*

Αποστολέας Θέμα: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών  (Αναγνώστηκε 23849 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #70 στις: Μάιος 28, 2014, 10:32:21 μμ »
Νομίζω πως δίνουμε το ιδιο περιεχόμενο στη λέξη παπαγαλία, οσο αφορα την Εκθεση. Από κει και πέρα, δεν είναι δυνατον να δυσκολεύονται να απαντησουν σε μια ερωτηση κατανόησης ή να αναπτυξουν σε μια παραγραφο μια "πρόταση"
Οσο για την Εκθεση,δεν ξερω αν είναι σωστη ιδεα η καταργηση της. Με εβαλες σε σκεψεις.... ;), και μαλλον θα συμφωνήσω! (με κάθε επιφύλαξη)  ;D ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #71 στις: Μάιος 28, 2014, 10:51:03 μμ »
Οσο για την Εκθεση,δεν ξερω αν είναι σωστη ιδεα η καταργηση της. Με εβαλες σε σκεψεις.... ;), και μαλλον θα συμφωνήσω! (με κάθε επιφύλαξη)  ;D ;D

Mιλώ πάντα για την εξέτασή της σε πανελλαδικό επίπεδο, όχι για την κατάργησή της γενικώς στο σχολείο.

Ξέρεις, για να αποκτήσεις γνώση και μετά προσωπική άποψη, χρειάζεται να έχεις διαβάσει κείμενα από ποικίλες πηγές (όχι μόνο δοκίμια ή έτοιμα σχεδιαγράμματα), να έχεις ενδεχομένως κάποιες εμπειρίες. Και πάλι αποκλείεται να έχεις άποψη για πολλά πράγματα, εκτός αν είσαι δοκησίσοφος. Άντε τώρα, να σου τα ζητάνε όλα αυτά σε τόση μικρή ηλικία και να ξέρεις ότι, αν τολμήσεις να γράψεις κάπως ελεύθερα, ρισκάρεις να τινάξεις το ακαδημαϊκό σου μέλλον στον αέρα... ::) Τι θα κάνεις;
Θυμάμαι  που διάβασα μετά από χρόνια μια έκθεση που είχα γράψει στο σχολείο για τη γλώσσα των νέων και είχα φρίξει από τα κλισέ που με είχαν βάλει να αραδιάσω. Δεν συμφωνούσα πια ούτε με μια λέξη και την έσκισα από τα νεύρα μου. ;D



Εμένα μου άρεσαν πάντα τα αντικείμενα που εξέταζαν στα γαλλικά διπλώματα:
-κατανόηση κειμένου
-περίληψη κειμένου (εξαιρετικά βοηθητικό για όλη σου τη ζωή να μπορείς να καταλαβαίνεις την ουσία ενός κειμένου)
- περιληπτική σύνθεση τριών κειμένων με ίδιο θέμα (εξαιρετικά βοηθητικό για τη σύνταξη εργασιών αργότερα και γενικά για τη συγκέντρωση πληροφοριών για ένα θέμα από ποικίλες πηγές)

Ακόμα κι όταν ζητούσαν κάποια μικρή έκθεση (200-300 λέξεων) ποτέ δεν απαιτούσαν να βρεις αιτίες ή να προτείνεις λύσεις για προβλήματα, που ούτε οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν λύσει. Αυτά ήταν πράγματα που σε έβαζαν να τα αναζητάς κατά τη σύνθεση κειμένων μόνο. ::)


« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2014, 11:07:31 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #72 στις: Μάιος 28, 2014, 11:32:00 μμ »
Εμένα πάλι πάντα μου άρεσαν τα αντικείμενα που σε εξέταζαν με πολλαπλών επιλογών  ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #73 στις: Μάιος 29, 2014, 12:10:19 πμ »
Αυτό που χρειάζεται πάνω από όλα ο άνθρωπος που θα βγει στην κοινωνία, είναι η κατανόηση κειμένου.
Και όχι λογοτεχνικού ή φιλοσοφικού κειμένου, αλλά επιστημονικού.

Είναι αδιανόητο μεγάλο ποσοστό του κόσμου να μη μπορεί να καταλάβει τις οδηγίες για τη συμπλήρωση της φορολογικής του δήλωσης, για παράδειγμα.

Σε μια εποχή που οι τροπολογίες, οι υπουργικές αποφάσεις, τα κριτήρια αξιολόγησης/πρόσληψης/επιχορήγησης, κλπ πέφτουν βροχή, το εφόδιο που χρειάζεται ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ, είναι να καταλαβαίνει τέτοιου τύπου κείμενα.

Ασφαλώς θα πρέπει και να μπορεί να γράψει με ειρμό, δομή, περιεχόμενο, κλπ. Αλλά ας μάθει να ΔΙΑΒΑΖΕΙ πρώτα...
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #74 στις: Μάιος 29, 2014, 12:35:37 πμ »
Εμένα πάλι πάντα μου άρεσαν τα αντικείμενα που σε εξέταζαν με πολλαπλών επιλογών  ;D

Aυτές οι εξετάσεις είναι καλές για τον έλεγχο γνώσεων. Είναι όμως απαραίτητο να ελέγχεται αν μπορείς να καταλάβεις ένα κείμενο (κατανόηση κειμένου) και να το μεταφέρεις περιληπτικά (περίληψη), αν μπορείς να συνθέσεις πληροφορίες από διάφορες πηγές (σύνθεση κειμένων) και τέλος, αν μπορείς να διατυπώσεις την προσωπική σου άποψη υπεύθυνα και ελεύθερα (έκθεση).

Δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται και εξετάζεται η έκθεση προάγει την τυποποιημένη, συμβιβασμένη σκέψη.
Θα έπρεπε:
-να μην εξετάζεται σε περιβάλλον όπου το ρίσκο της όποιας διαφοροποίησης είναι υψηλό (είσοδος ή μη στο πανεπιστήμιο)
- να αφορά θέματα που μπορούν να προσεγγίσουν τα παιδιά με σχετική πληρότητα
-να μην αφορά αποκλειστικά  κοινωνικά προβλήματα ή φαινόμενα, αλλά ενδεχομένως και πιο πρωτόπυπα θέματα
(πχ κάποτε είχα γράψει στα αγγλικά έκθεση με θέμα "ποια είναι κατά τη γνώμη σας η πιο σημαντική τεχνολογική ανακάλυψη του ανθρώπου και γιατί;")
-τα κείμενα που δίνονται στους μαθητές σε σχέση με ένα θέμα, να μη λειτουργούν ως τυφλοσούρτες από τους οποίους θα κλέψουν ιδέες, αλλά ως πηγή έμπνευσης, ως πηγή απόψεων με τις οποίες μπορεί να συμφωνούν ή και να διαφωνούν.



Με λίγα λόγια, νομίζω ότι έτσι ο μαθητής θα μάθαινε να αναζητεί πληροφορίες, να τις κατανοεί, να τις διασταυρώνει, να τις αξιολογεί και να εκφράζει, αν είναι δυνατόν, και προσωπική άποψη.
Αντιθέτως, τώρα παπαγαλίζει απόψεις τρίτων που ενίοτε αδυνατεί να αξιολογήσει ή αποκτά την ψευδαίσθηση ότι γνωρίζει τα πάντα, σαν τους δημοσιογράφους που σήμερα το παίζουν σεισμολόγοι, αύριο γιατροί και μεθαύριο οικονομολόγοι.
Τώρα πες μου τι πολίτης μπορεί να γίνει αυτός. ???

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 29, 2014, 12:38:56 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #75 στις: Μάιος 29, 2014, 08:42:58 πμ »
Δεν είναι λάθος, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο δόκιμη είναι αυτή η λέξη.
Εγώ θα προτιμούσα το "αυτοεπικυρώνεται" ή "αυτοεπιβεβαιώνεται".

Σκέτο το "επιβεβαιώνεται" θεωρείται ότι θα το πάρουν λάθος;;;;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #76 στις: Μάιος 29, 2014, 09:32:44 πμ »
Gwgaki, νoμίζω πως λαθος θα το παρουν  :(

apri, διαβαζοντας σε, θυμηθηκα το θέμα στις δεσμες με το "γέλιο"  ;D  Ναι, πιστευω πως τα "πρωτοτυπα" θεματα ειναι  σαφως καλυτερα.

Παντως, και το χθεσινο θέμα ηταν απο τα καλυτερα των τελευταιων ετων και πολυ πιο κοντα στους μαθητες.

υ.γ. Παναγιωτόπουλος ειναι κατανοητός, πού να τους έβαζαν Κορνήλιο Καστοριάδη !!

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 29, 2014, 09:37:47 πμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #77 στις: Μάιος 29, 2014, 09:58:37 πμ »
Gwgaki, νoμίζω πως λαθος θα το παρουν  :(

apri, διαβαζοντας σε, θυμηθηκα το θέμα στις δεσμες με το "γέλιο"  ;D  Ναι, πιστευω πως τα "πρωτοτυπα" θεματα ειναι  σαφως καλυτερα.

Παντως, και το χθεσινο θέμα ηταν απο τα καλυτερα των τελευταιων ετων και πολυ πιο κοντα στους μαθητες.

υ.γ. Παναγιωτόπουλος ειναι κατανοητός, πού να τους έβαζαν Κορνήλιο Καστοριάδη !!
MARKO δυστυχώς συμφωνώ ότι είναι λάθος....  :( Επίσης, συμφωνώ ότι ήταν πολύ καλά διατυπωμένο και πολύ κοντά στην καθημερινότητα των μαθητών το θέμα! Κείμενα, άλλωστε, του Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου διδάσκονται κατά τη σχολική χρονιά.... Καλή επιτυχία στα παιδάκια μας που βιώνουν τεράστια πίεση και άγχος αυτές τις μέρες...μάθατε για τον 18χρονο που αυτοκτόνησε;...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #78 στις: Μάιος 29, 2014, 10:09:17 πμ »
Άσχετο, αλλά αυτήν την είδηση τη διαβάσατε;  :'( :'( :'(
http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/452128/panelladikes-mathitis-sta-giannitsa-den-antexe-to-varos-ton-exetaseon-kai-aytoktonise

Δεν είναι τραγικό και οξύμωρο τη μέρα που οι συμμαθητές του έγραφαν για τον ανθρωπισμό και την αλληλεγγύη, εκείνος να αυτοκτονεί εντελώς μόνος;  :-[

 :(
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #79 στις: Μάιος 29, 2014, 10:13:47 πμ »
Σκέτο το "επιβεβαιώνεται" θεωρείται ότι θα το πάρουν λάθος;;;;

Κατά πάσα πιθανότητα. Δεν είναι σαφές ότι έχει μέση σημασία όπως το "αυτοεπιβεβαιώνεται". Μοιάζει περισσότερο με απρόσωπο.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Stelios

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3298
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #80 στις: Μάιος 29, 2014, 10:15:26 πμ »
Καλημέρα,το θέμα για τα ΕΠΑΛ: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2014/them_glo_epal_c_hmer_no_1405.pdf

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #81 στις: Μάιος 29, 2014, 10:27:56 πμ »
Καλά έβαλαν στο ΕΠΑΛ τρόπο ανάπτυξης αίτιο αποτέλεσμα; Και χθες στα γενικά ορισμό και παράδειγμα;;

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #82 στις: Μάιος 29, 2014, 10:37:08 πμ »
Gwgaki, νoμίζω πως λαθος θα το παρουν  :(

apri, διαβαζοντας σε, θυμηθηκα το θέμα στις δεσμες με το "γέλιο"  ;D  Ναι, πιστευω πως τα "πρωτοτυπα" θεματα ειναι  σαφως καλυτερα.

Παντως, και το χθεσινο θέμα ηταν απο τα καλυτερα των τελευταιων ετων και πολυ πιο κοντα στους μαθητες.

Ναι, ήταν σχετικά προσιτό. Και το κείμενο ήταν στρωτό.
Τι να το κάνεις όμως όταν σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά στο Λύκειο, έχεις τυποποιήσει τη σκέψη των μαθητών, τους έχεις μάθει να σκέπτονται και να εκφράζονται καθοδηγημένα;
Το νόημα της έκθεσης είναι να μάθουν να διατυπώνουν σκέψεις τρίτων ή την προσωπική τους άποψη;
Γιατί αν είναι το πρώτο, πιο έντιμο είναι να τους βάζεις μόνο γλωσσικές ασκήσεις, σαν αυτές που ήδη εξεταζόνται τα τελευταία χρόνια. Αν είναι το δεύτερο, το παιχνίδι είναι στημένο εντελώς λάθος και χαμένο από την αρχή.

Δηλ. πραγματικά αναρωτιέμαι αν ο βαθμός που παίρνουν τελικά, αντανακλά το βαθμό προσαρμογής τους στα αισθητικά πρότυπα και στις ιδέες τρίτων και αν αυτός πρέπει να είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης.
Ειλικρινά, νομίζω ότι πιο πρωτότυπες και προσωπικές σκέψεις μπορείς να ακούσεις από ένα παιδί νηπιαγωγείου που δεν έχει περάσει αυτήν τη διαδικασία, παρά από ένα παιδί Λυκείου το οποίο αναμασά τα ίδια και τα ίδια. :P

Αυτός είναι ο προβληματισμός μου.


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Έκθεσης πανελλαδικών 2014 και σχολιασμός αυτών
« Απάντηση #83 στις: Μάιος 29, 2014, 10:44:09 πμ »
Kαλημέρα σε όλους!! αιτιολόγηση ή αίτιο αποτέλεσμα η πρώτη παράγραφος????

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 494
Σύνολο: 494

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.066 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.