PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γυμνάσιο
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
3
4
5
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου (Αναγνώστηκε 52107 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έσπερος
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4723
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #56 στις:
Μαΐου 18, 2024, 06:11:19 pm »
Tweet
Η αλήθεια είναι ότι και σε εμάς όταν είχε συμβεί, ήταν σε άπειρους καθηγητές, αξιομνημόνευτο όμως ότι ήταν όντως
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 14:54:34 »
ppil
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 497
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #57 στις:
Μαΐου 18, 2024, 06:22:36 pm »
Συμφωνώ σε όλα μαζί σου και σε αυτή και στην προηγούμενη τοποθέτησή σου. Αλλά, όπως έχω ξαναπεί, καλό είναι να μην αυθαιρετούμε όχι μόνο για το δικό μας καλό, αλλά για ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Όταν έχεις δεχτεί παράπονα, καλό είναι να εξετάζεις τι επιτρέπεται και τι όχι. Δεν ξέρω για το μάθημα που έκανε η καθηγήτρια, μπορεί να είναι η καλύτερη βιολόγος που πέρασε από σχολείο. Έτυχε όμως να είμαι ο αποδέκτης της φασαρίας και στο διαγώνισμα και στην ανακοίνωση της ύλης και να καταλαβαίνω πως θα έχουμε πρόβλημα. Στο σχολείο της κόρης μου είναι εκτός ύλης. Στον νομό πάλι τα ίδια. Δεν ασχολούμαι περισσότερο, απλά απορώ και για το βιβλίο και για τον καθηγητή. Για τους γονείς όχι, είπαμε πως στο σχολείο μου έχουμε ιδιαίτερα θέματα που δεν αγγίζουν τα άλλα σχολεία.
Καταγράφηκε
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή
Έσπερος
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4723
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #58 στις:
Μαΐου 18, 2024, 06:29:17 pm »
Σε αυτό δεν διαφωνώ και θεωρώ ότι είναι και θέμα παρουσίασης. Αν μια λεζάντα έχει κάτι ππυ είναι πολύ αναγκαίο για την κατανόηση θεωρώ αυτονοητο ότι θα πεις στα παιδιά να το διαβάσουν, αλλά μπορείς να εξηγήσεις ότι αυτο δεν επιτρέπεται κανονικά και το κανεις γιατί θεωρείς ότι δεν θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του υπό εξέταση θέματος κλπ κλπ και αν θες να είσαι ακόμα πιο έντιμος, εξηγείς ότι δεν μπορείς να το εξετάσεις, αλλά θες να το μελετήσουν. Τα παιδιά μπορεί να είναι κακομαθημένα συνήθως, και να μετακυλίουν ευθύνες, αλλά χαζά δεν είναι, αν κανεις μια ξεκάθαρη εξήγηση, μπορούν να το αντιληφθούν. Αυτά όλα φυσικά αν υπάρχει καλή πρόθεση, κάτι που δεν μπορώ να κρίνω για άλλους συναδέλφους, ειδικά αν είναι άλλου κλάδου που δεν μπορώ να έχω γνώμη για το μάθημα.
και μιας και λέμε αυτά. Ιστορία. Στις οδηγίες όλων των τάξεων, αρκετές ενότητες διδάσκονται με «συνοπτική παρουσίαση». Αυτά μπορούν να εξεταστούν? (ένα κομμάτι τους πχ που περιέχει πολύ βασικές πληροφορίες για την ιστορική συνέχεια, ή κάτι που είναι αρκετά απλό ώστε να το γράψουν οι αδύναμοι μαθητες και να πάρουν κάποιον βαθμό παραπάνω).
«
Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2024, 06:33:31 pm από Έσπερος
»
Καταγράφηκε
ppil
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 497
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #59 στις:
Μαΐου 18, 2024, 06:40:43 pm »
Είναι λίγο διαφορετικό από τα δικά μας. Σε μας είναι για βοήθεια, το βιβλίο είναι ξεκάθαρο (όχι ότι είναι και καλογραμμένο) και λειτουργούμε υπέρ του μαθητή. Στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι ένα διαφορετικό βιβλίο εντός του ίδιου βιβλίου (πιο δύσκολο και αναλυτικό), διπλασιάζει την ύλη ας πούμε.
ΥΓ. Μπήκα στον κόπο και διάβασα την εισαγωγή του βιβλίου:
"Σίγουρα, το βιβλίο αυτό δεν περιέχει όλη τη βιολογική γνώση. Μπορεί όμως να σας ανοίξει δρόμους για να την ανακαλύψετε μόνοι σας.
Αξιοποιήστε κάθε σελίδα του: το κυρίως κείμενο, τις εικόνες, τα παραθέματα, τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες που σας προτείνει.
Τα παραθέματα που συνοδεύουν το κείμενο δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη.
Ο στόχος τους είναι να σας βοηθήσουν να συνδυάσετε τη θεωρητική γνώση που παρέχουν διάφορες επιστήμες και να την αξιοποιήσετε για να ερμηνεύσετε γεγονότα και εμπειρίες από την καθημερινή ζωή. Τα «Ας σκεφτούμε» θα σας προβληματίσουν και θα σας δώσουν ευκαιρίες για συζήτηση στην τάξη. Οι ερωτήσεις σάς δίνουν την ευκαιρία να ελέγξετε τις γνώσεις που αποκτήσατε."
Είναι εκτός ύλης λοιπόν.
Καταγράφηκε
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 14:54:34 »
Jarvis
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1025
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #60 στις:
Μαΐου 18, 2024, 07:43:52 pm »
Σαν βιολόγος να σας πω ότι η βιολογια δεν γίνεται να διδαχθεί ποιοτικά χωρίς εικόνες. Έχει μεν θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά εμπλέκονται κ πολλοί μηχανισμοί για την κατανόηση των οποίων θες εικόνες κ μάλιστα πολλές.
Θεωρώ αδιανόητο να διδάξεις θετικό μάθημα χωρίς εικόνα.
Εγώ προσωπικά στηρίζω μεγάλο μέρος της διδασκαλίας και σε εικόνες βιβλίου (το οποίο γενικά είναι χαλι) και σε δικές μου που δίνω έξτρα.
Προσπαθώ να ενεργοποιήσω δλδ την σκέψη των παιδιών κ μέσω των εικόνων.
Στις εξετάσεις θα βάλω εικόνες, αφού όμως τονίσω ότι θα το κάνω, αλλά γνωστές εικόνες, στις οποίες τα παιδιά έχουν δουλέψει.
Καταγράφηκε
Jarvis
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1025
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #61 στις:
Μαΐου 18, 2024, 07:44:45 pm »
Πόσες φορές ανέφερα τη λέξη "εικονες"
Να τονίσω βέβαια όπως είπατε κ πιο πάνω, εικόνες που ενισχύουν την κατανόηση του κειμένου, χωρίς να ζητειται δλδ υλη εκτός αυτού. Πληροφορίες εκτός κειμένου όχι.
«
Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2024, 07:48:34 pm από Jarvis
»
Καταγράφηκε
gismix
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 542
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #62 στις:
Μαΐου 18, 2024, 08:19:05 pm »
Ξαναλέω ότι οι εικόνες αποτελούν μέρος της εξεταστεας ύλης με την έννοια των ερωτήσεων κρίσεως. Δηλαδή δεν μπορεί ο καθητηδεν μπορεί να βάλει . Δίνεται η παρακάτω εικόνα. Τι λέει η λεζάντα;" Μπορεί όμως να στηριχθεί στην εικόνα και να βάλει ερώτηση κρίσεως η οποία έχει την απάντηση της στην λεζάντα.
Π.χ σελίδα 20 Γ Γυμνασίου
Δεν μπορεί να βάλει : Τι μας δείχνει η παραπάνω εικόνα;
Μπορεί όμως να βάλει : Ποια από τις δυο εικόνες μας δείχνει νουκλεοτίδια και ποια πολυνουκλεοτιδική αλυσίδα. Να εξηγήσετε την απάντηση σας.
Π.χ Σελίδα 46 εικόνα 2.14. Τι μας δείχνει το διπλανο σχήμα και ποια μεταβολή υπάρχει από ένα επίπεδο στο άλλο;
Π.χ Σελίδα 97
Ποιος από τους δύο καρυότυπους ανήκει σε γυναίκα και ποιος σε άντρα. να εξηγήσετε. Να γράψετε τους αριθμούς που μας δείχνουν αυτοσωμικά χρωμοσώματα.
Σελ 100. Ποια από τις δύο εικόνες μας δείχνει αντιγραφή και ποια μεταγραφή. να εξηγήσετε την απάντηση σας
κλπ
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις οι εικόνες παίζουν τον ρόλο της ερωτησης κρίσεως. Δηλαδή αντί να βάλει κάποιος . Τι είναι αντιγραφη και τι μεταγραφή;
Καταγράφηκε
gismix
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 542
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #63 στις:
Μαΐου 18, 2024, 08:21:47 pm »
Το παραπάνω το είχα αναρτήσει πριν την συζήτηση της τελευταίας σελίδας του φορουμ.
Καταγράφηκε
gismix
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 542
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #64 στις:
Μαΐου 18, 2024, 08:27:40 pm »
Τα παραπάνω δεν είναι υπόδειξη αλλά δείχνουν ότι οι εικόνες μπορούν άνετα να μπουν στα θέματα. Και φυσικά συμφωνω με τον συνάδελφο Jarvis. Χωρίς εικόνες δεν γίνονται θετικές επιστήμες.
Καταγράφηκε
ppil
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 497
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #65 στις:
Μαΐου 18, 2024, 10:07:57 pm »
Συμφωνώ και με τους δυο σας σε ό,τι γράφετε και ευχαριστώ για τον κόπο σας. Οι ερωτήσεις κρίσεως είναι απολύτως αποδεκτές και η διδασκαλία εννοείται πως θα χρησιμοποιεί εικόνες. Στην προκειμένη περίπτωση, εικόνες και παραθέματα οι γονείς τα έχουν σαν ένα, εννοούν τα ροζ σημεία στο βιβλίο που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιπλέον πράγματα. Δεν θέλω να φωτογραφίσω το περιστατικό ακριβώς και γι αυτό δεν αναφέρομαι σε διάφορα ιδιαίτερα σημεία που η εικόνα έχει το κάτι παραπάνω.
Όταν το σχολείο έχει μεγάλη ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μαθητών (και των γονέων τους) και βαθμοθηρία, ο βαθμός 19 με το βαθμό 20 έχουν μεταξύ τους χάος και ελέγχονται τα πάντα. Σε τέτοιο σχολείο συμβαίνουν τα παραπάνω, αν και όπως με πληροφορούν, έχουν συμβεί και σε διάφορα σχολεία που κάποιος μαθητής δεν έγραψε καλά
Καταγράφηκε
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή
Georgia m.
Νέο μέλος
Μηνύματα: 12
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
«
Απάντηση #66 στις:
Μαΐου 19, 2024, 12:40:34 am »
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα δύο τρίτα (2/3) της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. (π.δ. 126/2016, άρθρο 5, παράγραφος 4)
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
...
3
4
5
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Τυπική Εκπαίδευση
Σχολικά μαθήματα
Γυμνάσιο
(Συντονιστές:
para5
,
MARKOS
)
Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου