*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Β' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 208190 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Hope3

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #406 στις: Σεπτέμβριος 12, 2020, 10:50:43 πμ »
Ευχαριστώ. Ναι μου φαίνονται τελείως διαφορετικά και πιο απαιτητικά. Τα άγνωστα κείμενα λογοτεχνίας πολύ δύσκολα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:12:58 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #407 στις: Σεπτέμβριος 12, 2020, 10:57:03 πμ »
Ευχαριστώ. Ναι μου φαίνονται τελείως διαφορετικά και πιο απαιτητικά. Τα άγνωστα κείμενα λογοτεχνίας πολύ δύσκολα.

Στην αρχή, μου φαινόταν άλλο μάθημα. Θέλει πολλή δουλειά και είναι και πάρα πολύ δύσκολη η αλλαγή νοοτροπίας από τη δική μας πλευρά. Καλή υπομονή :)

Αποσυνδεδεμένος Hope3

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #408 στις: Σεπτέμβριος 12, 2020, 11:03:58 πμ »
Στην αρχή, μου φαινόταν άλλο μάθημα. Θέλει πολλή δουλειά και είναι και πάρα πολύ δύσκολη η αλλαγή νοοτροπίας από τη δική μας πλευρά. Καλή υπομονή :)
Ευχαριστώ. Όντως τελείως διαφορετικό μάθημα και πολύ διάβασμα και από εμάς.

Αποσυνδεδεμένος Hope3

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #409 στις: Οκτώβριος 02, 2020, 09:53:09 πμ »
Καλημέρα σας! Ένα βοήθημα για έκθεση β λυκείου με βάση το οποίο θα μπορούσα να διδάξω σαν μπούσουλα , θα μπορούσατε σας παρακαλώ να μου προτείνετε;
Γνώμη θέλω για το βοήθημα των εκδόσεων Σαββάλα '' Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία '', Δήμητρα Καλαβρουζιώτου.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 02, 2020, 10:21:09 πμ από Hope3 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:12:58 »

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #410 στις: Οκτώβριος 18, 2020, 10:58:30 μμ »
Συναδελφοι φέτος ξεκινάμε κανονικά απο το πρώτο κεφαλαιο ή διδάσκουμε πρωτα το τελευταιο, όπως καναμε τα προηγούμενα χρόνια;
Σας ευχαριστω!

Maria_efi

  • Επισκέπτης
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #411 στις: Φεβρουάριος 14, 2021, 04:19:53 μμ »
Καλησπέρα σε όλους. Έχει προκύψει μία απορία και αν μπορείτε να με βοηθήσετε θα το εκτιμούσα. Βλέποντας την ύλη της β’ και γ’ λυκείου, δεν κατάφερα να κατανοήσω αν οι μαθητές διδάσκονται πια τρόπους πειθούς συνοπτικά ή με περισσότερη ανάλυση, τύπου να βρίσκουν πχ την επίκληση στη λογική και να πρέπει να καταλάβουν τα μέσα πειθούς όπως και την ορθότητα, την εγγύτητα κτλ. Είναι ένα σημείο που με δυσκολεύει αρκετά στην κατάνοηση για το αν πρέπει να το διδάξω και δε βρίσκω την ύλη ξεκάθαρη.
Σας ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος Korina92

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #412 στις: Μάρτιος 22, 2021, 04:29:47 μμ »
Καλησπέρα σε όλους. Έχει προκύψει μία απορία και αν μπορείτε να με βοηθήσετε θα το εκτιμούσα. Βλέποντας την ύλη της β’ και γ’ λυκείου, δεν κατάφερα να κατανοήσω αν οι μαθητές διδάσκονται πια τρόπους πειθούς συνοπτικά ή με περισσότερη ανάλυση, τύπου να βρίσκουν πχ την επίκληση στη λογική και να πρέπει να καταλάβουν τα μέσα πειθούς όπως και την ορθότητα, την εγγύτητα κτλ. Είναι ένα σημείο που με δυσκολεύει αρκετά στην κατάνοηση για το αν πρέπει να το διδάξω και δε βρίσκω την ύλη ξεκάθαρη.
Σας ευχαριστώ πολύ!

Εχω την ιδια απορια

Αποσυνδεδεμένος LT

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 148
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #413 στις: Μάρτιος 22, 2021, 05:20:49 μμ »
Νομίζω θα σας βοηθούσε να διαβάσετε τις οδηγίες διδασκαλίας του Υπουργείου. Αν και φέτος δεν διδάσκω συστηματικά σε Λύκειο, θα έλεγα πως όλα πρέπει να διδαχθούν αλλά όχι τόσο από την αμιγώς τεχνική τους σκοπιά αλλά από το πώς υπηρετούν τον στόχο του κειμένου. Εξαιρετικά βοηθητικό υλικό μπορείτε να βρείτε και στο mariakappou.gr αλλά και στο politropi.greek-language.gr

Αποσυνδεδεμένος Charchar

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #414 στις: Οκτώβριος 15, 2021, 09:16:13 μμ »
Καλησπέρα, θα μπορούσε κάποιος συνάδελφος να μου δώσει κάποιες πληροφοριες-κατευθυντήριες για τη διδασκαλία της έκθεσης - λογοτεχνίας της Β λυκείου; Έχω αρκετά χρόνια να διδάξω το μάθημα και οι οδηγίες του υπουργείου δεν είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικές. Ισχύει ότι ξεκινούν από τις σημειώσεις - περίληψη; Τι επανάληψη θα χρειαστεί από την ύλη της Α';
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 15, 2021, 09:17:51 μμ από Charchar »

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #415 στις: Νοέμβριος 26, 2021, 03:35:31 μμ »
Καλά, λίγη τσίπα δεν έχουν απάνω τους οι θεματοδότες της Τ. Θ. της Ν. Γλώσσας  Β΄ Λυκείου; Πώς ζητάνε ερωτήσεις εκφραστικών μέσων που περιλαμβάνονται στην ύλη (Φάκελο Υλικού) της Γ΄; Με βάση ποιο εγχειρίδιο θα διδαχτούνε στη Δευτέρα; Και η Λογοτεχνία; Κάνουμε σύγχρονη ποίηση στη Δευτέρα και δεν το καταλάβαμε; Και το εγχειρίδιο της λογοτεχνίας το πετάμε στα σκουπίδια; Και τα τόσο περισπούδαστα προγράμματα σπουδών; Και αυτά στον κάλαθο;
Ρητορικές φυσικά οι ερωτήσεις. Η οδηγία, αν και υπόρρητη, είναι σαφής: μην κάνετε τίποτε άλλο παρεκτός κείμενα από την Τράπεζα...

Αποσυνδεδεμένος Apes.02

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #416 στις: Νοέμβριος 26, 2021, 03:59:27 μμ »
Καλά, λίγη τσίπα δεν έχουν απάνω τους οι θεματοδότες της Τ. Θ. της Ν. Γλώσσας  Β΄ Λυκείου; Πώς ζητάνε ερωτήσεις εκφραστικών μέσων που περιλαμβάνονται στην ύλη (Φάκελο Υλικού) της Γ΄; Με βάση ποιο εγχειρίδιο θα διδαχτούνε στη Δευτέρα; Και η Λογοτεχνία; Κάνουμε σύγχρονη ποίηση στη Δευτέρα και δεν το καταλάβαμε; Και το εγχειρίδιο της λογοτεχνίας το πετάμε στα σκουπίδια; Και τα τόσο περισπούδαστα προγράμματα σπουδών; Και αυτά στον κάλαθο;
Ρητορικές φυσικά οι ερωτήσεις. Η οδηγία, αν και υπόρρητη, είναι σαφής: μην κάνετε τίποτε άλλο παρεκτός κείμενα από την Τράπεζα...
Ποσο δίκιο έχεις!!!

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #417 στις: Νοέμβριος 26, 2021, 05:03:54 μμ »
Μια από τα ίδια και με την Τράπεζα Θεμάτων στην Α' Λυκείου. Έχω εγκαταλείψει τα σχολικά βιβλία και αξιοποιώ τα θέματα της Τράπεζας σε Γλώσσα και Λογοτεχνία. Η ύλη που εξετάζεται δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων. Οπότε μάλλον κι εσείς θα πρέπει να πατήσετε πάνω στα θέματα αυτά.

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #418 στις: Νοέμβριος 29, 2021, 12:01:41 πμ »
Καλησπέρα σας!

Θα ήθελα σας παρακαλώ τη βοήθειά σας για κάποια ερωτήματα του θέματος 14568 της τράπεζας. Παραθέτω το κείμενο:

Η ενημέρωση, το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το παρακάτω διασκευασμένο άρθρο δημοσιεύθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2017 στον ιστότοπο  της
εφημερίδας «Καθημερινή»    και υπογράφεται από τους Αντώνη Καλογερόπουλο, Νίκο Παναγιώτου
και Δήμητρα Δημητρακοπούλου. Παρουσιάζει  τα  ευρήματα  έρευνας  από  26  χώρες  για  την
ενημέρωση των πολιτών.
 
O τρόπος με τον οποίο διαβάζουμε ειδήσεις αλλάζει διαρκώς,  σύμφωνα με τα
αποτελέσματα του 5ου ετήσιου Digital News Report του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη
της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που διενεργήθηκε σε 26 χώρες και
σε  δείγμα  50.000  ατόμων.  Όπως  προκύπτει  από  τα  αποτελέσματα,  η  απήχηση των
τηλεοπτικών ειδήσεων αρχίζει να μειώνεται, ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικιακές ομάδες, ενώ
σε κρίση φαίνεται να βρίσκονται τόσο ο έντυπος Τύπος όσο και τα υπόλοιπα παραδοσιακά
μέσα  ενημέρωσης  σε  αρκετές  από  τις  χώρες  που  μελετώνται.  Αντιθέτως,  όλο  και
περισσότεροι ενημερώνονται από το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι  δυναμικές  αυτές  είναι  ακόμη  πιο  έντονες  στην  ελληνική  κοινωνία,  τα
ιδιαίτερα  χαρακτηριστικά  της  οποίας  αλληλεπιδρούν  με  τις  τεχνολογικές  εξελίξεις,
δημιουργώντας ένα αβέβαιο περιβάλλον για τα ελληνικά μέσα. Ειδικότερα, παρατηρούμε
πολύ  μεγάλη  έλλειψη  εμπιστοσύνης  στις  ειδήσεις  και  στους  δημοσιογράφους,  τους
οποίους οι Έλληνες  εμπιστεύονται σε μικρότερο βαθμό  από ό,τι οι κάτοικοι όλων των
άλλων χωρών του δείγματος. Παράλληλα, στη συντριπτική τους πλειονότητα θεωρούν πως
τα μέσα ενημέρωσης δεν είναι ανεξάρτητα από αθέμιτες πολιτικές και επιχειρηματικές
επιρροές. Η απαξίωση των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης συνοδεύεται με υψηλή
χρήση του Διαδικτύου για ενημέρωση στην Ελλάδα σε σχέση με  άλλες χώρες. Όμως ο
τρόπος  με  τον  οποίο  οι  Έλληνες χρησιμοποιούν  το  Διαδίκτυο  για  ενημέρωση,  όπως
αποτυπώνεται  στην  έρευνα,  δημιουργεί  προκλήσεις  για  τη  βιωσιμότητα  και  των
διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης.
Οι Έλληνες ενημερώνονται από τα κοινωνικά δίκτυα σε μεγαλύτερο βαθμό από
τους κατοίκους άλλων χωρών, με πρώτη επιλογή το Facebook. Είναι ενδεικτικό πως τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης είναι το κύριο σημείο πρόσβασης των Ελλήνων στις ειδήσεις στο
Διαδίκτυο και όχι οι ενημερωτικοί ιστότοποι όπως σε αρκετές άλλες χώρες. Παράλληλα, τα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιθυμούν να αυξήσουν τον χρόνο παραμονής των χρηστών
στις πλατφόρμες τους, όπως για παράδειγμα το Facebook, το οποίο προωθεί την ανάγνωση
άρθρων (instant articles) και την παρακολούθηση βίντεο μέσα στην πλατφόρμα του. Οι
εξελίξεις  αυτές  ασκούν  αυξανόμενες  πιέσεις  στην  επισκεψιμότητα  των  ενημερωτικών
ιστοτόπων.[...]
Παράλληλα, παρατηρούμε πως στο Διαδίκτυο το ενδιαφέρον διαχέεται σε μια
πληθώρα νέων μέσων, γεγονός που συνδέεται και με την έλλειψη εμπιστοσύνης  στα
παραδοσιακά μέσα. Ενώ στις περισσότερες χώρες του δείγματος οι πρώτες σε χρήση
ενημερωτικές ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο είναι οι ιστότοποι μέσων του παραδοσιακού
τοπίου ενημέρωσης (εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί),  στην Ελλάδα παρατηρείται
κατακερματισμός  σε  πολλά  είδη  δικτυακών  τόπων.  Εκτός  από  τους  ιστοτόπους
παραδοσιακών μέσων, στη λίστα με τους πρώτους σε χρήση ιστοτόπους περιλαμβάνονται
μέσα που έχουν δημιουργηθεί από δημοσιογράφους που αναδείχθηκαν από τα κυρίαρχα
παραδοσιακά  μέσα,  αλλά  και  ανώνυμα  ιστολόγια  που  συχνά  φιλοξενούν  θεωρίες
συνωμοσίας και ανυπόστατες ειδήσεις.
Τα ευρήματα αυτά είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για τη βιωσιμότητα αλλά και την
ποιότητα  της  ενημέρωσης  στην  Ελλάδα.  Η  έλλειψη  εμπιστοσύνης  στις  ειδήσεις,  η
πεποίθηση πως οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι ενοχλητικές, σε συνδυασμό με την
οικονομική κρίση που έχει πλήξει και τους πολίτες αλλά και τα ίδια τα μέσα ενημέρωσης,
έχουν συμβάλει στην καθιέρωση της κουλτούρας της δωρεάν διαδικτυακής ενημέρωσης. Οι
τάσεις αυτές καταδεικνύουν την ανάγκη αναθεώρησης πολλών από τις υπάρχουσες
πρακτικές, προκειμένου  τα  ΜΜΕ  να  ανταποκριθούν  σε  ένα  ολοένα  συνεχώς
μεταβαλλόμενο περιβάλλον.[...]

Στο 3ο υποερώτημα υπάρχει η παρακάτω ερώτηση:
4.Στη φράση «οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι ενοχλητικές»(παράγραφος 5) υπάρχει :
α. μεταφορά
β. υπερβολή
γ. ειρωνεία
δ. παρομοίωση

Θα ήθελα σας παρακαλω τη γνώμη σας. Προσωπικά κλίνω προς το α αλλά δεν αποκλείω και το γ. Ενδεικτικές απαντήσεις δεν έχουν δοθεί και δεν ξέρω ποια απάντηση να δώσω ως σωστή στους μαθητές μου. Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.


Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #419 στις: Νοέμβριος 29, 2021, 06:30:37 πμ »
Κι εγώ θα έλεγα το α, γιατί κατά τη γνώμη μου εδώ έχουμε προσωποποίηση (διαφημίσεις ενοχλητικές) και η προσωποποίηση είναι μορφή μεταφοράς.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159500
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 322
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 198
Σύνολο: 211

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.