*

Αποστολέας Θέμα: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο  (Αναγνώστηκε 27390 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #42 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 04:52:17 πμ »
 Σίγουρα δεν χρειάζεται μάστερ για να ασκήσει τα καθήκοντά του και να είναι συνεπής στο έργο του οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ενημέρωση για τις νέες έρευνες πρέπει να γίνεται, δεν έχει σχέση όμως με μάστερ και μεταπτυχιακά. Κατά την άποψή μου είναι λανθασμένη η εντύπωση που μπορεί να δημιουργείται σε πολλούς (νεώτερους κυρίως) συναδέλφους, οτι το μεταπτυχιακό ή το μάστερ σε κάνει καλύτερο εκπαιδευτικό.
(Εδώ θα παραβλέψω το γεγονός οτι πολλοί στρέφονται σε αυτά και προς άγραν μορίων.)
 Αντίθετα, σε περιπτώσεις που απαιτείται κάποια εξειδικευμένη γνώση (όπως στα ειδικά σχολεία), εκεί το μεταπτυχιακό ή το μάστερ θα έλεγα οτι πρέπει να είναι προαπαιτούμενο!

Παράθεση
ούτως ή άλλως πως μπορεί να συγκριθεί η γνώση ενός πρωτου πτυχίου που ίσως το έχουμε πάρει πριν 10- 15-20 χρόνια μπροστα στις νέες έρευνες που σουν δίνουν τα μαστερ και τα διδακτορικά!!
Και αν κάποιος έχει πάρει το μάστερ πριν 15 χρόνια τότε τι γίνεται;  ;D 8)

  

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:38:53 »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3696
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #43 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 11:16:02 πμ »
@emmaki
Και πάλι τονίζω ότι δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου, απλά τα έγγραφα των ΚΕΔΔΥ γνωρίζω πως απευθύνονται στις περιφερειακές διευθύνσεις, όπου αυτά υπάγονται, και αυτές ακολούθως τα διοχετεύουν στο υπουργείο, κοινοποιούνται δε στο σύμβουλο εαε.
 Άρα οι απαντήσεις απευθύνονται προς τις εκάστοτε περιφερειακές και αυτές τις αποστέλλουν στα ΚΕΔΔΥ. Το ίδιο γίνεται όσον αφορά και τα σχολεία.
Εσύ υποστηρίζεις το αντίθετο (και το σέβομαι). Απλά εγώ άλλα γνωρίζω (έχω δουλέψει κάποια χρόνια σε ΚΕΔΔΥ αλλά έχω διατελέσει και προϊσταμένη σχολικής μονάδας).
Επίσης, οι συγκεκριμένες ερωτήσεις σας αφορούν τη σωστή λειτουργία συνολικά των ΚΕΔΔΥ της χώρας (και πολύ σωστά τις κάνατε).
Γιατί, λοιπόν, δεν κοινοποιήθηκαν και στα υπόλοιπα και ακόμη πιο σημαντικό και στις διευθύνσεις Α/θμιας? Για φαντάσου, π.χ. η Α/θμια Εύβοιας να επιτρέπει τη φοίτηση αμεα σε ολοήμερο και η Α/θμια Δωδεκανήσου όχι. Και αυτό διότι η νομοθεσία που παρέθεσα λεπτομερώς δεν αποσαφηνίζει τη φοίτησή τους.
Επίσης, όπως προείπα σε παραπάνω post μου, αν ένα παιδί π.χ. με ΔΑΔ φωνάζει κατά τη διάρκεια του μαθήματος, μιλά ελάχιστα, ενοχλεί διαρκώς και γενικά δεν ακολουθεί το πρόγραμμα της τάξης, μήπως δεν είναι για παράλληλη στήριξη αλλά για ειδικό σχολείο???
Ας προσέχουν λιγάκι και τα ΚΕΔΔΥ τις γνωματεύσεις τους, γιατί από πέρυσι έχει αρχίσει έλεγχος του υπουργείου μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ως προς το περιεχόμενο και τις προτάσεις τους.
Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι αν την παράλληλη την πραγματοποιεί νηπιαγωγός, φιλόλογος ή βιβλιοπώλης αλλά αν αυτή δόθηκε σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες (σύννομη γνωμάτευση των ΚΕΔΔΥ καθώς και έγκριση από το Δ/ντή/ντρια Εκπαίδευσης).
Υ.Γ. Όπως και συ πολύ σωστά παραθέτεις στο απόσπασμα της γνωστής τοις πάσοις εγκυκλίου :

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:
......................................
Άρα η διεύθυνση εκπαίδευσης ΕΓΚΡΙΝΕΙ μετά από σύμφωνη γνώμη του Δ/ντή/ντριας της Σχολικής Μονάδας (όπως γίνεται και στις άδειες των εκπαιδευτικών).
Τέλος, για να μη κουράσω άλλο, αν το δύσκολο αυτό παιδί παραμείνει στη σχολική μονάδα χωρίς υποστήριξη-όπως αναφέρεις-το πιο πιθανόν είναι να ξεσηκωθούν οι γονείς ΟΛΩΝ των υπόλοιπων παιδιών με δυσάρεστα αποτελέσματα προς το ίδιο και την οικογένειά του.
Γι αυτό, τονίζω και πάλι,  πως οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικές.
Η παράλληλη στήριξη δίνεται μόνο όταν ένα παιδί αποδεδειγμένα μπορεί να παρακολουθήσει και να ακολουθήσει το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης του.


Η διαδικασία έγκρισης της ιδιωτικής ΠΣ είναι αυτή που περιγράφεται. Επιμένω, δεν αναφέρεται ΠΟΥΘΕΝΑ έγκριση από προϊστάμενο, σύμβουλο ή όποιον άλλο, παρά ΜΟΝΟ έγκριση από το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου και ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ της διεύθυνσης. Δεν υπάρχει άλλη ερμηνεία κατά τη γνώμη μου αλλά και κατά τη γνώμη τόσων προϊσταμένων στα σχολεία ευθύνης των οποίων υλοποιούνται ιδιωτικές ΠΣ με αυτόν τον τρόπο. Από εκεί και πέρα, δεν θα μπω στη διαδικασία να σχολιάσω το αν είναι σωστό αυτό που γίνεται ή όχι. Αν πρέπει να υπάρχει άλλος τρόπος, αν πρέπει να υπάρχει ιδωτική ΠΣ ή όχι κλπ. Το θέμα είναι πώς εγκρίνεται με το υπάρχον νομικό πλαίσιο.

Επίσης, δεν θα μπω στη διαδικασία να σχολιάσω αν το συγκεκριμένο παιδί είναι για ΠΣ ή για κάποιο άλλο πλαίσιο. Είναι τουλάχιστον ανεύθυνο να εκφέρει κάποιος γνώμη για παιδί που δεν γνωρίζει και για απόφαση ΚΕΔΔΥ που δεν ξέρει σε τι βασίστηκε. Απλά στην άκρη του μυαλού όλων ας υπάρχει το γεγονός ότι τα ειδικά σχολεία δεν είναι για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Τέλος, το ερώτημα δεν ήταν (αν θυμάμαι καλά) αν το παιδί έχει δικαίωμα να είναι σε αυτή την τάξη και σε αυτό το σχολείο, αλλά αν μπορεί μια φιλόλογος να υλοποιεί ιδιωτική ΠΣ σε νηπιαγωγείο και πότε πρέπει να είναι μέσα ή να βγαίνει από την τάξη. Σε αυτό, λοιπόν, εγώ απαντάω ξεκάθαρα ότι μπορεί να είναι φιλόλογος στην τάξη. ΑΚόμα, η ερώτηση περιλάμβανε και το αν το παιδί θα πρέπει να πάει σε ειδικό σχολείο, γιατί αυτό είναι "γι αυτά τα παιδιά". Νομίζω ότι σε αυτό απάντησα παραπάνω (δεν είναι όλα τα παιδιά για ειδικό σχολείο ή - να το θέλετε αλλιώς - δεν είναι το ειδικό σχολείο κατάλληλο πλαίσιο για όλα τα παιδιά). Επίσης, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της τάξης κρίνει πότε θα είναι μεσα και πότε έξω από την τάξη (σαφώς και όταν το παιδί έχει ξεσπάσματα ή είναι πολύ ανήσυχο μπορεί να το βγάζει έξω ή να το απασχολεί με κάτι άλλο που το ενδιαφέρει). Και σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της τάξης μπορεί να παραλάσσει τις δραστηριότητες ώστε να τις κάνει και το παιδί με ΔΑΔ. Όλα υατά όμως προϋποθέτουν ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και καλή θέληση και από τις 2 πλευρές.....Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι μπορεί ακόμα το παιδί να μην έχει προσαρμοστεί (και δεν θα είναι το μόνο, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών που δεν έχουν ΕΑ)....Δεν γνωρίζουμε πότε πήγε στο σχολείο (από την πρώτη μέρα ή μήπως άργησε περιμένοντας ΠΣ που -πιθανόν- δεν ήρθε ποτέ και έτσι οι γονείς κατέφυγαν στην λύση του ιδιώτη;)
Στην τελική, αν οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι κακώς υπάρχει ΠΣ από φιλόλογο, ας άρουν τη συναίνεση που οι ίδιοι έδωσαν και ας περιμένουν να έρθει άλλος πιο κατάλληλος, αλλά στο μεταξύ θα πρέπει να έχουν χωρίς στήριξη το παιδί στην τάξη
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2013, 11:22:35 πμ από emmaki »
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Nora Kak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 336
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #44 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 11:38:09 πμ »
Ωραια emmaki, ειπες την αποψη σου, οπως ειπαμε κι εμεις την δικη μας. Αν ο Συλλογος διδασκοντων κρινει οτι η φιλολογος δεν συνεργαζεται κ δεν βοηθαει, μπορει ανετα να την διακοψει κ να προτεινει στους γονεις να φερουν μια αλλη ΠΣ που να γνωριζει τις πραγματικες αναγκες του παιδιου σε συναρτηση με το αναλυτικο προγραμμα του νηπιαγωγειου.
Η παιδική ηλικία δείχνει τον άνθρωπο, όπως η αυγή την ημέρα..

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3696
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #45 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 11:49:31 πμ »
Ωραια emmaki, ειπες την αποψη σου, οπως ειπαμε κι εμεις την δικη μας. Αν ο Συλλογος διδασκοντων κρινει οτι η φιλολογος δεν συνεργαζεται κ δεν βοηθαει, μπορει ανετα να την διακοψει κ να προτεινει στους γονεις να φερουν μια αλλη ΠΣ που να γνωριζει τις πραγματικες αναγκες του παιδιου σε συναρτηση με το αναλυτικο προγραμμα του νηπιαγωγειου.

Και σε συνάρτηση με το αναλυτικό πρόγραμμα για παιδιά με αυτισμό

Μην το ξεχνάμε αυτό!
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:38:53 »

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #46 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 02:25:03 μμ »
@emmaki
Σεβαστές οι απόψεις σου, αλλά συμφωνούμε ότι διαφωνούμε σε ΟΛΑ!
Δε θα επαναλάβω όλα όσα έγραψα παραπάνω, γιατί απ' ό,τι καταλαβαίνω δεν έχει νόημα.
Καλό απόγευμα σε όλους!


Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #47 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 02:38:40 μμ »
Και σε συνάρτηση με το αναλυτικό πρόγραμμα για παιδιά με αυτισμό
Μην το ξεχνάμε αυτό!

To συγκεκριμένο πρόγραμμα εφαρμόζεται στα ειδικά σχολεία και κάποια στοιχεία του στα ΤΕ.
Στις παράλληλες στηρίξεις εφαρμόζεται το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3696
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #48 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 03:45:03 μμ »
Πάλι διαφωνούμε!

Όταν κάνουμε ένα ΕΠΕ για παιδί με ΔΑΔ, όπου και αν φοιτήσει (Ειδικό, ΤΕ, ΠΣ) περιλαμβάνουμε δραστηριότητες και στόχους ΚΑΙ από τα αναλυτικά προγράμματα για τον αυτισμό. Ομοίως και για παιδιά με ΝΚ κλπ κλπ

Ναι μεν στην ΠΣ πρέπει το παιδί να μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, γίνονται όμως και τροποποιήσεις με βάση τις ανάγκες του (γι' αυτό μπορεί η ΠΣ να κάνει παραλλαγές σε δραστηριότητες, να βγάλει το παιδί από την τάξη, να το δουλέψει ατομικά κλπ)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Nora Kak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 336
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #49 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 04:55:57 μμ »
Πάλι διαφωνούμε!

Όταν κάνουμε ένα ΕΠΕ για παιδί με ΔΑΔ, όπου και αν φοιτήσει (Ειδικό, ΤΕ, ΠΣ) περιλαμβάνουμε δραστηριότητες και στόχους ΚΑΙ από τα αναλυτικά προγράμματα για τον αυτισμό. Ομοίως και για παιδιά με ΝΚ κλπ κλπ

Ναι μεν στην ΠΣ πρέπει το παιδί να μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, γίνονται όμως και τροποποιήσεις με βάση τις ανάγκες του (γι' αυτό μπορεί η ΠΣ να κάνει παραλλαγές σε δραστηριότητες, να βγάλει το παιδί από την τάξη, να το δουλέψει ατομικά κλπ)

Εγώ συμφωνώ με αυτά. Σε τι διαφωνείς vickyN δεν κατάλαβα...
Η παιδική ηλικία δείχνει τον άνθρωπο, όπως η αυγή την ημέρα..

Αποσυνδεδεμένος klio

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 183
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #50 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 05:04:28 μμ »
κι εγώ συμφωνώ κορίτσια. όποιος έχει δουλέψει σε παράλληλη στήριξη ξέρει πώς είναι και φαίνεται όταν μιλάει!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #51 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 06:07:09 μμ »
Ειδικος δεν είμαι, αλλά  περισσοτερο φοβαμαι την αγωγή που λαμβανουν τα "κανονικά" παιδια,σε νοοτροπιες, κομπλεξ, στερεοτυπα απο την ιδια την οικογενεια (και οχι τόσο απο το σχολειο) όπως η ιδια η ζωη επιβεβαιώνει. Ο ρατσισμος οχι μονο υπάρχει (νομιζω πως πια σε χρωμα, θρησκεια επαψε κατα πολυ, ευτυχως) αλλά θεριεύει σε μορφωμενους-ανοιχτομυαλους ανθρωπους.

Ειδικος δεν ειμαι, αλλά θεωρώ πως αφου οι ειδικοι πιστευουν πως το παιδι μπορει να παρακολουθησει ενα κανονικο σχολειο (συγγνωμη για τον αδοκιμο όρο "κανονικο") , εμεις τι κοπτομαστε? Επειδη η νηπιαγωγος θα εχει μια κοπελα που συνοδευει το παιδί? Δεν της αρεσει? Και τι παει να πει δεν μου αρέσει?  Τι φοβαται δηλαδή? δεν καταλαβαινω ποιο το προβλημα της εκπαιδευτικού? Μικροκοσμος ειναι το σχολειο και καλα θα κανουμε να μαθουμε και να δουν τα παιδια πως δεν υπαρχει διαφορετικοτητα. 
συγγνωμη για το υφος μου
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2013, 06:28:40 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #52 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 07:37:51 μμ »
Πάλι διαφωνούμε!
Δεν πειράζει emmaki. Το έχω καταλάβει ότι αυτό γίνεται συνέχεια.  :D

Όταν κάνουμε ένα ΕΠΕ για παιδί με ΔΑΔ, όπου και αν φοιτήσει (Ειδικό, ΤΕ, ΠΣ) περιλαμβάνουμε δραστηριότητες και στόχους ΚΑΙ από τα αναλυτικά προγράμματα για τον αυτισμό. Ομοίως και για παιδιά με ΝΚ κλπ κλπ

Δεν είναι η θέση μου να κρίνω τα ΕΠΕ του κάθε ΚΕΔΔΥ. Αυτή θα είναι δουλειά άλλων.

Εγώ συμφωνώ με αυτά. Σε τι διαφωνείς vickyN δεν κατάλαβα...

Διαφοροποιούμε τον τρόπο διδασκαλίας, όχι τους στόχους του κοινού αναλυτικού προγράμματος (Ν. 3699/2008, αρθ. 6, παρ 1β). Αυτό γίνεται στα τμήματα ένταξης και φυσικά στο ειδικό σχολείο.



Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3696
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #53 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 08:07:10 μμ »
Διαφοροποιούμε τον τρόπο διδασκαλίας, όχι τους στόχους του κοινού αναλυτικού προγράμματος (Ν. 3699/2008, αρθ. 6, παρ 1β). Αυτό γίνεται στα τμήματα ένταξης και φυσικά στο ειδικό σχολείο.

Όχι απαραίτητα, γιατί η συνέχεια του άρθρου 6, παρ. 1β λέει ότι η ΠΣ παρέχεται και "σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών"

Είναι δυνατόν λοιπόν ένα παιδί να μην μπορεί απαραίτητα να ακολουθήσει όλο το αναλυτικό πρόγραμμα. Άλλωστε και στο έντυπο/βιβλίο του υπουργείου "εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (http://www.specialeducation.gr/files4users/files/pdf/specialedu_ps.pdf) ως βασικό στοιχείο αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος τονίζεται η τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων

Επίσης στη σελίδα της Περιφερειακής διεύθυνσης δυτικής Μακεδονίας (http://dmaked.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2315&Itemid=206) υπάρχει πολύ ωραίο υλικό για ΠΣ (ΕΠΕ, σχέδια μαθήματος, διαφοροποιημένη, θεωρητικά κείμενα κλπ) για όποιον τον ενδιαφέρει περισσότερο
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2013, 08:14:02 μμ από emmaki »
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος mvis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 95
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #54 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 09:23:13 μμ »
emmaki απαιτείται η έγκριση και όχι η γνωστοποίηση όπως απαιτείται κάθε "ειδικός βοηθός" να τελεί έργο "παράλληλης στήριξης" με όσα ανέφερε παραπάνω η Rah. Markos "ειδικός δεν είσαι" αλλά απόψεις σωστά εκφράζεις όπως και προβληματισμούς' ωστόσο αν απέφευγες τον όρο "συνοδός", θα αναγνώριζες τόσο το έργο της νηπιαγωγού όσο και της ειδικής βοηθού που μόνο απλή συνοδός δεν είναι.
 
Απαιτείται συνεργασία, εμπιστοσύνη στις δομές -- αλλά όπως λένε όοοοοοοοοοολοι/ες μας --- προτεραιότητα είναι η πραγμάτωση του έργου εντός τάξης και όχι να καταλήξουν και τα άλλα παιδιά με διαταραχές. ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ λέει κάτι; κανένα πρόβλημα η συνεργασία -- ειδικά για τα παιδιά με αυτισμό που έχουν ζητήματα οικειότητας, είναι καλό να έχουν σταθερά κάποια εκπαιδευμένη παιδαγωγό δίπλα τους.

Δε χρειάζεται τόσο άγχος... Πάντα ο πρώτος μήνας έχει προβλήματα και είναι δύσκολη η προσαρμογή τόσο της εκπαιδευτικού όσο και των παιδιών. Το σημαντικό είναι να κάνει τα μέγιστα για να συνεργαστεί με την κοπέλα -φιλόλογο[ΠΜΣ ειδικής] και να γνωρίζει αν ολοκληρώνει το έργο παράλληλης στήριξης, αν δε μπορεί -- ας βοηθήσει. Αν δε μπορεί η νηπιαγωγός να βοηθήσει, υπάρχει η σχολική σύμβουλος Ειδικής, αν δε μπορεί η σύμβουλος Ειδικής ας ζητήσουν βοήθεια από τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας. Αν και εκεί δε γίνεται τίποτα + όλοι καλύπτονται με μια μεσοβέζικη κατάσταση που εξαντλείται στο "συνοδός" και πανζουρλισμός στην τάξη --- η ΠΕ60 κάνει έγγραφη αναφορά του ζητήματος σε Διεύθυνση Νηπιαγωγείου κτλ κτλ κτλ

Απλό το θέμα + ΦΥΣΙΚΑ για Νιινα και κάθε ένα που πιστεύει πως πρέπει να είσαι με την καραμπίνα στο χέρι να κυνηγάς χαρτιά που εναρμονίζουν το γνωστικό σου υπόβαθρο με τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα (βλπ σεμινάρια, μεταπτυχιακά εξ'αποστάσεως, μινι μεταπτυχιακά, μεταπτυχιακά εξ'όψεως, ειδικά σεμινάρια ειδικού σεμιναρίου, phd, μεταδιδακτορικό κτλ)
τότε σίγουρα ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΙΚΑΝΟΣ να είσαι εκπαιδευτικός. Μη νομίζεις πως δεν έχω χαρτιά και βγάζω άκτι -- απλά καταλαβαίνω πότε και γιατί χρειάζεται ένα ΠΜΣ και phd. Οι πτυχιούχοι ΠΕ60 αν εφαρμόζουν όσα μαθαίνουν στα τμήματα είναι καλυμμένοι, από εκεί και πέρα -- όταν τα χρόνια περνούν και μετεκπαιδεύσεις έχουν και ειδικά σεμινάρια ανά θεματική.

Πριν μάθεις τα παιδιά πως να μαθαίνουν ---- έχεις μάθει και εσύ πως να μαθαίνεις. Όταν είσαι λοιπόν, πολύ απλά, υπεύθυνος/η στη δουλειά σου, γνωρίζεις τα δεδομένα, όταν δεν τα γνωρίζεις έχεις ένα κύκλο βοηθητικό στο δημόσιο και συναδέλφους να απευθυνθείς προτού κοιτάξεις πως να φύγεις .. το ωράριο να τελειώσει κτλ.

ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ -- ΔΕΝ είναι η ευαισθησία που σε κάνει σωστό στο έργο σου αλλά το αίσθημα ΕΥΘΥΝΗΣ πάνω απ'όλα.

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #55 στις: Οκτώβριος 20, 2013, 09:34:25 μμ »
Όχι απαραίτητα, γιατί η συνέχεια του άρθρου 6, παρ. 1β λέει ότι η ΠΣ παρέχεται και "σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών"

Είναι δυνατόν λοιπόν ένα παιδί να μην μπορεί απαραίτητα να ακολουθήσει όλο το αναλυτικό πρόγραμμα. Άλλωστε και στο έντυπο/βιβλίο του υπουργείου "εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (http://www.specialeducation.gr/files4users/files/pdf/specialedu_ps.pdf) ως βασικό στοιχείο αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος τονίζεται η τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων

Επίσης στη σελίδα της Περιφερειακής διεύθυνσης δυτικής Μακεδονίας (http://dmaked.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2315&Itemid=206) υπάρχει πολύ ωραίο υλικό για ΠΣ (ΕΠΕ, σχέδια μαθήματος, διαφοροποιημένη, θεωρητικά κείμενα κλπ) για όποιον τον ενδιαφέρει περισσότερο

Το συγκεκριμένο υλικό το γνωρίζω και δεν απευθύνεται μόνο στις ΠΣ αλλά και στα ΤΕ (οι προσλήψεις και σ' αυτά από πέρσι γίνονται πλέον με ΕΣΠΑ) δηλαδή και σε παιδιά με μεγαλύτερες δυσκολίες, όπου χρειάζεται μεταβολή των στόχων του κοινού αναλυτικού προγράμματος.
Επίσης, συμφωνώ πως ένα παιδί το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα να φοιτήσει σε ειδικό σχολείο ή ΤΕ, όταν αυτά δεν υπάρχουν στην περιοχή όπου κατοικεί, τότε ναι πρέπει να προτείνεται από το ΚΕΔΔΥ η ΠΣ. Αυτές οι περιπτώσεις όμως είναι σπάνιες (σε κάθε νομό υπάρχουν ΤΕ και ειδικά σχολεία).
Τέλος, επειδή συχνά διαβάζω στα post ορισμένων ότι το παιδί κάποιες φορές καλό είναι να απομακρύνεται από την τάξη, μπορείτε να μου πείτε πρακτικά πως είναι δυνατόν να επιτευχθεί αυτό?
Στην αυλή, στο διάδρομο, στην αποθήκη? Είναι παιδαγωγικό? Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν παρόμοιες δυνατότητες.
Γι αυτό σε παρόμοιες περιπτώσεις, υπάρχει η δυνατότητα φοίτησης σε ΤΕ όπου και χώρος υπάρχει και εξοπλισμός (θέλω να ελπίζω).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162208
  • Σύνολο θεμάτων: 19243
  • Σε σύνδεση σήμερα: 567
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 561
Σύνολο: 569

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.