0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πριν γινει οποιαδηποτε αλλαγη στον τροπο προσληψης των εκπαιδευτικων θα επρεπε να προηγηθει νεος ΑΣΕΠ, ωστε να δοθει η ευκαιρια σε ολους να συμμετεχουν. Αυτο μαζι με μια τροποποιηση η αλλαγη του νομου συμφωνα με τις αποφασεις του ΣΤΕ θα ελυνε ολα τα προβληματα. Επειδη ομως ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχονταν την καταργηση του ΑΣΕΠ και πληθωρα διορισμων κανεις ουτε με ΑΣΕΠ ουτε με προυπηρεσια δεν διεκδικησε την εγκαιρη διεξαγωγη του διαγωνισμου, θεωρωντας οτι τα νεα κριτηρια προσληψης θα τον ευνοησουν
Εχεις φαγωθει να μας βαλεις να ξαναδωσουμε!!!Οποτε σε διαβαζω με πιανει η ψυχη μου
Και τι φοβασαι, με νεο ΑΣΕΠ θα δοθει η ευκαιρια και σε χιλιαδες νεους πτυχιουχους να διεκδικησουν μια θεση στην εκπαιδευση. Μηπως δεν ειναι αυτο το σωστο και το δικαιο, ή μηπως το απαγορευει καμμια αποφαση του ΣΤΕ
Δηλαδή εννοείς ότι επειδή ποτέ οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών δεν γινόταν από το ΑΣΕΠ αλλά από το υπουργείο, η προϋπηρεσία όλων είναι παράνομη;
«[...] β) Ναι μεν ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών από πίνακες αναπληρωτών κατά το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010 αποτελεί επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια (κατάταξη σε πίνακα αναπληρωτών με βάση την πραγματική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού), όπως δε έχει κριθεί (Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), η προϋπηρεσία και η εμπειρία συνιστούν τέτοια κριτήρια• η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και, ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις [σχετ. το 82394/Δ2/27.5.2014 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς το Δικαστήριο, στο οποίο διαλαμβάνεται, κατ’ επίκληση του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, ότι «αναφορικά με τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, είναι σαφές ότι αυτή δεν υπόκειται σε έλεγχο από το Α.Σ.Ε.Π.»]. [...].»
«[...] Η προϋπηρεσία, πάντως, αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού επιτρεπτώς, κατ’ αρχήν (πρβλ. ανωτ. Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), λαμβάνεται υπόψη προκειμένου να προσαυξηθεί η βαθμολογία σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. για το διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών (άρθρο 1 παρ. 7 ν. 2834/2000 και ήδη άρθρο 3 παρ. 1 ν. 3848/2010), ενώ, κατά τα εκτεθέντα σε προηγούμενες σκέψεις, έχει λειτουργήσει ως κριτήριο για την εκ νέου πρόσληψη εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων και την απόκτηση, ως εκ τούτου, περαιτέρω σχετικής προϋπηρεσίας κ.ο.κ. [...]»
13η σκέψη Απόφασης υπ' αριθμ. 527/2015 Ολομ.ΣτΕ:Προσωπικά, από τα άνωθι αποσπάσματα της Απόφασης 527/2015 του ΣτΕ, συμπεραίνω πως το ΣτΕ θεωρεί ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου, επειδή ακριβώς, μέχρι σήμερα, δεν έχει αποκτηθεί (βλ. προσλήψεις αναπληρωτών από το ίδιο το Υπουργείο ή φορείς αυτού...), μέσω διαδικασιών οι οποίες παρείχαν αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας, ούτε τελείτο ποτέ υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής (βλ. Α.Σ.Ε.Π.), δεν μπορεί να αποτελεί το βασικό και ουσιώδες, καθοριστικό κριτήριο για τον διορισμό των μόνιμων εκαπδευτικών.Στην ίδια απόφαση, ωστόσο, σημειώνεται λίγο παρακάτω, (αναφέροντας εκ νέου και δύο προγενέστερες Αποφάσεις περί προϋπηρεσίας, βλ. Σ.τ.Ε. 3593 - 3595/2008), πως η αναφερθείσα προϋπηρεσία επιτρεπτώς λαμβάνεται υπόψη για την προσαύξηση της βαθμολογίας σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. για τον διορισμό σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών ή ως κριτήριο για την εκ νέου πρόσληψη εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων και την απόκτηση, ως εκ τούτου, περαιτέρω σχετικής προϋπηρεσίας.Εξ όσων συναγάγω, το νομικό κώλυμα του ΣτΕ έγκειται στο να μην αποτελεί η προϋπηρεσία, το ουσιώδες κριτήριο του διορισμού εκπαιδευτικού, το οποίο και θα έδινε τα περισσότερα μόρια στη συνολική βαθμολογία ενός υποψηφίου και συνακόλουθα θα καθόριζε δραστικά τον διορισμό ή μη, του υποψηφίου αυτού στο δημόσιο, έναντι άλλου υποψηφίου ο οποίος δεν θα διέθετε αυτό το αντικειμενικό κριτήριο (την προϋπηρεσία), το οποίο, όμως, δεν έχει αποκτηθεί μέσω αξιοκρατικών διαδικασιών. Οπότε και ο διορισμός θα ήταν διάτρητος ως προς το κύρος του, εφ' όσον στηριζόταν σε ένα κριτήριο το οποίο είχε αποκτηθεί αδιαφανώς. Δεν φαίνεται να υπάρχει κώλυμα στο να χρησιμοποιείται η προϋπηρεσία ως ένα επιπλέον κριτήριο το οποίο, ωστόσο, θα λειτουργεί επικουρικά ενός άλλου βασικού κριτηρίου το οποίο είναι αξιοκρατικότατο σε αντίθεση με την προϋπηρεσία (π.χ. γραπτός Α.Σ.Ε.Π., βαθμός πτυχίου, κ.λπ.).Για να αποτελούσε η προϋπηρεσία το καθοριστικότερο κριτήριο διορισμού και με τη σύμφωνη κρίση του ΣτΕ (κατ' αντιστοιχία του Συντάγματος), θα έπρεπε όλες οι αποκτηθείσες προϋπηρεσίες των αναπληρωτών, όλα αυτά τα χρόνια, να γίνονταν μέσω προσλήψεων τις οποίες διενεργούσε αποκλειστικά το Α.Σ.Ε.Π.. Σε μια τέτοια υποθετική περίπτωση, δεν θα υπήρχε κάποια «σκιά» (βλ. ΠΔΣ, κ.λπ.) ότι κάποιος απέκτησε την προϋπηρεσία του χωρίς τις απαραίτητες εγγυήσεις αξιοκρατίας. Στη σημερινή πραγματικότητα, όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει...Ας μην ξεχνάμε, παράλληλα, (και στο ίδιο πνεύμα), ότι στους διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π. για τον διορισμό σε φορείς του δημοσίου με σειρά προτεραιότητας, ναι μεν η προϋπηρεσία δίνει ως ταβάνι, (μετά και την τελευταία τροποποίηση), 588 μόρια, παρ’ όλα αυτά δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο διορισμού, διότι λ.χ. το πτυχίο πολλαπλασιάζεται με το 110 και υπερέχει ως ταβάνι, (τεκμαίρεται ότι για να το έλαβες, έχεις συμμετάσχει στις προβλεπόμενες διαγωνιστικές ή άλλες διαδικασίες και κρίθηκες πτυχιούχος). Και δεν θα μπορούσε άλλωστε, διότι, στους ανωτέρω διαγωνισμούς, μετράει η αποκτηθείσα προϋπηρεσία, τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Συνεπώς, κάποιος μπορούσε κάλλιστα να αποκτήσει και τα 588 μόρια εμπειρίας επειδή δούλευε στην επιχείρηση του θείου του ή από αλλού με το ίδιο αδιαφανές καθεστώς... Αυτού του είδους η προϋπηρεσία, επειδή ακριβώς δεν αποκτήθηκε αξιοκρατικά, δεν θα μπορούσε ποτέ να καταστεί από τον νομοθέτη του πλαισίου Α.Σ.Ε.Π. ως το βασικό κριτήριο διορισμού υποψηφίου στο δημόσιο. Η εν λόγω προϋπηρεσία προορίζεται απλώς στο να επικουρεί (σημαντικά ωστόσο) την τελική βαθμολογία του βαθμού πτυχίου μετά τον ανωτέρω πολλαπλασιασμό.
Διευκρινίσεις του Υπουργείου για το σχέδιο νόμου :Σύμφωνα, λοιπόν, με την απόφαση αυτή, οι προσλήψεις αναπληρωτών πρέπει να έχουν ως ελάχιστο κριτήριο και προϋπόθεση τη συμμετοχή των αναπληρωτών στους γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, δηλαδή, το να βρίσκονται στην κατηγορία των εκπαιδευτικών οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους διαγωνισμούς και κρίθηκαν ότι μπορούν να διοριστούν.Επειδή, υφίσταται ζήτημα σχετικά με την αξιοκρατική κτήση της προϋπηρεσίας, θα ήταν σκόπιμο να μοριοδοτηθεί μόνον η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε περίπτωση που ήταν επιτυχόντες οποιουδήποτε διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Επειδή, όμως, η τρίτη προϋπόθεση είναι κοινωνικά άδικη για τους αναπληρωτές που δεν έχουν πάρει μέρος σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αφού για πολλά χρόνια στήριζαν την εκπαίδευση υπηρετώντας υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, επιλέγουμε να μετρήσουμε αυτοτελώς την προϋπηρεσία, δηλαδή, το ίδιο και στις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών (επιτυχόντες και μη επιτυχόντες).Δηλαδή το υπουργείο αναγκάζεται να συμμορφωθεί με το ΣΤΕ αλλά επιλέγει να μην πετάξει από τους πίνακες αυτούς που δεν έχουν ΑΣΕΠ όπως λέει το ΣΤΕ ; Αυτό τι είναι ; Δεν είναι κοροϊδία ; Εκτός αν περιμένει να γίνουν πάλι προσφυγές για να πει τελικά εγώ προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα και να τους βγάλει !!!
3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να παρατείνεται η ισχύς των πινάκων διοριστέων εκπαιδευτικών που καταρτίσθηκαν από το Α.Σ.Ε.Π. δυνάμει του τελευταίου διενεργηθέντος διαγωνισμού έως τη διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3848/2010 (Α΄71), όπως ισχύουν
Σημασία έχει νομίζω ότι το υπουργείο στις διευκρινήσεις του διαλέγει για τη διάταξη το χαρακτηρισμό "συνταγματικά ανεκτή" και όχι "συνταγματικά ορθή". Το θέμα είναι, το ΣτΕ θα επιτρέψει για 2η συνεχόμενη χρονιά (υπενθυμίζω και στη 4303 χαρακτήριζε το μέχρι πέρσι σύστημα "συνταγματικά ανεκτό") να εφαρμοστεί ένα συνταγματικά ανεκτό και όχι ορθό σύστημα; Δε θα αυτογελοιοποιείται έτσι;