0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Και κλασσικά θα μιλήσουν γι αυτούς που είναι σεδιαθεσιμοτητα.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ήδη από τις 10 Φεβρουαρίου, έχει αποστείλει προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το ακόλουθο υπόμνημα σχετικά με τα επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών:Κύριε Υπουργέ,Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,Σας καταθέτουμε αυτό το υπόμνημα για τα άμεσα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν το δημόσιο σχολείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός. Προβλήματα που έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ - ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, διαθεσιμότητες – απολύσεις, περικοπές μισθών, 13ου και 14ου μισθού, συντάξεων και εφάπαξ, προώθηση αξιολόγησης, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, νέος νόμος για το λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση και την κατάρτιση, αυστηροποίηση πειθαρχικού δικαίου κ.λπ.).Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια. Για το 2015 έχουν προβλεφθεί οι δαπάνες αυτές να είναι μόλις στο 2,47 % του ΑΕΠ (35,6% μείωση σε σχέση με το 2009) και προβλέπεται να πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9%, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ, είναι ώριμο και επείγον. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣΣε ομηρεία βρίσκονται εδώ και 19 μήνες 1625 εκπαιδευτικοί 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013.Από τους 2424 εκπαιδευτικούς που αρχικά τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, μόλις 174 τοποθετήθηκαν σε νέες θέσεις, ενώ πάνω από 400 μετατάχθηκαν βίαια στην διοίκηση και περίπου 200 ωθήθηκαν στη σύνταξη (οι περισσότεροι χωρίς τη θέλησή τους). Τέλος σε 85 εκπαιδευτικούς έχει διακοπεί η μισθοδοσία από 22/3/14 παράνομα αφού δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη.Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σε πολλές περιπτώσεις, ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!Ζητάμε:1. Να επαναλειτουργήσουν στα ΕΠΑΛ από το σχολικό έτος 2015-16, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ που καταργήθηκαν με το ν. 4186/13.2. Οι εκπαιδευτικοί που δίδασκαν στις ειδικότητες που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, να τοποθετηθούν άμεσα στα ΕΠΑΛ.Για την υλοποίηση των παραπάνω να γίνουν άμεσα οι παρακάτω αναγκαίες άμεσες νομοθετικές ρυθμίσεις:- Να παραταθεί αναδρομικά μέχρι σήμερα η διαθεσιμότητα σε όσους εκπαιδευτικούς έληξε από τις 22/3/2014, και να συνεχιστεί η μισθοδοσία τους, αναδρομικά από τις 22/3/2014.- Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, να επανατοποθετούν αυτόματα στις οργανικές θέσεις που κατείχαν.- Οι εκπαιδευτικοί που εξαιρέθηκαν από τη διαθεσιμότητα και μετατάχθηκαν σε διοικητικές προσωποπαγείς θέσεις καθώς και οι εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και τοποθετήθηκαν ήδη σε άλλες θέσεις με την κινητικότητα, εφόσον το επιθυμούν, με αίτησή τους να επανατοποθετηθούν στις οργανικές τους θέσεις- Οι εκπαιδευτικοί που ωθήθηκαν στην σύνταξη χωρίς τη θέλησή τους μετά την τοποθέτησή τους σε διαθεσιμότητα, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει τα έτη για πλήρη σύνταξη, να έχουν τη δυνατότητα με αίτησή τους να επιστρέψουν στην εκπαίδευση αναστέλλοντας την σύνταξή τους, σε κενές οργανικές θέσεις των ΕΠΑΛ.- Τα άρθρα 3 και 4 του άρθρου 82 του ν.4172/13 καταργούνται.ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.Είχαμε ήδη προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:• αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία,• ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,• μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, • αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,• ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.Δυστυχώς, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν άκουσε τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς στο αίτημά μας να μην υλοποιηθεί, έστω, για τη περσινή χρονιά η «Τράπεζα Θεμάτων». Μαζί με το νέο αυστηρότερο σύστημα προαγωγής, τα αποτελέσματα των εξετάσεων της περσινής Α΄ Λυκείου ήταν δραματικά για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος (μεγάλη αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, αλλά και των μαθητών που τελικά απορρίφθηκαν). Ζητάμε να μην ισχύει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη
Ο εκπαιδευτικός - παρτάκιας σε όλο του το μεγαλείο σε αυτό το forum. Όπως και άλλα σχόλια περί των σχολικών φυλάκων. Πώς γίνατε έτσι; Οι γονείς σας φταίνε, οι καθηγητές σας ή η ανεργία-αφραγκία που δημιουργεί κόμπλεξ και χαιρεκακία; Εύχομαι κάποιοι "εκπαιδευτικοί του κοιτάζω την πάρτυ μου" από δω μέσα να διοριστούν μόνιμοι, να πάρουν στεγαστικό δάνειο και μετά το κράτος να τους βγάλει σε διαθεσιμότητα και στο τέλος να τους απολύσει! Ντροπή!
Λοιπόν και η αμάθεια είναι επικίνδυνη: Ο νόμος Αρσένη πέρασε με τη συνταγματική αναθεώρηση το 2001. Ψάξτε το!Είμαστε εδώ πάντα για να ενημερώνουμε και δεν τρομοκρατούμε κανέναν. Εμείς τα ίδια λέγαμε και πριν βγει η απόφαση!Δεν είναι αναγκαίο για το υπουργείο να διορίσει μετά την εφαρμογή στο εφετείο. Μπορεί να το κάνει και τώρα.Το υπουργείο και οι τακτικές του να διορίσει αντισυνταγματικά καταδικάστηκαν. Για αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει τα ίδια!
Πώς να πάρεις απάντηση σε αυτό το θέμα; Οι δάσκαλοι δεν έχουν ΑΣΕΠ...άρα εκεί υπάρχει ζήτημα:Τι θα γίνει δεν μπορούμε να ξέρουμε. Η αλήθεια είναι ότι μας έχουν κουράσει η εικασίες στις συζητήσεις μας!Περιμένουμε να δούμε τι θα πει το υπουργείο. Αν το ΣτΕ απαιτεί από όλους ΑΣΕΠ, αυτό θα ισχύει και για τους δασκάλους!
Πιθανό σενάριο:Οι νέοι διορισμοι θα γίνουν απο 2 λίστες.Η μια λίστα ΑΣΕΠ(προηγούμενων ετών). Σε ειδικότητες που δεν υπάρχουν επιτυχόντες (πχ δάσκαλοι)θα πάει απο τον ενιαίο πίνακα διορισμών με προυπηρεσία.Το υπουργείο ειναι οκ έτσι.Δεν κάνει νέο διαγωνισμο ΑΣΕΠ και είναι οκ με τους προηγούμενους που έχουν επιτυχία στον ΑΣΕΠ.