*

Αποστολέας Θέμα: Koυΐζ Α' Δημοτικού  (Αναγνώστηκε 3103 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5693
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Koυΐζ Α' Δημοτικού
« στις: Ιούνιος 18, 2015, 09:42:28 πμ »
Ενα τρελό τεστ: Το λύνουν 7χρονα σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ οι μεγάλοι θέλουν ώρα.
http://www.iefimerida.gr/news/212475/ena-trelo-test-lynoyn-7hrona-se-20-deyterolepta-eno-oi-megaloi-theloyn-ora-eikones


Είναι πολύ ενδιαφέρον, γιατί αποδεικνύει πόσο πολύ συνηθίζουμε, μεγαλώνοντας, να παίρνουμε τα πράγματα δεδομένα. ::)


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:34:38 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 18, 2015, 05:50:33 μμ »
Και να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα, χωρίς να σκεφτόμαστε out of the box.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5693
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 18, 2015, 06:45:15 μμ »
Το ίδιο πράγμα λέμε με άλλα λόγια.  ;)

Έχουν γίνει έρευνες στο εξωτερικό, που δείχνουν ότι την πιο πρωτότυπη σκέψη την έχουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και ότι όσο ανεβαίνουν τις βαθμίδες εκπαίδευσης, η σκέψη τους τυποποιείται.

Αυτό έχει να κάνει αφενός με τη γενικότερη τάση του σχολείου να περνά στα παιδιά τυποποιημένη σκέψη και συμπεριφορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξή τους στην κοινωνία, αφετέρου με την εγωιστική τάση αρκετών δασκάλων-καθηγητών να λειτουργούν ως αυθεντίες που διδάσκουν και δέχονται ως μόνη σωστή οπτική, αυτή που γνωρίζουν και αποδέχονται οι ίδιοι.

Στην Ελλάδα αρκεί κανείς να διαβάσει μια έκθεση μαθητή Λυκείου, για να καταλάβει τι οδοστρωτήρας έχει περάσει στη σκέψη του κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του, μέχρι να γίνει αυτή πανομοιότυπη με τη σκέψη των υπολοίπων συμμαθητών του και κυρίως με τη σκέψη των εξεταστών του.

Σ' αυτά τα πράγματα χρειάζεται κι ένα μέτρο. Καλό είναι να γνωρίζεις το γενικώς αποδεκτό και τυποποιημένο, αλλά καλό είναι επίσης και να έχεις την πνευματική ευελιξία να βλέπεις τα πράγματα και από ασυνήθιστες πλευρές (out of the box).
Τα μεγάλα άλματα στην ιστορία και στην επιστήμη κάπως έτσι ξεκινούν. ;) ::)

Ο Μ. Χατζηδάκης τα είχε πει κάπως πιο ποιητικά όλα αυτά.
https://www.youtube.com/watch?v=liIbdDLt1Ok


« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 18, 2015, 06:52:18 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 18, 2015, 07:13:26 μμ »
apri έτσι ακριβώς. Όπως έλεγε (ή τουλάχιστον του προσάπτεται, γιατί τα μισά από όσα υποτίθεται είχε πει, δεν τα έχει πει χαχα) ο Αϊνστάιν.. κοινή λογική είναι το σύνολο των προκαταλήψεων που έχει συσσωρεύσει ένα άτομο μέχρι τα 18 του.

Αυτό με την έκθεση μου θύμισες εμένα ως μαθητή, όταν - με αφορμή ένα δοκίμιο που διάβασα, αλλά και με γενικότερο προσωπικό προβληματισμό - έγραψα έκθεση με θέμα τη θανατική ποινή, όπου παρέθετα τεκμηριωμένα επιχειρήματα υπέρ. Ο βαθμός που μου έβαλε η καθηγήτρια ήταν 10, και μου εξήγησε ότι σαν κείμενο ήταν πολύ καλό (αλίμονο.. επιχειρήματα αλιευμένα από το δοκίμιο χεχε), αλλά σαν άποψη είναι αντίθετη προς την κοινά αποδεκτή της κοινωνίας μας, οπότε με συμβούλεψε να μην γράφω έτσι για να έχω καλό βαθμό στις πανελλήνιες (και όχι επειδή διαφωνούσε ιδιαίτερα, ήταν ανοιχτόμυαλη). Κατά τα άλλα έκθεση ιδεών.. ιδεών ποιανού;  ::)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:34:38 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 18, 2015, 08:42:50 μμ »
Για τη δημιουργική και αποκλίνουσα σκέψη έχουν μιλήσει πολλοί μεταξύ των οποίων και ο Ευγένιος Τριβυζάς.  Ενδιαφέρον έχουν και οι ομιλίες του Κεν Ρόμπινσον για το πως το σχολείο, προσανατολισμένο μόνο στην κριτική σκέψη (χειάζεται και αυτή, αλλά όχι μόνο) ισοπεδώνει τη σκέψη των παιδιών:

Δημιουργική σκέψη:

https://www.youtube.com/watch?v=4nzR-97CHag

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Koυΐζ Α' Δημοτικού
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 22, 2015, 06:17:42 πμ »
Δείτε και ένα άρθρο για τα λάθη που κανουν συχνά οι γονείς με αποτέλεσμα να καταπιέζουν τη δημιουργικότητα των παιδιών, νομίζοντας ότι ενεργούν για το καλό τους. Ακόμα και ο χρόνος που νομίζουμε ότι πάει χαμένος όταν το παιδί ξεκουράζεται ή όταν ονειροπολεί, (ειδικα στις μικρές ηλικίες, όταν υπάρχουν ακόμα τέτοια περιθώρια) μπορεί να αποδειχθεί παραγωγικός σε δημιουργική σκέψη.   

http://enallaktikidrasi.com/2014/12/7-lathi-pou-skotonoun-ti-paidiki-dimiourikotita/

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159609
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 383
Σύνολο: 386

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.