*

Αποστολέας Θέμα: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο  (Αναγνώστηκε 27154 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος npanag

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 339
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« στις: Οκτώβριος 17, 2013, 07:17:16 μμ »
Ας με συγχωρήσουν όσες και όσοι περιμένουν με τεράστια αγωνία την επόμενη φάση αναπληρωτών, όμως θέλω να μεταφέρω το ακόλουθο ερώτημα φίλης νηπιαγωγού της γυναίκας μου:

Σε ένα ολοήμερο νηπιαγωγείο συμμετέχει και ένα αυτιστικό κοριτσάκι συνοδευόμενο μάλιστα και από μια κοπέλα φιλόλογο που έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδικής αγωγής. Η επιχειρηματολογία είναι ότι καλύτερα το παιδί να είναι σε ολοήμερο παρά σε σχολείο παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί  έτσι θα προσαρμοστεί καλύτερα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν προσαρμόζεται κι διακόπτει κι ενοχλεί το μάθημα πολλές φορές φωνάζοντας και κλαίγοντας. Μιλάει ελάχιστα και δεν συμμετέχει στις δραστηριότητες. Τις περισσότερες δραστηριότητες δεν τις αντιλαμβάνεται καν.

Ερωτήματα:

- Μπορεί ένα αυτιστικό παιδί να συμμετέχει σε ολοήμερο ή είναι παράτυπο; Γι αυτό δε φτιάχτηκαν τα σχολεία ειδικής αγωγής; Οι νηπιαγωγοι λένε ότι το παιδί εκτός από το ότι ενοχλεί το μάθημα, δεν προσαρμόζεται καθόλου.

- Μπορεί κάποιο άτομο μη νηπιαγωγός να βρίσκεται μέσα στην αίθουσα του ολοήμερου με σκοπό να προσέχει το αυτιστικό παιδί; Σε παράκληση των νηπιαγωγών η κοπέλα να πάρει το παιδί έξω από την αίθουσα όταν αυτό ενοχλεί, αυτή επιμένει και λέει : "μα αν το βγάλω πώς θα προσαρμοστεί το παιδί;"

- Σε ερώτηση της νηπιαγωγού σε σχολική σύμβουλο, εκείνη είπε ότι μπορεί η κοπέλα να συνοδεύει το αυτιστικό παιδί μέσα στην τάξη. Είναι είπε κάτι που γίνεται. Είναι έτσι;


Σας ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:14:27 »

Αποσυνδεδεμένος bikinogata

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 10:58:42 μμ »
Κανονικά τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κ ειδικα αυτα με αυτισμό πρέπει να είναι μόνο στο κλασικό γιατί στο ολοήμερο είναι πολλές οι ώρες και κουράζονται περισσότερο. Στο σχολείο μιας γνωστής μου οι γονείς χτυπιόταν για να κάθεται κ στο ολοήμερο. Κατέφυγαν στον διευθυντή εκπαίδευσης κ κει τους διαβεβαιωσαν ότι μπορεί να γραφτεί (κλασικοι διπλωμάτες γλύφτες). Να μιλήσει με το ΚΕΔΔΥ κ το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Αυτοί είναι οι αρμόδιοι για να της πουν τι πρέπει να κάνει.

Αποσυνδεδεμένος Theoanagn

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 72
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60 Όλα είναι θέμα παιδείας
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 11:09:02 μμ »
Από όσο γνωρίζω εγώ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από την νομοθεσία να συμμετέχει στο ολοήμερο παιδί με ειδικές ανάγκες (με διάγνωση από ΚΕΔΔΥ). Επίσης απαγορεύεται να υπάρχει κάποιος μέσα στην τάξη εκτός των εκπαιδευτικών χωρίς γραπτή άδεια από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η κοπέλα που συνοδεύει το παιδί με ποια ιδιότητα είναι εκεί? Αν δεν έχει προσληφθεί ως νηπιαγωγός ειδικής...δεν νομίζω πως επιτρέπεται να είναι μέσα στην τάξη...κι αν είναι έτσι πρέπει να το ψάξετε γιατί αν συμβεί οτιδήποτε...από ατύχημα μέχρι καταγγελία από γονέα άλλου παιδιού... θα είναι συνυπεύθυνες και οι νηπιαγωγοί που το δέχονται και θα βρουν το μπελά τους.

Αποσυνδεδεμένος achilleas23

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 11:22:18 μμ »
Επιτρέπεται σε αυτιστικά παιδιά να έχουν ιδιωτικό ειδικό βοηθό για παράλληλη στήριξη σε σχολεία, αν έχουν πάρει την άδεια από τη διεύθυνση.

http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/eidikhs-agoghs/1342-enhmerwsh-gia-thn-parallhlh-sthrixh.html¨

Το γράφει στο Β΄ μέρος.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:14:27 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 11:30:19 μμ »
Εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα. Προσωπική αποψη: νομιζω πως θα ειναι πολύ καλυτερο και για το παιδι και για τα άλλα παιδια και για τις νηπιαγωγους.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Li0

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 495
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 11:47:54 μμ »
εξαρταται σε ποιο φασμα ανήκει το παιδί. Ο αυτισμός είναι φάσμα, όχι πάθηση. Πχ αν είναι υψηλής λειτουργικότητας είναι διαφορετικό από το να είναι με νοητική καθυστέρηση. Η διάγνωση του κεδδυ τι λέει? Και ναι επιτρέπεται να υπάρχει συνοδός

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 12:03:39 πμ »
Ποιος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ σε ενα μαθητη να πάει σχολείο???????????????? είναι ευθυνη του μαθητη να προσαρμοστεί στο σχολείο ή ειναι ευθυνη του δασκαλου να κάνει τα πάντα ώστε να προσαρμοστεί ο καθε μαθητης του??????? Ο δασκαλος έχει ευθυνη να επιμορφωθει στα νέα δεδομενα που υπαρχουν στην ειδικη εκπαιδευση και τα νεα δεδομενα ονομαζεται ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ( INCLUSIVE EDUCATION)!!!!!!!!! δεν ζουμε πλεον στο 1960 που κλεινονταν τα παιδια με αυτισμο, down, με νοητικη υστέρηση σε ιδρύματα ως μιάσματα και ντροπη για την οικογενεια και την κοινωνια!!!!! θα παραπονεθει γονιός γιατι ο "άριστος" γιος/ κορη του παρεμποδίζεται στη μαθηση απο τον μαθητη με αυτισμό!!!???????????? ο γονιος του μαθητη με αυτισμό σε ποιον πρέπει να παραπονεθει που το παιδι του αντιμετωπιζεται ως το "κακομοιρο" της κοινωνίας και δεν έχει τα ίδια δικαιώματα στην εκπαιδευση με εμας τους "κανονικούς"!!!!!!! Ένα παιδι με αυτισμό δεν έιναι άρρωστο, ειναι ένα παιδι με ιδιαιτερα χαρισματα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται!! ως εκπαιδευτικοί ωφείλουμε να διαμορφώσουμε την διδασκαλία μας όταν έχουμε ένα τέτοιο ιδιαιτερο μαθητη... και όχι ο μαθητης να προσαρμοστεί σε εμάς!! και μια διορθωση στον τίτλο του θέματος : δεν υπάρχουν αυτιστικά παιδιά ... υπάρχουν παιδιά με αυτισμό ...και ο λόγος του ότι πρέπει να απαγορευθουν τέτοια επιθετα είναι το ότι το συγκριμένο άτομο δεν το χαρακτηριζει μόνο το ότι έχει αυτισμό αλλά έχει και άλλα χαρισματα..!! Δυστηχώς όμως η άγνοια μας ως εκπαιδευτικοι μας κάνουν να έχουμε τετοιου είδους απορίες!!! Η πολιτεία δεν έχει κάνει τίποτα για να μας ενημερώσει .... αλλα το μονο που μας ωθεί να κάνουμε είναι να τσακωνόμαστε για το ποιοι θα περασουν πρώτοι στους πίνακες ειδικής αγωγής ... οι έχοντες σεμιναρίο ή οι έχοντες μεταπτυχιακό??

Αυτα τα λίγα ... ελπίζω να λύθηκαν οι απορίες σας σχετικα με το που ανηκει ο μαθητης με αυτισμό και η απαντηση είναι μια : ανηκει και είναι μέλος της κοινωνίας μας !!!!!

Μια μεταπτυχιακή φοιτητρια ειδικης αγωγής!

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 12:08:37 πμ »
H απάντηση μου και στα τρία ερωτήματα είναι σίγουρα ΟΧΙ. Και εξηγούμαι :
-Καταρχήν έχει το παιδάκι γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ και έγκριση από το υπουργείο για παράλληλη στήριξη? Κατά τη γνώμη μου "ένα σοβαρό" ΚΕΔΔΥ δε θα έδινε γνωμάτευση σε παιδί που δε μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα της τάξης του (π.χ. μιλάει ελάχιστα και δεν αντιλαμβάνεται δραστηριότητες-μήπως έχει ΚΑΙ νοητική υστέρηση??)
(Ν. 3699/2008, άρθρο 6, παρ β). Η μόνη εξαίρεση που επιτρέπει ο νόμος στο ΚΕΔΔΥ να γνωματεύσει παράλληλη στήριξη σε μία τέτοια περίπτωση είναι να μην υπάρχει στην περιοχή Ειδικό Σχολείο ή ΤΕ (μάλιστα η απόφασή του θα πρέπει να είναι απολύτως αιτιολογημένη-εγκ. 75717/Γ6/04-06-2013.
-Ακόμη και να έχει γνωματεύσει το ΚΕΔΔΥ παράλληλη στήριξη (που δε νομίζω), αυτή χορηγείται μέχρι τις 12:30 στο νηπιαγωγείο. Κατόπιν το παιδί πηγαίνει σπίτι του και δεν παρακολουθεί ολοήμερο (είναι σαν ένα "φυσιολογικό" παιδάκι να κάθεται στο σχολείο ενώ είναι γραμμένο στο κλασικό τμήμα και να έχει σχολάσει η δασκάλα του-μόνο του θα κάτσει????). Επίσης, στο ολοήμερο δε γίνεται φύλαξη αλλά κανονικό αναλυτικό πρόγραμμα! :o
-Ο ειδικός βοηθός (αν είναι νόμιμα εκεί η συγκεκριμένη κοπέλα) ακολουθεί και εφαρμόζει το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Η φιλόλογος τι κάνει εκεί με το παιδί? Οδύσσεια????
Γνωρίζω (και πολύ σωστά) πρωτοβάθμια που δεν ενέκρινε παρόμοια περίπτωση βοηθού σε δημοτικό σχολείο.
Αλήθεια για ποια περιοχή μιλάς?

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 12:27:42 πμ »
ως δάσκαλοι ειμαστε αξιοι της μοίρας και όχι γιατι δεν γνωρίζουμε αλλα γιατι δεν θελουμε να μαθουμε!! ειμαστε βολεμενοι στο καθεστώς που ισχυεί και γιατι αλλωστε να ξεβολευτουμε εμεις εφόσον υπάρχουν τα ειδικα σχολεια ?? τι θα απογίνουν αυτοί?? που να ψάχνουν δουλεια τώρα σε κανονικά σχολεία??? αφου μια χαρα τα έχουμε "μαντρωμένα" τα "αυτιστικά" στους ειδικούς χώρους !!! γιατι να αλλαξει άλλωστε το καθεστώς ?? γιατί μπορουν να μάθουν?? αφου ειναι "άρρωστα" .. έχουν και διαγνωση απο το ΚΕΔΔΥ.... άρα γιατι να αλλαξουμε εμεις τον τρόπο σκέψης και τον τρόπο διδασκαλία μας εφόσον το κράτος εθελοτυφλεί!!!

οι νομοι συνάδελφοι είναι για να αλλαζουν ... αλλα αν δεν αλλαξουμε εμεις πρώτα αυτον τον ρατσισμό και αυτην την αδικία που βιώνουν τα άτομα με ειδικές αναγκες ποιος θα την αλλάξει...!!!!!

απλα ας σκεφτουμε λίγο!!
(η φιλολογος είναι πρωτο πτυχιο το δευτερο είναι εκπαιδευτικός ειδικης αγωγής και ειναι υποχρεωμένη να είνα διπλα στον μαθητη της και να τον παροτρύνει να συμμετέχει παντου είτε μας αρέσει είτε όχι)

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 12:46:28 πμ »
@niina
Ένα σχολείο, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι διοικητική μονάδα και λειτουργεί με συγκεκριμένους νόμους.
Επίσης, τί εννοείς όταν λες τί θα απογίνουν οι συνάδελφοι των ειδικών σχολείων? Εσύ ξέρει πολλούς, γιατί εγώ μόνο για ελλείψεις γνωρίζω στα ειδικά σχολεία.
Τέλος, αν τελειώσει το ΕΣΠΑ (κονδύλια δεν υπάρχουν για του χρόνου, απορροφήθηκαν φέτος και αυτά που αντιστοιχούσαν για του χρόνου http://seepea-stella.blogspot.gr/2013/10/blog-post_9355.html-5η παρ.) μοιραία ΟΛΑ τα παιδιά με ειδικές ανάγκες θα φοιτήσουν στα ειδικά σχολεία, με το ελάχιστο μόνιμο προσωπικό (μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών των ΤΕ στα ειδικά σχολεία-προάγγελος των εξελίξεων!!!)
Όπως καταλαβαίνεις εγώ μιλάω ρεαλιστικά και όχι θεωρητικά.


Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 01:06:40 πμ »
@niina
Ένα σχολείο, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι διοικητική μονάδα και λειτουργεί με συγκεκριμένους νόμους.
Επίσης, τί εννοείς όταν λες τί θα απογίνουν οι συνάδελφοι των ειδικών σχολείων? Εσύ ξέρει πολλούς, γιατί εγώ μόνο για ελλείψεις γνωρίζω στα ειδικά σχολεία.
Τέλος, αν τελειώσει το ΕΣΠΑ (κονδύλια δεν υπάρχουν για του χρόνου, απορροφήθηκαν φέτος και αυτά που αντιστοιχούσαν για του χρόνου http://seepea-stella.blogspot.gr/2013/10/blog-post_9355.html-5η παρ.) μοιραία ΟΛΑ τα παιδιά με ειδικές ανάγκες θα φοιτήσουν στα ειδικά σχολεία, με το ελάχιστο μόνιμο προσωπικό (μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών των ΤΕ στα ειδικά σχολεία-προάγγελος των εξελίξεων!!!)
Όπως καταλαβαίνεις εγώ μιλάω ρεαλιστικά και όχι θεωρητικά.

αυτο ειναι το προβλημα .. ότι δεν θα έπρεπε καν να μιλαμε για ειδικα σχολεια !!! αυτο λοιπον το καθεστώς πρέπει να αλλαξει και δεν μιλω για θεωρια μιλω για πραξη αυτο το πραγμα μονο στην Ελλαδα συμβαίνει !! αν μελετησεις προσεκτικα τα καινουργια αναλυτικα όλο και μιλανε για συμπεριληπτικη εκπαιδευση ολο και το φερνουν και ειδικα των ειδικων σχολειων αλλα ειναι τοσο άσχετοι εκει στο υπουργείο που προσπαθουν να το κάνουν αναποδα καταργόντας στην ουσια τα ειδ σχολεια (μεσω ΕΣΠΑ) (για μενα πρεπει να καταργηθουν) αντι να ενημερώσουν ουσιαστικα τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντες ώστε να αλλαξει επιτέλους η νοοτροπια του σχολείου!!! και ναι το σχολείο είναι διοικ μοναδα αλλα ποιος το διοικεί και με ποια νοοτροπία και ποια κουλτουρα ?? με την κουλτουρα της ασυλοποιησης?? ή του εγκλεισμού?? ή της απομονωσης?? ή του ρατσισμού?? το ότι δεν ξερουμε πως να διδαξουμε αυτα τα παιδια δεν σημαινει οτι δεν μπορουμε να τα διδαξουμε ή ότι δεν μπορουν να μάθουν.. απλα πρεπει να αλλαξουμε την στάση μας απεναντι τους και να επιδειωξουμε μονοι μας την επιμορφωση σε τέτοια θέματα!!! ώστε να μπορεσουμε να τα βοηθησουμε ουσιαστικα και όχι να γινονται μπαλακι στα συμφέροντα του κάθε υπουργου και του καθε δασκαλου και του καθε διευθυντη σχολειου και να στέλνονται απο τον Άννα στον Καιάφα και πάλι πίσω !!!!!!

Αποσυνδεδεμένος κορφας

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 01:16:13 πμ »
Ποιος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ σε ενα μαθητη να πάει σχολείο???????????????? είναι ευθυνη του μαθητη να προσαρμοστεί στο σχολείο ή ειναι ευθυνη του δασκαλου να κάνει τα πάντα ώστε να προσαρμοστεί.......

Κατά την κείμενη νομοθεσία:
-Το νήπιο μπορεί να φοιτά σε ολοήμερο
-Εφόσον τηρούνται οι προαναφερθείσες παραπομπές (ιδιωτική πα/λη στήριξη για μαθητές με αυτισμό) καλώς έκανε η οικογένεια έστω κι αν είναι φιλόλογος η εκπ/κος της παράλληλης

Κατά το πρακτέο:
-Οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να "διαφοροποιούν" ώστε το παιδί να δύναται να συμμετέχει σε ΟΛΕΣ τις δραστηριότητες

Κατά το επιθυμητό:
-Η εκπαιδευτικός της παράλληλης να μπορεί να παραμένει όλη την ημέρα (λέμε τώρα), νομικά γίνεται, το οικονομικό της οικογένειας είναι ένα θέμα

Κατά το ιδανικό:
-Να μην χρειαζόταν καν να γίνεται η συζήτηση αυτή και ως κοινωνία να μην διανοούμασταν καν να το θέτουμε ως θέμα και να γράφονται και ανακρίβειες (αναφέρομαι σε διάφορα ποστ)

Στο δια ταύτα: Από προσωπική εμπειρία σε παρόμοια περίπτωση ως παράλληλη....δύσκολα τα πράγματα. Είναι κατά την άποψη μου για πολλά παιδιά κουραστικό. Για ένα μαθητή με αυτισμό είναι ίσως ακόμη πιο κουραστικό λαμβάνοντας υπόψη και το υπόλοιπο πρόγραμμα ζωής που συνήθως έχει (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, δραστηριότητες σε ομάδες, ΑΒΑ, ΣΑΒΑ, ΚΑΒΑ κοκ)

Προσωπικά απευθυνόμενος σε εσένα niina θα σου ζητούσα να βάλεις το ξίφος στο θηκάρι σου και να συνδυάσεις λίγο τη θεωρία με την πράξη. Συμφωνώ γενικά με τα λεγόμενα σου αλλά όσο
1. κυριαρχεί το ιατρικό μοντέλο και παραγκωνίζεται το κοινωνικό
2. κοινωνίας ένεκεν η ταυτότητα του ανάπηρου μονοπωλείται από την αναπηρία του (η αναφορά βέβαια σου στα χαρίσματα δεν είναι απαραίτητα αληθής, ίσως ικανότητες-δεξιότητες είναι πιο εύστοχος όρος)
3. η λαθεμένη υλοποίηση του αναλυτικού μετρά περισσότερο από τον πραγματικό σκοπό της προσχολικής αγωγής,
τότε αντιλαμβανόμαστε το πόσο δυσκολότερο είναι το θέμα στην πράξη. Νηφαλιότητα, πιο χαμηλοί τόνοι και πνεύμα συνεργασίας, σχετικές συζητήσεις-ενημέρωση-ανταλλαγή απόψεων με το σύλλογο διδασκόντων και ίσως και με το σύλλογο  γονέων νομίζω είναι το κλειδί για να κυλήσει ομαλά η χρονιά.Διαφορετικά υπάρχουν κίνδυνοι για χοντρές συγκρούσεις που μάλλον το τελικό θύμα θα είναι ο μαθητής.

Άνοιγμα της κοινωνίας χρειάζεται οπωσδήποτε για την επίτευξη του Inclusive education. Ξεκινάμε με τη μικροκοινωνία του σχολείου.

ΥΓ. Στο ΤΕΑΠΗ κάνεις το master; Μου θυμίζεις μία επίκουρη του τμήματος στον τρόπο που τοποθετείσαι.

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 01:27:16 πμ »
@niina, @κορφας
Σεβαστές οι απόψεις σας, αλλά μπορείτε να μου κάνετε και κάποιες νομικές παραπομπές όπως έκανα και εγώ για να τις υποστηρίξετε και ρεαλιστικά???

Αποσυνδεδεμένος κορφας

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αυτιστικό παιδί σε ολοήμερο νηπιαγωγείο
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 18, 2013, 01:55:32 πμ »
Το λοιπόν:
-Το συνταγματικό δικαίωμα κάθε παιδιού να απολαμβάνει δημόσια δωρέαν παιδεία
-Νομός 3699/2008 όπου γίνεται υποχρεωτική η εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανεξαιρέτως (αν θα είναι ολοήμερο/κλασσικό) συνεπώς ισχύει η κοινή νομοθεσία για την εγγραφή ενός νηπίου σε ολοήμερο τμήμα
-Ως προς την ιδιωτική παράλληλη από το λινκ http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/eidikhs-agoghs/1342-enhmerwsh-gia-thn-parallhlh-sthrixh.html

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2013-2014
Αρ.Πρωτ.75717/Γ6/04-06-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ

 B. Παράλληλη στήριξη αυτιστικών μαθητών από Ειδικό Βοηθό
Σύμφωνα με το άρθρο 7 § 4 εδαφ. γ΄ « Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων ».
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:
1. Γνωμάτευση και πρόταση παροχής παράλληλης στήριξης από το οικείο ΚΕΔΔΥ , δηλαδή το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης του μαθητή ( άρθρο 6 § 1 εδαφ. β΄ του ν.3699/2008 « …….την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ ….» ) .
2. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.
3. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.
4. Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.
Προσοχή! Ο ειδικός βοηθός που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή προβλέπεται από το νόμο μόνο για τους αυτιστικούς μαθητές, δεν προβλέπεται για άλλες περιπτώσεις αναπηρίας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ούτε για τη βοήθεια μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Για τις περιπτώσεις αυτές στήριξη παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό ή Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Ως προς τη διαφοροποίηση είναι έτοιμο ένα εγχειρίδιο-μπούσουλας για τη διαφοροποίηση από το ΙΕΠ αλλά δεν έχει δοθεί ακόμη.

Η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική που ψελλίζεται και εδώ σχετικά με "το σχολείο για όλους", το κλείσιμο των ειδικών σχολείων σε Ιταλία και Κύπρο σχετικά πρόσφατα.

Η ειδική αγωγή αφορά πράγματι στη λεγόμενη πρωινή ζώνη ( με ευελιξία κατόπιν έγκρισης από τον σχολικό σύμβουλο εφόσον ασφαλώς συναινεί κι ο εκπαιδευτικός της παράλληλης), χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται νομικά ότι ο μαθητής πρέπει μετά να αποχωρεί. Υπενθυμίζω ότι το ΚΕΔΔΥ ΓΝΩΜΟΔΟΤΕΙ και ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ σε ποιό σχολείο θα φοιτήσει ο μαθητής. Ο γονιός επιλέγει και η μη αποδοχή του μαθητή από τη σχολική μονάδα μπορεί να φτάσει ως και σε εισαγγελική παρέμβαση όπως συνέβη δυστυχώς πριν 4-5 χρόνια σε δημοτικό της Γ Αθήνας.
ΥΓ. Λυπάμαι που δεν έχω για όλα τη νομοθεσία, απλά τα ξέρω από τις επιμορφώσεις, συναντήσεις με σχολικούς συμβούλους κτλ. Ούτως ή άλλως στην Ελλάδα είναι μπλεγμένα τα πράγματα μιας και προσπαθεί να εναρμονιστεί με άλλα  δεδομένα με την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159610
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 347
Σύνολο: 353

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.