*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 99494 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #224 στις: Σεπτέμβριος 12, 2017, 10:08:58 μμ »
Της Β είναι πιο ζόρικη. πολύ περισσότερη ύλη και η απρόσωπη σύνταξη που τα μπερδευει πολύ. Στη Γ βγαινει πολύ πιο ευκολα και γρηγορα. Εγώ μια χρονιά που την έκανα τη βγάλαμε όλη (και τα συνηρημενα τότε) καναμε επανάληψη και στο τέλος παιζαμε τριβιαλ για να περάσει η ώρα! Αλλά, βέβαια, ήταν ένα τμημα σπάνιο... παιδιά πολύ ησυχα. 50 λεπτά η ώρα;50 λεπτά έκανα μαθημα! χωρίς διακοπή για παρατηρησεις, φασαρίες κλπ. Αμφιβάλλω αν θα μου ξανατυχει τέτοιο τμήμα
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:08:16 »

Αποσυνδεδεμένος maria_rk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #225 στις: Σεπτέμβριος 25, 2017, 09:18:49 μμ »
Καλησπέρα! Στο Γυμνάσιο ποια συντακτικά φαινόμενα διδάσκονται τα παιδια;;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #226 στις: Σεπτέμβριος 25, 2017, 10:15:37 μμ »
Παράθεση
Καλησπέρα! Στο Γυμνάσιο ποια συντακτικά φαινόμενα διδάσκονται τα παιδια;;

Σου προτείνω να διαβάσεις τις οδηγίες αυτές https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3_%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%91_%CE%93%CE%A5%CE%9C%CE%9D%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9F.pdf
Είναι οι περσινές οδηγίες που δόθηκαν για τα φιλολογικά. Ακόμη δεν έχουν έρθει οι φετινές!

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #227 στις: Νοέμβριος 15, 2017, 01:32:23 μμ »
Συνάδερφοι, με βάση ποιο ΦΕΚ γίνεται η αξιολόγηση στα Αρχαία Γυμνασίου (από πρωτότυπο και από μετάφραση;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:08:16 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4071
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #228 στις: Νοέμβριος 15, 2017, 03:30:02 μμ »
Για την αξιολογηση των αρχαιων δν αλλαξε κατι με το περσινο Π.Δ. επειδη δεν εξεταζονται το καλοκαιρι. Οποτε ισχυει το παλιο του 2000 ή 2002, δεν θυμαμαι ακριβως. Αυτο ομως ερχεται σε αντιφαση με καποιες απο τις επικαιροποιημενες οδηγιες διδασκαλιας, για παραδειγμα στα αρχαια απο μεταφραση προβλεποταν ερωτηση εισαγωγης αλλα τωρα καταλαβαινω οτι δεν τη διδασκουμε αυτονομα αλλα σε συνδυασμο με το κειμενο. Επισης στην αρχαια γλωσσα λεει οτι δεν εξεταζουμε τον σχηματισμο τυπων που δεν επιβιωνουν στα νεα ελληνικα αλλα μονο την αναγνωριση τους. Βεβαια τωρα μιλαμε μονο για διαγωνισματα, που ο καθενας μας ετσι κι αλλιως θα κανει και προσαρμογες λογω χρονου κλπ. Οι συμβουλοι παντως δεν μας ειχαν κατατοπισει περσι, το πρακτικο αυτο κομματι δεν τους ενδιεφερε καθολου.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #229 στις: Νοέμβριος 15, 2017, 03:40:52 μμ »
Έσπερε, ευχαριστώ! Οπότε, αυτοσχεδιάζουμε;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4071
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #230 στις: Νοέμβριος 16, 2017, 09:49:22 πμ »
Για να είμαι ειλικρινής, εγώ πάντα αυτοσχεδίαζα στα διαγωνίσματα. Κρατώ δηλαδή το πνεύμα του Π.Δ. για τις εξετάσεις και τη γενική δομή, αλλά το προσαρμόζω στον διαθέσιμο χρόνο, στις ανάγκες της διδακτικής ενότητας και στην τάξη. Για παράδειγμα, επειδή συνήθως κάνω στην Α΄, τις προηγούμενες χρονιές που είχαμε τρίμηνα και το διαγώνισμα έμπαινε το αργότερο Νοέμβριο, δεν μπορούσα να εξετάσω τα πρωτάκια με τον ίδιον ακριβώς τρόπο που θα εξετάζονταν στο τέλος της χρονιάς τον Ιούνιο! Ας πούμε, άσκηση συντακτικού στο πρώτο διαγώνισμα δεν έβαζα στην Α΄ Γυμνασίου γιατί δεν είχαμε προλάβει να μπούμε στο πνεύμα της σύνταξης. Κρατούσα όμως τη γενική δομή κείμενο -  λεξιλόγιο - γραμματική. Νομίζω ότι και πέρσι στο Α΄ τετράμηνο δεν είχα βάλει συντακτικό, στο Β΄ όμως είχα βάλει.

Ή στα αρχαία από μετάφραση, σε διαγώνισμα δεν βάζω ποτέ ερώτηση εισαγωγής, για τον απλούστατο λόγο ότι το διαγώνισμα είναι απροειδοποίητο στο μάθημα της μέρας, οπότε δεν γίνεται να έχουν διαβάσει και την εισαγωγή. Και προσαρμόζω τον αριθμό των στίχων, δεν γίνεται να εξετάζονται σε ίδιο αριθμό στίχων στο δίωρο και στο σαρανταπεντάλεπτο. Οπότε λιγότεροι στίχοι σημαινουν και λιγότερα σημεία προς σχολιασμό, άρα κόβω κάτι και από δύο μεγάλες ερωτήσεις που πιάνουν 6 και έχουν δυο υποερωτήματα. Μπορεί δηλαδή να βάλω 4 που να πιάνουν όλες από 5. Και φυσικά υπάρχει πάλι και το θέμα ότι σε ένα διαγώνισμα στην αρχή της χρονιάς ίσως δεν ξέρουν όλα τα στοιχεία τεχνικής ή πολιτισμού που θα ξέρουν μέχρι το τέλος της χρονιάς, οπότε υπάρχουν αναγκαστικά λιγότερα υποψήφια θέματα. Γενικά όμως προσπαθώ να μένω στο πνεύμα της δομής που ορίζει το Π.Δ., δηλαδή να υπάρχει ποικιλία θεμάτων ώστε να εξετάσω ένα απόσπασμα από διαφορετικές πλευρές, πχ: κατανόηση περιεχομένου - δομή -  τεχνικές - πολιτιστικά στοιχεία -  χαρακτηρισμός προσώπων, έτσι ώστε στις εξετάσεις να είναι ακριβώς εξοικειωμένοι με το τι θα αντιμετωπίσουν και να το δουν απλώς σαν ένα πιο μεγάλο διαγώνισμα.

Αυτά βέβαια δεν τα έκανα από μόνη μου, συμβουλεύτηκα εξ αρχής τους πιο έμπειρους συναδέλφους και όλοι το ίδιο κάνουν, μη σου πω και πιο αυτοσχεδιαστικά. Σύμβουλος ποτέ δεν μας ζήτησε διαγωνίσματά μας ούτε μας είπε πώς να τα κάνουμε. Μόνο πέρσι επέμειναν πολύ με τις αλλαγές στη Γλώσσα και τα Νέα. Επιπλέον, και οι άλλοι κλάδοι δεν τα κάνουν ακριβώς όπως στις εξετάσεις. Οι φυσικοί δηλαδή δεν βάζουν 9 θέματα να διαλέξουν τα 6, σε 45΄ ούτε τις εκφωνήσεις δεν θα προλάβαιναν να δουν!

Οι άλλοι φιλόλογοι στο σχολείο σου τι κάνουν;

Αποσυνδεδεμένος sarakey

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #231 στις: Νοέμβριος 23, 2017, 07:03:37 μμ »
Kαλησπέρα

ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε κάποιο βιβλίο/βιβλία (όχι βοήθημα ) που να  διδάσκει στους μαθητές (Γ΄ γυμνασίου) την γραμματική και το συντακτικό της (όλων των τάξεων  γυμνασίου),να έχει δηλ.υλικό για  τους καθηγητές ...Πρόκειται για μαθητή που έλειπε στο εξωτερικό και τώρα θα θελε να καλύψει τα κενά του...

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #232 στις: Νοέμβριος 24, 2017, 12:23:51 μμ »
Kαλησπέρα

ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε κάποιο βιβλίο/βιβλία (όχι βοήθημα ) που να  διδάσκει στους μαθητές (Γ΄ γυμνασίου) την γραμματική και το συντακτικό της (όλων των τάξεων  γυμνασίου),να έχει δηλ.υλικό για  τους καθηγητές ...Πρόκειται για μαθητή που έλειπε στο εξωτερικό και τώρα θα θελε να καλύψει τα κενά του...

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Βιβλίο (όχι βοήθημα) που να απευθύνεται σε καθηγητές, αλλά να περιλαμβάνει μόνο την ύλη του Γυμνασίου δεν μου φαίνεται πιθανό να υπάρχει. Αφού σε ενδιαφέρει η ύλη του Γυμνασίου, θα σου πρότεινα να χρησιμοποιήσεις τα ίδια τα σχολικά βιβλία, που είναι πολύ καλά, και όπου χρειάζεσαι κάτι παραπάνω μια Γραμματική και ένα Συντακτικό. Εδώ http://users.sch.gr/panosloupasis/arxaia_a_gym_askiseis_grammatikis_syntaktikou.htm μπορείς να βρεις ασκήσεις και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, και ανά ενότητα και επαναληπτικές. Επίσης, μπορείς να συμβουλεύεσαι τα βιβλία του εκπαιδευτικού, όπου υπάχρουν και οι απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και πρόσθετες ασκήσεις.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #233 στις: Μάρτιος 05, 2018, 11:17:51 μμ »
Συνάδελφοι, όταν με το καλό τελειώσετε την φετινή ύλη του βιβλίου των Αρχαίων, με τι θα συνεχίσετε; Με Αρριανό; Έμαθα ότι ορισμένοι συνάδελφοι θα διδάξουν την ύλη της Α΄ Λυκείου, δηλαδή Ξενοφώντα, και θα αφήσουν τον Αρριανό εκτός. Έχετε ξανακούσει κάτι τέτοιο; Καλή ιδέα μου φαίνεται, πάντως.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #234 στις: Νοέμβριος 08, 2018, 10:31:19 μμ »
Καλησπέρα. Μήπως γνωρίζετε αν υπάρχει επίρρημα για τα επίθετα παχύς και φλύαρος; Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #235 στις: Νοέμβριος 08, 2018, 10:49:03 μμ »
Του παχύς υπάρχει σίγουρα επίρρημα παχέως.  Επίρρημα του φλύαρος, αν και αναφέρεται στο LSJ το φλυάρως, δεν είμαι σίγουρη αν απαντά σε κείμενα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 08, 2018, 11:16:54 μμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #236 στις: Νοέμβριος 08, 2018, 11:26:36 μμ »
Του παχύς υπάρχει σίγουρα επίρρημα παχέως.  Επίρρημα του φλύαρος, αν και αναφέρεται στο LSJ το φλυάρως, δεν είμαι σίγουρη αν απαντά σε κείμενα.
Ευχαριστώ πολύ! Το φλυάρως κάπου το πήρε κι εμένα το μάτι μου. Όσο για το παχέως (όπως ταχέως), δεν αναγνωρίζεται στο lexigram, γι' αυτό και ρώτησα.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #237 στις: Νοέμβριος 22, 2018, 05:41:56 μμ »
Στα αρχαία, απ όσο ξέρω, δεν υπάρχει η λέξη φλύαρος. Η αντίστοιχη για τους αρχαίους λέξη για το φλύαρος είναι το επίθετο ο,η λάλος, το λάλον.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158518
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 557
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 334
Σύνολο: 348

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.