0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πολύ σωστά και πιστεύω πως θα υπάρξει δικαίωση, αν και από τις πληροφορίες που έχω το Υπουργείο θα ζητήσει αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης, για να κερδίσει χρόνο σε μία χαμένη για το ίδιο υπόθεση. Πάντως, με τέτοια μέσα δε γλιτώνει, αργά ή γρήγορα, όσοι δεν έχουν ΑΣΕΠ, θα πάνε σπίτι τους και θα εργάζονται όσοι τόσα χρόνια κάθονταν και περίμεναν! Το Υπουργείο οφείλει άμεσα να σεβαστεί τις αποφάσεις του ΣτΕ!
Θα κάνει νέο ΑΣΕΠ με μοριοδότηση (όχι γραπτό) και έτσι θα εξαλειφθούν τα μόρια των προηγούμενων γραπτών ΑΣΕΠ, ικανοποιώντας ταυτόχρονα και την απόφαση του ΣΤΕ. Και τότε θα δούμε ποιός θα πάει σπίτι του. Πάντως όχι οι έχοντες ακαδημαικά προσόντα, προυπηρεσία, παλαιότητα πτυχίου και όσοι εμπίπτουν στα κοινωνικά κριτήρια. Αυτοί που δεν έχουν τα προαναφερόμενα και απλά έγραψαν πάνω από τη βάση σε παλιούς ΑΣΕΠ ας μην ελπίζουν ούτε σε αναπλήρωση από του χρόνου. Το θέμα λύθηκε με τις πρόσφατες εκλογές και ακόμα περισσότερο με την τοποθέτηση Φίλη.
Αυτό δεν γίνεται γιατί ο Νόμος Αρσένη που έχει ενσωματωθεί στο Σύνταγμα με την αναθεώρηση του 2001 μιλάει καθαρά για γραπτό διαγωνισμό. Οι όποιες αλλαγές γίνονται μόνο με νέα αναθεώρηση του Συντάγματος, κάτι που μπορεί να κάνει μόνο η επόμενη Βουλή που θα είναι αναθεωρητική... που δεν θα το κάνει βέβαια.
Ο διαγωνισμός είναι γραπτός. Διάβασε την 527 απόφαση του Στε και θα καταλάβεις. Έως τότε πίστευε ότι θα διορίζουν χωρίς γραπτό διαγωνισμό, αλλά λόγω παλαιότητας πτυχίου, δηλάδη ηλικίας, προϋπηρεσίας κτλ με έξτρα μοριοδότηση σε αυτούς που διαθέτουν γαλάζια μάτια...
Για αυτό το ζήτημα έχει κάνει μια πολύ αξιόλογη ανάλυση το μέλος rrrrrr εδώ:http://www.pde.gr/index.php?topic=32302.msg891170#msg891170
Το σημαντικό στην ανάλυση είναι ότι πιθανώς δεν μπορεί να γίνει διορισμός εκπαιδευτικών με σειρά προτεραιότητας από το ΑΣΕΠ και θα πρέπει να γίνεται με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, εκτός αν αναθεωρηθεί το σύνταγμα!
(1) Προφανώς, η άποψη που υπάρχει ότι απαιτείται Συνταγματική Αναθεώρηση για να αλλάξει ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, ερείδεται στην παρ. 6 του άρθρου 118 του ισχύοντος Συντάγματος (όπως αυτή προσετέθη με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής), όπου αναφέρεται ότι:(2) Η περίπτωση γ' της παρ. 2 του άρθρου 14 του νόμου 2190/94 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ. 4 του ν. 2527/97 και την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 2336/95, όπως η τελευταία αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 του ν. 2643/98), εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς από τις διαδικασίες διορισμού μέσω Α.Σ.Ε.Π., ορισθείσες στο Κεφάλαιο Γ' του ως άνω νόμου, διότι (όπως είναι γνωστό) ο εκπαιδευτικός κλάδος διέπεται από ειδική νομοθεσία και καθεστώς, (το εν λόγω επιχείρημα το αναφέρει και το ΣτΕ). Γι' αυτό και οι διορισμοί μετά την κατάργηση της Επετηρίδας πέρασαν στον νόμο Αρσένη.Σημ.: Στο Κεφάλαιο Γ' του ν. 2190/94 (Σύστημα Προσλήψεων στον δημόσιο τομέα), τα άρθρα 15 και 18 αναφέρονται, αντίστοιχα, στην πλήρωση θέσεων με διαγωνισμό και την πλήρωση θέσεων βάσει προτεραιότητας. (3) Ένα πρώτο σκεπτικό θα ήταν το εξής: Ο νομοθέτης του 1994, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο διορισμός των εκπαιδευτικών διέπεται από ειδική νομοθεσία και καθεστώς διορισμών (βλ. Επετηρίδα, ν. 1566/85, κ.λπ.), προσφυώς και ευλόγως εξαίρεσε τους εκπαιδευτικούς από τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Γ΄ του ν. 2190/94 (π.χ. διορισμός με επιλογή). Εφ' όσον λοιπόν η εξαίρεση αυτή τελεί ακόμα εν ισχύι με βάση το ισχύον Σύνταγμα, ο διορισμός των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να υπαχθεί - καθώς εξαιρείται - στα οριζόμενα του Κεφαλαίου Γ΄ του ν. 2190/94, χωρίς αναθεώρηση της παρ. 6 του άρ. 118 του Συντάγματος.(4) Ενδιαφέρον πάντως έχει και το πώς το ΣτΕ (απόφ. 527/2015) ερμήνευσε την εν λόγω παρ. 6 του άρθρου 118 του Συντάγματος.(5η σκέψη)(13η σκέψη)Βλ.: http://www.esos.gr/arthra/37061/i-apofasi-toy-ste-5272015-gia-tin-antisyntagmatikotita-ton-rythmiseon-toy-n-38482010Τονίζει, δηλαδή, ότι παρ' όλο που η εν λόγω διάταξη βρισκόταν ακόμα σε ισχύ κατά το επίμαχο διάστημα, (βλ. 5η σκέψη. Ευλόγως, διότι δεν καταργήθηκε ρητά ή σιωπηρά από το 1994 μέχρι το 2001), ωστόσο αυτή δεν επεκτείνεται στις νομοθετικές ρυθμίσεις περί διορισμών μετά τη Συνταγματική Αναθεώρηση του 2001, καθώς αφορούσε μόνο όσους εκπαιδευτικούς βρίσκονταν στους πίνακες διοριστέων της Επετηρίδας κατά την τότε μεταβατική περίοδο, (αν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι η εν λόγω εξαίρεση των εκπαιδευτικών συμπεριελήφθη, κατά κανόνα, στον ν. 2190/94 λόγω της Επετηρίδας).Μοιάζει, δηλαδή, η εν λόγω διάταξη, όσον αφορά στην εκπαίδευση, να μην έχει πλέον ισχύ, (όπως ερμηνεύεται η απόφαση του ΣτΕ). Σημειώνοντας το ΣτΕ, παράλληλα, ότι με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3848/10 έγινε ακριβώς χρήση αυτής της εξαίρεσης, η οποία, όμως, εξαίρεση, βάσει του ΣτΕ, δεν έχει πλέον για τους εκπαιδευτικούς ουσιαστική νομική ισχύ, με βάση την τελολογική της ερμηνεία, παρά μόνο τυπική.Όπως και να 'χει, αν τελεί ακόμα σε ισχύ για την εκπαίδευση, τότε η αλλαγή της διαδικασίας διορισμού των εκπαιδευτικών επιβάλλει Συνταγματική Αναθεώρηση. Αν δεν έχει πλέον ισχύ στους εκπαιδευτικούς, δεν χρειάζεται Αναθεώρηση. Σε κάθε περίπτωση, ίδωμεν, για το τί μέλλει γενέσθαι...