*

Αποστολέας Θέμα: Αγγλικά Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 74785 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #154 στις: Φεβρουάριος 08, 2012, 04:51:17 μμ »
Να κάνω μια ερώτηση. Αν το κάνουμε π.χ. για να τα έχουμε σε ένα αρχείο για εμάς και για τους φίλους μας ok δεν υπάρχει θέμα. Αν τώρα θέλουμε να το βάλουμε σε μια σελίδα στο Internet γιατί μπορεί και κάποιος άλλος καθηγητής να θέλει να το χρησιμοποιήσει είναι παράνομο; Απο ποιούς θα έπρεπε να πάρουμε την άδεια; Αφού δεν θα ζητάμε χρήματα αλλά θα είναι σαν υλικό για το δημόσιο σχολείο θα έχουμε πρόβλημα με το copyright των tapescripts? Γνωρίζει κανένας για να μας ενημερώσει;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:08:01 »

Αποσυνδεδεμένος ericPaker

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #155 στις: Φεβρουάριος 09, 2012, 10:39:02 μμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2012, 09:58:25 μμ από ericPaker »

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #156 στις: Φεβρουάριος 09, 2012, 11:10:02 μμ »
Δε χρειάζεται να δεις την προκήρυξη. Στη τελευταία σελίδα των βιβλίων γράφει πως απαγορεύεται η αναπαραγωγή και η χρήση του υλικού σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς άδεια του Π.Ι.

Το ότι το ηχητικό υλικό δεν ηχογραφήθηκε ποτέ (μακρά και πονεμένη ιστορία γιατί δε συνέβη αυτό) είναι αδιάφορο στην προκειμένη περίπτωση, επειδή τα προς ηχογράφηση κείμενα  έχουν παραδοθεί και προστατεύονται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων. Σκέψου το κι έτσι: αν γράψει κάποιος ένα ποίημα, αυτό δε μπορεί να γίνει διασκευή σε τραγούδι χωρίς την έγκρισή του. Η ηχογράφηση, διανομή και αναπαραγωγή του υλικού είναι, για το λόγο αυτό, τυπικά παράνομη.

Ωστόσο, από τη στιγμή που δε γίνεται εμπορική εκμετάλλευση, είναι απίθανο να εγείρει αντιρρήσεις το κράτος (εδώ δεν το κάνουν θέμα όταν καταπατούνται δημόσιες εκτάσεις). Εκτός αν τους χαλάσετε τα σχέδια για καμία ακόμη υπερτιμολογημένη υπερπαραγωγή διδακτικού υλικού.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 09, 2012, 11:18:27 μμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος ericPaker

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #157 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 12:37:44 πμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2012, 09:59:10 μμ από ericPaker »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:08:01 »

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #158 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 01:41:56 πμ »
Είναι τραγικό να υπάρχουν τα tapescript και οι ασκήσεις στο βιβλίο, να μη μας παρέχουν CD και να μην έχουμε εμείς οι καθηγητές το δικαίωμα να το ηχογραφήσουμε για να κάνουμε την δουλειά μας. Αυτά τα tapescripts δεν είναι ποιήματα (καταλαβαίνω έδινες παράδειγμα Marcus, μη το πάρεις προσωπικά), ούτε γράφτηκαν για να διαβαστούν σαν reading απο τους μαθητές αλλά για να τα ακούσουν σε Listening task. Δηλ. μας δίνουν ένα βιβλίο που έχει κομμάτια που μας απαγορεύουν να χρησιμοποιήσουμε;;; γιατί για να τα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να τα ηχογραφήσουμε!

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #159 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 04:11:24 μμ »
@ericPaker: Δε χάνει κανείς τίποτα αν ρωτήσει (αλλά δες και παρακάτω).
@new_PE06: Δε διαφωνώ, αν και θα μπορούσε κανείς να αντιτείνει πως η ηχογράφηση δεν είναι απαραίτητη, αφού οι καθηγητές μπορούν να διαβάζουν τους διαλόγους ή να τους δραματοποιούν με τη βοήθεια μαθητών (υλοποιώντας έτσι και μια διαφοροποιημένη, διαθεματική προσέγγιση).

Γενικά, νομίζω πως στο θέμα αυτό βοηθά να θυμόμαστε την παρατήρηση των Johnston & Peterson:
Παράθεση
Οι φορείς που εμπλέκονται σε ένα πρόγραμμα έχουν όλοι συμφέροντα... αλλά θα ήταν αφελές να υποθέσουμε για τα συμφέροντα αυτά είτε ότι επικεντρώνονται αποκλειστικά στην ποιότητα της μάθησης, είτε ότι ταυτίζονται. (σ. 71, μετάφραση δική μου)
 

Εν προκειμένω, το συμφέρον του ΠΙ/Διόφαντου είναι να εκδίδονται όσο το δυνατόν περισσότεροι τίτλοι: Αυτός ήταν ο λόγος που αντί να χρησιμοποιήσουν τα διαθέσιμα κονδύλια για να εκδώσουν τρεις πλήρεις τίτλους Αγγλικών για το Γυμνάσιο, προτίμησαν να εκδώσουν πέντε χωρίς ηχητικό υλικό. Προεξοφλούσαν μάλιστα πως θα πάρουν κι άλλα χρήματα στο μέλλον για να συμπληρωθούν οι τίτλοι ("αφού τα βγάλαμε τώρα, δεν πρόκειται να τα αφήσουν έτσι", έλεγε επί λέξη γνωστός πάρεδρος του ΠΙ). Σήμερα, το συμφέρον του ΠΙ/Διόφαντου είναι να μην είναι λειτουργικά τα βιβλία, και αυτός είναι ο λόγος, πιστεύω, που δεν έκαναν οι ίδιοι μια, έστω, πρόχειρη ηχογράφηση με αυτεπιστασία. Απώτερος στόχος είναι, εκτιμώ, να μεθοδευτεί η αντικατάστασή των βιβλίων με νέα που είναι, και καλά, προσαρμοσμένα στο ΕΠΣ-ΞΓ, και βασίζονται στην τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με το Magic Book της Γ' Δημοτικού.

Τι σημασία έχουν τα παραπάνω; Πρακτικά καμία: αν θέλετε να κάνετε ηχογράφηση και να τη διανείμετε, κανείς δεν πρόκειται να σας εμποδίσει ή να επικαλεστεί πνευματικά δικαιώματα. Απλώς θέλω να πω πως δε θα με εξέπληττε καθόλου αν το υπουργείο αγνοούσε το αίτημα ή αρνούνταν να χορηγήσει άδεια.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 10, 2012, 04:13:24 μμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος katerina_s

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 71
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #160 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 04:28:11 μμ »
@new_PE06: Δε διαφωνώ, αν και θα μπορούσε κανείς να αντιτείνει πως η ηχογράφηση δεν είναι απαραίτητη, αφού οι καθηγητές μπορούν να διαβάζουν τους διαλόγους ή να τους δραματοποιούν με τη βοήθεια μαθητών (υλοποιώντας έτσι και μια διαφοροποιημένη, διαθεματική προσέγγιση).
 

Το έχεις δοκιμάσει αυτό στην πράξη να δεις τι καλό και εποικοδομητικό που είναι?
Διαβάζεις εσύ, τα παιδιά βαριούνται και δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ποιος λέει τι. Προσωπικά δεν θα κάνω ως αυτού του σημείου τον καραγκιόζη ώστε να αλλάζω και φωνές στην τάξη, πότε Molly πότε Peter (τυχαία ονόματα).
Διαβάζουν τα παιδιά, λένε τα μισά λάθος και οι άλλοι δεν καταλαβαίνουν τίποτα.

Συνάδελφοι δεν καταλαβαίνω γιατί σκοτίζεστε, ούτως ή άλλως τα βιβλία αυτά είναι ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ και το ίδιο σκουπιδαριό είναι και τα ανύπαρκτα ακουστικά κείμενα.

Δόξα το θεό, μετά από τόσα χρόνια έχω μαζέψει ένα σωρό cd από σειρές του εμπορίου και όλο και κάτι βρίσκω σχετικό με το θέμα μου. Και αν δεν βρω και σε αυτά, ευτυχώς υπάρχει και το internet. Ψάξτε λίγο και θα βρείτε έτοιμο υλικό. Σιγά μη χάσουν οι μαθητές σας και δεν ακούσουν τα γελοία listening του Think Teen.



Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #161 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 04:59:51 μμ »
Το έχεις δοκιμάσει αυτό στην πράξη...?

Όχι. Έγραψα κάτι τέτοιο; Εσύ, αν το έκανες, γιατί πιστεύεις ότι δε δούλεψε;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 10, 2012, 05:12:07 μμ από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος katerina_s

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 71
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #162 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 05:48:23 μμ »
Για τους δύο λόγους που ανέφερα.
Και γιατί τόσο τα κείμενα όσο και οι ερωτήσεις είναι άνευ ενδιαφέροντος.

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #163 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 05:53:04 μμ »
Το καταλαβαίνω γιατί δεν σου ήταν εύκολο να υποδυθείς όλους τους ρόλους ενός διαλόγου. Απλώς αναρρωτήθηκα αν είχες την ίδια δυσκολία με τα μονολογικά κείμενα. Επίσης, δε μου ήταν σαφές αν προετοίμασες τους μαθητές πριν διαβάσουν τα κείμενα, ή αν απλώς τους είπες 'ανοίξτε τη σελίδα και διαβάστε'.

Αποσυνδεδεμένος ericPaker

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #164 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 07:22:59 μμ »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 17, 2012, 09:57:46 μμ από ericPaker »

Αποσυνδεδεμένος katerina_s

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 71
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #165 στις: Φεβρουάριος 10, 2012, 10:38:50 μμ »
Απλώς αναρρωτήθηκα αν είχες την ίδια δυσκολία με τα μονολογικά κείμενα. Επίσης, δε μου ήταν σαφές αν προετοίμασες τους μαθητές πριν διαβάσουν τα κείμενα, ή αν απλώς τους είπες 'ανοίξτε τη σελίδα και διαβάστε'.

Δυσκολία προφανώς δεν είχα, από την άλλη όμως αυτό σημαίνει ότι α) χρησιμοποιεί κανείς μόνο τους μονολόγους (άρα μόνο μέρος του ακουστικού όπου και αν υπάρχει) και β) δεν βρίσκω σε τι ωφελούνται οι μαθητές μου από αυτό, έτσι κι αλλιώς εμένα με ακούνε να τους μιλάω Αγγλικά και μάλιστα για πιο χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα. Το θέμα είναι αν δεν κάνω λάθος να εξασκηθούν και στο να ακούνε από άλλες φωνές, άλλο ηχόχρωμα, άλλη ταχύτητα, προφορά, κλπ.

Όσον αφορά την άλλη σου ερώτηση, σιγά μην αφιερώσω και χρόνο για πρόβες για να ακούσουμε με (ακόμη και μετά τις πρόβες) σπαστά Αγγλικά τους "εμπνευσμένους" διαλόγους. Πολύ απλά, δεν αξίζει τον κόπο. Μια και μόνη φορά έβαλα 2 από τους πιο καλούς μου μαθητές να διαβάσουν κάτι, είδα ότι δεν πέτυχε και δεν ξανα-ασχολήθηκα. Είναι άλλωστε τόσα μα τόσα αυτά που πρέπει να προετοιμάσει ο εκπαιδευτικός για να καλύψει τα τεράστια κενά που αφήνουν τα βιβλία αυτά, που η δουλειά που χρειάζεται εκτός τάξης μας φτάνει και μας περισσεύει.

@ericPaker:
Την επιστολή πρώτη φορά τη βλέπω. Αν είναι κάτι που μπορώ να κάνω για να την προωθήσω, ευχαρίστως. Θα μου πεις γιατί δεν έκανα κάτι αντίστοιχο? Μοιρολατρία ίσως. Νομίζω ότι ό,τι και να κάνω θα πέσει στο κενό. Δεν έχω επίσης καμία διάθεση να κάτσω να αναλύσω γιατί τα βιβλία του Γυμνασίου  (για τα άλλα δεν έχω άποψη) είναι σκουπίδια. Απλά είναι. Όποιος μπαίνει σε τάξη και επιχειρήσει να τα χρησιμοποιήσει το βλέπει. Αυτοί που τα γράψανε προφανώς δεν μπαίνουν σε τάξη. Προσωπικά δε, είναι ζήτημα αν τα ανοίγω με τους μαθητές μου μια φορά κάθε 2 βδομάδες, ίσα ίσα για να διαβάσουμε τα κειμενάκια και να λέμε ότι τα χρησιμοποιούμε. Ουσιαστικά είναι ανύπαρκτα. Ό,τι κάνω στην τάξη είναι σε μεγάλο μέρος προσωπική μου δουλειά και σε μικρότερο μέρος υλικό από άλλα βιβλία, το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών μου.

Και πριν κλείσω, γιατί δεν αντέχω να ασχολούμαι άλλο με τα αίσχη τους, θα σας πω και το κορυφαίο. Λίγους μήνες αφότου μπήκαν στις τάξεις του Γυμνασίου τα Think Teen, λάβαμε επιστολή από τη σύμβουλο της περιφέρειας που μας ζητούσε ευγενικά, εμείς που τα χρησιμοποιούμε στην τάξη, να της στείλουμε μια λίστα με τα λάθη και τις ελλείψεις που διαπιστώνουμε. Δηλαδή, και τη δουλειά (τη συγγραφή) πατάτα κάνανε, και τα τσεπώσανε, και κάθονται και ξύνονται, και περιμένουν από εμένα να τους διορθώσω τις ....κίες τους??? Άσε καλέ.

Αυτά  :)
Συγγνώμη για το αγριεμένο ύφος, προφανώς δεν έχει στόχο κανέναν από εσάς, αλλά τα έχω τόσο άχτι τα "βιβλία" και μου έχουν στοιχίσει τόση ώρα δουλειάς στο σπίτι και απόγνωσης μπροστά στη συνειδητοποίηση ότι αυτό που μου δίνεται ως "εργαλείο" για να κάνω τη δουλειά μου είναι ένα τίποτα, που όποτε μιλάω γι αυτά μόνο που δεν βάζω τις φωνές.

Κατά τα άλλα καλή επιτυχία εύχομαι στο εγχείρημά σας, αν το επιχειρήσετε, και αν πραγματικά πιστεύετε ότι είναι χρήσιμο η γνώμη μου είναι να το κάνετε χωρίς να ρωτήσετε κανέναν, να το αναρτήσετε σε κάποιο μπλογκ δηλώνοντας ακριβώς πώς και γιατί έγινε και ότι μπορεί να το κατεβάσει όποιος θέλει χωρίς εσείς να διεκδικείτε τίποτα, και ότι αν ο κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων θεωρεί ότι προσβάλλεται αρκεί να σας το ζητήσει και να το αποσύρετε άμεσα.




Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #166 στις: Φεβρουάριος 11, 2012, 03:28:00 πμ »
Συμφωνώ με την Katerina_s πως το να τα διαβάσουμε εμείς ή η μαθητές μας δεν είναι Listening. Καλό θα ήταν να γίνοταν οι ηχογραφήσεις απο native speakers (μακάρι να υπήρχε τέτοια συμμετοχή) ή (στην χειρότερη περίπτωση) απο Έλληνες καθηγητές που έχουν μια πολύ καλή αγγλική προφορά (που καταλαβαίνω οτι φυσικά δεν μπορεί να είναι τελείως native-like). Μου άρεσε αυτο που πρότεινες Katerina_s , που είπες οτι μπορούμε να γράψουμε ότι 'αν ο κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων θεωρεί ότι προσβάλλεται αρκεί να σας το ζητήσει και να το αποσύρετε άμεσα'. Βολικό μου ακούγεται  8)

Καταλαβαίνω όλο τον εκνευρισμό με τα βιβλία και θεωρώ δεδομένο το ότι τα βιβλία του υπουργείου θέλουν πάρα πολύ προσωπική δουλειά για να τα δουλέψει ένας εκπαιδευτικός. Έχω δεί ομως και τάξεις που μπορούν να τα βγάλουν πέρα με αυτά τα βιβλία (βλέπε σχολεία στην Θεσσαλονίκη-Αθήνα που όλα τα παιδιά πηγαίνουν φροντιστήριο και πάνω κάτω έχουν το ίδιο επίπεδο γιατί είναι σχεδόν στην ίδια τάξη στο φροντιστήριο). Αν δεν έχεις τέτοια τάξη, παλεύεις με δικό σου υλικό και με μια πολύ γενική κατεύθυνση απο το σχολικό βιβλίο όσον αφορά το λεξιλόγιο και την γραμματική. Αυτό το τελευταίο όμως βλέπω οτι το σκέφτομαι εγώ και μερικοί συνάδελφοι. Οι περισσότεροι παίρνουν τα βιβλία αυτά και όσο κακογραμμένα και να είναι τα διδάσκουν το ένα κεφάλαιο μετά το άλλο. Κάνω λάθος; Αυτοί οι συνάδελφοι πιστεύεις οτι δεν θα ήθελαν να υπήρχαν τα listening?

 

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Αγγλικά Γυμνασίου
« Απάντηση #167 στις: Φεβρουάριος 11, 2012, 11:49:09 πμ »
Συμφωνώ με την Katerina_s πως το να τα διαβάσουμε εμείς ή η μαθητές μας δεν είναι Listening.

Η άποψη αυτή είναι ενδιαφέρουσα, και θα μπορούσαμε να τη συζητήσουμε αρκετά. Δεν αποτελεί πρόθεσή μου να το συζητήσω διεξοδικά εδώ, αλλά θα ήθελα να παραθέσω τα εξής σημεία από τη βιβλιογραφία:

α) O Harmer (σ. 134) αντιδιαστέλλει το 'live listening' από την ακρόαση ηχογραφημένων κειμένων, και το χαρακτηρίζει ως μια "πιο δυναμική και συναρπαστική εμπειρία" για τους μαθητές.

β) Η Hedge (σ. 247) παραθέτει μια τυπολογία δραστηριοτήτων ακρόασης που περιλαμβάνει μαγνητοσκοπημένο, ηχογραφημένο και 'ζωντανό' υλικό, και αναφέρει τα σχετικά πλεονεκτήματα της κάθε μεθόδου.

γ) O Scrivener (σελ. 183-184) αναφέρεται στις προϋποθέσεις και τα πλεονεκτήματα του 'live listening', στο οποίο συμπεριλαμβάνει την ανάγνωση κειμένων και τη δραματοποίηση διαλόγων.

Δεν είναι υποχρεωτικό, βέβαια, να συμφωνεί κανείς με όλα τα επιμέρους σημεία που αναφέρουν οι παραπάνω (κι εγώ προσωπικά έχω αρκετές επιφυλάξεις για το πως μεταφράζονται στην πράξη). Ωστόσο, νομίζω πως είναι χρήσιμο να βλέπουμε το listening με μια ευρύτερη οπτική που δεν περιορίζεται αποκλειστικά την κατανόηση ηχογραφημένων κειμένων.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 11, 2012, 12:36:03 μμ από Marcus »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159797
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 448
Σύνολο: 459

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.06 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.