*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Β' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 208530 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Stavroula.V.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 407
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #84 στις: Μάρτιος 24, 2010, 01:57:23 μμ »
Πιθανολογώ ότι επειδή η είδηση ξεκινά από έναν άνθρωπο τον δημοσιογράφο (κορυφή πυραμίδας) και συνεχίζει μέχρι να φτάσει στη βάση δηλαδή το σύνολο του κόσμου, το κοινό. Η πυραμίδα, εκτός απο ιεραρχία υποδεικνύει και συμβολικές αναλογίες μεγεθών. δλδ κορυφή μικρή επιφάνεια-λίγοι άνθρωποι ή ένας, βάση, μεγάλη επιφάνεια-πολλοί άνθρωποι. Επισης επειδή το πάνω- κάτω στην πυραμίδα δείχνει σχέση εξουσίας,πάνω οι άρχοντες κάτω οι αρχόμενοι, αντιστρέφεται και η πυραμίδα για να δείξει τον δημοσιογράφο-υπηρέτη της κοινής γνώμης, ότι δλδ δουλεύει για αυτή. Φαντάσου τι μύνημα θα πέρναγε αν η πυραμίδα δεν ήταν αντεστραμένη: η κορυφή της οι δημοσιογράφοι-εξουσία τροφοδοτούν το κοινό-αρχόμενους με ειδήσεις. Πλάκα πλάκα έτσι θα έπρεπε να ήταν το σχήμα, αν θέλουμε να αντιστοιχεί στην πραγματικότητα
Γνώμη μου όλα αυτά, δεν το στηρίζω σε συγκεκριμένη γνώση
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 24, 2010, 02:06:44 μμ από Stavroula.V. »
Noise is relative to the silence preceding it. The more absolute the hush, the more shocking the thunderclap.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:22:13 »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #85 στις: Μάρτιος 24, 2010, 02:24:09 μμ »
Καλή ανάλυση αλλά δεν αφορά αυτό η ανεστραμμένη πυραμίδα ;). Τουλάχιστον με βάση τη θεωρία της έκθεσης στη Β λυκείου! ;)

Αφορά τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει και αναπτύσσει  ο δημοσιογράφος την είδηση! Ξεκινάει από την πρώτη βαθμίδα όπου συνοψίζει το γεγονός-Τίτλος, προχωράει σε μία περιληπτική έκθεση των γεγονότων-Περίληψη , και τελος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα- Ανάπτυξη.
-------------------Τίτλος
    ------------     Περίληψη
           --          Ανάπτυξη

Προσπάθησα να το κάνω και σχηματικά  :P

Γνωρίζει κάποιος το λόγο για τον οποίο είναι ανεστραμμένη η πυραμίδα; Το αναφέρει καπου το βιβλίο; Το αναζήτησα και σε άλλα βιβλία και στο ιντερνετ αλλά δε βρήκα κάτι! :-\


Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #86 στις: Μάρτιος 24, 2010, 02:45:21 μμ »
Για πρακτικούς λόγους :οικονομία χρόνου. Ο αναγνώστης μπορεί να πάρει την πληροφορία στα γρήγορα είτε από τον τίτλο είτε από το δεύτερο επίπεδο της πυραμίδας,την περίληψη,που έχει τα σημαντικότερα στοιχεία της είδησης.Μπορεί να την αναγνώσει ακόμη και στο περίπτερο στα όρθια.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #87 στις: Μάρτιος 24, 2010, 02:49:33 μμ »
Το έψαξα κι εγώ, αλλά δεν βρήκα κάτι.
Κάτι, όμως, σκέφτηκα:

Ο τίτλος είναι το σημαντικότερο μιας είδησης, γι' αυτό πρέπει να είναι κ "πιασάρικος" (συγγνώμη για την λέξη...  :-[ ). Όμως, περιέχει ελάχιστες λέξεις. Άρα, βρίσκεται συγχρόνως στο ανώτατο κ το κατώτατο επίπεδο της πυραμίδας.
Έτσι, η πυραμίδα αναστρέφεται: το κατώτατο (λόγω λίγων λέξεων) γίνεται ανώτατο (λόγω του ότι από εκεί, από τον τίτλο δηλαδή, ξεκινά η ανάγνωση της είδησης).

Μην με πάρετε με τις ντομάτες, συνάδελφοι!...  :-\  :P  8)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:22:13 »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #88 στις: Μάρτιος 24, 2010, 03:21:36 μμ »
Ουφ! Τί να πω.....και εγώ δε μπορώ να το εξηγήσω!
Βέβαια ούτε όταν ήμουν μαθήτρια....ούτα τώρα που το ξαναδιάβασα για να το διδάξω με πείραξε το αν η πυραμίδα είναι κανονική ή ανεστραμμένη, το έψαξα βέβαια λίγο γιατί παραξενεύτηκα αλλά δε βρήκα κάτι και σκέφτηκα ότι ίσως δεν είναι τόσο σημαντικό! Τελικά όμως για τα παιδιά είναι σημαντικό και θέλουν αν μάθουν(και καλά κάνουν φυσικά ) αλλά δυστυχώς εγώ δε ξέρω να απαντήσω!
Ρώτησα και άλλους συναδέλφους αλλά....δε γνώριζαν :(


http://www.youtube.com/watch?v=9U1VR_ADUA8&feature=related

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #89 στις: Μάρτιος 25, 2010, 10:22:07 μμ »
Έχει να κάνει με τη σειρά, τα στάδια εργασίας για τη σύνταξη μιας είδησης. Κανονικά πρώτα έχουμε την αναλυτική έκθεση των γεγονοτων, μετά βγαίνει η περίληψη και τέλος ο τίτλος που είναι η γενική συγκεφαλαίωση. Αυτή είναι η κανονική πυραμίδα
   ---          αναλυτική έκθεση (1η βαθμίδα)
  ------        περίληψη            (2η βαθμίδα)
-----------     τίτλος               (3η βαθμίδα)
Στην παρουσίαση της είδησης, όμως, η πυραμίδα αντιστρέφεται και η 3η βαθμίδα παρουσιάζεται πρώτη κοκ για τους γνωστούς λόγους.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #90 στις: Μάρτιος 25, 2010, 10:41:17 μμ »
 :D :D :D
Σε ευχαριστώ!!!!

Αποσυνδεδεμένος Berlin

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 72
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #91 στις: Μάρτιος 26, 2010, 12:31:42 πμ »
Εγώ πάλι θα έλεγα να θυμηθούμε την ταινία "Ο κύκλος των χαμένων ποιητών", όπου ο Ρ. Ουίλιαμς έβαλε τους μαθητές του να σχίσουν τη σελίδα του βιβλίου που προσπαθούσε να τους μάθει ποίηση μέσω σχημάτων. Άλλωστε πολύ άνετα θα μπορούσε να πει κανείς πως τα παιδιά έχουν δίκιο να τη βλέπουν ως κανονική πυραμίδα αν το σκεφτούμε ως εξής:
1) τίτλος = σύντομος                         --
2) περίληψη = πιο αναπτυγμένη          ----
3) πλήρης ανάπτυξη                        -------

Δε μας παρατάνε που προσπαθούν να τα βάλουν όλα σε καλούπια;

Αποσυνδεδεμένος ekfrasi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 65
  • Φύλο: Γυναίκα
  • shit happens, συχνά...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #92 στις: Μάρτιος 26, 2010, 01:15:44 πμ »
Με αφορμή ένα πολύ καλό βιβλίο που διάβασα πρόσφατα, το "made to stick", θα σας μοιραστώ κάτι.

Στο κεφάλαιο που η δασκάλα προσπαθεί να εξηγήσει  στα παιδιά την ανεστραμμένη πυραμίδα, τους δίνει μερικά γεγονότα και τους ζητάει να βάλουν τον τίτλο.

Η παράγραφος είναι:: Entire school faculty will travel to the state capital on Tuesday for a meeting with the Governor, Margaret Mead, etc."

Ανάλογο στα Ελληνικά...
"Θα γίνει σχολική εκδρομή στο Βυζαντινό μουσείο την Τρίτη και θα ακολουθήσει συνάντηση με την υπουργό παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, κτλ"

Ρώτησε τον τίτλο που θα έβαζαν στη σχολική εφημερίδα.
Το καθένα έγραψε τα δικά του.... Τα παίρνει όλα τα ρίχνει μια ματιά και τα σκίζει.
Μετά τους λέει:
ο τίτλος είναι ένας: ΔΕΝ ΕΧΕΙ σχολείο την Τρίτη!

Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά πιάσανε αμέσως την έννοια της πυραμίδας.


Από τους ίδιους συγγραφείς διατίθεται δωρεάν το πολύ καλό:
Making your Presentation Stick κατάλληλο για εκπαιδευτικούς.

Η Πυραμίδα είναι:

Δηλαδή:
η είδηση πρώτα,
τα γεγονότα μετά,
οι λεπτομέρειες στο τέλος.

Η αντιστροφή είναι και στην ποσότητα των πληροφοριών σε σχέση με την σπουδαιότητα τους

Αναλυτικές πληροφορίες για όποιον έχει όρεξη για διάβασμα: http://en.wikipedia.org/wiki/News_style και το http://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_pyramid
Υ.Γ.1. Ιστορικό υπόβαθρο:
Αυτό ξεκίνησε από τους πολεμικούς ανταποκριτές όλων τον εποχών
"χάσαμε", "κερδίσαμε" κτλ, κάτι που να λέει αμέσως την είδηση (μήπως και φάνε καμιά σφαίρα μετά)

Υ.Γ. 2. Φυσικά περιττό να πω οτι στην ελλάδα οι περισσότερες ειδήσεις και  εκπομπές δήθεν δημοσιογραφίας έχουν την μορφή:
Οι άσχετες λεπτομέρειες πρώτα... (στους υπότιτλους κάτω: Σε λίγο η αποκάλυψη...)
Διαφημίσεις
Κάποια γεγονότα μετά (στους υπότιτλους κάτω ξανά: Σε λίγο η αποκάλυψη...)
Διαφημίσεις
Η αποκάλυψη... που είναι άσχετη.

Υ.Γ.3 Να θυμίσω την γνωστή "Ζαχοπουλιάδα" που απασχόλησε τα Ελληνικά ΜΜΕ μήνες... και να σας δώσω το παράδειγμα τους πως θα αναφερόταν στις ειδήσεις του BBC πχ.

μπλα μπλα μπλα - άλλες ειδήσεις...
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού Κ. Ζαχόπουλος αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει σήμερα το πρωί πέφτοντας απο τον 3ο όροφο του διαμερίσματος του, είναι σε κρίσιμη κατάσταση.
μπλα μπλα μπλα - άλλες ειδήσεις... και θα έληγε εκεί.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 26, 2010, 01:20:23 πμ από ekfrasi »
Μόνο δύο "βιομηχανίες" λένε τους πελάτες τους "χρήστες" :) η 2η είναι οι υπολογιστές.

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #93 στις: Μάρτιος 26, 2010, 01:44:02 πμ »
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                      :D

Αποσυνδεδεμένος aktorion

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 71
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #94 στις: Μάρτιος 26, 2010, 02:02:31 πμ »
Αφορά τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει και αναπτύσσει  ο δημοσιογράφος την είδηση! Ξεκινάει από την πρώτη βαθμίδα όπου συνοψίζει το γεγονός-Τίτλος, προχωράει σε μία περιληπτική έκθεση των γεγονότων-Περίληψη , και τελος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα- Ανάπτυξη.
-------------------Τίτλος
    ------------     Περίληψη
           --          Ανάπτυξη
Με συγχωρείς πάντως, αν και δεν είμαι φιλόλογος το κοιτάω το παραπάνω σχήμα αρκετή ώρα και κάποια πολύ λογική εξήγηση δεν βρίσκω.
Νομίζω ότι όλες οι απαντήσεις θα είναι επειδή απλά πρέπει να δικαιολογήσουμε τον αρχικό τίτλο.
Αν σου ζητάγαν σε ένα δείγμα να δώσει ονομασία σε αυτήν την δομή δεν πιστεύω οτι θα υπήρχε καν αυτή η επιλογή...
Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα με το μήνυμα της Stavroula.V
Πιθανολογώ ότι επειδή η είδηση ξεκινά από έναν άνθρωπο τον δημοσιογράφο (κορυφή πυραμίδας) και συνεχίζει μέχρι να φτάσει στη βάση δηλαδή το σύνολο του κόσμου, το κοινό. Η πυραμίδα, εκτός απο ιεραρχία υποδεικνύει και συμβολικές αναλογίες μεγεθών. δλδ κορυφή μικρή επιφάνεια-λίγοι άνθρωποι ή ένας, βάση, μεγάλη επιφάνεια-πολλοί άνθρωποι. Επισης επειδή το πάνω- κάτω στην πυραμίδα δείχνει σχέση εξουσίας,πάνω οι άρχοντες κάτω οι αρχόμενοι, αντιστρέφεται και η πυραμίδα για να δείξει τον δημοσιογράφο-υπηρέτη της κοινής γνώμης, ότι δλδ δουλεύει για αυτή. Φαντάσου τι μύνημα θα πέρναγε αν η πυραμίδα δεν ήταν αντεστραμένη: η κορυφή της οι δημοσιογράφοι-εξουσία τροφοδοτούν το κοινό-αρχόμενους με ειδήσεις. Πλάκα πλάκα έτσι θα έπρεπε να ήταν το σχήμα, αν θέλουμε να αντιστοιχεί στην πραγματικότητα
Γνώμη μου όλα αυτά, δεν το στηρίζω σε συγκεκριμένη γνώση

Αποσυνδεδεμένος fi-fi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #95 στις: Απρίλιος 01, 2010, 12:08:37 πμ »
σε ποιο σημειο της υλης βρισκεστε στην Εκθεση Β λυκειου  και  Αντιγονη; Εγω εχω κάνει μέχρι τον  660. Είναι καλα ή να αγχωθώ;

Αποσυνδεδεμένος makarios2

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #96 στις: Απρίλιος 09, 2010, 12:58:36 μμ »
Χαίρετε.

1) Στις Πανελλήνιες του 2000 για β' λυκείου
http://users.otenet.gr/~aker/GlossaBHmer.htm

η Β4 ερώτηση ήταν: "Να γράψετε ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις της πρώτης (1ης) παραγράφου του κειμένου: διανοήθηκαν, συγκλονισμένοι, προδίδουν, μοίρα, βάσανα".

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ποιο συνώνυμο ταιριάζει στα συμφραζόμενα του κειμένου; Π.χ. το πεπρωμένο είναι συνώνυμο με τη μοίρα, αλλά θα λέγαμε "υφίστανται το πεπρωμένο και τα βάσανα" αντί "υφίστανται τη μοίρα και τα βάσανα"; Θα λέγαμε "υφίστανται την τύχη και τα βάσανα", αλλά η τύχη δεν είναι μοίρα. Το πεπρωμένο είναι μοίρα ως κάτι το προδιαγεγραμμένο.

2) Επίσης, στον υπολογισμό του συνολικού αριθμού λέξεων ενός κειμένου μετράμε και τα άρθρα; Γενικά, υπάρχει κάτι που δεν μετράμε;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #97 στις: Απρίλιος 09, 2010, 06:13:14 μμ »
απ΄όσογνωρίζω όταν ζητώνται συνώνυμα, αυτά μπορούν να είναι οποιαδήποτε έχουν ισοδύναμη σημασία (κι όχι απαραίτητα να μπορούν να ενταχθούν στο πλαίσιο του δοθέντος κειμένου). Αυτό το λέω βάσει προσωπικής μου (μικρής ομολογουμένως) διδακτικής εμπειρίας και βάσει των βοηθημάτων που κυκλοφορούν στο εμπόριο.
Αν κάνω λάθος ας με διορθώσετε...
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159780
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 664
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 622
Σύνολο: 636

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.