0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
ούτως ή άλλως πως μπορεί να συγκριθεί η γνώση ενός πρωτου πτυχίου που ίσως το έχουμε πάρει πριν 10- 15-20 χρόνια μπροστα στις νέες έρευνες που σουν δίνουν τα μαστερ και τα διδακτορικά!!
@emmakiΚαι πάλι τονίζω ότι δεν έχω λόγο να διαφωνήσω μαζί σου, απλά τα έγγραφα των ΚΕΔΔΥ γνωρίζω πως απευθύνονται στις περιφερειακές διευθύνσεις, όπου αυτά υπάγονται, και αυτές ακολούθως τα διοχετεύουν στο υπουργείο, κοινοποιούνται δε στο σύμβουλο εαε. Άρα οι απαντήσεις απευθύνονται προς τις εκάστοτε περιφερειακές και αυτές τις αποστέλλουν στα ΚΕΔΔΥ. Το ίδιο γίνεται όσον αφορά και τα σχολεία.Εσύ υποστηρίζεις το αντίθετο (και το σέβομαι). Απλά εγώ άλλα γνωρίζω (έχω δουλέψει κάποια χρόνια σε ΚΕΔΔΥ αλλά έχω διατελέσει και προϊσταμένη σχολικής μονάδας). Επίσης, οι συγκεκριμένες ερωτήσεις σας αφορούν τη σωστή λειτουργία συνολικά των ΚΕΔΔΥ της χώρας (και πολύ σωστά τις κάνατε). Γιατί, λοιπόν, δεν κοινοποιήθηκαν και στα υπόλοιπα και ακόμη πιο σημαντικό και στις διευθύνσεις Α/θμιας? Για φαντάσου, π.χ. η Α/θμια Εύβοιας να επιτρέπει τη φοίτηση αμεα σε ολοήμερο και η Α/θμια Δωδεκανήσου όχι. Και αυτό διότι η νομοθεσία που παρέθεσα λεπτομερώς δεν αποσαφηνίζει τη φοίτησή τους. Επίσης, όπως προείπα σε παραπάνω post μου, αν ένα παιδί π.χ. με ΔΑΔ φωνάζει κατά τη διάρκεια του μαθήματος, μιλά ελάχιστα, ενοχλεί διαρκώς και γενικά δεν ακολουθεί το πρόγραμμα της τάξης, μήπως δεν είναι για παράλληλη στήριξη αλλά για ειδικό σχολείο???Ας προσέχουν λιγάκι και τα ΚΕΔΔΥ τις γνωματεύσεις τους, γιατί από πέρυσι έχει αρχίσει έλεγχος του υπουργείου μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ως προς το περιεχόμενο και τις προτάσεις τους. Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι αν την παράλληλη την πραγματοποιεί νηπιαγωγός, φιλόλογος ή βιβλιοπώλης αλλά αν αυτή δόθηκε σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες (σύννομη γνωμάτευση των ΚΕΔΔΥ καθώς και έγκριση από το Δ/ντή/ντρια Εκπαίδευσης). Υ.Γ. Όπως και συ πολύ σωστά παραθέτεις στο απόσπασμα της γνωστής τοις πάσοις εγκυκλίου :Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:......................................Άρα η διεύθυνση εκπαίδευσης ΕΓΚΡΙΝΕΙ μετά από σύμφωνη γνώμη του Δ/ντή/ντριας της Σχολικής Μονάδας (όπως γίνεται και στις άδειες των εκπαιδευτικών).Τέλος, για να μη κουράσω άλλο, αν το δύσκολο αυτό παιδί παραμείνει στη σχολική μονάδα χωρίς υποστήριξη-όπως αναφέρεις-το πιο πιθανόν είναι να ξεσηκωθούν οι γονείς ΟΛΩΝ των υπόλοιπων παιδιών με δυσάρεστα αποτελέσματα προς το ίδιο και την οικογένειά του. Γι αυτό, τονίζω και πάλι, πως οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικές. Η παράλληλη στήριξη δίνεται μόνο όταν ένα παιδί αποδεδειγμένα μπορεί να παρακολουθήσει και να ακολουθήσει το αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης του.
Ωραια emmaki, ειπες την αποψη σου, οπως ειπαμε κι εμεις την δικη μας. Αν ο Συλλογος διδασκοντων κρινει οτι η φιλολογος δεν συνεργαζεται κ δεν βοηθαει, μπορει ανετα να την διακοψει κ να προτεινει στους γονεις να φερουν μια αλλη ΠΣ που να γνωριζει τις πραγματικες αναγκες του παιδιου σε συναρτηση με το αναλυτικο προγραμμα του νηπιαγωγειου.
Και σε συνάρτηση με το αναλυτικό πρόγραμμα για παιδιά με αυτισμόΜην το ξεχνάμε αυτό!
Πάλι διαφωνούμε!Όταν κάνουμε ένα ΕΠΕ για παιδί με ΔΑΔ, όπου και αν φοιτήσει (Ειδικό, ΤΕ, ΠΣ) περιλαμβάνουμε δραστηριότητες και στόχους ΚΑΙ από τα αναλυτικά προγράμματα για τον αυτισμό. Ομοίως και για παιδιά με ΝΚ κλπ κλπΝαι μεν στην ΠΣ πρέπει το παιδί να μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, γίνονται όμως και τροποποιήσεις με βάση τις ανάγκες του (γι' αυτό μπορεί η ΠΣ να κάνει παραλλαγές σε δραστηριότητες, να βγάλει το παιδί από την τάξη, να το δουλέψει ατομικά κλπ)
Πάλι διαφωνούμε!
Όταν κάνουμε ένα ΕΠΕ για παιδί με ΔΑΔ, όπου και αν φοιτήσει (Ειδικό, ΤΕ, ΠΣ) περιλαμβάνουμε δραστηριότητες και στόχους ΚΑΙ από τα αναλυτικά προγράμματα για τον αυτισμό. Ομοίως και για παιδιά με ΝΚ κλπ κλπ
Εγώ συμφωνώ με αυτά. Σε τι διαφωνείς vickyN δεν κατάλαβα...
Διαφοροποιούμε τον τρόπο διδασκαλίας, όχι τους στόχους του κοινού αναλυτικού προγράμματος (Ν. 3699/2008, αρθ. 6, παρ 1β). Αυτό γίνεται στα τμήματα ένταξης και φυσικά στο ειδικό σχολείο.
Όχι απαραίτητα, γιατί η συνέχεια του άρθρου 6, παρ. 1β λέει ότι η ΠΣ παρέχεται και "σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών"Είναι δυνατόν λοιπόν ένα παιδί να μην μπορεί απαραίτητα να ακολουθήσει όλο το αναλυτικό πρόγραμμα. Άλλωστε και στο έντυπο/βιβλίο του υπουργείου "εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (http://www.specialeducation.gr/files4users/files/pdf/specialedu_ps.pdf) ως βασικό στοιχείο αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος τονίζεται η τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτωνΕπίσης στη σελίδα της Περιφερειακής διεύθυνσης δυτικής Μακεδονίας (http://dmaked.pde.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2315&Itemid=206) υπάρχει πολύ ωραίο υλικό για ΠΣ (ΕΠΕ, σχέδια μαθήματος, διαφοροποιημένη, θεωρητικά κείμενα κλπ) για όποιον τον ενδιαφέρει περισσότερο