*

Αποστολέας Θέμα: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Μύθοι και πραγματικότητα.  (Αναγνώστηκε 11956 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Συνάδελφοι την προσοχή σας. Επειδή όλα γυρίζουν γύρω από το ωράριο και κάποιοι στηρίζουν τα επιχειρήματά τους στο ότι έχουμε λιγότερες διδακτικές ώρες σε σχέση με το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, ας δούμε κάποια στοιχεία. Ο ΟΟΣΑ έχει αλλάξει θεαματικά τα στοιχεία που παραθέτει για την Ελλάδα μεταξύ του 2003 και του 2010: (Τι άλλαξε από το 2003 ως το 2010; Ξέρει κανείς; Πάντως το υποχρεωτικό εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών σίγουρα δεν έχει αλλάξει...)

Διδακτικές εβδομάδες 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 40 - 38
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-37
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-37

Διδακτικές εβδομάδες 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 36 - 31
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-38
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 38-38

Διδακτικές ημέρες 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 195 - 185
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 187-185
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 185-183

Διδακτικές ημέρες 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 177 - 153
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 187-184
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια: 185-182

Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2003
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 780 - 629
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2003 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 795-701-661
μέσος όρος EU19 2004 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 804-667-641

Καθαρός διδακτικός χρόνος (σε ώρες=60 λεπτά) 2010
Ελλάδα πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια: 589 - 415
μέσος όρος ΟΟΣΑ 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 782-704-658
μέσος όρος EU21 2010 πρωτοβάθμια-γυμνάσιο-λύκειο: 758-660-629


Στοιχεία 2003 από:
http://www.oecd.org/edu/skills-beyond-school/35287608.xls

Στοιχεία 2010 από:
http://dx.doi.org/10.1787/888932668299

Θυμίζω ότι ο ΟΟΣΑ είναι που πρότεινε το 2011 την αύξηση του διδακτικού ωραρίου με βάση τα στοιχεία για το ωράριο που πήρε από την ελληνική κυβέρνηση:

Παράθεση
Remarks by Angel Gurría, OECD Secretary-General, delivered at the launch of the OECD Report on the Education Policy of Greece
Athens, 2nd August 2011
Minister Diamantopoulou, ladies and gentlemen,
Good afternoon. It is great pleasure to be in Athens to launch the OECD report on Greece’s education policy. This report is meant to share policy advice with Greece in an area that is essential for its future. I would like to thank the Minister for her confidence, her leadership and for hosting us this afternoon.
Education is in fact the key to Greece’s future prosperity. As difficult as the current economic crisis is, it is important not to lose focus on the importance of education and to start addressing some of the problems that have long plagued the nation’s education system.
This is true, crucially, about education reforms. Here the government has set forth an ambitious agenda for change, in line with the best practices across OECD countries. I would like to commend the Government for such bold but necessary set of reforms despite the pushback from entrenched interests.
....The third challenge is about the development and use of human resources. Here the experiences of other successful countries are particularly useful. The net teaching time in Greece in lower secondary education was 429 hours in 2008, compared to the OECD average of 599, and the EU19 average of 566. This gap persists even after adjusting to account for a shorter school year as required by Greece’s climate. This shows that there is clearly a need for Greece to increase teachers’ workloads.
We also suggest focusing on increasing the workload of the most experienced teachers. At 16 hours per week in secondary education, it is substantially lower than the 21 hours of start-of-career teachers. Greece is one of the very few countries in Europe where teaching hours for start-of-career and end-of-career teachers are not similar.
Last but not least, evaluation and assessment remain a critical challenge. The report argues for an acceleration of current initiatives on school self-evaluation. The goal would be to design and implement a comprehensive system based on results and outcomes, rather than on inputs and procedures. We believe this will bring quick positive results, as demonstrated by the experience of several OECD countries. We also see the need for Greece to urgently initiate, design and develop a comprehensive system to assess learning outcomes. This system would have to be aligned with curriculum objectives and can be used at multiple levels of the system, such as individual students, classrooms, schools regions and the education system as a whole.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 12, 2013, 11:17:00 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Alexhs_27

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ
     Οι πληροφορίες που δίνονται τα τελευταία χρόνια σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών είναι αντικρουόμενες. Από τη μία οι έρευνες του  ΟΟΣΑ και του δικτύου Ευρυδίκη εμφανίζουν τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα να δουλεύουν αρκετά λιγότερες ώρες σε σχέση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και από την άλλη η μελέτη της ΟΛΜΕ (http://olme-attik.att.sch.gr/new/wp-content/uploads/2012/01/meleti-kemete-olme40112.pdf υποστηρίζει ότι τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο παιδείας είναι λανθασμένα και ότι στη πραγματικότητα το ωράριο των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέχρι πριν μερικές μέρες πίστευα ότι η ΟΛΜΕ είχε δίκιο σ' αυτό το σημείο και ότι όντως το υπουργείο παιδείας είχε δώσει λανθασμένα στοιχεία. Ψάχνοντας το θέμα λίγο περισσότερο διαπίστωσα ότι τα συμπεράσματα από την μελέτη της ΟΛΜΕ είναι εντελώς αυθαίρετα.

     Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι το υπουργείο έδωσε στο ΟΟΣΑ και το δίκτυο Ευρυδίκη μόνο το καταληκτικό ωράριο των 16 ωρών που αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους αντί να δώσει το 16-21 που αφορά όλους τους συναδέλφους ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας που έχουν. Στην πραγματικότητα αυτό που ισχύει είναι ότι στις έρευνες αυτές οι ώρες που δίνονται για όλες τις χώρες είναι κανονικές ώρες των 60 λεπτών και όχι οι διδακτικές ώρες οι οποίες είναι περισσότερες. Αυτό προφανώς συμβαίνει επειδή σε κάθε χώρα η διδακτική ώρα εχει διαφορετική διάρκεια και κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 40 και 50 λεπτών. Για να μπορεί να γίνει σύγκριση λοιπόν η έρευνα από το δίκτυο Ευρυδίκη αναφέρει ρητά ότι τα διαλείμματα δεν υπολογίζονται, καθώς και ότι οι διδακτικές ώρες πολλαπλασιάζονται επί τη διάρκεια τους και στη συνέχεια διαιρούνται με το 60 έτσι ώστε να προκύψουν κανονικές ώρες των 60 λεπτών. Η ΟΛΜΕ από τη μία δίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που βασίζεται  σε  πραγματικές ώρες (18,4 για τα Λύκεια και 19,1 για τα Γυμνάσια) και από την άλλη εντελώς αυθαίρετα υπολογίζει το μέσο διδακτικό ωράριο στην Ελλάδα σε 18,5 ώρες προσθέτοντας το 16 με το 21 και διαιρώντας δια 2. Οι ώρες αυτές προφανώς δεν είναι κανονικές αλλά διδακτικές. Το μέσο διδακτικό ωράριο στην Ελλάδα σε εξηντάλεπτα είναι 14 και όχι 18,5 όπως υποστηρίζει η ΟΛΜΕ αφού οι 21 ώρες του νεοδιόριστου αντιστοιχούν σε 16 πραγματικές ώρες ενώ οι 16 διδακτικές ώρες του παλαιότερου αντιστοιχούν σε 12 πραγματικές ώρες. Το συμπέρασμα είναι ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εργάζονται κατά μέσο 4,5 ώρες λιγότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες (14 ένταντι 18,5) κάτι που η ΟΛΜΕ με ένα φτηνό συνδικαλιστικό τέχνασμα προσπαθεί να αποκρύψει. Οι έρευνες που δόθηκαν αρχικά όχι μόνο δεν αδικούσαν τους Έλληνες εκπαιδευτικούς αλλά τους ευνοούσαν αφού τους εμφάνιζαν να δουλεύουν όλοι 16 ώρες ενώ στην ουσία αυτό ισχύει μόνο για τους νεοδιόριστους. Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο http://eacea.ec.europa.eu/education/Eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf    (σελ.119-122)].

Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.

 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 09, 2013, 10:04:11 μμ από Alexhs_27 »

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Παράθεση
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.

Αυτό λέω κι εγώ. Επίσης θα το επέκτεινα και γενικότερα για όλους τους κλάδους και ειδικά τους δημοσιογράφους...

Παράθεση
Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο

Και γιατί δεν αντικαταστάθηκε και για το γυμνάσιο όπου το έχουν σκέτο 16; Ίδιο ωράριο δεν υπάρχει για γυμνάσιο και λύκειο;

Επίσης γιατί υπάρχουν διαφορετικά ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ στοιχεία στην ελληνική έκδοση που μετέφρασε το υπουργείο παιδείας;
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdf

Εκεί αναφέρει για 16-21 ώρες (για λύκειο ΚΑΙ γυμνάσιο) για την Ελλάδα και 18-22  για την ΕΕ στο λύκειο και 18-24 στο γυμνάσιο.
Ξέφυγαν τα νούμερα στη μετάφραση;

Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για την ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.

Επίσης τα πιο πρόσφατα στοιχεία (2012) υπάρχουν στο Key Data on Teachers and School Leaders
Date of publication: 24 April 2013
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf

Εκεί αναφέρει 16 ώρες για γυμνάσιο ΚΑΙ λύκειο για την Ελλάδα.
ενώ για την ΕΕ γράφει πάλι: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.

Μήπως να δούμε και τα στοιχεία για τη Φινλανδία;
Είναι μια χώρα με το μισό περίπου πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα και
1. Έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εκπαίδευση και τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως της PISA:
http://www.minedu.fi/pisa/taustaa.html?lang=en
2. Είναι από τις πιο ανταγωνιστικές χώρες του κόσμου
3. Έχει ελάχιστη διαφθορά
4. Έχει από τους υψηλότερους δείκτες ευημερίας και ικανοποίησης από τη ζωή
5. Μέχρι και τη δεκαετία του 1960 ήταν μια αγροτική οικονομία με 60% αγροτικό πληθυσμό
6. Έκτοτε επένδυσε στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και την καινοτομία μέχρι και σήμερα. Ξοδεύει 5,9% του ΑΕΠ ή το 12,5% των κρατικών εξόδων για την εκπαίδευση. 3,7% του ΑΕΠ για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. 43% των κατοίκων έχουν πτυχίο πανεπιστημίου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη)...
7. Δεν έχει εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Η εξέταση της προόδου των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέσα στην τάξη με συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση. Υπάρχουν εξετάσεις μόνο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Κάθε σχολή έχει και το δικό της σύστημα εισαγωγής φοιτητών.
8. Στο σχολείο δίνεται έμφαση στη δημιουργικότητα, στην ελεύθερη πρωτοβουλία, στις καινοτόμες ιδέες, στις συνεργατικές εργασίες κλπ. ώστε το μάθημα να μην είναι αγγαρεία αλλά δημιουργία.
9. Υπάρχει ολοήμερο σχολείο με δωρεάν γεύματα, σχολική υγειονομική και οδοντιατρική περίθαλψη και υποστήριξη από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε κάθε σχολείο.
http://www.oph.fi/english/education/educational_support_and_student_wellbeing
10. Για να γίνει κάποιος εκπαιδευτικός, πρέπει να γράψει πολύ καλά στις γενικές εξετάσεις μετά το λύκειο και στις εισαγωγικές εξετάσεις για τη σχολή εκπαιδευτικών. Μετά πρέπει να περάσει από συνέντευξη και αξιολόγηση της διδακτικής και επικοινωνιακής του ικανότητας. Περίπου το 10% των υποψηφίων γίνεται δεκτό στα προγράμματα για εκπαιδευτικούς μετά από αυτή τη διαδικασία. Έτσι στη Φινλανδία είναι τελικά πιο δύσκολο να μπεις στην παιδαγωγική παρά στην ιατρική! Στη συνέχεια οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί απαιτείται να τελειώσουν επιτυχώς και μεταπτυχιακές σπουδές. Θεωρείται λοιπόν ότι όσοι προσλαμβάνονται είναι οι καλύτεροι όχι μόνο στο διδακτικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική/παιδαγωγικά. Στη συνέχεια δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απολαμβάνουν της εκτίμησης της κοινωνίας, έχοντας πολλές ελευθερίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του διδακτικού τους έργου και παίρνοντας ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με άλλους πτυχιούχους πανεπιστημίου και σαφώς μεγαλύτερους από το μέσο όρο των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
http://www.abc.net.au/news/2012-02-28/highly-educated-teachers-the-key-to-success/3858612
11. Στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.

Διαβάστε εδώ για τα παραπάνω στοιχεία και για το πώς έγινε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ΑΛΛΑΞΕ την εικόνα της Φινλανδίας προς τα πολύ καλύτερα:
http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf


Στη Φινλανδία λοιπόν οι διδακτικές ώρες ενός εκπαιδευτικού τη βδομάδα είναι:
17 προσχολική
18 δημοτικό
14-18 γυμνάσιο
12-17 λύκειο

Όσο για τις ώρες παραμονής των Φινλανδών εκπαιδευτικών στο σχολείο (μαζί με τις διδακτικές) την εβδομάδα;
20 προσχολική
21 δημοτικό
17-21 γυμνάσιο
13-20 λύκειο

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 10, 2013, 11:41:52 πμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος Alexhs_27

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ
Παράθεση
Τα όποια επιχειρήματα του κλάδου θα πρέπει να βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και όχι σε φτηνά τεχνάσματα.

Παράθεση
Αυτό λέω κι εγώ. Επίσης θα το επέκτεινα και γενικότερα για όλους τους κλάδους και ειδικά τους δημοσιογράφους...

Ελπίζω να μην εννοείς ότι είμαι δημοσιογράφος. Είμαι εκπαιδευτικός και θέλω ο κλάδος μου να εκπροσωπείται με τρόπο σοβαρό και όχι με ανακρίβειες και αστεία επιχειρήματα.

Παράθεση
Στην έκθεση του δικτύου ευρυδίκη το 2012 αυτό διορθώθηκε και το 16 αντικαταστάθηκε με 12/16 στο Λύκειο

Παράθεση
Και γιατί δεν αντικαταστάθηκε και για το γυμνάσιο όπου το έχουν σκέτο 16; Ίδιο ωράριο δεν υπάρχει για γυμνάσιο και λύκειο;

Κανονικά θα έπρεπε να αντικατασταθεί και στο Γυμνάσιο αφού το ωράριο είναι ίδιο. Το ότι δεν αντικαταστάθηκε όμως μας ευνοεί και δεν μας αδικεί. Έτσι δεν είναι;

Παράθεση
Επίσης γιατί υπάρχουν διαφορετικά ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ στοιχεία στην ελληνική έκδοση που μετέφρασε το υπουργείο παιδείας;
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdf

Εκεί αναφέρει για 16-21 ώρες (για λύκειο ΚΑΙ γυμνάσιο) για την Ελλάδα και 18-22  για το μέσο όρο της ΕΕ στο λύκειο και 18-24 στο γυμνάσιο.
Ξέφυγαν τα νούμερα στη μετάφραση;

Αυτός που μετέφρασε την έκθεση προφανώς δεν μετέφερε τα νούμερα σωστά. Αντί να μεταφέρει τις ώρες της αγγλικής έκδοσης που είναι σε 60λεπτα έβαλε τις διδακτικές ώρες στην Ελλάδα σε 45λεπτα. Η έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι: Ο διδακτικός χρόνος αναφέρεται στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο χρόνος υπολογίζεται με τρόπο ώστε να εξαιρείται ο χρόνος για διαλείμματα ή ο χρόνος που αφιερώνεται σε μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία. Εξάγεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων επί του χρόνου διάρκειας του κάθε μαθήματος και διαιρώντας το αποτέλεσμα δια του 60 (σελίδα 122 στην ελληνική έκδοση). Επίσης αυτό που θεωρείς ως μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι ώρες διδασκαλίας της Εσθονίας. Στη σελίδα 17 έχει τους κωδικούς των χωρών. Το ΕΕ είναι ο κωδικός της Εσθονίας.


Παράθεση
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.

Κάνεις το ίδιο λάθος κι εδώ. Μπερδεύεις τον κωδικό της Εσθονίας (ΕΕ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κωδικός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι EU ή EU-27 και δεν υπάρχει στον πίνακα με το διδακτικό ωράριο.

Παράθεση
Επίσης τα πιο πρόσφατα στοιχεία (2012) υπάρχουν στο Key Data on Teachers and School Leaders
Date of publication: 24 April 2013
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf

Εκεί αναφέρει 16 ώρες για γυμνάσιο ΚΑΙ λύκειο για την Ελλάδα.
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει πάλι: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.
Μήπως είμαστε στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το γυμνάσιο και λίγο πάνω για το λύκειο;

Η πιο πρόσφατη έκθεση του 2013 επαναφέρει το διδακτικό ωράριο και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο στις 16 ώρες κάτι που όλοι ξέρουμε ότι ισχύει μέχρι τα 6 χρόνια προυπηρεσίας άρα και πάλι η έκθεση μας ευνοεί και δεν μας αδικεί. Επίσης επαναφέρει το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο στις 30 ώρες. Στην περσινή έκθεση στην Αγγλική έκδοση έδινε 23 ώρες στο σχολείο, δηλαδή 4,5 ώρες την ημέρα κάτι που μάλλον είναι πιο κοντα στην πραγματικότητα αφού δεν κάθονται όλοι στο σχολείο από τις 8:00 έως τις 2:00. Άρα και σ' αυτό το σημείο η φετινή έκθεση είναι μάλλον πιο ευνοϊκή για εμάς. Όσο για τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, κάνεις κι εδώ το ίδιο λάθος που σου περιέγραψα προηγουμένως...

Παράθεση
Μήπως να δούμε και τα στοιχεία για τη Φινλανδία; [/b]
Είναι μια χώρα με το μισό περίπου πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα και
1. Έχει πολύ καλές επιδόσεις στην εκπαίδευση και τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται συνεχώς στις πρώτες θέσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως της PISA:
http://www.minedu.fi/pisa/taustaa.html?lang=en
2. Είναι από τις πιο ανταγωνιστικές χώρες του κόσμου
3. Έχει ελάχιστη διαφθορά
4. Έχει από τους υψηλότερους δείκτες ευημερίας και ικανοποίησης από τη ζωή
5. Μέχρι και τη δεκαετία του 1960 ήταν μια αγροτική οικονομία με 60% αγροτικό πληθυσμό
6. Έκτοτε επένδυσε στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και την καινοτομία μέχρι και σήμερα. Ξοδεύει 5,9% του ΑΕΠ ή το 12,5% των κρατικών εξόδων για την εκπαίδευση. 3,7% του ΑΕΠ για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση. 43% των κατοίκων έχουν πτυχίο πανεπιστημίου (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη)...
7. Δεν έχει εξετάσεις στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Μόνο εξετάσεις για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Η εξέταση της προόδου των μαθητών στο σχολείο γίνεται μέσα στην τάξη με συνεχή διαμορφωτική αξιολόγηση και η κρίση είναι περιγραφική χωρίς αριθμητική βαθμολογία.
8. Στο σχολείο δίνεται έμφαση στη δημιουργικότητα, στην ελεύθερη πρωτοβουλία, στις καινοτόμες ιδέες, στις συνεργατικές εργασίες κλπ. ώστε το μάθημα να μην είναι αγγαρεία αλλά δημιουργία.
9. Υπάρχει ολοήμερο σχολείο με δωρεάν γεύματα, σχολική υγειονομική και οδοντιατρική περίθαλψη και υποστήριξη από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε κάθε σχολείο.
http://www.oph.fi/english/education/educational_support_and_student_wellbeing
10. Οι εκπαιδευτικοί για να προσληφθούν, απαιτείται να έχουν μεταπτυχιακές σπουδές, δίνουν γραπτές εξετάσεις και περνούν από εισαγωγική αξιολόγηση της διδασκαλίας τους. Περίπου το 10% των υποψηφίων μονιμοποιείται μετά από αυτή τη διαδικασία. Έτσι θεωρείται ότι προσλαμβάνονται οι καλύτεροι όχι μόνο στο διδακτικό αντικείμενο αλλά και στη διδακτική/παιδαγωγικά. Στη συνέχεια δεν υπάρχει εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απολαμβάνουν της εκτίμησης της κοινωνίας, έχοντας πολλές ελευθερίες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του διδακτικού τους έργου και παίρνοντας ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με άλλους πτυχιούχους πανεπιστημίου και σαφώς μεγαλύτερους από το μέσο όρο των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
11. Στηριζόμενη στο πολύ καλά μορφωμένο και καταρτισμένο δυναμικό της, η χώρα ξεπέρασε σχετικά γρήγορα μια πολύ μεγάλη οικονομική κρίση εξαιτίας της κατάρρευσης του χρηματοπιστωτικού τομέα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν το ΑΕΠ είχε πέσει κατά 13% και η ανεργία είχε φτάσει στο 20%.

Διαβάστε εδώ για τα παραπάνω στοιχεία και για το πώς έγινε η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ΑΛΛΑΞΕ την εικόνα της Φινλανδίας προς τα πολύ καλύτερα:
http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/46581035.pdf


Στη Φινλανδία λοιπόν οι διδακτικές ώρες ενός εκπαιδευτικού τη βδομάδα είναι:
17 προσχολική
18 δημοτικό
14-18 γυμνάσιο
12-17 λύκειο

Όσο για τις ώρες παραμονής των Φινλανδών εκπαιδευτικών στο σχολείο (μαζί με τις διδακτικές) την εβδομάδα;
20 προσχολική
21 δημοτικό
17-21 γυμνάσιο
13-20 λύκειο


Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση. Η διαφορά είναι ότι η Φιλανδική οικονομία απέχει έτη φωτός από την ελληνική και έχει άλλες δυνατότητες. Σίγουρα πάντως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με μία μόνο χώρα. Ακόμα κι αν το κάνουμε όμως θα δούμε ότι το διδακτικό ωράριο δεν είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Στην πρωτοβάθμια οι ώρες στην Ελλάδα σε 60λεπτα είναι κατά μέσο όρο περίπου 18 όσο και στη Φιλανδία. Στο Γυμνάσιο έχουμε 12-16 ώρες άρα λιγότερες από τη Φιλανδία που έχει 14-18 και στο Λύκειο έχουμε περίπου τις ίδιες ώρες (12-16 στην Ελλάδα/ 12-17 στη Φιλανδία).

Ας επικεντρωθούμε λοιπόν εκεί που έχουμε δίκιο, δηλαδή στη πολύ χαμηλή χρηματοδότηση της παιδείας και στους πολύ χαμηλούς μισθούς μας και ας αφήσουμε τις ανακρίβειες για το ωράριο.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 10, 2013, 09:30:02 πμ από Alexhs_27 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Παράθεση
Αυτός που μετέφρασε την έκθεση προφανώς δεν μετέφερε τα νούμερα σωστά. Αντί να μεταφέρει τις ώρες της αγγλικής έκδοσης που είναι σε 60λεπτα έβαλε τις διδακτικές ώρες στην Ελλάδα σε 45λεπτα. Η έκθεση αναφέρει ξεκάθαρα ότι: Ο διδακτικός χρόνος αναφέρεται στο χρόνο που οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν σε ομάδες μαθητών. Αυτός ο χρόνος υπολογίζεται με τρόπο ώστε να εξαιρείται ο χρόνος για διαλείμματα ή ο χρόνος που αφιερώνεται σε μαθητές χωρίς να περιλαμβάνει διδασκαλία. Εξάγεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαθημάτων επί του χρόνου διάρκειας του κάθε μαθήματος και διαιρώντας το αποτέλεσμα δια του 60 (σελίδα 122 στην ελληνική έκδοση). Επίσης αυτό που θεωρείς ως μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι ώρες διδασκαλίας της Εσθονίας. Στη σελίδα 17 έχει τους κωδικούς των χωρών. Το ΕΕ είναι ο κωδικός της Εσθονίας.

Παράθεση
Γιατί στην αγγλική έκδοση γράφει για την Ελλάδα: 12-16 για το λύκειο και 16 για το γυμνάσιο
ενώ για το μέσο όρο της ΕΕ γράφει: 14-17 για το λύκειο και 14-18 για το γυμνάσιο.

Κάνεις το ίδιο λάθος κι εδώ. Μπερδεύεις τον κωδικό της Εσθονίας (ΕΕ) με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κωδικός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι EU ή EU-27 και δεν υπάρχει στον πίνακα με το διδακτικό ωράριο.

Έκανα ένα λάθος στη μετάφραση του κωδικού ΕΕ. Όμως το βασικό ζήτημα είναι ότι υπάρχουν αναξιόπιστα στοιχεία στην ελληνική ή στην αγγλική έκδοση ή και στις δύο, γιατί κάποιοι αριθμοί είναι αλλαγμένοι και κάποιοι όχι. Π.χ. όπως προανέφερα έχουν αλλάξει τα στοιχεία για την Εσθονία (ΕΕ), όπως και για τη Γερμανία από 18 σε 24 ώρες, τη Βουλγαρία από 14-15 σε 24, την Τουρκία από 16 σε 30!

Επίσης αν κάνεις τις πράξεις, ο μέσος όρος διδασκαλίας την εβδομάδα στις 24 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία για το λύκειο είναι 17 ώρες.

Εξάλλου σε όλες τις χώρες που αναφέρεται μείωση ωραρίου με τα χρόνια υπηρεσίας (Γερμανία, Ρουμανία, Κύπρο, Σλοβακία, Πορτογαλία, Μάλτα, Λουξεμβούργο) δεν υπάρχει αντίστοιχο διάστημα ωρών (όπως λες για την Ελλάδα 12-16) αλλά ένας μόνο αριθμός, εκτός από την περίπτωση της Ισπανίας που γράφει 18-21. Άρα προφανώς αναφέρουν το μέγιστο των ωρών για όλες τις χώρες και όπου υπάρχουν διαστήματα αυτά αφορούν σε εκπαιδευτικούς με διαφορετικές ειδικότητες ή με διαφορετικό καθεστώς απασχόλησης που έχουν διαφορετικό αριθμό υποχρεωτικών ωρών. Bέβαια όλως τυχαίως :P παρεισέφρησαν τα στοιχεία για το ελάχιστο μειωμένο ωράριο βάσει διάρκειας υπηρεσίας (12-16 ώρες) ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Η απόδειξη παρακάτω:

Παράθεση
Το Σχήμα απεικονίζει  την περίπτωση  ενός  εκπαιδευτικού πλήρους απασχόλησης, ο οποίος δεν ασκεί άλλα καθήκοντα, π.χ. διοικητικά. Διακυμάνσεις στα πλαίσια μιας χώρας εμφανίζονται για συγκεκριμένους παράγοντες, όπως το μάθημα που διδάσκει ή  το  καθεστώς απασχόλησής  του. Επίσης διακυμάνσεις στα πλαίσια μιας χώρας  εμφανίζονται όπου αντιπροσωπεύουν  την ευελιξία που έχει το σχολικό επίπεδο να καθορίσει τον αριθμό των διδακτικών ωρών ή τον διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο για κάθε εκπαιδευτικό. Δεν εμφανίζονται μειωμένες συνθήκες ωρολογίου προγράμματος για εκπαιδευτικούς που δεν είναι ακόμη πλήρως κατηρτισμένοι ή που μόλις εντάχθηκαν στο επάγγελμα. Επίσης, δεν εμφανίζεται η ευελιξία μείωσης του αριθμού ωρών βάσει της διάρκειας υπηρεσίας ή κατά την ανάληψη άλλων καθηκόντων.
Πηγή:Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2009. σ. 119
και: Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2012. σ. 121

και για την αγγλική έκδοση:
Παράθεση
Variations within a country are shown where they relate to specific factors such as the subject taught or the
employment status of the teacher
, or where they represent flexibility at school level to establish the number of teaching hours or time available at school for each teacher. Reduced timetable conditions for teachers who are not yet qualified or who are newly qualified are not shown; neither is the flexibility to reduce the number of hours in accordance with the length of service or when taking on other duties.
πηγή: Key Data on Education in Europe 2012

Παράθεση
Επίσης επαναφέρει το διαθέσιμο χρόνο στο σχολείο στις 30 ώρες. Στην περσινή έκθεση στην Αγγλική έκδοση έδινε 23 ώρες στο σχολείο, δηλαδή 4,5 ώρες την ημέρα κάτι που μάλλον είναι πιο κοντα στην πραγματικότητα αφού δεν κάθονται όλοι στο σχολείο από τις 8:00 έως τις 2:00. Άρα και σ' αυτό το σημείο η φετινή έκθεση είναι μάλλον πιο ευνοϊκή για εμάς.

Και πώς βγήκαν αυτές οι 23 ώρες; Πληροφόρησε το υπουργείο ο Big Brother για το πόσο καθόταν ο κάθε εκπαιδευτικός στο σχολείο του και έβγαλαν τη μέση τιμή; Ή μήπως το Overall working time (συνολικός χρόνος δουλειάς=διδακτικός μαζί με δουλειά γραφείου, προετοιμασία, διόρθωση γραπτών κλπ.) που το έχουν κι αυτό στις 30 ώρες είναι αξιόπιστο στοιχείο;

Παράθεση
Σε γενικές γραμμές, ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να είναι παρόντες στο σχολείο κάθε βδομάδα
δεν  ξεπερνά  τις 30 ώρες,  εκτός  από  την Πορτογαλία,  το Ηνωμένο  Βασίλειο (Αγγλία, Ουαλία  και  Βόρειος
Ιρλανδία) και την Ισλανδία.
Πηγή:Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2009. σ. 119

Παράθεση
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση. Η διαφορά είναι ότι η Φιλανδική οικονομία απέχει έτη φωτός από την ελληνική και έχει άλλες δυνατότητες. Σίγουρα πάντως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με μία μόνο χώρα. Ακόμα κι αν το κάνουμε όμως θα δούμε ότι το διδακτικό ωράριο δεν είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Στην πρωτοβάθμια οι ώρες στην Ελλάδα σε 60λεπτα είναι κατά μέσο όρο περίπου 18 όσο και στη Φιλανδία. Στο Γυμνάσιο έχουμε 12-16 ώρες άρα λιγότερες από τη Φιλανδία που έχει 14-18 και στο Λύκειο έχουμε περίπου τις ίδιες ώρες (12-16 στην Ελλάδα/ 12-17 στη Φιλανδία).

Ας επικεντρωθούμε λοιπόν εκεί που έχουμε δίκιο, δηλαδή στη πολύ χαμηλή χρηματοδότηση της παιδείας και στους πολύ χαμηλούς μισθούς μας και ας αφήσουμε τις ανακρίβειες για το ωράριο.

Τη Φινλανδία την ανέφερα ακριβώς επειδή το εκπαιδευτικό της σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση και το μελετάνε κράτη από τις ΗΠΑ ως και την Αυστραλία. Εσύ με ποια χώρα θες να συγκριθούμε δηλαδή, αν όχι με μια χώρα παράδειγμα;
Μήπως ακριβώς λόγω του εκπαιδευτικού της συστήματος και της μεταρρύθμισής του τη δεκαετία του 1970, η Φινλανδία έχει μετατραπεί από αγροτική σε άκρως ανταγωνιστική οικονομία τεχνολογιών αιχμής; Κι αυτοί στην αρχή δεν είχανε τις σημερινές δυνατότητες, αλλά επενδύσανε σταθερά στην εκπαίδευση και στην ΠΑΙΔΕΙΑ και φέρανε τα τωρινά αποτελέσματα.

Παράθεση
θα δούμε ότι το διδακτικό ωράριο δεν είναι μεγαλύτερο στην Ελλάδα.
Το λες και μόνος σου. Το διδακτικό ωράριο στη Φινλανδία είναι περίπου το ίδιο στο μεγαλύτερο κομμάτι της εκπαίδευσης με αυτό στην Ελλάδα. To σημαντικό είναι ότι σε μια χώρα εκπαιδευτικό πρότυπο, οι εκπαιδευτικοί δε χρειάζεται να δουλεύουν παραπάνω για να έχουν πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Χρειάζεται να έχουν την εμπιστοσύνη της πολιτείας να εκτελέσουν ελεύθερα το έργο τους διαλέγοντας για παράδειγμα τι βιβλίο θα διδάξουν και πώς, να έχουν υποδομές, υποστηρικτικές υπηρεσίες, ικανοποιητική αμοιβή κλπ.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 10, 2013, 12:41:32 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Οι συγκριτικές στατιστικές μελέτες γίνονται με πολλές ανακρίβειες και αοριστίες. Ο τελικός τους στόχος είναι η μέιωση δαπανών. Έτσι δείχνουν σε εμάς των κατώτατο μισθό στην Πορτογαλία και την ανάγκη να μειωθεί και δικός μας κατώτατος μισθός πιο πέρα, χωρίς να μας λένε τι γίνεται τελικά στην πραγματική οικονομία στην Πορτογαλία. Με τον ίδιο τρόπο δείχνουν στους εκπαιδευτικούς Πορτογάλους τον μέσο μισθό του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα που είναι ο μισός του μέσου μισθού του Πορτογάλου και απαιτούν από τον πορτογάλο εκπαιδευτικό να "βάλει πλάτη"... :P
Στις συγκριτικές μελέτες δεν φαίνονται οι ιδαιτερότητες της κάθε περίπτωσης και οι επιμέρους συνθήκες εργασίας και παροχές. Σε κάθε περίπτωση ο νέος Έλληνας εκπαιδευτικός ζει στις πιο άθλιες συνθήκες στην Ευρώπη παρ' όλο που έχει κοπιάσει περισσότερο από όποιον ευρωπαίο συναδελφό του για να αποκτήσει την θέση διορισμού του...

Αποσυνδεδεμένος dsouras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
    • Προφίλ
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας, Βιολογίας ενώ πρωτεύουν στους - χαμηλού επιπέδου - διαγωνισμούς τύπου PISA;
2. Γιατί στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι <<άφαντοι>> οι Φιλανδοί καθηγητές;
Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει.

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας, Βιολογίας ενώ πρωτεύουν στους - χαμηλού επιπέδου - διαγωνισμούς τύπου PISA;
2. Γιατί στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι <<άφαντοι>> οι Φιλανδοί καθηγητές;
Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει.

Tο ότι πρωτεύουν στους "χαμηλού επιπέδου" διαγωνισμούς μάλλον σημαίνει ότι πολύ περισσότερα άτομα έχουν μάθει τις βασικές γνώσεις καλά.
Θα έλεγα ότι το να διαπρέψουν κάποια μεμονωμένα άτομα σε ολυμπιάδες δεν είναι αποτέλεσμα του γενικού εκπαιδευτικού συστήματος μιας χώρας αλλά ατομικό θέμα. Εσύ γιατί λες ότι είναι άφαντοι; Ποιοι είναι διαρκώς φανεροί και για ποιο λόγο;

Επίσης το ότι μια χώρα με τόσες λίγες διάνοιες έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο ανάπτυξης και ποιότητας ζωής, ενώ άλλες χώρες με περισσότερα "μεγάλα μυαλά" το μόνο που καταφέρνουν είναι να τα στέλνουν στο εξωτερικό αντί να τα αξιοποιήσουν δημιουργικά εντός, μάλλον θα πρέπει να μας προβληματίσει...
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 10, 2013, 01:08:36 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος dsouras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
    • Προφίλ
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας, Βιολογίας ενώ πρωτεύουν στους - χαμηλού επιπέδου - διαγωνισμούς τύπου PISA;
2. Γιατί στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι <<άφαντοι>> οι Φιλανδοί καθηγητές;
Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει.

Θα έλεγα ότι το να διαπρέψουν κάποια μεμονωμένα άτομα σε ολυμπιάδες δεν είναι αποτέλεσμα του γενικού εκπαιδευτικού συστήματος μιας χώρας αλλά ατομικό θέμα. Εσύ γιατί λες ότι είναι άφαντοι; Ποιοι είναι διαρκώς φανεροί και για ποιο λόγο;
Το βασικό επιχείρημα αυτών που υποστηρίζουν το Φιλανδικό μοντέλο είναι η πρωτιά των Φιλανδών μαθητών στο διαγωνισμό PISA. Όσοι υποστηρίζουμε το Ελληνικό μοντέλο αναφερόμαστε στις πολύ καλές θέσεις των Ελλήνων μαθητών στις διεθνείς Ολυμπιάδες. Άρα το Φιλανδικό σύστημα βγάζει καλούς τεχνίτες, ενω το Ελληνικό καλούς επιστήμονες. Μήπως πρέπει να το γυρίσουμε και μεις και να βγάζουμε καλούς τεχνίτες τώρα που οι μισθοί έπεσαν στα 300 ευρώ;

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
NET DIKTYO
<<Κανείς δεν αμφισβητεί ότι το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι παράδειγμα προς μίμηση.>>
Δύο απορίες:
1. Γιατί οι Φιλανδοί μαθητές είναι <<άφαντοι>> στις - υψιλού επιπέδου - διεθνείς ολυμπιάδες Μαθηματικών, Φυσικης , Χημείας, Βιολογίας ενώ πρωτεύουν στους - χαμηλού επιπέδου - διαγωνισμούς τύπου PISA;
2. Γιατί στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι <<άφαντοι>> οι Φιλανδοί καθηγητές;
Αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει.

Θα έλεγα ότι το να διαπρέψουν κάποια μεμονωμένα άτομα σε ολυμπιάδες δεν είναι αποτέλεσμα του γενικού εκπαιδευτικού συστήματος μιας χώρας αλλά ατομικό θέμα. Εσύ γιατί λες ότι είναι άφαντοι; Ποιοι είναι διαρκώς φανεροί και για ποιο λόγο;
Το βασικό επιχείρημα αυτών που υποστηρίζουν το Φιλανδικό μοντέλο είναι η πρωτιά των Φιλανδών μαθητών στο διαγωνισμό PISA. Όσοι υποστηρίζουμε το Ελληνικό μοντέλο αναφερόμαστε στις πολύ καλές θέσεις των Ελλήνων μαθητών στις διεθνείς Ολυμπιάδες. Άρα το Φιλανδικό σύστημα βγάζει καλούς τεχνίτες, ενω το Ελληνικό καλούς επιστήμονες. Μήπως πρέπει να το γυρίσουμε και μεις και να βγάζουμε καλούς τεχνίτες τώρα που οι μισθοί έπεσαν στα 300 ευρώ;

Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.

Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ


Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.

Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.
Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.

Αποσυνδεδεμένος dsouras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 246
    • Προφίλ


Προς το παρόν οι Φινλανδοί έχουν και από τα δύο στη χώρα τους και έχουν αναπτυγμένο κράτος και εμείς καλούς επιστήμονες στο εξωτερικό που μέρα με τη μέρα αυξάνονται ΕΚΕΙ.

Ποιο είναι το ελληνικό μοντέλο; Σε ποιες ολυμπιάδες διαπρέπει η Ελλάδα;
Ολυμπιάδες μαθηματικών, φυσικής, αστρονομίας, βιολογίας. Σε όλες έχουμε πρώτες, δεύτερες και τρίτες θέσεις.
Απλά αυτό δεν έχει να κάνει με το ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά με τις ατομικές προσπάθειες λίγων καθηγητών και μαθητών με τους γονείς τους.
Μια μικρή αναφορά  http://www.mathher.gr/2010-01-20-20-25-20/2010-03-05-21-47-29

Αποσυνδεδεμένος NET DIKTYO

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ03.50
    • Προφίλ
Στων μαθηματικών όντως τα πάμε σχετικά καλά αλλά όχι και κάτι σπουδαίο.
Οι θέσεις μας στην ανεπίσημη κατάταξη τα προηγούμενα χρόνια:
HEL   26   40   37   41   39   33   56   50   26   30   47   30   56   47   32   45   22   54   42
Πέρσι ήταν η καλύτερη θέση μας από το 2004 που ήμασταν και πάλι 26οι.
http://www.imo-official.org/results.aspx

Στης φυσικής πάντως έχουμε 7 μετάλια και ...εύφημες μνείες,
Ουγγαρία 171
Ρουμανία 157
Πολωνία 152
Γερμανία 141
Βουλγαρία 123
Κίνα 98
Βρετανία 91
ΗΠΑ 89
Ολλανδία 89
Aυστραλία 88
Βιετνάμ 80
Ιράν 80
Ρωσία 73
Φινλανδία 73
Καναδάς 70
Ουκρανία 70
Σιγκαπούρη 68
Τουρκία 66
Νότια Κορέα 66
Σουηδία 64
Τσεχία 64
Ταϊβάν 62
...
και ενδεικτικά
Γαλλία 40
Κύπρος 10
Αλβανία 8
http://www.jyu.fi/tdk/kastdk/olympiads/
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 10, 2013, 02:55:43 μμ από NET DIKTYO »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Μα με τόσο φροντιστήρια βρε παιδιά πως είμαστε τόσο κάτω. Τελικά τι κάνουν και αυτοί οι φροντιστές τα απογεύματα;
Ρητορική η ερώτηση φυσικά. Ξέρω πως προετοιμάζουν τους μαθητές για τις πανελλήνιες... :P
Θα το λέω συνέχεια. Οι πανελλήνιες, όπως γίνονται, πνίγουν την δημιουργική σκέψη και την πνευματική ανάπτυξη των μαθητών. Ναι, οι πανελλήνιες εξετάσεις. Οι ιερές αυτές εξετάσεις που δεν πρέπει να θιχτούν...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 503
Σύνολο: 503

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.101 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.