0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σύμφωνα με το υπουργείο (κ. Γκίκα) "Η οικογένεια επιλέγει το άτομο. Αυτός/ή προσκομίζει στο σχολείο αντίγραφο ποινικού μητρώου και βιογραφικό σημείωμα για να μην μπει ο μπακάλης της γειτονιάς. Ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει και αποφασίζει αν θε δεχτεί ή όχι την παρουσία αυτού του ατόμου. Μετά στέλνουν ενημερωτικό έγγραφο στον προϊστάμενο. Δεν εμπλέκεται κανένας άλλος."Αν λοιπόν η οικογένεια κρίνει ότι ένας φιλόλογος μπορεί να στηρίξει το παιδί, μετά είναι στο χέρι του συλλόγου διδασκόντων αν θα πραγαμτοποιηθεί η επιθυμία της οικογένειας. Απλά, ας έχουμε στο νου μας, ότι πολλές φορές ακόμα και ένας φιλόλογος στο νηπιαγωγείο είναι πολύ καλύτερα από τον κανένα!
Και γιατί πολλές φορές ένας φιλόλογος στο νηπιαγωγείο ειναι πολύ καλύτερα από τον καθένα; Από ό,τι κατάλαβα, η συγκεκριμένη φιλόλογος δεν γνωρίζει πως να χειριστεί το παιδί για να φτάσουν στο σημείο οι εργαζόμενοι νηπιαγωγοί να της λένε να βγάλει έξω το παιδί. Η νηπιαγωγός έχει ένα πρόγραμμα να βγάλει και να ασχοληθεί με άλλα τόσα παιδιά. Δεν μπορεί να σταματάει την δραστηριότητα κάθε φορά που η παράλληλη δεν μπορεί να ηρεμήσει το παιδί και να το κάνει να ενδιαφερθεί για τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. Προσωπικά, μου βγάζει ότι δεν μπορεί να χειριστεί την κατάσταση.
Ποιος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ σε ενα μαθητη να πάει σχολείο? είναι ευθυνη του μαθητη να προσαρμοστεί στο σχολείο ή ειναι ευθυνη του δασκαλου να κάνει τα πάντα ώστε να προσαρμοστεί ο καθε μαθητης του? Ο δασκαλος έχει ευθυνη να επιμορφωθει στα νέα δεδομενα που υπαρχουν στην ειδικη εκπαιδευση και τα νεα δεδομενα ονομαζεται ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ( INCLUSIVE EDUCATION)!!!!!!!!! δεν ζουμε πλεον στο 1960 που κλεινονταν τα παιδια με αυτισμο, down, με νοητικη υστέρηση σε ιδρύματα ως μιάσματα και ντροπη για την οικογενεια και την κοινωνια!!!!! θα παραπονεθει γονιός γιατι ο "άριστος" γιος/ κορη του παρεμποδίζεται στη μαθηση απο τον μαθητη με αυτισμό!!!??? ο γονιος του μαθητη με αυτισμό σε ποιον πρέπει να παραπονεθει που το παιδι του αντιμετωπιζεται ως το "κακομοιρο" της κοινωνίας και δεν έχει τα ίδια δικαιώματα στην εκπαιδευση με εμας τους "κανονικούς"!!!!!!! Ένα παιδι με αυτισμό δεν έιναι άρρωστο, ειναι ένα παιδι με ιδιαιτερα χαρισματα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται!! ως εκπαιδευτικοί ωφείλουμε να διαμορφώσουμε την διδασκαλία μας όταν έχουμε ένα τέτοιο ιδιαιτερο μαθητη... και όχι ο μαθητης να προσαρμοστεί σε εμάς!! και μια διορθωση στον τίτλο του θέματος : δεν υπάρχουν αυτιστικά παιδιά ... υπάρχουν παιδιά με αυτισμό ...και ο λόγος του ότι πρέπει να απαγορευθουν τέτοια επιθετα είναι το ότι το συγκριμένο άτομο δεν το χαρακτηριζει μόνο το ότι έχει αυτισμό αλλά έχει και άλλα χαρισματα..!! Δυστηχώς όμως η άγνοια μας ως εκπαιδευτικοι μας κάνουν να έχουμε τετοιου είδους απορίες!!! Η πολιτεία δεν έχει κάνει τίποτα για να μας ενημερώσει .... αλλα το μονο που μας ωθεί να κάνουμε είναι να τσακωνόμαστε για το ποιοι θα περασουν πρώτοι στους πίνακες ειδικής αγωγής ... οι έχοντες σεμιναρίο ή οι έχοντες μεταπτυχιακό?? Αυτα τα λίγα ... ελπίζω να λύθηκαν οι απορίες σας σχετικα με το που ανηκει ο μαθητης με αυτισμό και η απαντηση είναι μια : ανηκει και είναι μέλος της κοινωνίας μας !!!!!Μια μεταπτυχιακή φοιτητρια ειδικης αγωγής!
npanagAν η δεύτερη τελικώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντα και επωμίζεται το βάρος και τις αρνητικές συνέπειες η νηπιαγωγός, τότε δημιουργείται σύνθετο πρόβλημα. Προτού βρεθεί υπόλογη με πειθαρχικά παραπτώματα (107ΥΚ), αμέλεια - ατελή εκπλήρωση καθήκοντος κτλ., ενώ έχει καταβάλει τα μέγιστα για την αρτιότερη συνεργασία με την "ειδική βοηθό", και είναι αδύνατο' τότε είναι ορθό να κοινοποιήσει εγγράφως όλα τα ζητήματα που προκύπτουν, στην Διεύθυνση, την περιφερειακή Διεύθυνση Α'θμιας, στην σχολική σύμβουλο Ειδικής κτλ.
Περί χαρισμάτων και ειδικών αναγκών -- η πολιτική ορθότητα περιττεύει όταν απαιτείται ειδική γνώση και διαχείριση. Ναι, "δεν είμαι αυτιστική, έχω αυτισμό", "δεν είμαι Ελληνίδα, είμαι από Ελλάδα", "δεν είμαι ξανθιά, έχω ξανθά μαλλιά". Ένα επίθετο είναι και αν επιλέγουμε να το βαρύνουμε με σημασίες και προκαταλήψεις που δεν σχετίζονται με τον αυτισμό, η αλλαγή της σύνταξης δεν ωφελεί. Μη μπερδεύετε πιο πολύ.. Άκου είναι <<φάσμα>>. τι φάσμα; ηλεκτρομαγνητικό ή φωτός;;; Δε ξέρει ο πολύς κόσμος τι είναι φάσμα στη ψχολογία, ούτε διπολικό ούτε αυτισμού.Ο αυτισμός παραμένει ψυχική διαταραχή που εκδηλώνεται και διαγνώσκεται σε "Φάσμα" .Νιινα όταν ασχολησε με την ειδική αγωγή, δλδ την εκπαίδευση/αγωγή παιδιών με ΕΙΔΙΚΕΣ ανάγκες, δε σημαίνει πως αγνοείς την πρόοδο των παιδιών με φυσιολογική ανάπτυξη. Η τέλεση του παιδαγωγικού έργου πρέπει να ολοκληρώνεται. Μιας που μαθαίνεις για την "inclusive education" απέφυγε την αποκλειστική ενημέρωση της προσέγγισης για ΑμΕΑ' Υπάρχει inclusive education και για ΥΨΙΜ. Εξατομικευμένο προγραμματισμό όμως για τα δεύτερα θα αργήσουμε να δούμε (αν δούμε ποτέ) αν κρίνω απ'τον προγραμματισμό της ειδικής αγωγής που έχει τη συνοχή ποντικοφαγωμένης δαντέλας.Ελπίζω όταν θα δηλώνεις επιστήμονας με μεταπτυχιακό τίτλο ειδικής αγωγής να μην είσαι γεμάτη θαυμαστικά αλλά γνώση και ψυχραιμία για μελέτη και έρευνα των προσωπικών αναγκών των παιδιών.
αν δεν θέλουμε και με νόμο να περαστεί ότι "καταργουνται τα ειδ σχολεία ... και όλοι οι μαθητές θα διδάσκονται στον ίδιο χώρο" πάλι το ίδιο θα συζηταμε!
Ας μη λέμε ό,τι θέλουμε! Αυτό ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ, όταν όλοι οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ μεταφέρονται στα ειδικά σχολεία και αυτά με το νέο νόμο για τις ΣΔΕΥ-ΕΔΕΑΥ αποκτούν επιτελικό ρόλο ανάμεσα στις δομές της ειδικής αγωγής?
Όπως λέει και η vickyN εμπλεκόμενες νομιμοποιητικές μονάδες ελέγχουν, οργανώνουν και ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ τον προγραμματισμό και την ένταξη των παιδιών και είναι συνυπεύθυνες για την εκτέλεση του παιδαγωγικού έργου. Σε κάθε περίπτωση όμως, η νηπιαγωγός που αντιμετωπίζει προβλήματα συνεργάζεται μαζί τους και ενημερώνει άπαντες προκειμένου να διεξάγεται το έργο της σωστά και όταν αυτό δε συμβαίνει, τότε αναλαμβάνουν όλοι την ευθύνη. Νiina οι οικογένειες των παιδιών με αυτισμό δεν νοιάζονται καθόλου για τα επίθετα, όταν η δουλειά που γίνεται για τα παιδιά τους είναι σωστή. Ούτε "ευαισθησία" θέλει ο εκπαιδευτικός, ούτε "ειδικά σεμινάρια" για να γνωρίζει τη δουλειά του. Όλα τα τμήματα ΑΕΙ προσχολικής - έχουν ειδικά μαθήματα για τις μαθησιακές δυσκολίες και πλήρες γνωστικό περιεχόμενο για τη διαχείριση παιδιών με ειδικές ανάγκες. Υπάρχουν τμήματα Ειδικής Αγωγής και επίσης χρόνια τώρα λειτουργούν δομές ΚΔΑΥ τώρα ΚΕΔΔΥ κτλ. Δε γίνεται λοιπόν να φτάνεις στο νηπιαγωγείο χωρίς να γνωρίζεις ΤΙ κάνεις και ΠΩΣ λειτουργεις σε διάφορες περιπτώσεις. Αν κάθε εκπαιδευτικός με πιστοποίηση, βρίσκεται σε αίθουσες νηπιαγωγείου, αναιρεί τα ίδια τα προσόντα που δίνονται κατά τη φοίτησή του και αγνοεί πλαίσια εργασίας στο νηπιαγωγείο, τότε δεν κάνει σωστά τη δουλειά του. Εξατομικευμένα προγράμματα και προσεγγίσεις έχουν ενταχθεί και αναφέρεται στο ΔΕΠΠΣ απ΄το 2002 (11 χρόνια πριν)που είναι ο γενικός οδηγός των νηπιαγωγών που ακολουθείται και σήμερα. Όλα τα νηπιαγωγεία έχουν το υπόβαθρο να λειτουργούν άψογα - εφόσον η εκπαιδευτική ομάδα λειτουργεί επιστημονικά. Τα διαφοροποιημένα προγράμματα, η παράλληλη στήριξη και άλλες υποστηρικτηκές δράσεις που εντάσσονται στο παιδείας έχουν ορισμένη οργάνωση και απαιτούν τόσο διεπιστημονική συνεργασία, όσο και διοικητική συνεργασία. Οι σημαίες ημιμάθειας για κατάργηση "ειδικών δομών" (σχολείων) δε χρειάζονται, πόσο μάλλον κατάργηση τους με νόμο. :SΥπάρχουν μέλη ΔΕΠ και ερευνητικές ομάδες που δίνουν κατευθυντήριες γραμμές, σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα στη λειτουργία της εκπαίδευσης.
ίσως υπάρξει κάποια στιγμη στην τέλεια εκπαιδευτική μας καριέρα ένας μαθητής που ίσως μας κάνει να σηκωσουμε τα χέρια ψηλα ... οπως βρέθηκε και η νηπιαγωγος που για χάρη της ανοιχτηκε το θεμα.. και που ίσως χρειαζεται κάτι να ψαξουμε παραπανω απο τις ηδη πολυτιμες γνωσεις που έχουμε.., η γνωση και η ερευνα δεν έβλαψε ποτε και κανεναν.......τωρα για τα επίθετα ειναι ενα θεμα πολυ λεπτο και αν δεν το ζησεις στο πετσί σου δεν μπορεις να γνωρίζεις πως νιωθει ένα ατομο που το μονο που ακουει απο τους γυρω τους ειναι χαρακτηρισμους!!για την καταργηση των ειδ σχολειων μαλλον σας μπερδεψαν τα λόγια μου .. δεν ανεφερα ότι ξερω οτι θα καταργηθουν αλλα έτσι πως ειναι τα πραγματα στην Ελλάδα ισως ακουσουμε περι κατάργησης και με νόμο... κάποια στιγμη!όσο για τα εξατομικευμενα προγράμματα μπορει να λειτουργουν απο το 2002 αλλα μονο στα αναλ προγράμματα γιατι έγω οπου εχω δουλεψει μεχρι τώρα κανενας συναδελφος δεν τα εχει ακολουθήσει.. ίσως ειναι μονο στα χαρτια γιατι ίσως υπάρχουν συνάδελφοι που βάζουν μπροστα τους νομους και τα παρεμποδίζουν οπως στα προγράμματα συνεκπαίδευσης..!! ΙΣΩΣ λεω , εικασίες κάνω !!! ούτως ή άλλως πως μπορεί να συγκριθεί η γνώση ενός πρωτου πτυχίου που ίσως το έχουμε πάρει πριν 10- 15-20 χρόνια μπροστα στις νέες έρευνες που σουν δίνουν τα μαστερ και τα διδακτορικά!!