0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αγαπητέ/ή fifi,Σε ευχαριστώ για την απάντηση σου. Κατά την άποψή μου όλα τα προβλήματα είναι λογικής και κατανόησης και απαιτούν αποκωδικοποίηση. Όμως το κύριο προαπαιτουμενο είναι να αναφέρονται σε γνωστή ύλη.Ή έννοια της κλιμακωτής χρέωσης υπάρχει στην ύλη του μαθήματος της Γ Λυκείου Ανάπτυξη Εφαρμογών και έχει ζητηθεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις.Ή αποτυχία στο συγκεκριμένο θέμα ήταν παταγώδης. Δεν βρέθηκαν τόσοι έξυπνοι δυστυχώς. Τα πρότυπα θα πάρουν και κάμποσους βλακες .Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.
Σε τέτοιου είδους εξετάσεις εκτός από προβλήματα που βασίζονται στη διδαγμένη ύλη, μπαίνουν και προβλήματα που εν μέρει τη χρησιμοποιούν, αλλά επιπλέον χρειάζονται και αυτό το κάτι παραπάνω που πρέπει να έχουν οι ευφυείς μαθητές, αν θέλουν να λέγονται ευφυείς, και που κατά τη γνώμη μου είναι έμφυτο και πολύ λίγο καλλιεργήσιμο.
Οι εξετάσεις αυτές δείχνουν την γύμνια της εκπαίδευσης μας. Δυστυχώς.Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την άποψή σου αυτή. Δε θα φορτωθούμε στο έπακρο εμείς οι εκπαιδευτικοί κάθε αποτυχία των μαθητών μας για την οποία ευθύνονται πολλά και πολλοί- και εμείς οι ίδιοι κάποιες φορές. Από την άλλη πάλι, στις εξετάσεις των Προτύπων και της Μαθηματικής εταιρίας, στις οποίες μπαίνουν πάντα προβλήματα που απαιτούν πολυσύνθετη σκέψη και ανάλυση, ανώτερη αυτής του κανονικού επιπέδου/ηλικίας των μαθητών, συχνότατα βλέπουμε επιδόσεις μαθητών που μας εκπλήσσουν ευχάριστα.
Απαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.
Σαν μαθηματικός μπορώ να σου πω ότι είναι πρόβλημα αναγωγής στην μονάδα. Δηλαδή θα διαιρέσει το 1,83 με το 7 για να βρει πόσο κοστίζει το ένα κ.μ. και στη συνέχει θα πολλαπλασιάσει με το 5 για να βρει πόσο κάνουν τα 5. Αρα:Τα πρώτα 5 0,35
Παράθεση από: aghathi στις Ιουνίου 28, 2016, 09:20:43 pmΑπαντώ ως μητέρα μαθητή που μόλις τελείωσε την τεταρτη. Ναι μπορούν να το λύσουν. Στην τεταρτη έχουν ήδη κάνει την έννοια της αναγωγης στη μονάδα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σχετικά εύκολο αρκεί να προσπερασουν την έκφραση κλιμακωτη χρέωση την οποία πιθανότατα δεν καταλαβαίνουν.Ή έκφραση "κλιμακωτή χρέωση" είναι δασκαλίστικος όρος που χρησιμοποιούμε μεταξύ μας. Δεν χρειαζόταν στα παιδιά για τη λύση. Ως αναγωγή στη μονάδα τι εννοείς αφού ή χρέωση δίνεται ανά κ.μ.δηλαδη στη μονάδα;
...............................................Θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό είναι θέμα λογικής περισσότερο παρά μαθηματικών, που δεν είναι συνηθισμένη ακόμα και σε μεγαλύτερα παιδιά.