*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο  (Αναγνώστηκε 582157 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #336 στις: Ιανουάριος 11, 2012, 12:33:30 μμ »
Αυτό είναι το κείμενο;

βούλομαι δέ, ὥσπερ ὑπεθέμην, ἐπειδὴ περὶ τῶν νόμων εἴρηκα, πάλιν τὸ μετὰ τοῦτο ἀντεξετάσαι τοὺς τρόπους τοὺς Τιμάρχου, ἵν᾽ εἰδῆτε ὅσον διαφέρουσι τῶν νόμων τῶν ὑμετέρων. δέομαι δ᾽ ὑμῶν, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, συγγνώμην ἔχειν, ἐὰν ἀναγκαζόμενος λέγειν περὶ ἐπιτηδευμάτων φύσει μὲν μὴ καλῶν, τούτῳ δὲ πεπραγμένων, ἐξαχθῶ τι ῥῆμα εἰπεῖν ὅ ἐστιν ὅμοιον τοῖς ἔργοις τοῖς Τιμάρχου. 38 οὐδὲ γὰρ ἂν δικαίως ἐμοὶ ἐπιτιμήσαιτε, εἴ τι σαφῶς εἴποιμι διδάσκειν ὑμᾶς βουλόμενος, ἀλλὰ πολὺ μᾶλλον τούτῳ, εἰ αἰσχρῶς οὕτω τυγχάνει βεβιωκώς, ὥστε τὸν τὰ τούτῳ πεπραγμένα διεξιόντα ἀδύνατον εἶναι εἰπεῖν ὡς αὐτὸς βούλεται, ἐὰν μή τι καὶ τῶν τοιούτων φθέγξηται ῥημάτων. εὐλαβήσομαι δ᾽ αὐτὸ ποιεῖν ὡς ἂν δύνωμαι μάλιστα.
όποια σημεια της μετάφρασης σε δυσκολεύουν πες μας να βοηθήσουμε

παντως το κειμενο με τα σχολια και τη μεταφραση θα το βρεις σε αυτη τη θεματογραφια: κοιτα λιγο,
εδώ
πολύ ωραίο κείμενο! κατάλληλο και για διαγώνισμα, το αντέγραψα ήδη
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:07:10 »

Αποσυνδεδεμένος Βικη

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 242
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02 Κοιτάω πάντα μπροστά!
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #337 στις: Ιανουάριος 11, 2012, 02:33:45 μμ »
αναρτήθηκε το Δεκέμβριο από τα Ψηφιακά του υπουργείου ως πρώτο προτεινόμενο διαγώνισμα(μαζί με Πρωταγόρα)

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #338 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 09:55:39 πμ »
Στη Γ' Λυκείου διδάσκουμε τα ρηματικά επίθετα σε -τεος και -τος     ή μόνο τα ρηματικά επίθετα σε -τεος???
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος sakissov

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 353
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02 Ἂγω τόν παῖδα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #339 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 11:11:23 πμ »
Και τα δυο μαζί. αν και στις πανελληνιες έχει πέσει θέμα για αναλυση ρηματικού επιθέτου σε -τεος οφείλουμε όμως και τα εις -τος να διδάξουμε διότι μπορεί να υπάρξει σε άγνωστο κείμενο..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:07:10 »

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #340 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 03:28:10 μμ »
Η προσωπική σύνταξη των ρηματικών επιθέτων σε -τος αναλύεται σε απαρέμφατο??? στο συντακτικό μου δεν το αναλύει.
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #341 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 08:53:29 μμ »
Η προσωπική σύνταξη των ρηματικών επιθέτων σε -τος αναλύεται σε απαρέμφατο??? στο συντακτικό μου δεν το αναλύει.
δεν χρειάζονται ανάλυση αυτά. άλλωστε συντάσσονται όπως τα κοινά επίθετα
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος sakissov

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 353
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02 Ἂγω τόν παῖδα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #342 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 09:22:31 μμ »
Κατά την απρόσωπη σύνταξη τα ρηματικά επίθετα σε -τὸς αναλύονται σε
απρόσωπη έκφραση δυνατόν ἐστι ή ἄξιόν ἐστι (η επιλογή εξαρτάται από
τη σημασία του ρηματικού επιθέτου) + απαρέμφατο του ρήματος από το
οποίο προέρχεται το ρηματικό επίθετο. Η δοτική προσωπική μετατρέπεται
σε αιτιατική ως υποκείμενο του απαρεμφάτου που προκύπτει από την
ανάλυση.
Π.χ.
Ἀβίωτόν ἐστι τῷ αἰσχύνοντι
τοὺς αὑτοῦ ==>
Οὐκ ἄξιόν ἐστι ζῆν τὸν αἰσχύνοντα
τοὺς αὑτοῦ

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #343 στις: Ιανουάριος 19, 2012, 09:38:13 μμ »
Ευχαριστώ πολύ παιδιά!!
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #344 στις: Ιανουάριος 24, 2012, 01:15:15 πμ »
Συνάδελφοι, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις άμεσες απαντήσεις σας...ειλικρινά με έχετε βοηθήσει πάρα πολύ.
Θα ήθελα να μου πείτε αν ακολουθώ τη σωστή πορεία διδασκαλίας στο άγνωστο.Οι μαθητές μου είναι πολύ καλοί και πιστεύω ότι μπορούν να γράψουν εναν αξιοσέβαστο βαθμό στο άγνωστο. Τώρα είναι στη β λυκείου
Λοιπόν, με κάθε άγνωστο κείμενο  παραθέτω
1.το αντίστοιχο συντακτικό και γραμματικό φαινόμενο με σημειώσεις από το συντακτικό του σαχπεκίδη και συμπληρώνω αν δω ότι δεν αναφέρεται σε κάποιο φαινόμενο(αν και σπάνια) και γραμματική από τον πασχαλίδη καθώς και ασκήσεις σε κάθε συντακτικό και γραμματικό φαινόμενο.
2. εννοείται πως σε κάθε κείμενο δίνω και λεξιλόγιο(μέχρι στιγμής έχουμε κάνει 10 κείμενα)
3. κάθε εβδομάδα γράφουν διαγώνισμα
αυτο που με προβληματίζει είναι αν πορεύομαι σωστά:
 βρισκόμαστε στους ετερόπτωτους ονοματικούς προσδιορισμούς. Τα παιδιά όμως δεν ξέρουν να χειρίζονται ρηματικούς τύπους.Ακολουθώ τη ροή της θεματογραφίας του ζήτη των Γίωτα, Λάδη, Βαγενά ως προς την σειρά διδασκαλίας των συντακτικών και γραμματικών φαινομένων και βρισκόμαστε στον παρακείμενο
Προσπαθώ να μαθαίνουν όλες τις ιδιαίτερες περιπτώσεις ρημάτων πιστεύω όμως ότι τα κουράζω πολύ.Μήπως κάνω κάτι λάθος;
Μέχρι το τέλος του σχολικού έτους πρέπει να έχω διδάξει και πλάγιο λόγο;(είναι αρκετά καλοί)
Όσον αφορά το λεξιλόγιο τι να τους δώσω, ώστε να έχουν κάτι οργανωμένο;(τους έχω δώσει μόνο λυσία και ισοκράτη)
Ελπίζω να πορεύομαι σωστά.

Αποσυνδεδεμένος regina_ag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #345 στις: Ιανουάριος 25, 2012, 01:59:49 μμ »
@marikaki
Πόσες ώρες κάνεις άγνωστο σύνολο; Φαντάζομαι οτι ερχονται επιπλέον ωρες για το διαγωνισμα....επισης τις ασκησεις που τους βάζεις απο πασχαλίδη κ συντακτικό τις κανετε ολες μαζι ή  διορθωνεις και  σπιτι;;;

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #346 στις: Ιανουάριος 25, 2012, 04:58:12 μμ »
έχουμε δύο ώρες κάθε εβδομάδα και τα διαγωνίσματα είναι επιπλέον.Τις ασκήσεις τις διορθώνουμε μαζί στο επόμενο μάθημα αν αφορά το συντακτικό, αν είναι ασκήσεις γραμματικής τις διορθώνω και τους επισημαίνω τα λάθη τους.

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #347 στις: Ιανουάριος 29, 2012, 05:58:08 μμ »
marikaki, τι ακριβώς εννοείς όταν λες ότι τα παιδιά ''δεν ξέρουν να χειρίζονται ρηματικούς τύπους'';
Δεν μπορώ να κρίνω τον τρόπο διδασκαλίας σου, καθώς δεν ξέρω αν υπάρχει και ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος διδασκαλίας στο άγνωστο. Νομίζω ότι διαμορφώνεις την πορεία ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ελλείψεις κάθε μαθητή.
Γενικά πάντως και εγώ ακολουθώ την παράδοση ενός γραμματικού και ενός συντακτικού φαινομένου σε κάθε κείμενο και μένω για κάποια μαθήματα στο ίδιο φαινόμενο προκειμένου να γίνει εξάσκηση και εμπέδωση.
Κι εγώ φέτος έχω μια μαθήτρια Β' Λυκείου που ξεκινήσαμε από μηδενική βάση-τώρα τελειώσαμε τα συνηρημένα και τους ετερόπτωτους κι έχουμε κάνει γύρω στα 11-12 άγνωστα ενώ έχει επιχειρήσει και 4-5 μόνη της (επεδή ήμασταν πιο μπροστά στο γνωστό πολλές φορές κάναμε άγνωστο στη θέση του). Στη Β' Λυκείου, πάντως, και ιδίως σε μαθητές που ξεκινούν από μηδενική βάση δεν επιμένω σε λεπτομέρειες (δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς "ιδιαίτερες περιπτώσεις ρημάτων''), αν και αυτό είναι σχετικό, γιατί εξαρτάται και από τη διάθεση του ίδιου του μαθητή.
Ως προς το λεξιλόγιο, νομίζω πως ο καλύτερος τρόπος εκμάθησής του και συγκράτησής του είναι μέσα από τα κείμενα (ρητορικά, φιλοσοφικά, ιστορικά, οπότε γίνεται και μια σχετική κατηγοριοποίηση ή εξοικείωση με τη γραφή του κάθε συγγραφέα), τις συχνές επαναλήψεις και τα τεστ.

"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #348 στις: Ιανουάριος 30, 2012, 11:52:34 πμ »
θέλω να πω ότι αν και ξέρουν τις καταλήξεις και τη θεωρία δεν μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν χρονικά ή εγκλιτικά ένα ρήμα...Μέχρι στιγμής δεν τον τους έκανα τεστ στο λεξιλόγιο...θα ξεκινήσω...πιστεύω ότι πορεύομαι σωστά
Σας ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #349 στις: Ιανουάριος 30, 2012, 11:55:03 πμ »
Στο σχολείο τρέχουν πάρα πολύ ...τώρα τους διδαξε το δείκνυμι...Εγώ όμως δεν μπορώ να τρέξω τόσο πολύ χωρίς να διδάξω τα συνηρημένα και τους υπόλοιπους χρόνους (παθητικούς κλπ) σκέφτομαι να διδάσκω άλλη μια ώρα μόνο γραμματική

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 448
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 278
Σύνολο: 298

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.