*

Αποστολέας Θέμα: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...  (Αναγνώστηκε 8070 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Larisaios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 144
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Οι αναθέσεις (Α΄, Β΄ και οι Γ' που έρχονται) σαφώς και θα πρέπει να γίνονται με βάση επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, με όρους φυσικής και όχι μεταφυσικής. Με κριτήρια ορθολογικά (για το συμφέρον των μαθητών) και όχι με όρους μεσαίωνα (για να υπηρετηθούν συντεχνιακά συμφέροντα) Τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια μπορεί να είναι:

Α) η Ε Ι Δ Ι Κ Ο Τ Η Τ Α του πτυχιούχου και όχι γενικά ο "κλάδος" στον οποίο κάποιος σήμερα ανήκει με βάση τον νόμο (1566) του περασμένου αιώνα (1985).

* Π.χ. στον ενιαίο, πολυσυλλεκτικό (εξ επόψεως διαφορετικών ειδικοτήτων) κλάδο ΠΕ02: Eίσαι Φιλόλογος (= απόφοιτος Τμήματος Φιλολογίας) έχεις Α΄ ανάθεση τα αμιγώς φιλολογικά, Β΄ ανάθεση Ιστορία. Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά. Είσαι Ιστορικός (= απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας) έχεις Α' ανάθεση Ιστορία, Β΄ ανάθεση φιλολογικά, Φιλοσοφία, Ψυχολογία και Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά. Είσαι απόφοιτος του Φ.Π.Ψ; Εχεις Α΄ ανάθεση Φιλοσοφία, Ψυχολογία και το μάθημα του Σ.Ε.Π. γιατί είσαι ο μόνος που έχει διδαχθεί επαρκώς Ψυχολογία και Παιδαγωγική που χρειάζονται ως επιστημονικά προσόντα για τη διδασκαλία του μαθηματος. Παίρνεις Β΄ ανάθεση Ιστορία, Κοινωνιολογία και φιλολογικά και Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά (ειδικά στη Γ΄ Λυκείου) και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

* Στο επίσης ενιαίο κλάδο ΠΕ01 Θεολόγων. Είσαι απόφοιτος του Τμήματος Θεολογίας; A΄ ανάθεση Θρησκευτικά, Β΄ ανάθεση Ιστορία, Φιλοσοφία, Γ΄ ανάθεση Κοινωνιολογία και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Είσαι απόφοιτος του Τμήματος Ποιμαντικής (pastoral) και Κοινωνικής Θεολογίας: Α΄ ανάθεση Θρησκευτικά, Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία και Κοινωνική Πολιτική Αγωγή, Γ΄ ανάθεση Ιστορία, Φιλοσοφία.

Στις λοιπές ειδικότητες τα πράγματα είναι σαφώς πιο απλά και ήδη εξακαθαρισμένα, ακριβώς επειδή υφίστανται ως ειδικότητες και όχι ως κλάδοι (διαφορετικών ειδικοτήτων)

Β) τα Δ Ι Δ Α Χ Θ Ε Ν Τ Α Μ Α Θ Η Μ Α Τ Α στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, βάσει των πιστοποιητικών αναλυτικής βαθμολογίας των μαθημάτων που έχει παρακολουθήσει ο κάθε απόφοιτος. Είναι π.χ. απολύτως κατανοητό να επιστημονικά παραδεκτό να διδάσκει με Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία ο απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Φ.Κ.Σ.) που είναι μέχρι στιγμής ενταγμένος στον κλ. "ΠΕ02 Φιλολόγων", αλλά βάσει ποιάς λογικής διδάσκει με Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία ο απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας που ΔΕΝ έχει διδαχθεί την Κοινωνιολογία ούτε σαν επιλεγόμενο;

Γ) ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕΒΑΣΤΕΣ οι εισηγήσεις του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (Ι.Ε.Π.). Δεν μπορεί π.χ. το Ι.Ε.Π. να έχει εισηγηθεί εδω και 25 χρόνια, ως Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) την Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Θεολόγους (ΠΕ01) και το Υπ. Παιδείας να ανακαλεί (!!!) την ισχύουσα εδώ και 25 χρόνια Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Θεολόγους και - αντίθετα - να εισηγείται το Ι.Ε.Π. να ανακληθεί η Β΄ ανάθεση της Ιστορία από τους Ξενόγλωσσους (ΠΕ05 - 07) "εφόσον δεν έχουν διδαχθεί επαρκώς ελληνική Ιστορία" και το Υπ. Παιδεία να γράφει στα παλιά του τα παπούτσαι την εισήγηση του Ι.Ε.Π. και να αναθέτει την Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Ξενόγλωσσους.

Τα πράγματα είναι απλά... Διαλέγουμε κριτήρια: ορθολογικά και επιστημονικά, ή μεσαιωνικά και συντεχνιακά;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 24, 2016, 02:06:14 πμ »
Καθηγητές Ξένης γλώσσας και φιλολογίας είναι και όχι ξενόγλωσσοι.....
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 24, 2016, 03:07:18 πμ »
Τροφή για σκέψη αν και δε δίνει τις αναμενόμενες από την Εποχή μας λύσεις:


Ορθολογικότητα και συναίσθημα:

"Ο διαφωτισμός στη φιλελεύθερη ή στην αριστερή εκδοχή, το δόγμα της πνευματοκρατίας και της λογοκρατίας, στην προσπάθειά του να επιβάλει τον ανθρωπολογικό μύθο ότι ο άνθρωπος ξέκοψε από την αποπνικτική για τον ατομοκεντρισμό φύση, εφηύρε το ορθολογικό άτομο που το καθοδηγεί ο απαλλαγμένος από το συναίσθημα, τις συγκινήσεις και τα ένστικτα λόγος και το οποίο είναι δημιουργός ενός πολιτισμού που ενσαρκώνει την οριστική νίκη του πνεύματος επί της ζωώδους φύσης.

Η λογική μάλιστα, σύμφωνα με το καρτεσιανό δυϊστικό μοντέλο ενός αποχωρισμένου από το σώμα νου, είναι συνώνυμη του πνεύματος και το συναίσθημα του σώματος. Σε αντίθεση όμως με τη νεωτερική αφήγηση, οι Ελληνες των κλασικών χρόνων δεν συνέλαβαν την ανθρώπινη ταυτότητα ως ένα Είναι ορθολογικά λογοκρατούμενο, που το βέλος του χρόνου το οδηγεί σε αναπόφευκτη εξύψωση, πρόοδο, αλλά ως ένα Είναι τραγικό και γι’ αυτό ενέταξαν το τραγικό στον λόγο."

Δεν συστήνεται η υϊοθέτηση τις ορθολογικότητας ως "μέτρο" ευταξίας στην Εποχή μας:
1 παράδειγμα:
http://mononews.gr/article-business-chr-kalogritsas-o-ergolavos-tis-aristeras-ta-polla-prosopa/2730

Αλλά το παραπάνω υπογραμμισμένο.

Ο τελευταίος να κλείσει τον "τάφο": Όχι μόνο για τη χώρα μας!

Αποσυνδεδεμένος Larisaios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 144
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 25, 2016, 01:32:51 πμ »
Καθηγητές Ξένης γλώσσας και φιλολογίας είναι και όχι ξενόγλωσσοι.....

Mea culpa.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος joinJ

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • ὁ ἀναμάρτητος ὑμῶν πρῶτος βαλέτω λίθον
    • Προφίλ
Απ: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 25, 2016, 05:14:51 πμ »
Οι αναθέσεις (Α΄, Β΄ και οι Γ' που έρχονται) σαφώς και θα πρέπει να γίνονται με βάση επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, με όρους φυσικής και όχι μεταφυσικής. Με κριτήρια ορθολογικά (για το συμφέρον των μαθητών) και όχι με όρους μεσαίωνα (για να υπηρετηθούν συντεχνιακά συμφέροντα) Τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια μπορεί να είναι:

Α) η Ε Ι Δ Ι Κ Ο Τ Η Τ Α του πτυχιούχου και όχι γενικά ο "κλάδος" στον οποίο κάποιος σήμερα ανήκει με βάση τον νόμο (1566) του περασμένου αιώνα (1985).

* Π.χ. στον ενιαίο, πολυσυλλεκτικό (εξ επόψεως διαφορετικών ειδικοτήτων) κλάδο ΠΕ02: Eίσαι Φιλόλογος (= απόφοιτος Τμήματος Φιλολογίας) έχεις Α΄ ανάθεση τα αμιγώς φιλολογικά, Β΄ ανάθεση Ιστορία. Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά. Είσαι Ιστορικός (= απόφοιτος Τμήματος Ιστορίας) έχεις Α' ανάθεση Ιστορία, Β΄ ανάθεση φιλολογικά, Φιλοσοφία, Ψυχολογία και Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά. Είσαι απόφοιτος του Φ.Π.Ψ; Εχεις Α΄ ανάθεση Φιλοσοφία, Ψυχολογία και το μάθημα του Σ.Ε.Π. γιατί είσαι ο μόνος που έχει διδαχθεί επαρκώς Ψυχολογία και Παιδαγωγική που χρειάζονται ως επιστημονικά προσόντα για τη διδασκαλία του μαθηματος. Παίρνεις Β΄ ανάθεση Ιστορία, Κοινωνιολογία και φιλολογικά και Γ΄ ανάθεση Θρησκευτικά (ειδικά στη Γ΄ Λυκείου) και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

* Στο επίσης ενιαίο κλάδο ΠΕ01 Θεολόγων. Είσαι απόφοιτος του Τμήματος Θεολογίας; A΄ ανάθεση Θρησκευτικά, Β΄ ανάθεση Ιστορία, Φιλοσοφία, Γ΄ ανάθεση Κοινωνιολογία και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή. Είσαι απόφοιτος του Τμήματος Ποιμαντικής (pastoral) και Κοινωνικής Θεολογίας: Α΄ ανάθεση Θρησκευτικά, Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία και Κοινωνική Πολιτική Αγωγή, Γ΄ ανάθεση Ιστορία, Φιλοσοφία.

Στις λοιπές ειδικότητες τα πράγματα είναι σαφώς πιο απλά και ήδη εξακαθαρισμένα, ακριβώς επειδή υφίστανται ως ειδικότητες και όχι ως κλάδοι (διαφορετικών ειδικοτήτων)

Β) τα Δ Ι Δ Α Χ Θ Ε Ν Τ Α Μ Α Θ Η Μ Α Τ Α στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, βάσει των πιστοποιητικών αναλυτικής βαθμολογίας των μαθημάτων που έχει παρακολουθήσει ο κάθε απόφοιτος. Είναι π.χ. απολύτως κατανοητό να επιστημονικά παραδεκτό να διδάσκει με Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία ο απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών (Φ.Κ.Σ.) που είναι μέχρι στιγμής ενταγμένος στον κλ. "ΠΕ02 Φιλολόγων", αλλά βάσει ποιάς λογικής διδάσκει με Β΄ ανάθεση Κοινωνιολογία ο απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας που ΔΕΝ έχει διδαχθεί την Κοινωνιολογία ούτε σαν επιλεγόμενο;

Γ) ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕΒΑΣΤΕΣ οι εισηγήσεις του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (Ι.Ε.Π.). Δεν μπορεί π.χ. το Ι.Ε.Π. να έχει εισηγηθεί εδω και 25 χρόνια, ως Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) την Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Θεολόγους (ΠΕ01) και το Υπ. Παιδείας να ανακαλεί (!!!) την ισχύουσα εδώ και 25 χρόνια Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Θεολόγους και - αντίθετα - να εισηγείται το Ι.Ε.Π. να ανακληθεί η Β΄ ανάθεση της Ιστορία από τους Ξενόγλωσσους (ΠΕ05 - 07) "εφόσον δεν έχουν διδαχθεί επαρκώς ελληνική Ιστορία" και το Υπ. Παιδεία να γράφει στα παλιά του τα παπούτσαι την εισήγηση του Ι.Ε.Π. και να αναθέτει την Β΄ ανάθεση της Ιστορίας στους Ξενόγλωσσους.

Τα πράγματα είναι απλά... Διαλέγουμε κριτήρια: ορθολογικά και επιστημονικά, ή μεσαιωνικά και συντεχνιακά;


Συνάδελφε, θεωρώ ότι το θέμα που έβαλες είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να διευρυνθεί και να συνδεθεί και με τα ωρολόγια προγράμματα.
Παραδείγματος χάρη, εάν επιδιώκεται να "ενισχυθεί" η Χ ειδικότητα στην εκπαίδευση (τυπική, μη τυπική),  από τη μια μπορεί να δοθούν "παραπάνω" αναθέσεις και από την άλλη μπορεί να δοθούν περισσότερες ώρες στο ωρολόγια προγράμματα.

Συνάδελφε, ωραίο το τελευταίο ερώτημα σου!

"Όλα είναι θέμα Παιδείας!"

Ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο ως προς τις αναθέσεις (με ορθολογικά και επιστημονικά κριτήρια πάντοτε) . Μακάρι! "Ιδού η Ρόδος, ιδού και το ......"
Είμαι εκπαιδευτικός μιας εκπαιδευτικής ειδικότητας, που έχει δεχτεί πολύ αποκλεισμό και από άλφα και από βήτα αναθέσεις εδώ και χρόνια. Λες να αλλάξει η κατάσταση τώρα που γίνεται τόσος ντόρος για καταπολέμηση των διακρίσεων . . .; Ή αυτές είναι άλλες διακρίσεις και δεν υπάρχει περιθώριο για συζήτηση και αλλαγή;
 
"Όλα είναι θέμα Παιδείας!"

Καλημέρα
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 25, 2016, 05:59:53 πμ από joinJ »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Aναθέσεις μαθημάτων: Οταν το αυτονόητο γίνεται ζητούμενο...
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 25, 2016, 10:00:12 πμ »
Συνάδελφε αυτά είναι πολύ λογικά και θα έπρεπε να είναι και αυτονόητα προφανώς - άσχετο αν σε μικρές λεπτομέρειες ο καθένας μπορεί να εισηγηθεί και κάτι διαφορετικό. Υπάρχει και άλλο ένα ερώτημα όμως για τις β΄ αναθέσεις: για ποιο σκοπό τις θέλουμε. Το υπουργείο τις χρησιμοποιεί για να εξοικονομεί εκπαιδευτικούς, οι επισημονικές -  συνδικαλιστικές ενώσεις μας για πελατειακούς σκοπούς, ποια είναι όμως η ουσία τους;

Κατά τη γνώμη μου οι αναθέσεις οφείλουν να εξυπηρετούν πρωτίστως τις ανάγκες του εκάστοτε σχολείου και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτό. Ο σκοπός πρέπει να είναι οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου να παραμένουν κατά το δυνατόν όλες τις ώρες τους σε αυτό και να μην μετακινούνται σε άλλα, όχι για να μην ξεβολευτούν, αλλά για την ορθή λειτουργία του σχολείου και τη σωστή συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών. Θεωρώ παιδαγωγικά ολέθριο να τρέχει ένας άνθρωπος σε ένα άλλο σχολείο για 2 ή 4 ώρες για να κάνει την α΄ ανάθεση ενώ θα μπορούσε αυτό να ρυθμιστεί με β΄ αναθέσεις. Το σχολείο είναι μια κοινότητα που λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο και δεν την γνωρίζεις αν πηγαίνεις εκεί για λίγες ώρες μόνο. Χίλιες φορές να προσφέρεις στο σχολείο σου κι ας είναι β΄ ανάθεση. Αυτά φυσικά προϋποθέτουν ομαλή συνεργασία και εμπιστοσύνη μεταξύ συναδέλφων και καλό είναι να ρυθμίζονται μέσα σε κάθε σχολείο και όχι κεντρικά, αλλά μάλλον οραματίζομαι κάτι ουτοπικό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158547
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 483
Σύνολο: 498

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.