διοχετεύθηκαν στην τεχνική εκπαίδευση. Στα τεχνικά εκπαιδευτήρια του υπουργείου Παιδείας, στις τεχνικές σχολές του ΟΑΕΔ και σε σχολές άλλων υπουργείων.

«Ο προσανατολισμός που είχαν αυτά τα κονδύλια», υπογραμμίζει ο Θ. Κοτσυφάκης, «δεν ήταν προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής, όπως π.χ. δημιουργία κτιρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ. Δεν δόθηκαν κονδύλια για ουσιαστική επιμόρφωση των καθηγητών αφού περιορίσθηκαν σε ψευτοσεμινάρια ολίγων ωρών.

Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των πιστώσεων χρησιμοποιήθηκε σε δευτερεύοντα προγράμματα, όπως η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας των νέων και σε ιδιωτικές εταιρείες για να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτών των προγραμμάτων».

Αλλη μία φορά το υπουργείο Παιδείας επαγγέλλεται αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Η Αννα Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι θα γίνει ειδικός νόμος-πλαίσιο.

Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι η «διασφάλιση της εισαγωγής των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από ειδικό πρόγραμμα γενικής παιδείας που θα επιλέγει ο μαθητής στο τρίτο έτος σπουδών του».

Το νομοθέτημα, λέει η υπουργός, θα διασφαλίζει ότι:

*Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση θα αποτελεί διακριτή εκπαιδευτική βαθμίδα.

*Θα λειτουργήσει το «Τεχνολογικό Λύκειο» που θα συνδέεται με την περιφέρεια και την τοπική οικονομία.

*Θα δίδεται δυνατότητα επιλογών προγραμμάτων.

*Θα κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων.

*Θα λειτουργήσουν Πειραματικά Τεχνολογικά Λύκεια σε συνεργασία με τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια.

Θα είναι πιο «τυχερή» η τεχνική εκπαίδευση αυτή τη φορά; Η εμπειρία του παρελθόντος δεν επιτρέπει αισιοδοξία, λένε οι καθηγητές, που επισημαίνουν ότι αν το τεχνικό σχολείο γίνει ελκυστικό και λειτουργήσει σωστά και ο επαγγελματικός προσανατολισμός, τότε ο έλληνας γονιός θα προτιμήσει το παιδί του εργαζόμενο υδραυλικό, παρά άνεργο δικηγόρο.

Τόσα χρόνια έχουν περάσει και πάλκι ακούμε τα ίδια και τα ίδια. Ακόμα και τα επαγγέλματα των τεχνικών λυκείων παραμένουν απαρχαιωμένα, όλο υδραυλικοί, υδραυλικοί, υδραυλικοί. Ναι άνεργγο θα μείνει το παιδί είτε τελειώσει υδραυλικός (μιας και οι οικοδομές πάνε από το κακό στο χειρότερο) είτε δικηγόρος. Πουθενά πλεον δεν υπάρχει εύκολ λύση. Καταρχήν η τεχνική εκπαίδευση πρέπι να κάνει 3) πολύ βασικά πράγματα, που αμφιβάλλω αν τα πετύχει ποτέ:

1) εκσυγχρονισμός των επαγγελμάτων στις ήδη υπάρχουσες κατευθύνσεις. Οι κατευθύνσεις της αντιπροσωπεύουν του πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα οικονομίας της χωράς. Σε όλες αυτές και τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν αρκετά σύγχρονα επαγγέλματα που πρέπει να αναβαθμιστούν. Π.χ. ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τεχνικός υδροπονικών και άλλων συγχρονων καλλιεργειών, βοηθός εργαστηρίων βιομηχανιών τροφίμων, ηλεκτρονικές υπηρεσίες στην οικονομία και άλλα πολλά. Είχα δει μια έρευνα που παρουσίασαν 20 κορυφαία αν δεν κάνω λάθος πανεπιστημια για το ποια θα είναι τα επαγγέλματα που θα έχουν ζήτηησ μέχρι το 2030 ατην ευρΩΠΑΙΚΉ ΈΝΩΣΗ. Πολλά από αυτά κάποιοι τομείς μπορούν να ενταχθούν και στην τεχνική εκπαίδευση, με πολύ μεγάλα μάλιστα ποσοστα προσέλκυσης μαθητών σε όλες τις ειδικότητες.

2) όλοι οι κλάδοι που βοηθούν σε αυτους τους κλάδους της οικονμίας χρειάζονται στην τεχνική εκπαίδευση. Άρα να ενωθουμε όλοι δυναμικά και να διεκδικήσουμε πράγματα

3) το τρίτο και βασικότερο: ο πιο δυναμικός τρόπος να προσελκύσεις μαθητές σε συνδυασμόα με τον εκσυγχρονισμό των τομέων είναι ο εξής: υποχρεωτική φοίτηησ στα τεχνικά λύκιεα σε όσους θέλουν να περάσουν συγκεκριμένς σχολές ή τέλοσπάνωτν μεγαλύτερο ποσοστά πρόσβασης.

Για παράδειγμα όσοι θέλουν να περάσουν πολυτεχνικές σχολές υποχρεωτρική φοίτηση σε τεχνικό λύκειο, γεωπονικές το ίδιο, παραιατρικά τει το ίδιο και ούτω καθεξής. Η βουλγαρία αν δεν κάνω λάθος εφαρμόζει αντίστοιχο πρόγραμμα και έχει πετύχει. Το τεχνικό λύκειο θα δίνει στους υποψήφιους αυτών των πανεπιστήμιων τα 4-5 βασικα μαθήματα βαρύτητας γενικής παιδείας που θα εξεταστεί πανελλαδικά κάποιος για να περάσει στα πολυτεχνεία και τει και τα υπόλοιπα θα εστιάζουν στις ειδικότητες που λειτουργούν τις οποίες θα επιλέγουν ούτως ή άλλως υποχρεωτικά οι μαθητές των.

 Έτσι μόνο πιστεύω θα προσελκύσουν πραγματικά φοιτητές.

Από τα γενικά λύκεια πρέπει να περνάει κάποιος στις ανθρωπιστικές, νομικές και ιατρικές επιστήμες και από τα τεχνολογικά σε όλες τις υπόλοιπες

Πάντως γενικα διακρίνω ΕΝΑ ΠΟΛΕΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΠΛΗΘΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΧΩΡΙΣ ΔΟΛΟ ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 28, 2012, 11:47:21 μμ από foibos81 »

Αποσυνδεδεμένος tinakipe17

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 727
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 29, 2012, 12:05:56 πμ »
Γεια σας παιδια.Ειμαι και εγω μεσα στην δημιουργια συλλογου..............ειμαι ΠΕ 17.02

Αν χρειαστειτε τηλ στειλτε μου προσωπικο μηνυμα.
Η ζωή δεν μετριέται από τον αριθμό των αναπνοών που παίρνουμε,
αλλά από τις στιγμές που μας κόβουν την ανάσα!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος phni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 233
  • Φύλο: Άντρας
  • πε 17.02
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 29, 2012, 10:48:00 πμ »
καλημερα.εστειλα mail στην ελτεε ηρακλειου αν απαντησουν θα ενημερωσω

Αποσυνδεδεμένος solareng

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 29, 2012, 04:44:32 μμ »
Και εγώ μέσα είμαι. Μπορούμε να τα πούμε και σε κανένα skype αν θέλετε. Στείλτε πμ.

Αποσυνδεδεμένος fofokir

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 60
    • Προφίλ
Απ: Δημιουργία Συλλόγου Τεχνικών Ειδικοτήτων
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 30, 2012, 12:00:34 μμ »
Καλημέρα, συνάδελφοι!
Είμαστε κι εμείς σύμφωνοι (5 άτομα ειδικοτήτων ΠΕ 17.01, ΠΕ 17.02 και ΠΕ 17.03) για τη δημιουργία συλλόγου για αποτελεσματικότερη προώθηση των θεμάτων του κλάδου μας.
Που πρέπει να απευθυνθούμε; Έχει κάνει κάποιος την αρχή για επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους;


Υ.Γ. Τα τηλέφωνά μας είναι διαθέσιμα, εννοείται.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 30, 2012, 01:58:46 μμ από fofokir »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161383
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 548
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 506
Σύνολο: 520

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.