*

Αποστολέας Θέμα: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας  (Αναγνώστηκε 71440 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #112 στις: Ιούλιος 03, 2013, 03:54:18 μμ »
@  eva 7
Kαι ενημερωτικά..όλα κατοχυρώνονται με επαναστάσεις. Απλά ο κλάδος μας είχε βολευτεί τόσα χρόνια. Επιτρέψαμε να συμβούν πολλά. Γι'αυτό και τώρα οι μισοί από εμάς από αύριο θα στηθούν στην ουρά του ΟΑΕΔ και οι άλλοι σκέφτονται σοβαρά την αλλαγή πλεύσης..αλλαγή εργασίας (αν και όπου υπάρχει..) ή και αλλαγή χώρας. Απλά λυπάμαι τόσους πολλούς από εμάς που μετά από κόπο χρόνων διαπιστώνουμε ότι τελικά κάναμε μια τρύπα στο νερό.

@  Dorea

Η ερώτηση είναι μόνο ΜΙΑ
θα θέλατε έχοντας  μόνο με την ιδιότητα του γονέα τα παιδιά σας να διδάσκονται ιστορία απο φιλόλογο ή απο κάποια άλλη ειδικότητα;
Εννοείται οτι η προέχει  το συμφέρον των παιδιών και μάλλον αυτό το ξεχνούν όλοι....


Eχετε δικιο και οι δυο, στα παραπανω......

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #113 στις: Ιούλιος 03, 2013, 04:37:39 μμ »
Το θέμα κλειδώνεται.
Θα διαγράφουν μηνύματα. Μάθετε να μένετε στο θέμα χωρις αντιπαραθέσεις. Μάθετε , ως εκπαιδευτικοι τουλάχιστον, να εκφράζεστε "σωστά" με τις αρχες ενός γόνιμου διαλόγου και με τους κανόνες σεβασμού προς τον συνομιλήτη/συνάδελφο.



Το θέμα ξεκλειδώθηκε. Μπορείτε να συνεχίσετε....
Θα παρακαλούσα να αποφεύγετε, όσο είναι δυνατόν, τις παραθέσεις στα μηνύματα σας.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #114 στις: Ιούλιος 04, 2013, 10:08:31 πμ »
Αρθρογράφος:
Χρήστος Κυργιάκης

Με τα μάτια ενός περιπλανώμενου εκπαιδευτικού

Ένας απολυμένος-Όλοι απολυμένοι

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Του είχε γίνει πλέον βίωμα. Βίωμα καλοκαιρινό και αγωνιώδες. Για πάρα πολλά χρόνια, τα ερωτήματα που πλανιούνταν στον ζεστό αέρα του Ιουνίου, ήταν συγκεκριμένα.

«Πόσες ώρες θα έχει του χρόνου στα φροντιστήρια;», «Θα βγαίνει το ενοίκιο;», αργότερα, «Θα βγαίνει η δόση για το στεγαστικό;», «Θα περισσέψει τίποτα για διακοπές;».

Κάποια στιγμή μπήκε στο λούκι του ΑΣΕΠ. Μία φορά, δύο φορές, τρεις φορές…

Είπε μήπως και διοριζόταν στο δημόσιο σχολείο. Όνειρο παιδικό αλλά και για να βλέπει τα παιδιά του να μεγαλώνουν. Απλές προσδοκίες δηλαδή, όπως έχουν όλοι οι άνθρωποι αγωνιζόμενοι να τις πραγματοποιήσουν.

Το πρώτο του παιδί, όντας απών από το μεσημέρι μέχρι το βράδυ, ακόμη και τα Σάββατα, δεν το είδε να μεγαλώνει.

Κάποιον Οκτώβρη, ήρθε και ο διορισμός του, ως αναπληρωτή, σε νησί όμορφο, μικρό, μακρινό.

Όλη η φαμίλια στο πλοίο της γραμμής γιατί δεν μπορούσε, δεν γινόταν χωρίς αυτήν. Προτιμούσε να μην πάει καθόλου, παρά να πάει μόνος του. Ήταν τυχερός γιατί η γυναίκα του μπορούσε να παίρνει απόσπαση και να βουλώνει, φυσικά, τρύπες με μαθήματα δεύτερης ανάθεσης σε οποιοδήποτε σχολείο το είχε ανάγκη. Βλέπεις, οι αποσπάσεις από Αθήνα προς την επαρχία δίνονταν χωρίς πολλά-πολλά για να ελευθερωθεί η θέση στην Αθήνα. Όλο και κάποιος θα βρισκόταν να την καλύψει ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία.

Μαζί με το κυνήγι των μορίων και τους εμβόλιμους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, για κάμποσα χρόνια, κάθε χρόνο και αλλού, είχε και πολλά άλλα.

Να ψάχνει για σπίτι, να ψάχνει σχολεία και παιδικούς σταθμούς για τα παιδιά και συγχρόνως να μαζεύει ώρες σε ένα, σε δύο σε τρία σχολεία.

Και οι εκάστοτε προϊστάμενοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, να αντιμετωπίζουν εκείνον και τη γυναίκα του ως εμπόδια, λες και ήταν τσιφλίκι τους τα σχολεία. Πουθενά αξιοκρατία, ανύπαρκτοι πίνακες μορίων, πουθενά κενά για να διαλέξεις.

Ο ένας, κομματόσκυλο του κερατά να λειτουργεί ως γενικός δερβέναγας, «διορισμένος» γαρ από το κυβερνητικό κόμμα και ο άλλος γαμπρός του υπουργού, ανίκανος να συντάξει ένα κείμενο τριών αράδων, προστατευόμενος του υπουργού, έβγαζε όλη τη χολή του, σε όποιον «ξένο» έπεφτε στα χέρια του.

Και οι αιρετοί; Αξιολύπητοι, για γέλια και για κλάματα. Τον χτυπούσαν στις πλάτες χαμογελώντας ξύλινα όταν του έδιναν την «κάρτα» τους «για οτιδήποτε χρειαστεί». Τους έπιανε πανικός όταν άκουγαν τη λέξη «ένσταση» και τον καλούσαν στο γραφείο του προϊστάμενου για να «βρεθεί μια λύση».

Παντού απλωνόταν ένα πελατειακό δίχτυ φτιαγμένο από ρουσφέτι με κομματικά-κυβερνητικά βαρίδια στον εκπαιδευτικό βυθό με τον υποτιθέμενο καρχαρία να βρίσκεται έξω από αυτό.

Όλοι οι συνάδελφοι ήταν πεισμένοι πως για να γλυτώσουν από τον καρχαρία, έναν καρχαρία εικονικό, θα έπρεπε να μπουν μέσα στο δίχτυ.

Και ζούσαν αυτοί (κομματόσκυλα-παρατρεχάμενοι) και καλά και καλύτερα.

Στις εκλογές των ΕΛΜΕ, όπως ήταν φυσικό, πλειοψηφούσαν οι ίδιοι και οι ίδιοι.

Μέχρι που κάποια μέρα ήρθε η Άννα η ευρωπαία. Η Άννα του χιονιού και της βαρυχειμωνιάς, όχι για τους ευνοούμενούς της αλλά για όλους εκείνους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς που τους έχρισε ανύπαρκτους.

Φρόντισε πρώτα να τους χωρίσει σε ΑΣΕΠολάτρες και ΑΣΕΠομάχους. Είχε επίγνωση η Άννα τι έλεγε και τι έπραττε. Δεν χρειάστηκαν παρά τέσσερα μόνο χρόνια για να βγει αληθινή η προφητεία της περί εξαφάνισης των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων. Όσοι μιλούσαν τότε για το τι θα ακολουθούσε χαρακτηρίζονταν ως σεναριογράφοι επιστημονικής φαντασίας, λαϊκιστές και Κασσάνδρες.

Οι διάδοχοί της, πιστοί στο μότο «Πρώτα οι τραπεζίτες», προχώρησαν και στην εφαρμογή του σχεδίου για εξαφάνιση και των μόνιμων, αφού φρόντισαν πρώτα να εξαφανίσουν σχολεία και να χωρίσουν τους μόνιμους σε παλιούς και νέους, σε άριστους και άχρηστους, σε καλούς και κακούς, σε συνεργάσιμους και αντιδραστικούς, σε δωδεκαετείς προεφήβους και νήπια, σε αξιολογήσιμους και μη.

Με το που έσκασε μύτη το φρούτο της αξιολόγησης, είδε συναδέλφους του να στρέφονται ενάντια σε συναδέλφους και να αναγορεύουν τους εαυτούς τους σε τέλειους εκπαιδευτικούς ζητώντας να αξιολογηθούν όλοι οι υπόλοιποι.

Γνώρισε συναδέλφους οι οποίοι, μαθαίνοντας για το Π.Δ που περιείχε την αύξηση του ωραρίου και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, άρχισαν να θέτουν «δίκαιους» όρους και προϋποθέσεις ώστε οι ίδιοι να αποφύγουν το ενδεχόμενο να βγουν πλεονάζοντες και να κινδυνέψουν με απόλυση.

Θαύμασε την υποκρισία κομματικών αιρετών που τα έβαζαν στην αρχή με Θεούς, υπουργούς και δαίμονες για να καταλήξουν να μιλούν για «υπαρκτό πρόβλημα» σε ορισμένες ειδικότητες και για δήθεν έλλειψη «ρεαλιστικών προτάσεων» του κλάδου. «Προτάσεων» που θα παζαρεύουν το ποιοι και πόσοι πρέπει να απολυθούν.

Συνάδελφοι, όπως η Νικολέτα, οι οποίοι, αφού πέρασαν από όλα τα νησιά της άγονης γραμμής και κάποια στιγμή πήραν την πολυπόθητη μετάθεση, τώρα βρίσκονται με τις βαλίτσες στο χέρι και την παραίτηση στο μυαλό, έτοιμοι να κάνουν το χατίρι του υπεύθυνα αριστερού Μανιτάκη.

Ζητούμενο των καιρών η ενότητα.

Με ποιους άραγε;

Με όσους έχουν γαλουχηθεί στον πελατειακό και βυσματικό τρόπο διεκδίκησης;

Με όσους βαφτίζουν δίκαιο το προσωπικό τους συμφέρον;

Με όσους γενικεύουν την προσωπική τους περίπτωση;

Με όσους έχουν ξεχάσει το «εμείς», πόσο μάλλον το «εκείνοι», αγκιστρωμένοι στο μεγάλο τους εγώ;

Όχι βέβαια!

Οι παραπάνω δεν πρόκειται να ενωθούν με κανέναν και για καμία κοινή διεκδίκηση γιατί δεν έχουν μάθει να λειτουργούν συλλογικά. Ίσως η απογοήτευση και τα «αδειάσματα» παλιότερων κινητοποιήσεων να πέτυχαν το στόχο τους κάνοντάς τους να αποστασιοποιούνται από κάθε τι μαζικό.

Όμως, στις μέρες μας κανείς δεν μπορεί να αισθάνονται σίγουρος. Μπορεί να απολυθεί λόγω υπεραριθμίας, μπορεί λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς, μπορεί λόγω μελλοντικής ανεπάρκειας γιατί απλά πρέπει να παρουσιάσουν στην τρόικα απολύσεις.

Αλλά, ας υποθέσουμε ότι κάποιος τελικά δεν απολύεται. Πώς θα αισθάνεται όταν θα βλέπει τη διπλανή καρέκλα άδεια στην οποία μέχρι πρότινος καθόταν ένας συνάδελφός του που απολύθηκε; Θα αισθάνεται δικαιωμένος ή τυχερός;

Όπως και να’ χει, στην εποχή μας «ένας απολυμένος» πρέπει να σημαίνει «όλοι απολυμένοι», αλλιώς το «όλοι απολυμένοι» θα έρθει πολύ γρήγορα και δεν θα είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, θα είναι κεραυνός εν αιθρία, όπως έγινε στην ΕΡΤ. Τα νομικίστικα κωλύματα, έχουν τρόπους να τα προσπερνάνε όπως έγινε με την προληπτική μας επίταξη.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsi/%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D#ixzz2Y3fjRZ1D
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος eva7

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1415
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #115 στις: Ιούλιος 04, 2013, 10:09:00 μμ »
Με θλίβει το άρθρο...με θλίβει η όλη κατάσταση..Απλά αναρωτιέμαι...πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που να κυνηγάνε το διορισμό και τη μονιμότητα όταν τριγύρω τους επικρατεί το χάος...Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που τρέχουν και πληρώνουν φροντιστήρια για τον "επερχόμενο" ΑΣΕΠ όταν τριγύρω τους επικρατεί η αβεβαιότητα. Δυστυχώς η παιδεία στη χώρα μας τελείωσε..πέθανε. Μαζί με τόσα άλλα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #116 στις: Ιούλιος 04, 2013, 10:21:10 μμ »
Φρόντισε πρώτα να τους χωρίσει σε ΑΣΕΠολάτρες και ΑΣΕΠομάχους. Είχε επίγνωση η Άννα τι έλεγε και τι έπραττε. Δεν χρειάστηκαν παρά τέσσερα μόνο χρόνια για να βγει αληθινή η προφητεία της περί εξαφάνισης των αναπληρωτών και των ωρομίσθιων. Όσοι μιλούσαν τότε για το τι θα ακολουθούσε χαρακτηρίζονταν ως σεναριογράφοι επιστημονικής φαντασίας, λαϊκιστές και Κασσάνδρες.


Ετσι ακριβως ηταν και ειναι.........

Αποσυνδεδεμένος Dorea

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 423
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #117 στις: Ιούλιος 04, 2013, 10:34:09 μμ »
Το ερώτημα είναι ΑΛΛΟ.
Σε τί διαφέρει πια η ιστορία που διδάσκονται οι φοιτητές στη φιλοσοφική από εκείνη που διδάσκονται οι φοιτητές στις πολιτικές και κοινωνικές σπουδές;
Εχουν αναρωτηθεί οι ίδιοι οι απόφοιτοι του Ιστορικού-Αρχαιολογικού,που κομπάζουν ως οι πλέον αρμόδιοι για την ανάθεση του μαθήματος,στηριζόμενοι αποκλειστικά και μόνο στον αριθμό των μαθημάτων που διδάχτηκαν;
Εγώ δεν βλέπω καμιά διαφορά να προκύπτει ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες επιστημών ως προς τη θέαση της ιστορίας.Φαίνεται αυτό από τα όσα διαβάζω.
Γιατί,ας πούμε,να μην τη διδάσκει την Ιστορία ένας απόφοιτος π.χ. της Παντείου,αφού δεχτεί και την κατάλληλη επιμόρφωση πάνω στην ειδική διδακτική του μαθήματος;Θα ήθελα μια απάντηση πάνω σε αυτό το ζήτημα δεδομένου και του αριθμού των ιστορικών μαθημάτων που διδάσκονται οι φοιτητές της Παντείου.

Την απάντηση την έδωσες μόνος σου! Οι φιλόλογοι και δη οι του ιστορικού αρχαιολογικού και όσοι εδωσαν ασεπ εχουν ασχοληθεί με την ειδική διδακτική
σημειωτεον δεν έχω κἀτι με κανέναν συνάδελφο άλλης ειδικότητας,μακάρι να επαιρναν τις ωρες της δικής τους ειδικότητας
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 04, 2013, 10:39:17 μμ από Dorea »

Αποσυνδεδεμένος vasoulals

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1122
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ07 + ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #118 στις: Ιούλιος 04, 2013, 11:16:31 μμ »
Η ερώτηση είναι μόνο ΜΙΑ
θα θέλατε έχοντας  μόνο με την ιδιότητα του γονέα τα παιδιά σας να διδάσκονται ιστορία απο φιλόλογο ή απο κάποια άλλη ειδικότητα;
Εννοείται οτι η προέχει  το συμφέρον των παιδιών και μάλλον αυτό το ξεχνούν όλοι....

Απαντώντας στο συγκεκριμένο ερώτημα θα έλεγα ότι σαν γονέας θα ήθελα το παιδί μου να διδαχθεί ιστορία από κάποιον που την  ξέρει. Από κάποιον που έκανε τον κόπο να το ψάξει λίγο παραπάνω το συγκεκριμένο κεφάλαιο που θα κληθεί να διδάξει, που θα μπορεί να απαντήσει σε κάποια ερώτηση και δεν θα αποφύγει με απαντήσεις τύπου "Δεν χρειάζεται αυτό", "Κοίταξε να μάθεις τι λέει το βιβλίο και άσε τα υπόλοιπα" και άλλα τέτοια ωραία. Έχω βρεθεί σε τάξη με φιλόλογο, που δεν ήξερε ούτε τα βασικά, απλά κοίταζε από το βιβλίο, έκανε ανάγνωση και έλεγε κάθε τόσο "Το καταλάβατε;" και αν αποφάσιζες να τον ρωτήσεις κάτι που δεν το είχε μέσα συνέχιζε χωρίς να σου δώσει καν σημασία. Έχω δει, όμως, και άλλη ειδικότητα να κάνει την ιστορία και να μαθαίνουμε, γιατί δεν έμενε σε αυτό που έλεγε το βιβλίο, αλλά το έψαχνε. Μακάρι τα παιδιά μου να πέσουν σε ανθρώπους που το ψάχνουν είτε είναι φιλόλογοι είτε ξένων γλωσσών. Τα θεωρητικά θεωρώ κατά την δική μου προσωπική άποψη ότι μπορούν να διδαχθούν και από τις ειδικότητες των ξένων γλωσσών, μιας που και σαν απόφοιτη ξενόγλωσσου τμήματος, έχουμε κάνει ιστορία, λογοτεχνία και έχουμε μπει στην διαδικασία να το ψάχνουμε λίγο παραπάνω. Για τα θετικά από την άλλη, δεν θα τολμούσα να σκεφτώ κάποια άλλη ειδικότητα θεωρητικής κατεύθυνσης να κάνει μαθηματικά ή φυσική ή όποιο άλλο μάθημα.
Να με συγχωρέσετε που σας κούρασα. Είναι κρίμα να σφαζόμαστε μεταξύ μας. Εξάλλου η ανάθεση της ιστορίας γίνεται σε άλλες ειδικότητες μόνο εφόσον αυτοί δεν έχουν ώρες να καλύψουν στην περιοχή που βρίσκονται. Δεν διορίζονται για την θέση αυτή.
Μην ονειρεύεσαι την ζωή σου, ΖΗΣΕ τα όνειρά σου!!!

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3190
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #119 στις: Ιούλιος 05, 2013, 09:27:45 πμ »
Η ερώτηση είναι μόνο ΜΙΑ
θα θέλατε έχοντας  μόνο με την ιδιότητα του γονέα τα παιδιά σας να διδάσκονται ιστορία απο φιλόλογο ή απο κάποια άλλη ειδικότητα;
Εννοείται οτι η προέχει  το συμφέρον των παιδιών και μάλλον αυτό το ξεχνούν όλοι....

Απαντώντας στο συγκεκριμένο ερώτημα θα έλεγα ότι σαν γονέας θα ήθελα το παιδί μου να διδαχθεί ιστορία από κάποιον που την  ξέρει. Από κάποιον που έκανε τον κόπο να το ψάξει λίγο παραπάνω το συγκεκριμένο κεφάλαιο που θα κληθεί να διδάξει, που θα μπορεί να απαντήσει σε κάποια ερώτηση και δεν θα αποφύγει με απαντήσεις τύπου "Δεν χρειάζεται αυτό", "Κοίταξε να μάθεις τι λέει το βιβλίο και άσε τα υπόλοιπα" και άλλα τέτοια ωραία. Έχω βρεθεί σε τάξη με φιλόλογο, που δεν ήξερε ούτε τα βασικά, απλά κοίταζε από το βιβλίο, έκανε ανάγνωση και έλεγε κάθε τόσο "Το καταλάβατε;" και αν αποφάσιζες να τον ρωτήσεις κάτι που δεν το είχε μέσα συνέχιζε χωρίς να σου δώσει καν σημασία. Έχω δει, όμως, και άλλη ειδικότητα να κάνει την ιστορία και να μαθαίνουμε, γιατί δεν έμενε σε αυτό που έλεγε το βιβλίο, αλλά το έψαχνε. Μακάρι τα παιδιά μου να πέσουν σε ανθρώπους που το ψάχνουν είτε είναι φιλόλογοι είτε ξένων γλωσσών. Τα θεωρητικά θεωρώ κατά την δική μου προσωπική άποψη ότι μπορούν να διδαχθούν και από τις ειδικότητες των ξένων γλωσσών, μιας που και σαν απόφοιτη ξενόγλωσσου τμήματος, έχουμε κάνει ιστορία, λογοτεχνία και έχουμε μπει στην διαδικασία να το ψάχνουμε λίγο παραπάνω. Για τα θετικά από την άλλη, δεν θα τολμούσα να σκεφτώ κάποια άλλη ειδικότητα θεωρητικής κατεύθυνσης να κάνει μαθηματικά ή φυσική ή όποιο άλλο μάθημα.
Να με συγχωρέσετε που σας κούρασα. Είναι κρίμα να σφαζόμαστε μεταξύ μας. Εξάλλου η ανάθεση της ιστορίας γίνεται σε άλλες ειδικότητες μόνο εφόσον αυτοί δεν έχουν ώρες να καλύψουν στην περιοχή που βρίσκονται. Δεν διορίζονται για την θέση αυτή.
ΝΑι αλλά κλέβουν την θέση κάποιου που θα έπρεπε να διοριστεί στην θέση αυτή, έναν αναπληρωτή δηλαδή, που τώρα τον απέλυσαν λέγοντας ότι δεν τον χρειάζονται και από πάνω. Θάνατος στον αναπληρωτή φιλόλογο, διάσωση  στο μόνιμο ξενόγλωσσο. Η ευθύνη είναι στην διοίκηση, όχι στους ξενόγλωσσους ! 
Αν γίνει α αναθεση για άλλες ειδικότητες, μπορεί να επηρεάσει και τους μόνιμους φιλόλογους που διορίστηκαν για ακριβώς αυτή τη θέση.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 05, 2013, 09:29:37 πμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος viti

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #120 στις: Ιούλιος 05, 2013, 10:19:34 πμ »
Με το ΄΄ψάχνω λίγο παραπάνω΄΄δεν αποδεικνύεται  η επιστημονικότητα και η επάρκεια ενός καθηγητή.Η μόνοι που διαθέτουν συνολικά το θεωρητικό υπόβαθρο να διδάξουν την επιστήμη της ιστορίας είναι οι φιλόλογοι όλων των ειδικεύσεων διότι ακόμη και ο κλασικός φιλόλογος δεν μπορει να κατανοήσει τις παραμέτρους του αντικειμένου του αν δεν έχει μελετήσει το ιστορικό υπόβαθρο και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες βάση των οποίων αναπτύχθηκε ή εκφυλίστηκε ένα λογοτεχνικό είδος.Γι΄αυτό και η ιστορία είναι προαπαιτούμενο στον ΑΣΕΠ για τους φιλολόγους.Διάβασα επίσης επικλήσεις στα προγράμματα σπουδών των ξενόγλωσσων.Μα και οι φιλόλογοι υποχρεωτικά εξετάστηκαν σε ξένη γλώσσα για τέσσερα εξάμηνα στο πανεπιστήμιο και μάλιστα σε λογοτεχνικό επίπεδο..Ας μην αναφερω και τη χρήση ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας για εργασίες και διπλωματικές.Μήπως να διδάξουν αγγλικά/γαλλικά ή γερμανικά στα σχολεία;Επίσης  σε ξενη γλώσσα υποχρεωτικά εξετάστηκαν αρκετά εξάμηνα όλοι οι απόφοιτοι πανεπιστημίων/τει-γιατροί,φυσικοί,οικονομολόγοι,αισθητικοί,κλπ-.Μήπως να βουλώσουμε καμιά τρύπα και με αυτές τις ειδικότητες-εξάλλου αναδουλειά υπάρχει. Σε ό,τι αφορά αφοριστικά επιχειρήματα του τύπου΄΄είδα φιλόλογο να μην προεκτείνει το μάθημα της ιστορίας....ενώ ο ξενόγλωσσος το έκανε...΄΄φυσικά και δεν στέκουν διότι παντού και πάντα υπάρχουν ανεπαρκείς και κάποιοι που επιθυμούν να είναι επαρκείς αλλά δεν έχουν τα τυπικά προσόντα.Δηλαδή,αν κάποιος χειρουργός αποτύχει σε εγχείρηση ας αφαιρέσουμε την άδεια χειρουργείου από τους χειρουργούς γενικά και να την εκχωρήσουμε στους ψυχιάτρους ή και στους παθολόγους -σάμπως τα ίδια μαθήματα δεν διδάχθηκαν όλοι στο πανεπιστήμιο και σε πολλές περιπτώσεις και στην ειδικότητα.....   

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #121 στις: Ιούλιος 05, 2013, 02:31:38 μμ »
Θεωρώ ότι η συζήτηση γίνεται σε τελείως λάθος βάση. Προσπαθούμε ως κλάδος να αποδείξουμε τα αυτονόητα ενώ δεν είμαστε υποχρεωμένοι. Και η ιστορία και η λογοτεχνία θα πρέπει να διδάσκονται από τους φιλολόγους και μόνο. Ούτε το υπουργείο προχωρά στο να δώσει το μάθημα της ιστορίας και ίσως αργότερα και της λογοτεχνίας -ποιος ξέρει;- σε άλλες ειδικότητες, γιατί θεωρεί ότι είναι περισσότερο επαρκείς. Όλα γίνονται διότι δε βγαίνουν τα νούμερα. Με τους περισσότερους ξενόγλωσσους και θεολόγους που έχω μιλήσει δε θέλουν οι άνθρωποι να διδάσκουν ιστορία. Αλλά τι να κάνουν; Αντί λοιπόν να γίνονται προχειρότητες ως προς το σχεδιασμό, ας υπάρξουν επιτέλους σοβαρές προτάσεις.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος Dorea

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 423
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #122 στις: Ιούλιος 05, 2013, 02:55:40 μμ »
Για τελευταία φορά επιμένω πως
στην Ελλάδα είσαι ο τι δηλώσεις
ακόμη και για τα  αυτονόητα κανείς δεν έχει το θάρρος να πει την αλήθεια...
είναι η αλήθεια των σοφιστών και όχι του Σωκράτη

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #123 στις: Ιούλιος 08, 2013, 10:22:34 πμ »


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

Ν.ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

sfmagnesias@gmail.com

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΘΕΜΑ : Διατήρηση των πρώτων αναθέσεων

 Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση Συνδέσμου Φιλολόγων Ν Μαγνησίας καταθέτει την ανησυχία και την  έντονη διαμαρτυρία της στη συζήτηση του ενδεχομένου να δίδεται ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης το μάθημα της Ιστορίας σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους ,κοινωνιολόγουςκλπ). Συμμεριζόμενοι και την από 30-5-2013 διαμαρτυρία της ΠΕΦ εκφράζουμε την εντονότατη αντίθεσή μας στη υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού που θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση το πολύπαθο μάθημα της Ιστορίας αλλά και στην ολοένα και περισσότερο διαδεδομένη πρακτική που ακολουθείται στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα να ανατίθενται και να διδάσκονται μαθήματα της φιλολογικής ζώνης από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, εφαρμόζοντας σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών .

Είναι αδιανόητο οι ανωτέρω τάσεις και πρακτικές να υποβαθμίζουν μείζονος μορφωτικής και διαπαιδαγωγικής αξίας μαθήματα. Φαινόμενα όπως η αρνητική στάση των Ελλήνων μαθητών απέναντι στο μάθημα της Ιστορίας ή το έλλειμμα ιστορικής παιδείας που χαρακτηρίζει μεγάλο τμήμα των Ελλήνων πολιτών έχουν άμεση σχέση με τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας και πρέπει να αντιμετωπιστούν με ιδιαίτερη σοβαρότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση και στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες ,η διδασκαλία από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και η νηφάλια κριτική προσέγγιση του παρελθόντος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθίσταται επιτακτική και είναι προϋπόθεση για τη διαμόρφωση πολιτών με ενεργή ιστορική συνείδηση και για την αναβάθμιση του διαλόγου στη δημόσια σφαίρα στην οποία η Ιστορία διαδραματίζει έναν όλο και πιο σημαντικό ρόλο. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ από όλες τις άλλες ειδικότητες μόνο οι υποψήφιοι για διορισμό φιλόλογοι εξετάζονται στο μάθημα της Ιστορίας. Επιπρόσθετα, οι ανωτέρω πρακτικές αγνοούν, περιθωριοποιούν και ακυρώνουν μεγάλη μερίδα αποφοίτων Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ιστορίας και Αρχαιολογίας.

Υπογραμμίζουμε ότι η διαμαρτυρία μας δεν έχει συντεχνιακό χαρακτήρα και δε στρέφεται εναντίον συναδέλφων που δικαίως επιθυμούν να εργαστούν στη θέση στην οποία διορίστηκαν, διδάσκοντας το αντικείμενο που επέλεξαν να σπουδάσουν. Όμως αυτό ακριβώς διακυβεύεται με την προχειρότητα και την  επιπολαιότητα που επιδεικνύεται στην ανάθεση των διδακτικών αντικειμένων.

Αντιδρούμε στην προωθούμενη λογική των ευέλικτων εργαζόμενων που θα πρέπει να προσαρμόζονται σε ανεδαφικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών ,τα ωράρια διδασκαλίας και το «νέο » σχολικό χάρτη.

Διεκδικούμε, αξιώνουμε και απαιτούμε να διατηρηθεί η υφιστάμενη κατάσταση σε όλα τα μαθήματα πρώτης ανάθεσης του κλάδου ΠΕ2-Φιλολόγων

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthra/%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD#ixzz2YR7M5JAR
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #124 στις: Ιούλιος 08, 2013, 10:53:23 πμ »
Και ο Φυσικος κανει Χημεια και ο Χημικος κανει φυσική και ο βιολογος κανει χημεια και ο μαθηματικος κανει φυσική και ο φυσικος κανει μαθηματικα και ο βιολογος κανει φυσικη....
Αλλά αυτο με την Ιστορια: φιλολογοι εναντιον θεολογων και ξενόγλωσσων ειναι  το κατι άλλο ....  ;D ;D

Απλη απορία  ::)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #125 στις: Ιούλιος 08, 2013, 10:58:38 πμ »
Λογικά Μάρκο δεν θα έπρεπε να έχεις απορία αλλά μήπως το marketing επιβάλλει να την έχεις; Καλη σου μέρα! Με φιλική διάθεση.. αλλά κάποιες απορίες πρέπει να λύνονται.....

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 466
Σύνολο: 467

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.059 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.