0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το έθεσες πολύ σωστά. Το θέμα είναι αν ο κόπος, ο χρόνος και τα χρήματα που απαιτούνται είναι ανάλογα της... απόδοσης μορίων (π.χ. 6 μόρια για τα στελέχη εκπαίδευσης).
Εξαρτάται από το "γιατί το κάνεις".Για διδακτορικό, εγώ προσωπικά, ποτέ δε θα έλεγα "Να κάνω διδακτορικό;", αλλά "Θέλω να κάνω .......(αυτό το θέμα)"Το διδακτορικό έπαψε να δίνει "ακαδημαϊκή καριέρα" εδώ και πολλά χρόνια, έχει γίνει πια "συλλέκτης μορίων", οπότε κατανοώ τη φράση "Να κάνω διδακτορικό".
Το διδακτορικό είναι μεγάλη δέσμευση (τουλάχιστον 3ετίας και παραπάνω αν συνδυάζεται με δουλειά) και αν κάποιος δεν είναι σίγουρος ότι υπάρχει ένα θέμα που τον ενθουσιάζει, μπορεί να γίνει πολύ ζόρικο ψυχολογικά.Άλλους δρόμους δεν ανοίγει εύκολα όχι μόνο λόγω κρίσης αλλά και των ελληνικών ιδιαιτεροτήτων του ακαδημαϊκού χώρου, οπότε αν κάποιος το σκέφτεται για να μεταπηδήσει στην έρευνα θα πρέπει να είναι σίγουρος ότι ασχολείται με κάτι που του αρέσει τόσο πολύ, ώστε να μην του μείνει μετά η απογοήτευση ότι ο κόπος του πήγε χαμένος. Επιπλέον, στους πανεπιστημιακούς κακοφαίνεται να πηγαίνει ένας υποψήφιος φοιτητής και να λέει γενικώς και αορίστως ότι θέλει να κάνει διδακτορικό και να μην έχει ιδέα ούτε τι θέλει ούτε γιατί το θέλει. Καλώς ή κακώς, βλέπουν στραβά όσους το κάνουν για να έχουν ένα επιπλέον προσόν και όχι για την ψυχή της μάνας τους (συγγνώμη, την αγάπη για την έρευνα ήθελα να πω). Επιπλέον, υπάρχει και το θέμα σε ποιον χώρο εργάζεσαι ήδη ή σε ποιον χώρο στοχεύεις: σε εταιρείες ιδιωτικού τομέα πολλές φορές είναι προτιμότερος κάποιος με μεταπτυχιακό παρά με διδακτορικό, επειδή ο δεύτερος θεωρείται υπερβολικά εξειδικευμένος. Στο χώρο της εκπαίδευσης, ας μην το σχολιάσω καλύτερα πώς θα σε αντιμετωπίσουν, ειδικά οι παλιότεροι. Ακόμα και για πειραματικά σχολεία ή για θέσεις ευθύνης, τα μόρια που μπορεί να μαζέψει κανείς αθροιστικά από διάφορες δράσεις της φιγούρας στο τέλος θα ισοδυναμούν με διδακτορικό! Αν μιλάμε βέβαια για διδακτορικό στη διδακτική ή στις επιστήμες της αγωγής, μπορεί να πιάσει ευκολότερα τόπο απ' ό,τι ένα στο γνωστικό αντικείμενο.Τέλος, αν καταλήξεις στο διδακτορικό αλλά δεν ξέρεις τι ακριβώς να είναι, μια καλή λύση θα ήταν η επέκταση κάποιας υπάρχουσας μεταπτυχιακής εργασίας: είσαι ήδη εξοικειωμένος με το υλικό, έχεις στη διάθεσή σου βασική βιβλιογραφία, γνωρίζεις τη μεθοδολογία που απαιτείται, έχεις συνεργαστεί με τον καθηγητή και ξέρει την ποιότητα της δουλειάς σου.