*

Αποστολέας Θέμα: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)  (Αναγνώστηκε 4530 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ψυχολόγος

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 08:18:42 μμ »
Καλησπέρα σε όλους σας,

Είναι η πρώτη μου ανάρτηση στην πολύ βοηθητική ιστοσελίδα σας και θα ήθελα τη γνώμη και την εμπειρία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είμαι λοιπόν ψυχολόγος και από τον Ιανουάριο έχω προσληφθεί σε Λύκεια και Γυμνάσιο γενικής αγωγής στην Αττική (συνολικά είμαι τοποθετημένος σε 3 σχολεία - 4 μέρες την εβδομάδα στα Λύκεια και 1 στο Γυμνάσιο) μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας (ΕΣΠΑ).Το πρόγραμμα άρχισε το 2014 οπότε και ήταν η πρώτη χρονιά που προσλήφθηκαν ψυχολόγοι σε σχολεία γενικής αγωγής και πλέον άρχισε να επεκτείνεται σημαντικά το 2016 με προσλήψεις αρκετών συναδέλφων (αν και πάλι όχι αρκετοί για να στελεχώσουν το κάθε σχολείο).Το καλό είναι πως φέτος έχουμε πολύ ενεργή στήριξη από τον επιστημονικό μας σύλλογο και έτσι μας προσφέρουν δωρεάν διευρυμένες εποπτείες για το έργο μας μέσα στις σχολικές μονάδες (το Υπουργείο Παιδείας άφαντο) κάτι το οποίο είναι πολύ βοηθητικό καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ψυχολόγων δεν έχουμε εργαστεί πριν σε σχολεία γενικής αγωγής.

Αρχικά κάθε σχολείο έχει δική του φιλοσοφία,διαφορετικό στυλ διεύθυνσης κοκ. Στο Γυμνάσιο πχ ο Δ/ντης με αντιμετωπίζει με περισσότερο σκεπτικισμό ενώ στα Λύκεια έχω πολύ καλή συνεργασία τόσο με τους διευθυντές/διευθύντριες όσο και με τους εκπαιδευτικούς.Μπορείτε να δείτε το πλαίσιο που διέπει την δουλειά των ψυχολόγων που εργαζόμαστε σε σχολεία γενικής αγωγής εδώ: http://dipe.kar.sch.gr/files/20140116-EKO-001.pdf

Αναρωτιώμουν από την σκοπιά των εκπαιδευτικών πως πιστεύετε οτι η ύπαρξη μας στο σχολικό περιβάλλον θα βοηθήσει τους μαθητές,εκπαιδευτικούς,γονείς κοκ πιο αποτελεσματικά; Έχω μιλήσει με αρκετούς εκπαιδευτικούς και έχω εισπράξει διάφορες ιδέες ,άλλες καλές και άλλες πιο δύσκολα υλοποιήσιμες λόγω του περιορισμένου χρόνου που έχω σε κάθε σχολείο μέσα στην εβδομάδα.Γνωρίζω πως η ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία είναι κάτι αρκετά καινοτόμο (για την Ελληνική πραγματικότητα τουλάχιστον) αλλά το γεγονός οτι είμαστε κάτι ''νέο'' στο χώρο μερικές φορές φέρνει παρεξηγήσεις,αβεβαιότητα κοκ.

Ας  σας δώσω όμως περιληπτικά μια ιδέα για το τι κάνω πάνω κάτω στα σχολεία.Ουσιαστικά ο ρόλος μου είναι διπλός.Αρχικά είναι προληπτικός μέσω ομιλιών σποραδικά στους μαθητές (σε στυλ μαθήματος και κατα τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας) για θέματα που γνωρίζουμε οτι αφορούν συχνά στα σχολικά περιβάλλοντα (σχολικός εκφοβισμός, άγχος επιδόσεων και εξετάσεων, ομαδικότητα, προβλήματα συμπεριφοράς κοκ). Επίσης ο ρόλος μου είναι συμβουλευτικός και ουσιαστικά αυτό είναι το κομμάτι που απασχολεί περισσότερο την ημέρα μου. Σε κάθε σχολείο λοιπόν μου έχει παραχωρηθεί ένας χώρος (ας πούμε το γραφείο μου) όπου οι μαθητές (και σπανιότερα οι εκπαιδευτικοί) με επισκέπτονται προκειμένου να έχουν ατομικές συνεδρίες μαζί μου για ζητήματα τα οποία μπορεί να σχετίζονται είτε με το σχολικό περιβάλλον είτε γενικότερα με διάφορους τομείς της ζωής τους.Φυσικά με επισκέπτονται και γόνεις (έχουν ενημερωθεί επίσημα από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για την ύπαρξη μου στο σχολείο) για ζητήματα που αφορούν στα παιδιά τους και ενίοτε και τους ίδιους.

Η αλήθεια είναι πως έχω συναντήσει πολύ καλή (και σε κάποιες περιπτώσεις ενθουσιώδη) διάθεση από τα παιδιά και χαίρομαι πολύ που τα νέα παιδιά με προσεγγίζουν χωρίς ταμπού.Δυστυχώς όμως αντιλαμβάνομαι πως υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παιδιών τα οποία έχουν περάσει σχεδόν όλη τους την μαθητική ζωή με αδιάγνωστες διαταραχές.Ενδεικτικά να σας πω οτι από τις 8 Ιανουαρίου που έπιασα δουλειά δυστυχώς έχω συναντήσει σχεδόν όλες τις μορφές ψυχοπαθολογίας (με εξαίρεση κάποιες πολύ βαριές όπως ψυχώσεις κοκ) και αυτό σε ένα δείγμα περίπου 70 μαθητών που έχω δει ως τώρα και στα 3 σχολεία...

Παρόλα αυτά θα ήθελα τις γνώμες και άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το πως η συμβολή μας στο σχολικό περιβάλλον θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο βοηθητική.Ευχαριστώ για την υπομονή να διαβάσετε το κατεβατό :)



« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 03, 2016, 08:35:58 μμ από Ψυχολόγος »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:24:07 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2545
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 09:05:57 μμ »
Σίγουρα ο σχολικός ψυχολόγος μπορεί να προσφέρει πολλά στους μαθητές, αλλά και σε εμας τους εκπαιδευτικούς που συχνά δεν γνωρίζουμε πως να χειριστούμε καταστάσεις. Αυτήν ακριβώς τη συζήτηση είχαμε εχθές σε σύλλογο, σε ένα από τα σχολεία που πάω, χωρίς όμως να καταλήξουμε κάπου. Πρέπει όμως πρώτα από όλα να εξασφαλιστεί και η θετική στάση των διευθυντών, που πολλες φορές φέρνουν αντιρρήσεις διότι νομίζουν ότι με το να καλέσουν  ψυχολόγο, τα παιδιά στιγματίζονται (!) και κατ' επέκταση και το σχολείο, (μάλλον όμως από ότι κατάλαβα, φοβούνται μην έρθουν σε κόντρα με τους γονείς που δεν δέχονται εύκολα ότι το παιδί τους μπορεί να χρειάζεται κάποια εξειδικευμένη βοήθεια και παρακολούθηση). 

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 09:34:43 μμ »
Στο σχολείο που είμαι φέτος, είμαστε τυχεροί και έχουμε και εμείς ψυχολόγο, η οποία μάλιστα κάνει και πολύ καλή δουλειά με τα παιδιά. Αυτά που μπορώ να σου πω είναι τα εξής: Καταρχάς, κάνει δουλειά ομαδική με κάποια τμήματα. Ως προς αυτό το θέμα, ασχολείται με τα τμήματα τα οποία έχουμε υποδείξει εμείς -όχι με κακό τρόπο, μας ζήτησε η ίδια σε ποια τμήματα θεωρούμε ότι πρέπει να επέμβει και για ποιο λόγο. Οπότε, μετά από συζητήσεις, στις οποίες αρκετοί συνάδελφοι εκφράσαμε την εικόνα που έχουμε για το πώς λειτουργούν συγκεκριμένα τμήματα ως σύνολο, ποιες είναι οι ισορροπίες, πού εντοπίζουμε εμείς το πρόβλημα, μπαίνει σε αυτά και κάνει διάφορα πράγματα, τα οποία δεν γνωρίζω. Φαίνεται όμως ότι είναι αποτελεσματικά, γιατί έχουμε κάποια βελτίωση. Όχι τρομερά πράγματα, αλλά μικρά βηματάκια καθημερινά.

Σε δεύτερο επίπεδο, κάνει ατομικές συναντήσεις με τα παιδιά. Πάλι εκεί έχει ζητήσει την εικόνα που έχουμε, χωρίς φυσικά να μας αποκαλύψει τίποτα από αυτά που λένε τα παιδιά. Ιατρικό απόρρητο γαρ, και πολύ καλά κάνει.

Σε τρίτο επίπεδο, συμβουλεύει και εμάς τους ίδιους, κατόπιν συνεννοήσεως. Κάποια θεματάκια που είχα εγω σε σχέση με την ψυχολογική φόρτιση από το σχολείο που κουβαλάω μαζί μου στο σπίτι και τα ενοχικά που προκύπτουν όταν δεν έχω χρόνο για τα πάντα, με βοήθησε να τα δω με εντελώς διαφορετικό μάτι και να αρχίζω να τα διαχειρίζομαι κάπως καλύτερα. Επίσης, μου έχει δώσει εξαιρετικές συμβουλές για να δω κάποια παιδιά με άλλο μάτι και να τα διαχειριστώ διαφορετικά μέσα στην τάξη.

Σε ένα άλλο επίπεδο τώρα, με αφορμή κάποιες εκθέσεις μαθητών μου για το ρατσισμό και το σχολικό εκφοβισμό, σκεφτόμαστε να κάνουμε μια διδακτική ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας και της Ιστορίας. Δεν το έχουμε ακόμα ξεκάθαρο, πάντως θα είναι σίγουρα 4-6 ώρες και θα εστιάζει στη διαφορετικότητα μέσα από υλικό που σχετίζεται τόσο με τα αντικείμενα όσο και με τη λειτουργία της ομάδας. Αλλά αυτό είναι ακόμα στα σκαριά, οπότε δεν μπορώ να σου πω κάτι πιο συγκεκριμένο.

Είμαι βέβαια σε ένα σχολείο που η ψυχολόγος μας έχει την πλήρη στήριξη της διεύθυνσης και των συναδέλφων. Δεν ξέρω τι άλλο να σου πω. Αν έχεις κάτι να ρωτήσεις, εδώ είμαστε!

Αποσυνδεδεμένος niteulf

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 715
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 03, 2016, 11:47:49 μμ »
Καλησπέρα σε όλους σας,

...

Παρόλα αυτά θα ήθελα τις γνώμες και άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το πως η συμβολή μας στο σχολικό περιβάλλον θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο βοηθητική.Ευχαριστώ για την υπομονή να διαβάσετε το κατεβατό :)

Την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε το πρόγραμμα στο σχολείο μου, ο ψυχολόγος ερχόταν πότε-πότε και παρακολουθούσε το μάθημα (ρωτούσε πάντα πριν ευγενικά την άδεια). Χωρίς να συμμετέχει. Απλά καθόταν σε μία γωνία και παρακολουθούσε, βγάζοντας τα δικά του συμπεράσματα.

Επίσης, ήταν εντυπωσιακό ότι αρκετά παιδιά το σκεφτόταν πάρα πολύ αν θα πρέπει να μιλήσουν με τον ψυχολόγο.
Μέχρι και μήπως είναι της ασφάλειας έλεγαν!!!! Δεν ξέρω αν το έλεγαν για πλάκα ή σε κάποιο βαθμό, κάποιοι, φοβόντουσαν κάτι τέτοιο....
Αλλά όταν πήγαιναν την πρώτη φορά, στη συνέχεια ήθελαν να το κάνουν συχνά...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 04, 2016, 12:11:37 μμ από niteulf »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:24:07 »

Αποσυνδεδεμένος Ψυχολόγος

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 04, 2016, 12:57:30 πμ »

Σε ένα άλλο επίπεδο τώρα, με αφορμή κάποιες εκθέσεις μαθητών μου για το ρατσισμό και το σχολικό εκφοβισμό, σκεφτόμαστε να κάνουμε μια διδακτική ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας και της Ιστορίας. Δεν το έχουμε ακόμα ξεκάθαρο, πάντως θα είναι σίγουρα 4-6 ώρες και θα εστιάζει στη διαφορετικότητα μέσα από υλικό που σχετίζεται τόσο με τα αντικείμενα όσο και με τη λειτουργία της ομάδας. Αλλά αυτό είναι ακόμα στα σκαριά, οπότε δεν μπορώ να σου πω κάτι πιο συγκεκριμένο.

Είμαι βέβαια σε ένα σχολείο που η ψυχολόγος μας έχει την πλήρη στήριξη της διεύθυνσης και των συναδέλφων. Δεν ξέρω τι άλλο να σου πω. Αν έχεις κάτι να ρωτήσεις, εδώ είμαστε!

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!Το παραπάνω που λες μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και πραγματικά πολύ βοηθητικό!Αρκεί φυσικά να βρω εκπαιδευτικό να έχει πρόθεση να ασχοληθεί με κάτι αντίστοιχο...

Αποσυνδεδεμένος Ψυχολόγος

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 04, 2016, 03:10:32 μμ »
Όντως βρήκα τελικά μια φιλόλογο σήμερα στο ένα από τα Λύκεια η οποία ενδιαφερόταν αρκετά για την παραπάνω ιδέα και έτσι συμφωνήσαμε να το προχωρήσουμε από την επόμενη εβδομάδα.

Θα ήμουν φυσικά ανοιχτός και σε οποιαδήποτε άλλη πρόταση από τα μέλη του φόρουμ

Αποσυνδεδεμένος kleos02

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 332
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 05, 2016, 12:47:33 μμ »
Νομίζω πως στις μέρες μας κρίνεται επιτακτική η παρουσία ψυχολόγων σε κάθε σχολείο.... Τα παιδιά βιώνουν δύσκολες καταστάσεις και θέλουν κάπου ν ακουμπήσουν , σε κάποιον να μιλήσουν... Ένας ειδικός μπορεί να τα βοηθήσει καλύτερα.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Αποσυνδεδεμένος Ψυχολόγος

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 12:40:59 πμ »
Τα παιδιά βιώνουν δύσκολες καταστάσεις και θέλουν κάπου ν ακουμπήσουν , σε κάποιον να μιλήσουν... Ένας ειδικός μπορεί να τα βοηθήσει καλύτερα.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Πραγματικά αυτό το διαπιστώνω και γω.Έχω αρκετές φορές εξαιρετικά πολύπλοκα θεραπευτικά αιτήματα από μαθητές.Σε τέτοιο σημείο που και γω ο ίδιος έχω εκπλαγεί από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μας.Μπορώ να σας καταθέσω πως έχω έρθει αντιμέτωπος με ζητήματα που φτάνουν από απόπειρες αυτοκτονίας ως σεξουαλική κακοποίηση από συγγενείς...Φυσικά όπου κρίνω απαραίτητο έχω δράσει με την άρση του απορρήτου ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών.

Σε κάθε περίπτωση έχω  συναντήσει  απαιτητικές περιπτώσεις οι οποίες συχνά μου θέτουν μεγάλα ηθικά διλήμματα και με τεστάρουν ως επαγγελματία ψυχικής υγείας.Αν και είναι αναμενώμενο στατιστικά στους 1000 μαθητές περίπου που έχω από όλα τα σχολεία να συναντήσω πολλές μορφές ψυχοπαθολογίας δεν παύουν να με ταρακουνούν και τα επιπρόσθετα κοινωνικό-οικονομικά προβλήματα των εφήβων μας...Επειδή τα παραπάνω τα έχω συναντήσει σε όλη μου την επαγγελματική πορεία με ενηλίκους είναι πολύ διαφορετικό να τα συναντώ σε εφήβους.

Πραγματικά δεν μπορείτε να φανταστήτε τι έχω ακούσει...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 14, 2016, 12:43:53 πμ από Ψυχολόγος »

Αποσυνδεδεμένος Βικη

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02 Κοιτάω πάντα μπροστά!
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 09:44:21 μμ »
Πραγματικά αυτό το διαπιστώνω και γω.Έχω αρκετές φορές εξαιρετικά πολύπλοκα θεραπευτικά αιτήματα από μαθητές.Σε τέτοιο σημείο που και γω ο ίδιος έχω εκπλαγεί από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μας.Μπορώ να σας καταθέσω πως έχω έρθει αντιμέτωπος με ζητήματα που φτάνουν από απόπειρες αυτοκτονίας ως σεξουαλική κακοποίηση από συγγενείς...Φυσικά όπου κρίνω απαραίτητο έχω δράσει με την άρση του απορρήτου ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών.

Σε κάθε περίπτωση έχω  συναντήσει  απαιτητικές περιπτώσεις οι οποίες συχνά μου θέτουν μεγάλα ηθικά διλήμματα και με τεστάρουν ως επαγγελματία ψυχικής υγείας.Αν και είναι αναμενώμενο στατιστικά στους 1000 μαθητές περίπου που έχω από όλα τα σχολεία να συναντήσω πολλές μορφές ψυχοπαθολογίας δεν παύουν να με ταρακουνούν και τα επιπρόσθετα κοινωνικό-οικονομικά προβλήματα των εφήβων μας...Επειδή τα παραπάνω τα έχω συναντήσει σε όλη μου την επαγγελματική πορεία με ενηλίκους είναι πολύ διαφορετικό να τα συναντώ σε εφήβους.

Πραγματικά δεν μπορείτε να φανταστήτε τι έχω ακούσει...


μπορείς να μας εξηγήσεις πώς λειτουργεί αυτό θεσμικά;δηλ σε δύσκολες περιπτώσεις που λες, εσύ πώς ξέρεις ή /και πώς καλύπτεσαι νομικά σχετικά με τον τρόπο που θα γνωστοποιήσεις (και σε ποιους)το πρόβλημα του παιδιού;

Αποσυνδεδεμένος Ψυχολόγος

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: Ψυχολόγοι στα σχολεία (σχολικό έτος 2015-2016)
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 14, 2016, 11:41:38 μμ »
μπορείς να μας εξηγήσεις πώς λειτουργεί αυτό θεσμικά;δηλ σε δύσκολες περιπτώσεις που λες, εσύ πώς ξέρεις ή /και πώς καλύπτεσαι νομικά σχετικά με τον τρόπο που θα γνωστοποιήσεις (και σε ποιους)το πρόβλημα του παιδιού;

Το επιστημονικό και επαγγελματικό απόρρητο του ψυχολόγου αίρεται στις περιπτώσεις που είτε η ζωή του θεραπευόμενου βρίσκεται σε κίνδυνο είτε η ζωή άλλου/άλλων στο περιβάλλον του θεραπευόμενου κινδυνεύει.Ανάλογα την περίπτωση το απόρρητο αίρεται για τους  ανηλίκους είτε προς τον/τους κηδεμόνα/ες ή προς τις αρχές.

Ουσιαστικά εφόσον καταλάβω την πηγή του κινδύνου θα σπάσω το απόρρητο προς την ανάλογη κατεύθυνση.Πχ εαν ένα παιδί κακοποιήται από τους γονείς το σπάω προς τις αρχές ενώ αν ένα παιδί σχεδιάζει απόπειρα αυτοκτονίας το σπάω προς τους κηδεμόνες.Νομικά καλύπτομαι από τις διατάξεις του νόμου σχετικά με το απόρρητο του ψυχολόγου.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 14, 2016, 11:53:34 μμ από Ψυχολόγος »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161407
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 584
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 578
Σύνολο: 595

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.075 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.