0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Συμφωνώ σε όλα τα αιτήματα και στον τρόπο διορισμού. Επιτέλους και μια συνέλευση με μη γαλαζοπράσινη βάση όπως της ΔΟΕ.
Νέα ΠΕΑΔ;Ως νέο τρόπο διορισμού προτείνουν πάντως ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΛΗΨΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ.
Συνάντηση της Π.Ε.Α.Δ. με τον Κουράκη. Δείτε τι προτείνουν για τον τρόπο διορισμού:https://syllogosanapliroton.wordpress.com/
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΕ02 ΕΙΚΟΣΙΤΕΤΡΑΜΗΝΙΤΩΝ ΜΕ Α.Σ.Ε.Π. Προς αξιότιμο κύριο Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κ.Αρβανιτόπουλο Κατά την κατανομή των θέσεων για μόνιμο διορισμό το σχολικό έτος 2013-2014 των εκπαιδευτικών της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΥΡΓΟΥ Πύργος 11 Μαρτίου 2015 Ας διεκδικήσουμε τη μονιμοποίηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών (με 36 μήνες προϋπηρεσία)-Άμεση εφαρμογή της δικαστικής απόφασης Πρόταση προς τη ΔΟΕ για την άμεση απαίτηση του διορισμού αναπληρωτών κατ’έφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) για μονιμοποίηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών (με 36 μήνες προϋπηρεσία) Η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πύργου ζητά από το Δ.Σ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πύργου αλλά και τη ΔΟΕ να διεκδικήσουν με κάθε δυνατό τρόπο την άμεση εφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) για τη μονιμοποίηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών (με 36 μήνες προϋπηρεσία). Όπως είναι γνωστό και έχει δημοσιευτεί σε πολλές εκπαιδευτικές ιστοσελίδες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΕ) με την απόφασή του Γ΄ Τμήματος του της 26ης Νοεμβρίου 2014 στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C22/13, C61/13 έως C63/13 και C418/13, με αντικείμενο αιτήσεις προδικαστικής αποφάσεως, δυνάμει του άρθρου 267 ΣΛΕΕ, υποβληθείσες, αφενός, από το Tribunale di Napoli (Ιταλία), αφετέρου, από το Corte costituzionale (Ιταλία), με απόφαση της 3ης Ιουλίου 2013, που περιήλθε στο Δικαστήριο στις 23 Ιουλίου 2013 (C418/13), εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία: «Η ρήτρα 5, σημείο 1, της συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου, η οποία συνήφθη στις 18 Μαρτίου 1999 και περιλαμβάνεται στο παράρτημα της οδηγίας 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου, της 28ης Ιουνίου 1999, σχετικά με τη συμφωνία πλαίσιο για την εργασία ορισμένου χρόνου που συνήφθη από τη CES, την UNICE και το CEEP, έχει την έννοια ότι απαγορεύει εθνική κανονιστική ρύθμιση, όπως η επίμαχη στις κύριες δίκες, βάσει της οποίας είναι δυνατή η ανανέωση συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου για την κάλυψη κενών και ελεύθερων θέσεων διδασκόντων και διοικητικού, τεχνικού και επικουρικού προσωπικού στα υπό κρατική διαχείριση σχολεία, έως την ολοκλήρωση διαγωνισμών για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, χωρίς να ορίζονται συγκεκριμένες προθεσμίες για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών αυτών και αποκλειομένης εντελώς, για τους διδάσκοντες αυτούς και το εν λόγω προσωπικό, της δυνατότητας προβολής αξιώσεως για την αποκατάσταση της ζημίας που ενδεχομένως έχουν υποστεί λόγω της προαναφερθείσας ανανεώσεως. Συγκεκριμένα και υπό την επιφύλαξη των διαπιστώσεων των αιτούντων δικαστηρίων, η εν λόγω ρύθμιση, αφενός, δεν καθιστά δυνατή τη συναγωγή αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων προκειμένου να ελεγχθεί αν η ανανέωση των συμβάσεων αυτών ανταποκρίνεται πράγματι σε γνήσια ανάγκη, είναι πρόσφορη προς επίτευξη του επιδιωκομένου σκοπού και αναγκαία προς τούτο, και, αφετέρου, δεν περιλαμβάνει κανένα μέτρο για την αποτροπή καταχρηστικής συνάψεως διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου και την επιβολή κυρώσεων στις περιπτώσεις αυτές». Δηλαδή το ΔΕΕ επιτρέπει τη διεκδίκηση της μονιμοποίησης για χιλιάδες αναπληρωτές με προϋπηρεσία και στην Ελλάδα, καθώς, μεταξύ άλλων, κρίνει ότι πρακτικές εκμετάλλευσης «στρατιών» αναπληρωτών από Κράτος Μέλος της ΕΕ καταστρατηγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων εκπαιδευτικών και δεν αποτρέπουν αποτελεσματικά την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου. Μάλιστα αξιοσημείωτο και ουσιαστικά κρίσιμο είναι ότι στο Δικαστήριο παρενέβη και η Ελλάδα υποβάλλοντας γραπτές παρατηρήσεις (C418/13) με στόχο να μην εκδοθεί θετική απόφαση. Η Ελληνική Κυβέρνηση προέβαλε ότι δεν θα ήταν σκόπιμη η υπαγωγή της εκπαίδευσης στις διατάξεις της συμφωνίας-πλαισίου σχετικά με την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου. Το Δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό αυτό και έκρινε δεσμευτικά και για την Ελλάδα ότι η συμφωνία-πλαίσιο δεν αποκλείει κανένα συγκεκριμένο κλάδο από το πεδίο εφαρμογής της και, συνεπώς, έχει εφαρμογή στο προσωπικό που προσλαμβάνεται στον κλάδο της εκπαίδευσης. Συνεπώς, η απόφαση αυτή δεσμεύει τα όργανα της Ελλάδος συμπεριλαμβανομένης και της εκτελεστικής (ΥΠΟΠΑΙΘ) και της δικαστικής εξουσίας (βλ. αντί πολλών: απόφαση Ολομέλειας ΑΠ 16/2013: «η δεσμευτικότητα της απόφασης αυτής (του ΔΕΕ εννοείται) ….. είναι όμως αναμφίβολη, αφού μόνον έτσι εξυπηρετείται ο σκοπός της ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου»). Ως εκ τούτου προτείνουμε στο Δ.Σ του Συλλόγου μας να τεθεί μπροστάρης της προσπάθειας αυτής και του δίκαιου αυτού αγώνα. Προτείνουμε δε στο Δ.Σ της ΔΟΕ να κινηθεί άμεσα και να διεκδικήσει τα εξής: 1.Να ζητήσει μια πλήρη και ολοκληρωμένη γνωμοδότηση για το θέμα από την άξια Νομική μας σύμβουλο κα.Τσίπρα η οποία θα προτείνει νομικούς τρόπους διεκδίκησης της μονιμοποίησης μέσω της ΔΟΕ. 2.Την άμεση κατάθεση της γνωμοδότησης αυτής στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την απαίτηση να ξεκινήσει νομοθετική πρωτοβουλία εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Δικαίου που υπερισχύει του Ελληνικού. 3.Επιστολή της ΔΟΕ και ενημέρωση για το θέμα προς τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας ο οποίος ως έγκριτος Νομικός γνωρίζει όσο κανένας άλλος το δίκαιο του αιτήματος. 4.Σε κάθε περίπτωση οι νομικές μας διεκδικήσεις μπορούν να φτάσουν και μέχρι της καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται με την απόφαση του ΔΕΕ ή και την άμεση προσφυγή της ΔΟΕ στο ΔΕΕ. ΔΙΟΡΙΣΤΕ ΤΩΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η Ε.Ε ΝΑ ΚΟΥΝΑ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ Τα αιρετά Μέλη στο Δ.Σ Πύργου Αθανάσιος Κατσίμπελης Χρυσοβαλάντης Δημητρόπουλος
πρακτικές εκμετάλλευσης «στρατιών» αναπληρωτών από Κράτος Μέλος της ΕΕ καταστρατηγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων εκπαιδευτικών και δεν αποτρέπουν αποτελεσματικά την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου. Μάλιστα αξιοσημείωτο και ουσιαστικά κρίσιμο είναι ότι στο Δικαστήριο παρενέβη και η Ελλάδα υποβάλλοντας γραπτές παρατηρήσεις (C418/13) με στόχο να μην εκδοθεί θετική απόφαση. Η Ελληνική Κυβέρνηση προέβαλε ότι δεν θα ήταν σκόπιμη η υπαγωγή της εκπαίδευσης στις διατάξεις της συμφωνίας-πλαισίου σχετικά με την καταχρηστική σύναψη διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου. Το Δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό αυτό και έκρινε δεσμευτικά και για την Ελλάδα ότι η συμφωνία-πλαίσιο δεν αποκλείει κανένα συγκεκριμένο κλάδο από το πεδίο εφαρμογής της και, συνεπώς, έχει εφαρμογή στο προσωπικό που προσλαμβάνεται στον κλάδο της εκπαίδευσης. Συνεπώς, η απόφαση αυτή δεσμεύει τα όργανα της Ελλάδος συμπεριλαμβανομένης και της εκτελεστικής (ΥΠΑΙΘ) και της δικαστικής εξουσίας (βλ. αντί πολλών: απόφαση Ολομέλειας ΑΠ 16/2013: «η δεσμευτικότητα της απόφασης αυτής (του ΔΕΕ εννοείται) ….. είναι όμως αναμφίβολη, αφού μόνον έτσι εξυπηρετείται ο σκοπός της ενιαίας και ομοιόμορφης εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου»). Συμπερασματικά με βάση την ως άνω απόφαση ανοίγονται οι εξής δύο βασικά νομικές οδοί (οι οποίες μπορεί να ακολουθηθούν σωρευτικά και συνδυαστικά και δεν τελούν φυσικά σε σχέση αλληλοαποκλεισμού): 1α) Κατάθεση (με δικαστικό επιμελητή) πλήρους, εξειδικευμένης και εμπεριστατωμένης νομικά αίτησης – υπομνήματος προς τον Υπουργό Παιδείας, ώστε να συμμορφωθεί άμεσα με το αληθές περιεχόμενο της ως άνω απόφασης του ΔΕΕ. 1β) Παράσταση στο γραφείο του Υπουργού παρουσία Επιτροπής ενδιαφερομένων (ενδεχομένως να προηγηθεί η τυπική σύσταση συλλόγου, δωρεάν από το γραφείο μας για λόγους ανάδειξης της υπόθεσης) και του υπογράφοντος το παρόν. Αν το ΥΠΑΙΘ απαντήσει θετικά έχει καλώς (αν και αισιόδοξο σενάριο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα), ειδάλλως μπορεί να γίνει ομαδική προσφυγή κατά της αρνητικής πράξης στα διοικητικά δικαστήρια (εφόσον βέβαια έχει εκτελεστότητα). Ενόψει της περιρρέουσας ατμόσφαιρας και των επικείμενων και εν γένει πολύ-αναμενόμενων εξελίξεων στον χώρο του ΥΠΑΙΘ (ιδίως με την κατάθεση του περιβόητου πολυνομοσχεδίου) η οδός αυτή επιβάλλεται στρατηγικά να προηγηθεί χρονικά και δη το συντομότερο δυνατόν. 2) Αναλυτική - με εξειδικευμένη νομική επιχειρηματολογία -Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται με την απόφαση του ΔΕΕ (μετά την υλοποίηση του πρώτου βήματος) και σε δεύτερο επίπεδο προσφυγή στο ΔΕΕ. Προς αποφυγή ερωτημάτων σας: είναι δυστυχώς νομικά αμφίβολο κατά πόσον μπορεί κανείς να απευθυνθεί απευθείας με ομαδική προσφυγή στο ΔΕΕ (με σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας εννοείται) χωρίς αυτή να αποκλείεται πάντως ως δυνατότητα. 3) Κατάθεση ομαδικών προσφυγών (αγωγή) στο κατά τόπον αρμόδιο λόγω παροχής υπηρεσίας πολιτικό δικαστήριο με αίτημα τη εξαρχής αναγνώριση (και ουχί μετατροπή που απαγορεύεται από το Σύνταγμα μας) των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ως σχέσεων εργασίας αορίστου χρόνου και, κατά συνέπεια, τη μονιμοποίησή, καθώς και την καταβολή των αποδοχών που αντιστοιχούν στον χρόνο διακοπής της απασχολήσεώς μεταξύ της λήξεως μιας συμβάσεως και της ενάρξεως της επομένης, και επικουρικό αίτημα την αποζημίωση. Τα εθνικά Δικαστήρια δεσμεύονται από την απόφαση του ΔΕΕ.
Το είδα κι εγώ στην ηλεκτρονική εφημερίδα esos πως η ΠΕΑΔ προτείνει να διορίζονται οι έχοντες προυπηρεσία με ή χωρίς ΑΣΕΠ και αφήνεται να φανεί πως και ο Κουράκης θα προτάξει ως βασικό κριτήριο διορισμού την αποκτηθείσα μέχρι τον Ιούνιο του 2015 προυπηρεσία, ανεξαρτήτως επιτυχίας ή μη σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αφού θεωρεί σημαντικότατο προσόν την εμπειρία μέσα στην τάξη. Απαράδεκτο, αν ισχύσει κάτι τέτοιο, δηλ. να διοριστούν άτομα που απαξίωναν το γραπτό διαγωνισμό και που δεν ξέρουν καλά- καλά το γνωστικό τους αντικείμενο, επειδή 15-20 άτομα της ΠΕΑΔ πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει η ΠΑΣΑΦ κι όποιοι άλλοι σύλλογοι να ζητήσουν συνάντηση με τον αρμόδιο αναπληρωτή Υπουργό και να του εξηγήσουν ότι πρέπει να θεωρηθεί προαπαιτούμενο για το διορισμό η επιτυχία σε έναν από τους δύο τελευταίους ΑΣΕΠ κι ύστερα να προσμετρώνται η προυπηρεσία, τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά και οι κοινωνικοί λόγοι. Μη γίνεται, λοιπόν, προσπάθεια να ισοπεδωθούν όλα, γιατί δεν μπορεί να θεωρείται περισσότερο ικανός και άξιος για διορισμό αυτός που με μεγάλα και αθέμιτα μέσα κατάφερε να μαζέψει την όποια προυπηρεσία από αυτόν που κάθισε μήνες και μήνες διαβάζοντας μία ογκώδη ύλη και εξετάστηκε επιτυχώς σε γραπτό διαγωνισμό. Να λείπουν αυτές οι προσπάθειες και να κινηθεί άμεσα η ΠΑΣΑΦ κι όποιοι άλλοι έχουν τη δυνατότητα.