0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Remarks by Angel Gurría, OECD Secretary-General, delivered at the launch of the OECD Report on the Education Policy of GreeceAthens, 2nd August 2011Minister Diamantopoulou, ladies and gentlemen,Good afternoon. It is great pleasure to be in Athens to launch the OECD report on Greece’s education policy. This report is meant to share policy advice with Greece in an area that is essential for its future. I would like to thank the Minister for her confidence, her leadership and for hosting us this afternoon. Education is in fact the key to Greece’s future prosperity. As difficult as the current economic crisis is, it is important not to lose focus on the importance of education and to start addressing some of the problems that have long plagued the nation’s education system. This is true, crucially, about education reforms. Here the government has set forth an ambitious agenda for change, in line with the best practices across OECD countries. I would like to commend the Government for such bold but necessary set of reforms despite the pushback from entrenched interests. ....The third challenge is about the development and use of human resources. Here the experiences of other successful countries are particularly useful. The net teaching time in Greece in lower secondary education was 429 hours in 2008, compared to the OECD average of 599, and the EU19 average of 566. This gap persists even after adjusting to account for a shorter school year as required by Greece’s climate. This shows that there is clearly a need for Greece to increase teachers’ workloads. We also suggest focusing on increasing the workload of the most experienced teachers. At 16 hours per week in secondary education, it is substantially lower than the 21 hours of start-of-career teachers. Greece is one of the very few countries in Europe where teaching hours for start-of-career and end-of-career teachers are not similar.Last but not least, evaluation and assessment remain a critical challenge. The report argues for an acceleration of current initiatives on school self-evaluation. The goal would be to design and implement a comprehensive system based on results and outcomes, rather than on inputs and procedures. We believe this will bring quick positive results, as demonstrated by the experience of several OECD countries. We also see the need for Greece to urgently initiate, design and develop a comprehensive system to assess learning outcomes. This system would have to be aligned with curriculum objectives and can be used at multiple levels of the system, such as individual students, classrooms, schools regions and the education system as a whole.
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.
Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο
Αυτό λέω κι εγώ. Επίσης θα το επέκτεινα και γενικότερα για όλους τους κλάδους και ειδικά τους δημοσιογράφους...
Και γιατί δεν αντικαταστάθηκε και για το γυμνάσιο όπου το έχουν σκέτο 16; Ίδιο ωράριο δεν υπάρχει για γυμνάσιο και λύκειο;
Επίσης γιατί υπάρχουν διαφορετικά ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ στοιχεία στην ελληνική έκδοση που μετέφρασε το υπουργείο παιδείας; http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdfΕκεί αναφέρει για 16-21 ώρες (για λύκειο ΚΑΙ γυμνάσιο) για την Ελλάδα και 18-22 για το μέσο όρο της ΕΕ στο λύκειο και 18-24 στο γυμνάσιο.Ξέφυγαν τα νούμερα στη μετάφραση;
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιοενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Επίσης τα πιο πρόσφατα στοιχεία (2012) υπάρχουν στο Key Data on Teachers and School LeadersDate of publication: 24 April 2013 http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdfΕκεί αναφέρει 16 ώρες για γυμνάσιο ΚΑΙ λύκειο για την Ελλάδα.ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει πάλι: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.Μήπως είμαστε στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το γυμνάσιο και λίγο πάνω για το λύκειο;
Μήπως να δούμε και τα στοιχεία για τη Φινλανδία; [/b]Είναι μια χώρα με το μισό περίπου πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα και1. Έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εκπαίδευση και τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως της PISA:http://www.minedu.fi/pisa/taustaa.html?lang=en2. Είναι από τις πιο ανταγωνιστικές χώρες του κόσμου3. Έχει ελάχιστη διαφθορά 4. Έχει από τους υψηλότερους δείκτες ευημερίας και ικανοποίησης από τη ζωή 5. Μέχρι και τη δεκαετία του 1960 ήταν μια αγροτική οικονομία με 60% αγροτικό πληθυσμό6. Έκτοτε επένδυσε στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και την καινοτομία μέχρι και σήμερα. Ξοδεύει 5,9% του ΑΕΠ ή το 12,5% των κρατικών εξόδων για την εκπαίδευση. 3,7% του ΑΕΠ για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. 43% των κατοίκων έχουν πτυχίο πανεπιστημίου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη)...7. Δεν έχει εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Μόνο εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Η εξέταση της προόδου των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέσα στην τάξη με συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση και η κρίση είναι περιγραφική χωρίς αριθμητική βαθμολογία.8. Στο σχολείο δίνεται έμφαση στη δημιουργικότητα, στην ελεύθερη πρωτοβουλία, στις καινοτόμες ιδέες, στις συνεργατικές εργασίες κλπ. ώστε το μάθημα να μην είναι αγγαρεία αλλά δημιουργία. 9. Υπάρχει ολοήμερο σχολείο με δωρεάν γεύματα, σχολική υγειονομική και οδοντιατρική περίθαλψη και υποστήριξη από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε κάθε σχολείο.http://www.oph.fi/english/education/educational_support_and_student_wellbeing10. Οι εκπαιδευτικοί για να προσληφθούν, απαιτείται να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές, δίνουν γραπτές εξετάσεις και περνούν από εισαγωγική αξιολόγηση της διδασκαλίας τους. Περίπου το 10% των υποψηφίων μονιμοποιείται μετά από αυτή τη διαδικασία. Έτσι θεωρείται ότι προσλαμβάνονται οι καλύτεροι όχι μόνο στο διδακτικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική/παιδαγωγικά. Στη συνέχεια δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απολαμβάνουν της εκτίμησης της κοινωνίας, έχοντας πολλές ελευθερίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του διδακτικού τους έργου και παίρνοντας ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με άλλους πτυχιούχους πανεπιστημίου και σαφώς μεγαλύτερους από το μέσο όρο των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες του ΟΟΣΑ.11. Στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.Διαβάστε εδώ για τα παραπάνω στοιχεία και για το πώς έγινε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ΑΛΛΑΞΕ την εικόνα της Φινλανδίας προς τα πολύ καλύτερα:http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdfΣτη Φινλανδία λοιπόν οι διδακτικές ώρες ενός εκπαιδευτικού τη βδομάδα είναι:17 προσχολική18 δημοτικό14-18 γυμνάσιο12-17 λύκειοΌσο για τις ώρες παραμονής των Φινλανδών εκπαιδευτικών στο σχολείο (μαζί με τις διδακτικές) την εβδομάδα;20 προσχολική21 δημοτικό17-21 γυμνάσιο13-20 λύκειο
Αυτός που μετέφρασε την έκθεση προφανώς δεν μετέφερε τα νούμερα σωστά. Αντί να μεταφέρει τις ώρες της αγγλικής έκδοσης που είναι σε 60λεπτα έβαλε τις διδακτικές ώρες στην Ελλάδα σε 45λεπτα. Η έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι: Ο διδακτικός χρόνος αναφέρεται στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο χρόνος υπολογίζεται με τρόπο ώστε να εξαιρείται ο χρόνος για διαλείμματα ή ο χρόνος που αφιερώνεται σε μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία. Εξάγεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων επί του χρόνου διάρκειας του κάθε μαθήματος και διαιρώντας το αποτέλεσμα δια του 60 (σελίδα 122 στην ελληνική έκδοση). Επίσης αυτό που θεωρείς ως μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι ώρες διδασκαλίας της Εσθονίας. Στη σελίδα 17 έχει τους κωδικούς των χωρών. Το ΕΕ είναι ο κωδικός της Εσθονίας. ΠαράθεσηΓιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιοενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο. Κάνεις το ίδιο λάθος κι εδώ. Μπερδεύεις τον κωδικό της Εσθονίας (ΕΕ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κωδικός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι EU ή EU-27 και δεν υπάρχει στον πίνακα με το διδακτικό ωράριο.
NET DIKTYO<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>Δύο απορίες:1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
Παράθεση από: dsouras στις Μαΐου 10, 2013, 12:33:12 pmNET DIKTYO<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>Δύο απορίες:1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
Παράθεση από: NET DIKTYO στις Μαΐου 10, 2013, 12:57:13 pmΠαράθεση από: dsouras στις Μαΐου 10, 2013, 12:33:12 pmNET DIKTYO<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>Δύο απορίες:1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας,
Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Παράθεση από: NET DIKTYO στις Μαΐου 10, 2013, 01:34:25 pmΠρος το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.