PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Ιστορία Γενικής Παιδείας
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Ιστορία Γενικής Παιδείας (Αναγνώστηκε 4912 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
theodora7
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 778
Φύλο:
ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
«
Απάντηση #14 στις:
Ιουνίου 19, 2017, 01:31:10 pm »
Tweet
ΘΕΜΑ ∆1
Αξιοποιώντας στοιχεία από τα κείµενα που σας δίνονται και µε βάση τις ιστορικές σας
γνώσεις, να αναφερθείτε:
α) στη δικτατορία των συνταγµαταρχών και, συγκεκριµένα, στην ηγεσία της, τους τρόπους
άσκησης της εξουσίας και τις συνέπειες για τη διεθνή θέση της Ελλάδας (µονάδες 14)
β) στην αντίσταση των φοιτητών εναντίον του καθεστώτος. (µονάδες 11)
Μονάδες 25
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Μια από τις πρώτες «πολιτιστικές» κινήσεις µετά την επιβολή της ∆ικτατορίας ήταν η
απαγόρευση κυκλοφορίας και η κατάσχεση ενός µεγάλου αριθµού βιβλίων. Ο Μιχάλης
Μερακλής σηµειώνει στο ηµερολόγιό του στις 3 Ιουνίου 1967: «Στα βιβλιοπωλεία έδωσαν
µακροσκελή (και ασυνάρτητο) κατάλογο από απαγορευµένα βιβλία (ως και µια µέθοδος της
ρωσικής και ένα ελληνοβουλγαρικό λεξικό υπάρχουν). Ο πιο µαύρος µεσαίωνας. Η µισή
βιβλιοθήκη µου έγινε παράνοµη…». Το Index* των απαγορευµένων βιβλίων περιελάµβανε,
πάντως, και όλα τα βιβλία γνωστών αριστερών συγγραφέων (Ρίτσος,
Καταγράφηκε
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 15:08:34 »
theodora7
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 778
Φύλο:
ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23,
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
«
Απάντηση #15 στις:
Ιουνίου 19, 2017, 01:32:18 pm »
ΚΕΙΜΕΝΟ Γ
Οι φοιτητές εµφανίστηκαν στην ταράτσα του κτιρίου [της Νοµικής Σχολής Αθήνας], όπου
τραγούδησαν το κλασικό ριζίτικο τραγούδι «Ξαστεριά» […]. Για πρώτη φορά τα συνθήµατα
«Κάτω η Χούντα» και «∆ηµοκρατία» προφέρθηκαν δηµοσίως, απευθυνόµενα σε πολλαπλούς
αποδέκτες, όπως η αστυνοµία, αλλά και όλους όσοι βρίσκονταν στο κέντρο της Αθήνας. […]
Κάποια στιγµή σήκωσαν στην ταράτσα µεγάλα χαρτόνια µε τα γράµµατα
«Ε-Λ-Ε-Υ-Θ-Ε-Ρ-Ι-Α». Εκείνη ακριβώς τη στιγµή οι φοιτητές έσπασαν τα δεσµά του φόβου.
[…] Σύντοµα οι περαστικοί άρχισαν να σταµατούν στο δρόµο για να κοιτάξουν το σπάνιο και
απρόσµενο θέαµα. Πολλοί σταµατούσαν από περιέργεια, άλλοι δείχνοντας την αλληλεγγύη
τους. ∆εν βιάζονταν να επιστρέψουν στο σπίτι τους, αλλά στέκονταν να δούνε τι γίνεται. Όταν
οι φοιτητές ζήτησαν συµπαράσταση, µερικοί τόλµησαν να φωνάξουν: «Είµαστε µαζί σας!».
Κ. Κορνέτης, Τα παιδιά της ∆ικτατορίας. Φοιτητική αντίσταση, πολιτισµικές πολιτικές και η µακρά
δεκαετία του εξήντα στην Ελλάδα, µτφρ. Πελαγία Μαρκέτου, Πόλις, Αθήνα 2015, σ. 463-464.
ΚΕΙΜΕΝΟ ∆
[Έκκληση του Ραδιοφωνικού σταθµού του Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης
στις 17 Νοεµβρίου 1973]
Σας µιλάµε από το ραδιοφωνικό σταθµό του Ελεύθερου Πανεπιστήµιου της Θεσσαλονίκης.
Αν ο στρατός µάς χτυπήσει, αν πέσει έστω και ένας πυροβολισµός, κανείς δεν µπορεί να είναι
ανεύθυνος γι’ αυτό. […] Είµαστε κυκλωµένοι από το στρατό. Αυτή τη στιγµή βρισκόµαστε σε
διαπραγµατεύσεις. Απευθύνουµε στον ελληνικό λαό και σε ολόκληρο τον ελεύθερο κόσµο
έκκληση να πάρει θέση.
Ζητάµε από τους στρατιώτες να καταλάβουν ότι είµαστε αδέρφια, ότι ο εχθρός µας
είναι ένας και ότι είναι κοινός. ∆εν θέλουµε να βγούµε πριν ξηµερώσει. ∆εν θέλουµε να
βγούµε όσο είναι σκοτάδι. Κάνουµε έκκληση στον ελεύθερο κόσµο. Ζητάµε να πάρετε θέση!
Ζητάµε να πάρετε θέση!
Ζητάµε από τους στρατιώτες να µην υπακούσουν σε καµιά διαταγή για πυροβολισµό!
Ζητάµε από τους γονιούς µας, τους καθηγητές µας, απ’ όλους τους πολίτες να πάρουν
θέση!
Χ. Ζαφείρης, Η µνήµη της πόλης: Κείµενα και σπάνιες φωτογραφίες για τη Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη
Καταγράφηκε
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.
tiel
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1072
Φύλο:
Απ: Ιστορία Γενικής Παιδείας
«
Απάντηση #16 στις:
Απριλίου 25, 2018, 05:04:49 pm »
Καλησπέρα, συνάδελφοι, γνωρίζει κανείς για την Ιστορία Γενικής Παιδείας, εάν έχει αλλάξει η ύλη και ο τρόπος αξιολογησης, σε σχέση με πέρσι;
Ψαχνω να βρω στο minedu αλλα τίποτα.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γενικό Λύκειο
Φιλολογικά μαθήματα
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Ιστορία Γενικής Παιδείας