0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Την χρήση υπολογιστών σε λίγα χρόνια δεν θα τη διδάσκει κανείς. Τα παιδιά θα την αποκτούν από το Νηπιαγωγείο και από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, όπως γίνεται από τώρα στις προηγμένες χώρες.
Σε πολλά ΤΕΙ διδάσκουν χρήση word,powerpoint,excel επιστήμονες που δεν έχουν κανένα πτυχία Πληροφορικής.
Παράθεση από: mavoglou στις Οκτωβρίου 27, 2007, 08:53:10 pmΤην χρήση υπολογιστών σε λίγα χρόνια δεν θα τη διδάσκει κανείς. Τα παιδιά θα την αποκτούν από το Νηπιαγωγείο και από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, όπως γίνεται από τώρα στις προηγμένες χώρες.1) Καλά, αν δεν τη διδάσκει κανείς τη χρήση υπολογιστών, πώς θα την αποκτήσουν; Με τη θεία φώτιση ή θα είναι εκ γεννητής η γνώση...;
Πριν λίγα χρόνια δίδασκα χειρισμό του ποντικιού στο πρώτο μάθημα της Α΄ Γυμνασίου.Φέτος δεν χρειάστηκε. Από τους 80 μαθητές της Α΄ σε ένα επαρχιακό σχολείο της περιφέρειας μόνο 5-6 μαθητές δήλωσαν ότι δεν είχαν ξαναχρησιμοποιήσει υπολογιστή. Το πρώτο μάθημα τους έδωσα να εκπαιδευτικό παιχνίδι για να τους παρατηρήσω και να εξασκηθούν στο χειρισμό του ποντικιού. Με έκπληξη παρατήρησα ότι κανένας μαθητής δεν χρειάστηκε τη βοήθειά μου (ούτε καν όσοι δήλωσαν άγνοια). Με ευκολία χρησιμοποιούσαν και τις τέσσερις λειτουργίες του ποντικού. Όλοι=100% ποσοστό.Σε λίγα χρόνια αυτό θα είναι το ποσοστό και για τη χρήση της Ζωγραφικής και της Επεξεργασίας Κειμένου. Το πώς και το γιατί γίνεται αυτό;Μερικοί ας επικαλεστούν τη θεία φώτιση.Οι υπόλοιποι με μια απλή κοινωνιολογική ανάλυση μπορούμε να κατανοήσουμε το φαινόμενο, εκτός βέβαια αν έχουμε κλειστά τα αυτιά και τα μάτια μας.
Μήπως αυτό οφείλεται ότι διδάσκονται χρήση υπολογιστών στο ολοήμερο.Λέω μήπως.
temi_pe 20 δηλαδή σαν τι θα πρέπει να μάθουν από την επιστήμη της πληροφορικής τα "καημένα" τα παιδιά μας στο Δημοτικό μέχρι να φτάσουν στο Γυμνάσιο? Και για να κάνω πιο συγκεκριμένη την ερώτηση ρωτώ το εξής: Απο ποιά τάξη του Δημοτικού θα έπρεπε κατά τη γνώμη σας να διδάσκεται η Πληροφορική και τι ακριβώς θα περιελάμβανε το πρόγραμμα διδασκαλίας?
Από ποιο πανεπιστήμιο πήρες μεταπτυχιακό πληροφορικής με την χρήση υπολογιστών και Logo που διδάσκεσαι στο παιδαγωγικό?Όσο για το διδακτορικό σου από πρώτη άποψη φαίνεται ιδιάιτερο πρωτότυπο,σαν να κάνω διδακτορικό στην χρήση word σε ενήλικες.Πολύ επιστημονικό το θέμα.Δεν πας να κάνεις μάθημα σε κανά σχολείο όπως οι άλλοι δάσκαλοι?Τι τις θες τις μεταπτυχιακές σπουδές σε άλλο κλάδο όπως αυτός της πληροφορικής?
Είπα ότι έχω μεταπτυχιακό στη χρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, υπάρχουν πολλά τέτοια ή σε παιδαγωγικά τμήματα ή σε τμήματα Φ.Π.Ψ.Το διδακτορικό μου έχει να κάνει με τη Logo. Τώρα αν εσύ εξομοιώνεις τη Logo με τη χρήση word είναι φανερό ότι δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις για να διδάξεις πληροφορική στο δημοτικό (όχι παιδαγωγικές γνώσεις, γνώσεις πληροφορικής), γιατί θα ήξερες για τον Papert και τη Logo και πόσο έχει συνεισφέρει ώστε να μπει ο προγραμματισμός στην εκπαίδευση. Τώρα αν θεωρείς ότι η Logo είναι κάποια γλώσσα της πλάκας ενώ εσύ ξέρεις κάποιες τρομερές γλώσσες όπως η C, C++, Java, Pascal θα σου πω ότι αυτές είναι γλώσσες της πλάκας και όχι η Logo. Η Logo είναι μια συναρτησιακή γλώσσα που προέρχεται από τη Lisp. Μια άλλη εκπαιδευτική συναρτησιακή γλώσσα είναι η Scheme. Aυτές οι γλώσσες έχουν περισσότερη εκφραστική δύναμη από όλες τις άλλες γλώσσες που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρύτερα είναι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνει κάποιος πολύ καλός σε αυτές από ότι στις διαδικασιακές/αντικειμενοστρεφείς, οι οποίες απευθύνονται σε πιο μέτριους προγραμματιστές με βάση τις επιταγές της αγοράς. (Οι καλοί θέλουν και πολλά λεφτά) Τέλος πάντων αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι πως θέλεις να διδάσκεις σε δημοτικό όταν δεν γνωρίζεις τι είναι η Logo και την απαξιώνεις έτσι? Μάλλον εκτός από παιδαγωγικά πρέπει να κάτσεις να διαβάσεις και πληροροφορική?
.....ενώ εσύ ξέρεις κάποιες τρομερές γλώσσες όπως η C, C++, Java, Pascal θα σου πω ότι αυτές είναι γλώσσες της πλάκας και όχι η Logo
Ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ευρύτερα είναι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να γίνει κάποιος πολύ καλός σε αυτές από ότι στις διαδικασιακές/αντικειμενοστρεφείς, οι οποίες απευθύνονται σε πιο μέτριους προγραμματιστές με βάση τις επιταγές της αγοράς. (Οι καλοί θέλουν και πολλά λεφτά)
Παράθεση από: mat στις Οκτωβρίου 29, 2007, 07:05:24 pmtemi_pe 20 δηλαδή σαν τι θα πρέπει να μάθουν από την επιστήμη της πληροφορικής τα "καημένα" τα παιδιά μας στο Δημοτικό μέχρι να φτάσουν στο Γυμνάσιο? Και για να κάνω πιο συγκεκριμένη την ερώτηση ρωτώ το εξής: Απο ποιά τάξη του Δημοτικού θα έπρεπε κατά τη γνώμη σας να διδάσκεται η Πληροφορική και τι ακριβώς θα περιελάμβανε το πρόγραμμα διδασκαλίας?Ένα παιδί που πηγαίνει Ε', Στ' Δημοτικού είναι στην κατάλληλη ηλικία για να αρχίσει να μαθαίνει να χρησιμοποιεί έναν Η/Υ. Κάποιες βασικές έννοιες γύρω από τον Η/Υ(software, hardware), διδασκαλία office, ακόμη και logo !!!Όλα αυτά υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών για τα ολοήμερα, γιατί να μην γίνουν και πράξη δηλαδή?
Επειδή πολλοί από τους αναγνώστες εδώ μέσα φαντάζομαι δεν ξέρουν το πρόγραμμα του ολοημερου, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/ps_dim.htmκαι πιο επίσημα, εδώ:http://www.ypepth.gr/docs/programma_spoydon_oloimeroy.pdf
Τι θα μπορούσε να διδαχθεί στο δημοτικό?1) Πλήρη γνώση δημιουργίας κειμένων στο Word (Απαράδεκτο να διδάσκεται μετά στο γυμνάσιο )
2) Διδασκαλία των βασικών δομών προγραμματισμού και των βασικών εντολών εισόδου/εξόδου ενός προγράμματος στην Ε' και ΣΤ' τάξη δημοτικού
3) Αρχιτεκτονική Υπολογιστών,Δίκτυα,Λειτουργικά,