*

Αποστολέας Θέμα: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή  (Αναγνώστηκε 3079 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« στις: Ιουνίου 27, 2014, 11:49:44 am »
Συνάδελφοι καλύτερα να γράφουμε σε αυτό το θέμα για τον ρόλο του λυκείου και πως μπορεί αυτός να αλλάξει για να μην διώξει πολλούς μαθητές!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:55:44 »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #1 στις: Ιουνίου 29, 2014, 01:53:16 am »
Αναφέρεσαι σε διαρροή εξωσχολική;
Δηλαδή οι μαθητές αφήνουν το σχολείο (ασχέτως τύπου,Γενικό-Τεχνικό) και αναζητούν εργασία;

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #2 στις: Ιουνίου 29, 2014, 02:38:02 am »

Αποσυνδεδεμένος ERTA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 636
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:55:44 »

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #4 στις: Ιουνίου 29, 2014, 10:13:35 am »
 Δεν τους έστειλε η Τράπεζα, αλλά το υποχρεωτικό 10 σε Μαθηματικά - Γλώσσα!  ;)
  

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #5 στις: Ιουνίου 29, 2014, 10:59:32 am »
Δεν τους έστειλε η Τράπεζα, αλλά το υποχρεωτικό 10 σε Μαθηματικά - Γλώσσα!  ;)

Το οποίο υποχρεωτικό 10 θα έπρεπε να είναι για όλα τα μαθήματα  ::)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #6 στις: Ιουνίου 29, 2014, 11:18:06 am »
Ναι αλλά να υπήρχαν και διέξοδοι για όσους θέλουν να ασχοληθούν με την τεχνική εκπαίδευση..

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5949
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #7 στις: Ιουνίου 29, 2014, 12:34:30 pm »
Ναι αλλά να υπήρχαν και διέξοδοι για όσους θέλουν να ασχοληθούν με την τεχνική εκπαίδευση..

Aκριβώς αυτό είναι το πρόβλημα. Στην Ελλάδα, τεχνική εκπαίδευση υπήρχε μόνο τις εποχές που ο κάθε μάστορας εκπαίδευε μαστορόπουλα. Από πλευράς κράτους όμως δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική μέριμνα για οργανωμένη τεχνική εκπαίδευση, όπως άλλωστε δεν υπήρξε ποτέ ιδιαίτερη μέριμνα για την ανάπτυξη του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας.

Αντιθέτως, άφησαν τα πράγματα στον αυτόματο πιλότο, χωρίς καμία καθοδήγηση και οργάνωση. Ήτοι, έβαλαν όλα τα παιδιά όχι απλώς να τελειώνουν τη βασική εκπαίδευση (πράγμα απολύτως θεμιτό), αλλά να τρώνε τα χρόνια τους για να τελειώσουν κουτσά-στραβά και με σπρώξιμο το λύκειο ή και το πανεπιστήμιο, ακόμα κι αν δεν είχαν ούτε τα φόντα ούτε ιδιαίτερη όρεξη να αποκτήσουν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις.
Έτσι ανέβαλλαν για κάποια χρόνια την είσοδό τους στην αγορά εργασίας, στην οποία δύσκολα θα έβρισκαν κάτι σε οποιονδήποτε τομέα, αφού δεν τους είχε δοθεί η ανάλογη εκπαίδευση. Κι όταν τελικά έβγαιναν στα 22 τους, είτε προσπαθούσαν εκ των υστέρων να μάθουν κάποια τέχνη στα γρήγορα ή άρχιζαν τα παρακάλια για να "βολευτούν" στη μια ή την άλλη διοικητική θέση....

Ο καθένας θα έπρεπε να προσπαθεί να τελειοποιηθεί σ' αυτό στο οποίο έχει κλίση, είτε είναι η επιστήμη είτε κάποια τέχνη, ώστε να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην κοινωνία και στον εαυτό του. Γιατί να τρώει τα χρόνια του σε κάτι που δεν τον "γεμίζει" και στο οποίο δεν μπορεί να αποδώσει, νιώθοντας συνεχώς ότι αποτυγχάνει, όταν μπορεί να γίνει άριστος σε κάποιο άλλο αντικείμενο;

Αυτή η ισοπέδωση των ανθρώπινων δεξιοτήτων, μπορεί να χαϊδεύει αυτιά με το ψευτοεπιχείρημα ότι όλοι είμαστε ικανοί για τα ίδια πράγματα, αλλά δημιουργεί μόνο μετριότητες σε όλους τους τομείς. :-X
Ούτε όλοι μπορούν να γίνουν καλοί επιστήμονες ούτε όλοι έχουν τα φόντα για να γίνουν καλοί τεχνίτες.

Στην Ελβετία λ.χ τα παιδιά περνάνε από ειδικές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των γυμνασιακών τους σπουδών και κατευθύνονται ανάλογα με την κλίση τους προς τις ανάλογες σπουδές, οι οποίες τους επιτρέπουν μετά να βρουν δουλειά. Γι' αυτό και λίγοι, μόνο αυτοί που πραγματικά το θέλουν, συνεχίζουν για πανεπιστημιακές σπουδές, χωρίς αυτό να θεωρείται ήττα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.



......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #8 στις: Ιουνίου 29, 2014, 01:21:28 pm »
Μα υπάρχουν σχολές ΟΑΕΔ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ (το τελευταίο όχι και τόσο τεχνικό βέβαια).
Δεν ξέρω σε τι επίπεδο τεχνικής εκπαίδευσης είναι όλα αυτά, αλλά η επιλογή θεωρητικά υπάρχει. Μετά το γυμνάσιο είναι στο χέρι του μαθητή (βασικά των γονιών του) να επιλέξει τι θέλει και σε τι είναι πιο ικανός.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5949
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #9 στις: Ιουνίου 29, 2014, 01:29:43 pm »
Nαι, υπάρχουν, αλλά κακά τα ψέματα, δεν ενδιαφέρονται και τόσο για το επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων εκεί.
Επιπλέον, όπως πολύ σωστά λες, η υπόθεση εναποτίθεται στους γονείς οι οποίοι επιλέγουν με βάση τα προσωπικά τους όνειρα, τα προβαλλόμενα πρότυπα ή ακόμα και στην τύχη.
Δεν υπάρχει καμία επίσημη βοήθεια εκ μέρους του σχολείου ως προς το ποια κατεύθυνση ταιριάζει περισσότερο στο παιδί τους.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #10 στις: Ιουνίου 29, 2014, 01:37:49 pm »
Υπάρχουν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού (Άριστον κλπ), που θα έπρεπε να γίνονται και μέσα στα σχολεία.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #11 στις: Ιουνίου 29, 2014, 02:10:31 pm »
Μα υπάρχουν σχολές ΟΑΕΔ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ (το τελευταίο όχι και τόσο τεχνικό βέβαια).
Δεν ξέρω σε τι επίπεδο τεχνικής εκπαίδευσης είναι όλα αυτά, αλλά η επιλογή θεωρητικά υπάρχει. Μετά το γυμνάσιο είναι στο χέρι του μαθητή (βασικά των γονιών του) να επιλέξει τι θέλει και σε τι είναι πιο ικανός.
Καλά το λες συνάδελφε.. Θεωρητικά..!!

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #12 στις: Ιουνίου 29, 2014, 02:25:16 pm »
Μα υπάρχουν σχολές ΟΑΕΔ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ (το τελευταίο όχι και τόσο τεχνικό βέβαια).
Δεν ξέρω σε τι επίπεδο τεχνικής εκπαίδευσης είναι όλα αυτά, αλλά η επιλογή θεωρητικά υπάρχει. Μετά το γυμνάσιο είναι στο χέρι του μαθητή (βασικά των γονιών του) να επιλέξει τι θέλει και σε τι είναι πιο ικανός.
Νομίζω οτι αυτό είναι το στοιχείο που παίζει τον σημαντικότερο ρόλο!
  

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #13 στις: Ιουνίου 29, 2014, 02:46:58 pm »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182850
  • Σύνολο θεμάτων: 19476
  • Σε σύνδεση σήμερα: 782
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 740
Σύνολο: 751

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.129 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.