*

Αποστολέας Θέμα: Τράπεζα Θεμάτων  (Αναγνώστηκε 191027 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #378 στις: Ιούνιος 09, 2014, 02:15:45 μμ »
Θα συμφωνήσω σε όλα που γράφεις με εξαίρεση φυσικά την συγκεκριμένη παράγραφο που φυσικά δε στηρίζεται κάπου, δηλαδή οι ΑΣΕΠΙΤΕΣ φταίνε και για τα σημερινά χάλια των σχολείων ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ενώ όσοι διορίστηκαν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο πλην ΑΣΕΠ δεκαετίες νωρίτερα από τους ΑΣΕΠΙΤΕΣ ουδεμία ευθύνη φέρουν για τη σημερινή κατάσταση στα σχολεία;;;;;;;;;;;;;;;;
Πολύ απλοϊκό και βολικό.

δεν το έπιασες και το παρεξήγησες , δεν μιλάω για τους ΑΣΕΠΙΤΕΣ αλλά για την γενιά μας, που μας πέρασαν το μήνυμα ότι τα παιδιά έχουν πάντα δίκιο.
Ήταν η ατάκα που λέγαμε όταν δίναμε ΑΣΕΠ και στα παιδαγωγικά δεν ξέραμε την απάντηση που θεωρούσαν σωστή. Κατά 90% αν το εφάρμοζες έπιανες την ερώτηση. Αυτό στηλιτεύω ότι σε αυτή την γενιά των εκπαιδευτικών έχει περάσει υποσυνείδητα το παραπάνω μήνυμα, με τα γνωστά αποτελέσματα που περιγράφω στο υπόλοιπο κείμενο μου.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:27:10 »

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #379 στις: Ιούνιος 09, 2014, 02:35:26 μμ »
Απόλυτα σωστός.Επιπλεον προτασεις: ολα τα θεματα να πεφτουν απο την τραπεζα θεματων, οι διορθωσεις να γινονται απο εκπαιδευτικους διαφορετικων σχολειων με καλυμμενο το ονομα του μαθητη , οι εξετασεις στην γ' γυμνασιου να γινονται επισης απο την τραπεζα θεματων..
...καλύτερα να δίνουν πανελλήνιες οι μαθητές από το νηπιαγωγείο  ::) μη σου πω ότι όταν θες να κάνεις παιδί μόνο από Τράπεζα να παίρνεις τα υλικά με συγκεκριμένες προδιαγραφές...
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος silkcut

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η γνώση είναι δύναμη και η σιωπή συνενοχή...
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #380 στις: Ιούνιος 09, 2014, 02:43:07 μμ »
Η γενιά μου έδινε εξετάσεις Ε και ΣΤ Δημοτικού, και εισαγωγικές από γυμνάσιο σε λύκειο, λίγα χρόνια νωρίτερα έδιναν εισαγωγικές και από δημοτικό σε γυμνάσιο, αυτή η γενιά μόνο ζημιωμένη δε βγήκε στη μετέπειτα σχολική ζωή της, επίσης δεν απέκτησε ψυχολογικά τραυμάτα, επιτέλους το σχολείο και οι εξετάσεις του να πάψουν να είναι μάπετ σόου, και οι εκπαιδευτικοί να αποβάλλουν τη γνωστή δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία του "διορίστηκα για να αράξω".
Σήμερα μόνο οι ηλίθιοι κάνουν δικτατορίες με τανκς, από τη στιγμή που υπάρχει η τηλεόραση...
ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #381 στις: Ιούνιος 09, 2014, 02:54:24 μμ »
Η γενιά μου έδινε εξετάσεις Ε και ΣΤ Δημοτικού, και εισαγωγικές από γυμνάσιο σε λύκειο, λίγα χρόνια νωρίτερα έδιναν εισαγωγικές και από δημοτικό σε γυμνάσιο, αυτή η γενιά μόνο ζημιωμένη δε βγήκε στη μετέπειτα σχολική ζωή της, επίσης δεν απέκτησε ψυχολογικά τραυμάτα, επιτέλους το σχολείο και οι εξετάσεις του να πάψουν να είναι μάπετ σόου, και οι εκπαιδευτικοί να αποβάλλουν τη γνωστή δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία του "διορίστηκα για να αράξω".

τους σημερινούς βάλτους να δώσουν εξετάσεις στις λειτουργίες των smartphones ,του facebook ,στα συστήματα του ποδοσφαίρου και του μπασκετ , στο τι κιλοτάκι φοράει η τάδε τηλεπερσόνα , ποιόν γκόμενο έχει ...Σε αυτά θα σου γράψουν 100/100..στα υπόλοιπα θα σου λένε το "εγώ" ρήμα και τον Σολωμό ψάρι...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:27:10 »

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #382 στις: Ιούνιος 09, 2014, 03:38:12 μμ »
 Αυτά τα ερεθίσματα όμως δέχονται καθημερινά από διάφορες πηγές και σίγουρα είναι πιο ελκυστικά από το διάβασμα.
Στο σημείο αυτό συμφωνώ με τον Ken Robinson:
http://www.youtube.com/watch?v=MukR5xt3s6w
  

Αποσυνδεδεμένος anemoni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 442
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #383 στις: Ιούνιος 09, 2014, 04:20:34 μμ »
Η γενιά μου έδινε εξετάσεις Ε και ΣΤ Δημοτικού, και εισαγωγικές από γυμνάσιο σε λύκειο, λίγα χρόνια νωρίτερα έδιναν εισαγωγικές και από δημοτικό σε γυμνάσιο, αυτή η γενιά μόνο ζημιωμένη δε βγήκε στη μετέπειτα σχολική ζωή της, επίσης δεν απέκτησε ψυχολογικά τραυμάτα, επιτέλους το σχολείο και οι εξετάσεις του να πάψουν να είναι μάπετ σόου, και οι εκπαιδευτικοί να αποβάλλουν τη γνωστή δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία του "διορίστηκα για να αράξω".
Νομίζω ότι αυτό που αγχώνει τα παιδιά δεν είναι η ίδια η τράπεζα, αλλά η σύνδεση του βαθμού 3 τάξεων με το βαθμό πρόσβαησης για τα ΑΕΙ.
Για να σκεφτούμε αυτόν που στοχευει Ιατρική, 3 χρόνια τρελό άγχος μήπως χάσει κανένα μόριο.
Το ξέρω ότι είναι μικρό το ποσοστό στην τελική βαθμολογία, αλλά δεν παυει να τα αγχώνει. Αν υπάρχε αποδεσμευση με την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα ήταν διαφορετικά.
Προσωπικά, θα ήμουν απόλυτα υπερ των εξετάσεων από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Είμαι όμως κατα, στο 3 χρόνια για το πανεπιστήμιο.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #384 στις: Ιούνιος 09, 2014, 04:28:22 μμ »
θα έπρεπε να υπάρχουν εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.
Κάθε νομός χρειάζεται το πολύ 1-2 Λύκεια & Γυμνάσια! άντε να είχε καμιά 10αριά Λύκεια & Γυμνάσια ολόκληρη η Αθήνα!

Εξηγούμαι:
1. Αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι δεν θα συνέχιζαν στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο είναι "Άχρηστοι". Μπορεί να είναι πολύ καλοί σε άλλους τομείς τεχνικούς, καλλιτεχνικούς κλπ. Για αυτό θα πρέπει να ισχυροποιηθούν και άλλες δομές εκπαίδευσης. Να το πω με απλά λόγια: "Δεν είναι δυνατόν ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ να κάνουν Μαθηματικά κατεύθυνσης ή Αρχαία Κατεύθυνσης μέχρι την Γ Λυκείου". Τα παιδιά χάνουν τον καιρό τους στο σημερινό σύστημα.

Εξάλλου βλέπετε φαντάζομαι και από τα σχολεία σας ότι το 50% ή και παραπάνω δεν δίνει Πανελλήνιες. Αυτό τι σημαίνει; Ότι έχασαν τον χρόνο τους που τους υποχρεώνει να παρακολουθούν Κατεύθυνση και να τους βομβαρδίζει 5 ώρες Μαθηματικά κατεύθυνσης την εβδομάδα στην Γ τάξη.

2. Μας συμφέρει το παραπάνω; φυσικά και ΟΧΙ! Μας συμφέρει κουτσοί στραβοί να έρχονται στο Λύκειο γιατί έτσι έχουμε μαθητικό δυναμικό ("άχρηστο" μεν αλλά βολεύει εμάς) και έτσι έχουμε πολλά τμήματα πολλά σχολεία και έχουμε δουλειά, πολλούς διορισμούς!
Είμαι σίγουρος ότι αν αύριο ο Υπουργός πει "Τα μαθηματικά αυξάνονται σε 10 ώρες την εβδομάδα σε κάθε τάξη του Λυκείου, γιατί τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν περισσότερα!" θα το χαιρετίσουν οι Μαθηματικοί και θα πανηγυρίζουν γιατί αυτό σημαίνει θα έχουμε δουλειά, περισσότεροι διορισμοί .

Πρέπει να αποφασίσουμε κάποια στιγμή αν θέλουμε ποιότητα ή ποσότητα στην εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #385 στις: Ιούνιος 09, 2014, 04:37:42 μμ »
θα έπρεπε να υπάρχουν εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.
Κάθε νομός χρειάζεται το πολύ 1-2 Λύκεια & Γυμνάσια! άντε να είχε καμιά 10αριά Λύκεια & Γυμνάσια ολόκληρη η Αθήνα!

Εξηγούμαι:
1. Αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι δεν θα συνέχιζαν στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο είναι "Άχρηστοι". Μπορεί να είναι πολύ καλοί σε άλλους τομείς τεχνικούς, καλλιτεχνικούς κλπ. Για αυτό θα πρέπει να ισχυροποιηθούν και άλλες δομές εκπαίδευσης. Να το πω με απλά λόγια: "Δεν είναι δυνατόν ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ να κάνουν Μαθηματικά κατεύθυνσης ή Αρχαία Κατεύθυνσης μέχρι την Γ Λυκείου". Τα παιδιά χάνουν τον καιρό τους στο σημερινό σύστημα.

Εξάλλου βλέπετε φαντάζομαι και από τα σχολεία σας ότι το 50% ή και παραπάνω δεν δίνει Πανελλήνιες. Αυτό τι σημαίνει; Ότι έχασαν τον χρόνο τους που τους υποχρεώνει να παρακολουθούν Κατεύθυνση και να τους βομβαρδίζει 5 ώρες Μαθηματικά κατεύθυνσης την εβδομάδα στην Γ τάξη.

2. Μας συμφέρει το παραπάνω; φυσικά και ΟΧΙ! Μας συμφέρει κουτσοί στραβοί να έρχονται στο Λύκειο γιατί έτσι έχουμε μαθητικό δυναμικό ("άχρηστο" μεν αλλά βολεύει εμάς) και έτσι έχουμε πολλά τμήματα πολλά σχολεία και έχουμε δουλειά, πολλούς διορισμούς!
Είμαι σίγουρος ότι αν αύριο ο Υπουργός πει "Τα μαθηματικά αυξάνονται σε 10 ώρες την εβδομάδα σε κάθε τάξη του Λυκείου, γιατί τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν περισσότερα!" θα το χαιρετίσουν οι Μαθηματικοί και θα πανηγυρίζουν γιατί αυτό σημαίνει θα έχουμε δουλειά, περισσότεροι διορισμοί .

Πρέπει να αποφασίσουμε κάποια στιγμή αν θέλουμε ποιότητα ή ποσότητα στην εκπαίδευση.
Συμφωνώ απόλυτα σε όσα έχω με bold και υπογραμμισμένα. Διαφωνώ ως προς το 1-2 Γυμνάσια Λύκεια ανά νομό, γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε νομούς με γεωγραφικές ιδιαιτερότητες (θα μπορούσε να εφαρμοστεί άνετα αν είχαμε τη γεωγραφική διαμόρφωση της Ολλανδίας, του Βελγίου, της Ουγγαρίας ή κάποιων Πολιτειών από τις ΗΠΑ όπως το Κάνσας!)
  

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #386 στις: Ιούνιος 09, 2014, 11:54:49 μμ »
Να υποθέσω ότι δεν περνάει καθόλου από το μυαλό μας ότι η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν έχουν αποκλειστικό λόγο ύπαρξης την εισαγωγή στην τριτοβάθμια...
Να υποθέσω ότι η παιδεία δεν αφορά όλους τους πολίτες...ότι το σχολείο δεν είναι ένας μηχανισμός για να εξασφαλίσει ως οφείλει το Κράτος την παιδεία στους πολίτες....
Να υποθέσω ότι για τα "κακομαθημένα", "αποχαυνωμένα", "φυγόπονα" και ένα σωρό άλλα επίθετα που χαρακτηρίζουν τους μαθητές μας (δικαίως σε αρκετές περιπτώσεις) φταίνε μόνο οι μαθητές μας και μόνο αυτοί...
Ανήκω σε εκείνη τη γενιά που έζησε αρκετές από τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, έδινα εξετάσεις στο δημοτικό για να περάσω τις τάξεις, έδωσα εξετάσεις για να πάω γυμνάσιο, εξετάσεις για να πάω λύκειο, εξετάσεις για το πανεπιστήμιο από τη β' λυκείου κτλ Δεν έμαθα καλύτερη ορθογραφία (έχω θέμα με την ορθογραφία), δεν έμαθα καλύτερα ιστορία, δεν θυμάμαι τα μαθηματικά, ούτε τη φυσική παρόλο που ήμουν "πρακτικό" κ.ά πολλά...Μια φορά δεν έγινα καλύτερος ή χειρότερος άνθρωπος εξαιτίας των πολλαπλών εξετάσεων στο σχολείο. Ότι κι αν έγινα, ότι κι αν είμαι δεν το οφείλω μόνο στο σχολείο. Η οικογένεια μου, οι παρέες μου, ο κόσμος όλος συνέβαλαν στο να γίνω ό,τι κι αν είμαι...
Το εκπαιδευτικό σύστημα σε αυτή τη χώρα δεν ήταν ποτέ αυτό που έπρεπε να είναι, ήταν πάντα πολύ λίγο σε σχέση με τις ανάγκες για μια πραγματική παιδεία. Ότι "καλύτερο" αναπολείτε από τα παλιά εκπαιδευτικά συστήματα είναι μάλλον ότι ήταν "καλύτερο" στη ζωή και στη κοινωνία μας γενικότερα. Το σχολείο αντανακλά ότι ακριβώς συμβαίνει έξω από αυτό... τα παιδιά είναι αδιάφορα, ανάγωγα, φυγόπονα, βαθμοθήρες κ.ά. πολλά, όπως ακριβώς είναι οι ενήλικες σήμερα. Το σχολειό, η παιδεία, η γνώση είναι απαξιωμένα στο βαθμό που η ανταλλακτική τους αξία είναι υποτιμημένη στην αγορά.
Προσωπικά δεν θέλω λιγότερα σχολεία, όχι μη τύχη και με απολύσουν,  αυτό άλλωστε δεν μπορείς ποτέ πια να είσαι σίγουρος ότι δεν θα σου συμβεί. Θέλω περισσότερα σχολεία, θέλω όλους τους μαθητές εκεί, αυτούς με το κανονικό νοητικό, το μεσαίο και το χαμηλό. Θέλω ένα σχολειό διαφορετικό που θα πηγαίνουν όλοι ανεξαρτήτως εισοδήματος, όπως λέει και το Σύνταγμα, που δεν θα θεωρούν ότι χάνουν το χρόνο τους οι μεν υποψήφιοι για την τριτοβάθμια επειδή παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας, οι δε υπόλοιποι γιατί κάνουν μαθήματα κατεύθυνσης. Θέλω να μπορούν και να έχουν δυνατότητα επιλογής οι άνθρωποι.  Η γνώση δεν έχει αποκλειστικά και μόνο ανταλλακτική αξία, δεν είναι κατεξοχήν εμπόρευμα ή μέσο ανταλλαγής για κάτι άλλο....
Ξέρω ότι θα με θεωρείτε ..... αλλά έτσι σκέφτομαι. Με απογοητεύουν και μένα οι συμπεριφορές των μαθητών στο σχολείο, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να είναι αυτοί ο στόχος μου και να συνηγορώ με ένα σύστημα ακόμα πιο επιλεκτικό που μέσω των συνεχών και αλλεπάλληλων εξετάσεων επιδιώκει να "διώξει" τον κόσμο από την εκπαίδευση...
Δείτε το λίγο πιο πέρα από τη δύσκολη καθημερινότητα μας, δεν είναι η Τράπεζα Θεμάτων αυτή καθ' αυτή το πρόβλημα αλλά, αυτό που ζητάμε από τους μαθητές. Ακόμα πιο τυποποιημένη, αποσπασματική "γνώση" με μοναδική ανταλλακτική αξία και χρήση την εισαγωγή τους στη τριτοβάθμια. Αυτό θέλουμε/θέλετε;
Αλήθεια τι σας κάνει να πιστεύετε ότι αν οι μαθητές μπουν στη διαδικασία προετοιμασίας για τη τριτοβάθμια από τόσο νωρίς ο εκπαιδευτικός του δημόσιου σχολείου θα πάψει να είναι υποτιμημένος και απαξιωμένος; Τα φροντιστήρια δεν πρόλαβαν καλά καλά να δημοσιοποιήσουν τα θέματα της Τράπεζας κι έστησαν χορό.
Τι σας κάνει να πιστεύετε πως ακόμα κι αν φύγουν από τα σχολειά οι "κακοί" μαθητές οι υπόλοιποι θα πάψουν να είναι αδιάφοροι, ανάγωγοι, αποχαυνωμένοι; Γιατί μη μου πείτε ότι όσοι από σας έχετε την "τύχη" να κάνετε μαθήματα κατεύθυνσης στη Γ Λυκείου χαίρετε εκτίμησης και προσοχής ακόμα και από εκείνους τους μαθητές που έχουν στόχο την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ; Τα φροντιστήρια να ναι καλά. Εγώ πάντως φέτος άκουσα το εξής θεϊκό από μαθήτρια μου σε μάθημα κατεύθυνσης στη Γ λυκείου όταν "προσπάθησα" να την εξετάσω: "αα δεν ξέρω...δεν έχουμε φτάσει ακόμη εκεί στο φροντιστήριο". Της είπα πως έπρεπε να την προβληματίσει που το φροντιστήριο της ήταν πίσω από το σχολείο στην ύλη πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος και θρασύτατα μου απάντησε πως είχα δίκιο και πως θα άλλαζε φροντιστήριο!!!
Στις δυο πρώτες τάξεις του λυκείου μέχρι σήμερα κάναμε μια στάλα μάθημα για φανταστείτε τι θα συμβεί από εδώ και πέρα. Η χαρά των φροντιστηρίων ...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 09, 2014, 11:57:39 μμ από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #387 στις: Ιούνιος 10, 2014, 01:40:19 πμ »
Το εκπαιδευτικό σύστημα σε αυτή τη χώρα δεν ήταν ποτέ αυτό που έπρεπε να είναι, ήταν πάντα πολύ λίγο σε σχέση με τις ανάγκες για μια πραγματική παιδεία. Ότι "καλύτερο" αναπολείτε από τα παλιά εκπαιδευτικά συστήματα είναι μάλλον ότι ήταν "καλύτερο" στη ζωή και στη κοινωνία μας γενικότερα. Το σχολείο αντανακλά ότι ακριβώς συμβαίνει έξω από αυτό... τα παιδιά είναι αδιάφορα, ανάγωγα, φυγόπονα, βαθμοθήρες κ.ά. πολλά, όπως ακριβώς είναι οι ενήλικες σήμερα. Το σχολειό, η παιδεία, η γνώση είναι απαξιωμένα στο βαθμό που η ανταλλακτική τους αξία είναι υποτιμημένη στην αγορά.

Συναδελφισσα, εχεις απολυτο δικιο. Ομως δευτεροβαθμια δεν ειναι μονο το γενικο λυκειο, ειναι και το επαγγελματικο κι επιπλεον υπαρχουν και σχολες μη τυπικης εκπαιδευσης - δε σημαινει δηλαδη οτι ολοι οι μαθητες στην Ελλαδα πρεπει να πανε στο γενικο λυκειο για να προετοιμαστουν για την τριτοβαθμια, οπως αυτο δε γινεται στην Γερμανια, Αγγλια κλπ. (οπου οι πτυχιουχοι εχουν ελαχιστη ανεργια) Αυτη ειναι η κατευθυντηρια γραμμη εξωθεν και ανωθεν, εξου και η προσπαθεια με την τραπεζα θεματων να κανουν το γενικο λυκειο ΛΙΓΟ πιο απροσιτο στους αδυναμους μαθητες που δεν εχουν σκοπο να εισαχθουν στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Καλα θα ηταν να το καταφερναν, ετσι ωστε να μη χανουν αυτα τα παιδια τα πολυτιμοτερα χρονια τους σ'ενα χωρο που δεν κανουν τιποτα περαν της κοινωνικης συναναστροφης, αλλα να στραφουν σε ενα απο τα αλλα σχολεια και σχολες, οπου θα μπορουν να εχουν και την κοινωνικη συναναστροφη ΚΑΙ να μαθαινουν κατι για το μελλον τους.

Ομως δε θα το καταφερουν, γιατι απο του χρονου οι καθηγητες θ'αυξησουν δραστικα τους βαθμους των τετραμηνων ωστε να μη μενει κανενας με το 8 και το 10. Δηλαδη πλεον θα γινεται στην Α' και Β' λυκειου ακριβως το ιδιο που γινοταν με τους βαθμους στη Γ' τοσα χρονια. (εβλεπες μαθητες της μοναδας να βγαζουν απολυτηριο 14 κι ετριβες τα ματια σου...)

Το σχολειο που περιγραφεις παρακατω ακουγεται ιδανικο ως προς τη γνωση και τη συμπεριληψη των πολιτων, αλλα η κοινωνια μας δεν ειναι ετσι, καθοτι εξυπηρετει ενα καπιταλιστικο συστημα οπου ο καθενας πρεπει να παραγει, να εργαζεται, να καταναλωνει, κλπ. Ειναι ουτοπικο να περιμενουμε μια τετοια κοινωνια να θεωρει χρησιμο ενα δημοσιο σχολειο τετοιου τυπου. Ιδιωτικα τετοια, υπαρχουν! (Μοντεσοριανο, Waldorf, ψαξε free schools στο εξωτερικο κλπ) Δε σημαινει αναγκαστικα οτι προσωπικα συμφωνω με ολο το σκεπτικο, αλλα ετσι εχουν τα πραγματα.

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #388 στις: Ιούνιος 10, 2014, 06:28:06 πμ »
Δε νομίζω πως θα ρισκάρει εύκολα κανείς να περνάει τον κόσμο με 16 στα τετράμηνα και 4 στις εξετάσεις. 
Υπάρχει και η αξιολόγηση που καραδοκεί φέτος. 

Αποσυνδεδεμένος kostasMath

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1471
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #389 στις: Ιούνιος 10, 2014, 09:12:33 πμ »
Τα θέματα της τράπεζας έχουν λυθεί και δημοσιευτεί στο ιντερνετ δωρεάν δεν είναι υποχρεωτικό το φροντιστήριο για τους μαθητές. Όσοι δώσαμε πανελλήνιες στην β λυκείου δεν πάθαμε τίποτα , ακόμη και χωρίς φροντιστήριο, σε έκθεση, αρχαία , ιστορία, βιολογία και κατεύθυνσης , καταφέραμε να γράψουμε πολύ καλά πάνω από το μέσο όρο, όπως και στα ενδοσχολικά που λόγω αδιαφορίας για τα μαθήματα οι καθηγητές μας έβαζαν δύσκολα και εξεταζόμασταν χωρίς να μας δώσουν σος. Ταυτόχρονα υπήρχαν συμμαθητές που έκαναν ιδιαίτερα ή φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα και δεν έγραφαν τίποτα.( μαθητές από θετική γράφαμε καλύτερα στα φιλολογικά από όσους πήγαιναν θεωρητική και φροντιστήριο… στα ίδια θέματα εξεταζόμασταν με τον ίδιο καθηγητή ::)). Στην α, β λυκείου οι περισσότεροι έχουν μεγαλύτερο βαθμό από την Γ λυκείου, οπότε μάλλον θα κερδίσουν με το νέο σύστημα. Ήταν απαράδεκτο να αδιαφορούν για ορισμένα δύσκολα  μαθήματα  περιμένοντας να τα περάσουν με τα υπόλοιπα… με αποτέλεσμα στη γ λυκείου στα μαθηματικά κατεύθυνσης να μην γνωρίζουν ταυτότητες ή να βρίσκουν σημεία τομής με τους άξονες!
Το πρόβλημα είναι πως οι μαθητές δεν διαβάζουν!!!  Όσο για τα φροντιστήρια ακόμη και εκεί αδιαφορούν οι μαθητές ότι και να τους πεις δεν θέλουν να το μάθουν σαν να το κάνουν επίτηδες! ??? Το μυαλό τους το έχουν μόνο για το ιντερνετ, μπάλα, νύχια και μαλλιά.Αν αλλάξει η νοοτροπία των ελλήνων θα σταματήσουν να πηγαίνουν στο λύκειο  πόσο ακόμα να κρατήσει αυτή η μόδα του λυκείου, ένα ΣΕΚ το πολύ, δεν θα φταίει η τράπεζα θεμάτων αλλά η ανεργία τώρα θα αποτρέπουν τα παιδιά από το σχολείο για να μην μάθουν γράμματα και αποτύχουν στη ζωή τους, για να μην καταλήξουν σαν τους γονείς τους 30-50 χρονών με κορνίζες πτυχίων και να τους συντηρούν οι γονείς τους με  την σύνταξη χωρίς να μπορούν να δουλέψουν ως εργάτες αφού δεν έχουν προϋπηρεσία, στις αγροτικές περιοχές μπορεί να βρίσκουν κάνα μεροκάματο στα χωράφια που πούλησαν οι γονείς τους, στους ''αμόρφωτους'' για τη συλλογή των πτυχίων  τους.

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #390 στις: Ιούνιος 10, 2014, 09:46:31 πμ »
Πάντως, όλα αυτά που περιγράφετε είναι μια πραγματικότητα στα ελληνικά σχολεία και την ελληνική κοινωνία. Γιατί μάθαμε ότι το 'πρώτα ο μαθητής' σημαίνει ότι θα του κάνουμε όλα τα χατήρια και δεν πρέπει να τον στεναχωρούμε για τίποτα. Γιατί μάθαμε ότι οι μαθητές και αργότερα φοιτητές με τις καταλήψεις και την ένταξή τους σε ένα κόμμα μπορούσαν και περνούσαν όλα τα μαθήματα και τους σεβόταν όλοι οι καθηγητές. Γιατί οι ίδιοι φοιτητές και τώρα καθηγητές απαξιώνουν να έρθουν να διορθώσουν θέματα πανελλαδικών και πέφτει το βάρος πάλι στα ίδια κορόιδα που περνούσαν το πανεπιστήμιο με κόπο. Και το ίδιο φυσικά γίνεται και στα σχολεία, όπου κάποιοι καθηγητές είναι πάντα στον αφρό και στις αξιολογήσεις θα τους δούμε πάλι μπροστά μας. Γιατί δυστυχώς είναι πολλά τα στραβά στην κοινωνία μας όλη και η ευκαιρία που είχαμε να τα διορθώσουμε λίγο με την κρίση. Γιατί κουράστηκα να ακούω ανθρώπους που δεν κάνουν τίποτα να το παίζουν πάντα αφεντικά και σωτήρες, αφού είναι χαμαιλέοντες και πάντα είναι με την παράταξη που κερδίζει.

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #391 στις: Ιούνιος 10, 2014, 10:47:27 πμ »
Aπό τις μεγαλύτερες στρεβλώσεις στην ελληνική κοινωνία είναι ότι η εκπαίδευση συνδέθηκε στη νοοτροπία μας μόνο με την επαγγελματική αποκατάσταση. Οι παλιότερες γενιές (από τον (Β) πόλεμο και μετά ωθούσαν με όποιο τίμημα και κόστος τα παιδιά να σπουδάσουν προκειμένου να μην γίνουν εργάτες ή αγρότες όπως αυτοί. Οι νεότερες γενιές, από την μεταπολίτευση και μετά επιδόθηκαν στο κυνήγι του εύκολου πλουτισμού και του καταναλωτισμού για να αποδείξουν ότι δεν έγιναν σαν τους γονιούς τους. Να αγοράσω σπίτι, να έχουμε ο καθένας το αυτοκίνητο του, να αγοράσουμε εξοχικό, να πάμε διακοπές, να, να, να.... Αφιέρωσαν όλο τους το είναι και το χρόνο στη δουλειά για να μπορούν να καταναλώνουν. Για να καλύψουν το κενό και το έλλειμμα της παρουσίας τους στα παιδιά τους, τους πρόσφεραν όσα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες γίνεται. Με το κιλό τους πρόσφεραν/ρουν προϊόντα τεχνολογία, εξωσχολικές δραστηριότητες πχ ξένες γλώσσες, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Σήμερα, μέχρι και τα παιδιά στο νηπιαγωγείο έχουν κινητό, μη πω ipad. Σε αυτό το κλίμα η εκπαίδευση έγινε αναγκαίο κακό προκειμένου να επιτευχθεί η οικονομική ευμάρεια που έγινε ο μοναδικός μας στόχος ανεξάρτητα από τους τρόπους επίτευξης του. Το όποιο πτυχίο δεν είχε και δεν έχει καμία αξία αν δεν ανταλλάσσετε με (υψηλές) αποδοχές. Από την ερώτηση τι δουλειά κάνεις, περάσαμε στο πόσα βγάζεις. Από το σπούδασε παιδί μου για να μη γίνεις σαν και μένα περάσαμε κοίτα να σπουδάσεις κάτι που θα έχει φράγκα και σήμερα σπούδασε αυτό που θα σου εξασφαλίζει σίγουρα δουλειά. (Δεν είναι τυχαίο ότι οι στρατιωτικές σχολές έχουν τόσο μεγάλη ζήτηση.)
Σε αυτό το κλίμα και πνεύμα μεγάλωσαν οι σημερινές γενιές και έγιναν σαν τη μούρη μας και χειρότεροι.  Τα νέα παιδιά μας μιμούνται και μας μιμούνται πολύ καλύτερα από ότι εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας. Εμείς τους κάναμε έτσι...μη τα κοιτάμε αφ' υψηλού λες και είναι άλλοι από εμάς...
Ποτέ ως κοινωνία δεν αναρωτηθήκαμε ποιές είναι οι ανάγκες μας, αν χρειαζόμαστε όχι τόσους πολλούς πτυχιούχους αλλά, αν η γνώση έχει μοναδικό προορισμό την εξαργύρωση της στην αγορά εργασίας. Ποτέ δεν μετρήσαμε και δεν υπολογίσαμε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και σήμερα η ελληνική κοινωνία εξαργυρώνει τις εμμονές και τις στρεβλώσεις τις με την ανεργία. Κι αυτό το βλέπουν τα παιδιά μας και για αυτό κουνούν υποτιμητικά το κεφάλι τους όταν βλέπουν τα πτυχία του άνεργου μπαμπά και της μαμάς που ζει από την σύνταξη των παππούδων. Γι αυτό γράφουν στα παλαιότερα των κινητών τους όσο τους διδάσκουμε στο σχολείο...
Αντί να στραβοκοιτάμε τους πιτσιρικάδες και τις πιτσιρίκες ας στροβοκοιτάξουμε πρώτα την αφεντιά μας μπας και κάποτε σταματήσουμε τις στρεβλώσεις σε αυτή τη κοινωνία όσο ακόμα είμαστε εμείς αυτοί που κάνουν "κουμάντο" σε αυτή τη κοινωνία. Γιατί μετά θα πάρουν το πάνω χέρι τα πιτσιρίκια και ένας θεός ξέρει πως θα συνεχίσουν με αυτά που τα έχουμε μάθει...
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα Βίντσι

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160912
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 758
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 727
Σύνολο: 738

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.078 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.