0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η απαγόρευση θεωρώ ότι είναι λανθασμένη, γιατί τα παιδιά στο σπίτι συνδέονται στο Internet, τα περισσότερα ήδη έχουν facebook και είναι εκτεθειμένα σε πολλούς κινδύνους. Αν δεν τα διδάξουμε εμείς πώς θα το χειριστούν, ποιος θα το κάνει;
Μα και το να προσέχουν τα προσωπικά τους δεδομένα είναι ένας από τους εκπαιδευτικούς στόχους της διδασκαλίας του ασφαλούς διαδικτύου. Αν το απαγορέψεις είναι προφανές ότι τα παιδιά δεν θα μάθουν ποτέ αυτά που θα έπρεπε να μάθουν για την ασφάλεια και θα είναι εντελώς ανυπεράσπιστα. Γιατί είναι βέβαιο ότι θα μπουν στο Internet από το σπίτι, θα δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα στο stardoll και στο facebook κτλ. Εμείς πρέπει να τους δείξουμε τη σωστή και την ασφαλή χρήση. Ρώτα ενδεικτικά πόσοι έχουν mail, πόσοι έχουν facebook, πόσοι stardoll και πόσοι παίζουν παιχνίδια τύπου league of legends... Θα δεις ότι ακόμα και στην τετάρτη είναι περισσότεροι από τους μισούς. Κανονικά θα πρέπει να οργανώνουμε και μια ημερίδα για τους γονείς και τους μαθητές σχετικά με την ασφάλεια, να τους μοιράζουμε υλικό, να φωνάζουμε και κάποιο άνθρωπο ειδικό να τους μιλήσει, ή να το αναλάβουμε και αυτό εμείς. Αλλά...
Τελικά κάνεις εκπαίδευση χρήσης του Internet ή όχι; Με έχεις μπερδέψει! Πιο πάνω έλεγες ότι δεν κάνεις καθόλου Internet και κάνεις μόνο BYOB.
Είναι λίγο άκυρο το παράδειγμα με την ηλεκτροπληξία γιατί ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται πιο εύκολα τον άμεσο και σωματικό κίνδυνο από τον έμμεσο ψυχικό. Το παιδί καταλαβαίνει ότι αν βάλει το χέρι του στην πρίζα θα νιώσει πόνο ή θα σκοτωθεί, όπως αντιλαμβάνεται ότι αν γράψει το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνσή του στο Stardoll σε έναν άγνωστο, δεν θα πονέσει, ούτε θα βγει ένα χέρι από την οθόνη να τον κοπανήσει. Ίσα ίσα θα ξεκινήσει να παίζει ένα παιχνίδι που θα του προσφέρει ευχαρίστηση, οπότε θα το κάνει πολύ πιο εύκολα ακόμα κι αν ακούει συχνά ότι "απαγορεύεται". Ακόμα και στο facebook θα γραφτεί δηλώνοντας ψεύτικη ηλικία για να φανεί in στα κορίτσια της τάξης, το κορίτσι θα ανεβάσει την προκλητική φωτογραφία για να κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοριών, οι γονείς θα καμαρώνουν που τα βλαστάρια τους "ξέρουν να λειτουργούν αυτά τα μαραφέτια" και θα είναι όλοι ευτυχισμένοι. Ούτε πόνος, ούτε άμεσος κίνδυνος, εκτός από κάποιες λίγες περιπτώσεις, που μπορεί να πληγωθούν πολύ βαθιά σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία.Επίσης, να τονίσω ότι δεν είναι μόνο το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων στην ασφάλεια στο Internet. Είναι οι ιοί, η επικοινωνία με αγνώστους, το cyberbullying, ο εθισμός, το ακατάλληλο περιεχόμενο και πολλά άλλα. Δεν είναι δυνατόν να μπαίνεις κάθε μέρα στην τάξη, να φτιάχνουν τα παιδιά παιχνίδια και στο ενδιάμεσο να τους επαναλαμβάνεις απαγορεύσεις για όλα τα παραπάνω, όταν δεν τα έχεις εντάξει καν στο πρόγραμμα ως διδακτικά αντικείμενα... Άσε που υπάρχουν παιδιά που δεν ξέρουν καν τι είναι το Internet, ποια δεδομένα θεωρούνται προσωπικά, τι είναι οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τι είναι το e-mail, τι είναι γενικά η ιστοσελίδα και πολλά άλλα... Θα ακούνε το "μη δίνετε προσωπικά στοιχεία" και θα φαντάζεται ο καθένας κάτι διαφορετικό...
Το γράφω για τελευταία φορά και σταματάω πριν γίνω γραφικός. Το πρόγραμμα σπουδών έχει άπειρα προβλήματα, είναι περισσότερο ΤΠΕ παρά Πληροφορική, δε λαμβάνει υπόψη αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε με τις υποδομές, αλλά οφείλουμε να το ακολουθάμε έστω ως κατευθυντήρια αρχή, γιατί διαφορετικά μπορεί να γίνουμε ακόμα και επικίνδυνοι για τα παιδιά ειδικά αν δεν κατέχουμε τα στοιχειώδη της παιδαγωγικής. Και στο κάτω κάτω, υπάρχει και η δευτεροβάθμια ή και άλλες δομές εκπαίδευσης με περισσότερο άρτιο πρόγραμμα σπουδών, στις οποίες ίσως μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας όπως εμείς θέλουμε και όχι όπως θέλουν αυτοί που μας προσλαμβάνουν.
Συγνώμη που το σχολιάζω, αλλά αυτή η συζήτηση έχει γίνει πολύ κουραστική .... έχουν γραφτεί κατά καιρούς και άλλοι που επειδή πήραν ένα πτυχίο πληροφορικής καβάλησαν το καλάμι και πίστεψαν ότι τίποτα άλλο δεν χρειάζεται η κοινωνία (θυμάστε το Πληροφορικοί με κεφαλαίο;). Το φόρουμ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ψυχανάλυση και πάλι καλά τελικά που είναι χωριστά τα τόπικ, θα ήταν κρίμα να μπαχαλευόταν το άλλο με τη συζήτηση για το υλικό.Υ.Γ.: και η αξιολόγηση τελικά ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να είναι απαραίτητη...
H δουλειά μας είναι να διδάσκουμε πληροφορική. Τα υπόλοιπα που χρειάζεται η κοινωνία είναι δουλειά άλλων.Είναι πάγια τακτική οι ανάξιοι όταν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εργασίας τους, να κατηγορούν τους άξιους για τρελούς επειδή θέλουν να δουλέψουν πραγματικά και ωφέλιμα, και να μην κοροιδεύουν ή να καταστρέφουν με αυτά που κάνουν την κοινωνία.
Παράθεση από: dooodl στις Απριλίου 28, 2013, 12:41:52 pmH δουλειά μας είναι να διδάσκουμε πληροφορική. Τα υπόλοιπα που χρειάζεται η κοινωνία είναι δουλειά άλλων.Είναι πάγια τακτική οι ανάξιοι όταν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εργασίας τους, να κατηγορούν τους άξιους για τρελούς επειδή θέλουν να δουλέψουν πραγματικά και ωφέλιμα, και να μην κοροιδεύουν ή να καταστρέφουν με αυτά που κάνουν την κοινωνία.Εσύ αποφάσισες ότι η κοινωνία μας στέλνει να διδάσκουμε επί 6 χρόνια δύο ώρες κάθε εβδομάδα προγραμματισμό; Γιατί εμένα με προσέλαβαν να διδάσκω Νέες Τεχνολογίας. Και πάνω από όλα δεν είμαι πληροφορικός, προσπαθώ να είμαι εκπαιδευτικός.
Παράθεση από: elia στις Απριλίου 28, 2013, 03:59:02 pmΠαράθεση από: dooodl στις Απριλίου 28, 2013, 12:41:52 pmH δουλειά μας είναι να διδάσκουμε πληροφορική. Τα υπόλοιπα που χρειάζεται η κοινωνία είναι δουλειά άλλων.Είναι πάγια τακτική οι ανάξιοι όταν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εργασίας τους, να κατηγορούν τους άξιους για τρελούς επειδή θέλουν να δουλέψουν πραγματικά και ωφέλιμα, και να μην κοροιδεύουν ή να καταστρέφουν με αυτά που κάνουν την κοινωνία.Εσύ αποφάσισες ότι η κοινωνία μας στέλνει να διδάσκουμε επί 6 χρόνια δύο ώρες κάθε εβδομάδα προγραμματισμό; Γιατί εμένα με προσέλαβαν να διδάσκω Νέες Τεχνολογίας. Και πάνω από όλα δεν είμαι πληροφορικός, προσπαθώ να είμαι εκπαιδευτικός.Δεν μας στέλνει η κοινωνία. Η τρόικα μας στέλνει και τα επιχειρηματικά συμφέροντα, με ένα ΑΠΣ που θέλει να αποβλακώσει τα παιδιά, να τα φακελώσει και να τα κάνει καταναλωτές προϊόντων πληροφορικής.Η αξιοπρέπειά μου μου επιβάλει να μην επιτρέψω κάτι τέτοιο να συμβεί, στους δικούς μου μαθητές. Και αν έρθουν εξαγορασμένοι από την τρόικα σύμβουλοι και αξιολογητές, θα τους στείλω από εκεί που ήρθαν. Η μόνη μου ελπίδα, η πλειοψηφία των επιστημόνων που δουλεύουν στην πράξη στα σχολεία. Από αυτούς περιμένω, και αυτών μόνο σέβομαι τις αποφάσεις τους. Αν είσαι επιστήμονας πληροφορικής και δουλεύεις στο δημοτικό η γνώμη σου είναι σεβαστή. Πρέπει όμως να μπει στο καζάνι με την γνώμη την δικιά μου και την γνώμη των άλλων, καθώς και με τις (αποκλειστικά) παιδαγωγικού περιεχομένου συμβουλές των δασκάλων, για να βγάλουμε την σωστή σούπα. Ή αν τελικά διαλέξουμε κάποιον έγκριτο επιστήμονα πανεπιστημιακό, τότε το αποτέλεσμά που θα βγάλει θα πρέπει πρώτα να περάσει από εξονυχιστικό έλεγχο και κρίση από τους επιστήμονες πληροφορικής που δουλεύουν πρακτικά στα δημοτικά, και μετά να καθιερωθεί ως επίσημο ΑΠΣ. Και αυτό το ΑΠΣ το οποίο θα προκύψει με τις παραπάνω διαδικασίες, αυτό πρέπει να είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθάμε.