*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 210772 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος alexis2

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 238
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #210 στις: Νοέμβριος 14, 2011, 06:50:46 μμ »
κι εγω κανω αυτο το μαθημα και αποφασισα να βαλω διαγωνισμα με το νεο τροπο αξιολογησης.βεβαια τι θα γινει αργοτερα με αυτους που θα δωσουν αρχαια στις πανελληνιες;δε θα γραψουν μεταφραση;αλλωστε το νεο προγραμμα μιλαει και για ελαχιστη γραμματική και συντακτικο.αν ειναι ας τα καταργησουν ολα.εγω κανω παντως και γραμματικη σε καθημερινη βαση και συντακτικο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:16:50 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #211 στις: Νοέμβριος 15, 2011, 01:21:35 μμ »
χωρις μεταφραση γραμματικη συντακτικο ποση ωρα να αφιερωσεις στα υπολοιπα ; ενα τεταρτο το πολυ ; μετα την υπολοιπη ωρα τι κανεις ; τα παιδια παιζει ;

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #212 στις: Νοέμβριος 15, 2011, 05:44:23 μμ »
Διαβάζοντας τις πρόσθετες οδηγίες για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών η εντύπωση που αποκόμισα ήταν εντελώς διαφορετική από εκείνη του Προγράμματος Σπουδών. Μπορεί η μετάφραση να μην εξετάζεται πια, όμως ''παραμένει ένα χρήσιμο εργαλείο για την κατανόηση του κειμένου, και η ανάπτυξη της μεταφραστικής ικανότητας των μαθητών εξακολουθεί να είναι ένας από τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος''. Ύστερα, αφιερώνονται 2 ώρες στη διδασκαλία γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, των οποίων ο ρόλος ''αναβαθμίζεται'' αφού πρέπει να αξιοποιούνται και κατά την επεξεργασία του κειμένου με έναν πολύ πιο ουσιαστικό τρόπο, που μας βοηθάει να καταλάβουμε πώς παράγεται το νόημα. Το παράδειγμα που αναφέρουν οι οδηγίες για την γλωσσική επεξεργασία του κειμένου είναι κατατοπιστικό. Προσωπικά, δεν κατάλαβα πουθενά ότι πρέπει να αφαιρεθεί η μετάφραση ή τα γραμματικοσυντακτικά από την επεξεργασία του κειμένου κατά τη διδασκαλία.  ::)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος Bernarda

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #213 στις: Νοέμβριος 20, 2011, 04:29:12 μμ »
Καλησπέρα,
θα 'θελα να ρωτήσω αν ξέρετε  κάποιο βιβλίο ή ηλεκτρονική πηγή με πλούσια ερμηνευτικά-πραγματολογικά  σχόλια
για την ιστοριογραφία, έχω αρκετα βοηθήματα που κυκλοφορούν από διάφορες εκδόσεις, το βιβλίο του καθηγητή,επίσης έχω κατεβάσει και υλικό απο sunfiles  κ.α.
όμως ψάχνω για κάτι παραπάνω

π.χ. περισσότερα σχόλια για το πολιτειακή οργάνωση της Σπάρτης.

(επαναλμβάνω , έχω τα βασικά βοηθήματα)


                                                                                ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:16:50 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #214 στις: Νοέμβριος 20, 2011, 11:15:56 μμ »
ετοιμαζομαι να βαλω διαγωνισμα στις παραγραφους 16-32 στον Ξενοφωντα. κ σκεφτομαι ποιο αποσπασμα να τους βαλω. εχετε βαλεις εσεις διαγωνισμα για να μου προτεινετε καποια παραγραφο;εχω 2-3 στο μυαλο μου

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #215 στις: Δεκέμβριος 14, 2011, 12:13:30 πμ »
γεια σας, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν είναι λογικό να έχει ολοκληρωθεί ο ξενοφώντας;Στα παιδιά που διδάσκω τελειώσανε τον ξενοφώντα. Τι συμβαίνει; Εννοείται ότι δεν διδάσκω όπως πέρυσι γιατί δεν προλαβαίνω δεν τους κάνουν αναλυτική σύνταξη στο σχολείο.Ετσι υπαγορεύει το νέο σύστημα

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #216 στις: Δεκέμβριος 14, 2011, 12:15:09 πμ »
Να ολοκληρώσω...είναι λογικό ή εγώ είμαι παράλογη.Παρακαλώ κατατοπίστε με.

Αποσυνδεδεμένος annie.d

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #217 στις: Δεκέμβριος 14, 2011, 08:35:42 πμ »
αν σκεφτεις οτι οι παραγραφοι 16-32 ειναι 6 ωρες και αν εχει συμπιεσει πολυ το συντακτικο τοτε ισως και να μπορει να συμβει. εγω ειμαι ακομα στην 50, αλλα τους κανω αναλυτικα συνταξη.

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #218 στις: Δεκέμβριος 14, 2011, 10:15:08 πμ »
σε ευχαριστώ..

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #219 στις: Δεκέμβριος 14, 2011, 11:03:18 μμ »
ετοιμαζομαι να βαλω διαγωνισμα στις παραγραφους 16-32 στον Ξενοφωντα. κ σκεφτομαι ποιο αποσπασμα να τους βαλω. εχετε βαλεις εσεις διαγωνισμα για να μου προτεινετε καποια παραγραφο;εχω 2-3 στο μυαλο μου

maryvas εγώ τους έβαλα τις παρ. 25-26 (το επεισόδιο με τον Αλκιβιάδη) καθώς βγαίνουν ωραία πραγματάκια. Αρκετό "ψωμί" για διαγώνισμα βγάζει επισης το τελευταίο κομμάτι, οι παρ. 30-32.

Κατά τα άλλα εγώ δεν προχωράω καθόλου γρήγορα φέτος, παρά το νέο σύστημα -ή μάλλον, ακριβώς εξαιτίας του νέου συστήματος στο οποίο καθυστέρησα να προσαρμοστώ εγώ και άρα να προσαρμόσω και τους μαθητές μου. Τώρα πια έχω ξεκολλήσει κάπως και πάει πιο γρήγορα, αλλά για ολοκλήρωση του Ξενοφώντα ούτε λόγος! Μάλλον κάποια στιγμή αρχές Φλεβάρη θα διακόψω και θα μπω Θουκυδίδη.

και xarak αν δεις τι ακριβώς προβλέπει το νέο πρόγραμμα να διδάσκεται σε κάθε τμήμα του κειμένου, παρά τη συμπίεση του συντακτικού, οι ώρες που έχουν προβλέψει δεν βγαίνουν με τίποτα, εκτός αν διδάσκεις....στο Πανεπιστήμιο!  Θέλει μη σου πω και τον διπλάσιο χρόνο για να τους μείνει κάτι και να μάθουν να δουλεύουν, να σκέφτονται, να βγάζουν μια ερμηνευτική της προκοπής κλπ κλπ
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος annie.d

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #220 στις: Δεκέμβριος 15, 2011, 10:27:23 μμ »

[/quote]

και xarak αν δεις τι ακριβώς προβλέπει το νέο πρόγραμμα να διδάσκεται σε κάθε τμήμα του κειμένου, παρά τη συμπίεση του συντακτικού, οι ώρες που έχουν προβλέψει δεν βγαίνουν με τίποτα, εκτός αν διδάσκεις....στο Πανεπιστήμιο!  Θέλει μη σου πω και τον διπλάσιο χρόνο για να τους μείνει κάτι και να μάθουν να δουλεύουν, να σκέφτονται, να βγάζουν μια ερμηνευτική της προκοπής κλπ κλπ
[/quote]
επειδη εχω δει τι προβλεπεται να διδαξουμε , αλλα προπαντός το πώς, θα συμφωνησω μαζι σου απολυτα. ειδαλλως ας μειωναν την υλη στο μισο! εγω το νοεμβρη που θυμηθηκαν τις οδηγιες θεωρησα πολυ αργα να ακολουθησω το συστημα που προτειναν και συνεχισα να κανω τη μεταφραση απο μονη μου με τα παιδια. δεν ξερω σε ποιον απευθυνονται αυτα τα συστηματα;;; εδω δεν ξερουν να κλινουν ενα ουσιαστικο ή ενα ρημα. Ας προσγειωθουν λιγο στον πλανητη γη και συγκεκριμενο σε ενα μεσο λυκειο!

Αποσυνδεδεμένος regina_ag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #221 στις: Δεκέμβριος 17, 2011, 02:02:06 πμ »
Συγνώμη αφου η εισαγωγη δε διδασκεται πια ειναι λογικο να μπει ερωτηση στο διαγωνισμα ; Επισης σε καποια παιδια η καθηγητρια ενεταξε στο διαγωνισμα παραλληλο κειμενο του οποιου τη μεταφραση ειχε ζητησει να μαθουν και ζητησε συγκριση. Μια αλλη μαθητρια ηρθε και μου ζητησε να της εξηγησω πως να γραψει το ημερολογιο ενος Αθηναιου στρατιωτη...ναι το ξερω οτι ολα αυτα αναφερονται στο φεκ αλλα τα παιδια ειναι αγχωμενα! Εσεις εχετε τετοια περιστατικα ; Ποσο διαφορετικο εγινε το μαθημα των αρχαιων φετος;

Αποσυνδεδεμένος annie.d

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 953
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #222 στις: Δεκέμβριος 17, 2011, 08:46:02 πμ »
προσωπικα, μου αρεσει πιο πολυ το νεο συστημα, παρολο που δεν εξεταζεται η μεταφραση, ωστοσο εντασσεται ενεργητικα στη διδασκαλια. παρολα αυτα θεωρω οτι ειναι ανεφαρμοστα εξαιτιας του μεγεθους της υλης και του επιπεδου των μαθητων.
εισαγωγη στο διαγωνισμα δεν εβαλα, αλλα προβλεπεται απο τις οδηγιες(Ερωτήσεις σχετικές με το γραμματολογικό είδος στο οποίο ανήκει το κείμενο (στις ερωτήσεις αυτής της κατηγορίας μπορούν να αξιοποιούνται και στοιχεία της εισαγωγής του σχολικού εγχειριδίου, εφόσον αυτά είχαν επισημανθεί κατά τη διδασκαλία του κειμένου). Στο ιδιο πνευμα ειναι πολυ καλη η δραματοποιηση με ερωτηση οπως αυτη του ημερολογιου στρατιωτη, με την προυποθεση οτι θα το ειχα κανει στην ταξη.

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #223 στις: Δεκέμβριος 17, 2011, 01:00:01 μμ »
Στα δικά μου παιδιά η καθηγήτρια το μόνο που άλλαξε στο μάθημά της είναι ότι τους υπαγορεύει πλέον περισσότερα ερμηνευτικά και δανείζεται ώρες από τη λογοτεχνία για να τους προχωράει!Φυσικά, για τις δύο ώρες που προβλέπονται για τη γλωσσική διδασκαλία ούτε φωνή.Κάνει κανονικά συντακτική ανάλυση μιλώντας για επιρρηματικό κατηγορούμενο και δοτική προσωπική και τα παιδιά ψάχνονται!Τώρα είναι στην παράγραφο 53-54 του Ξενοφώντα ενώ για το μεταφρασμένο κείμενο που προηγείται δεν το διάβασε καν ολόκληρο και αρκέστηκε να υπαγορεύσει μια περίληψη...
Εγώ ωστόσο χρησιμοποίησα αρκετά από τα στοιχεία του ΦΕΚ, κυρίως τις βιωματικές δραστηριότητες με το ημερολόγιο του Αθηναίου στρατιώτη και του Θηραμένη ή το δημοσιογραφικό άρθρο για την είδηση της καταστροφής. Χωρίς να δώσω πολλές πληροφορίες για τα κειμενικά είδη, τα άφησα να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους από την έκθεση και να αυτοσχεδιάσουν!Τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά και τα παιδιά ο ευχαριστήθηκαν πολύ (η μια μάλιστα μου είπε: "Κυρία, στο ημερολόγιο του Αθηναίου στρατιώτη άλλαξα το ύφος μου και προσπάθησα να γράψω σαν άντρας!'' ενώ η άλλη ενθουσιάστηκε με το άρθρο, γιατί μικρή ήθελε να γίνει δημοσιογράφος).
Θα συμφωνήσω πως το καινούργιο πρόγραμμα έχει καλά στοιχεία, αρκεί να εφαρμόζονται σωστά και να προσαρμόζονται στις δυνατότητες κάθε τάξης.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159863
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 522
Σύνολο: 539

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.