*

Αποστολέας Θέμα: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 52096 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4723
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #56 στις: Μαΐου 18, 2024, 06:11:19 pm »
Η αλήθεια είναι ότι και σε εμάς  όταν είχε συμβεί, ήταν σε άπειρους καθηγητές, αξιομνημόνευτο όμως ότι ήταν όντως

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:41:41 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 497
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #57 στις: Μαΐου 18, 2024, 06:22:36 pm »
Συμφωνώ σε όλα μαζί σου και σε αυτή και στην προηγούμενη τοποθέτησή σου. Αλλά, όπως έχω ξαναπεί, καλό είναι να μην αυθαιρετούμε όχι μόνο για το δικό μας καλό, αλλά για ολόκληρη τη σχολική μονάδα. Όταν έχεις δεχτεί παράπονα, καλό είναι να εξετάζεις τι επιτρέπεται και τι όχι. Δεν ξέρω για το μάθημα που έκανε η καθηγήτρια, μπορεί να είναι η καλύτερη βιολόγος που πέρασε από σχολείο. Έτυχε όμως να είμαι ο αποδέκτης της φασαρίας και στο διαγώνισμα και στην ανακοίνωση της ύλης και να καταλαβαίνω πως θα έχουμε πρόβλημα. Στο σχολείο της κόρης μου είναι εκτός ύλης. Στον νομό πάλι τα ίδια. Δεν ασχολούμαι περισσότερο, απλά απορώ και για το βιβλίο και για τον καθηγητή. Για τους γονείς όχι, είπαμε πως στο σχολείο μου έχουμε ιδιαίτερα θέματα που δεν αγγίζουν τα άλλα σχολεία.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4723
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #58 στις: Μαΐου 18, 2024, 06:29:17 pm »
Σε αυτό δεν διαφωνώ και θεωρώ ότι είναι και θέμα παρουσίασης. Αν μια λεζάντα έχει κάτι ππυ είναι πολύ αναγκαίο για την κατανόηση θεωρώ αυτονοητο ότι θα πεις στα παιδιά να το διαβάσουν, αλλά μπορείς να εξηγήσεις ότι αυτο δεν επιτρέπεται κανονικά και το κανεις γιατί θεωρείς ότι δεν θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του υπό εξέταση θέματος κλπ κλπ και αν θες να είσαι ακόμα πιο έντιμος, εξηγείς ότι δεν μπορείς να το εξετάσεις, αλλά θες να το μελετήσουν. Τα παιδιά μπορεί να είναι κακομαθημένα συνήθως, και να μετακυλίουν ευθύνες, αλλά χαζά δεν είναι, αν κανεις μια ξεκάθαρη εξήγηση, μπορούν να το αντιληφθούν. Αυτά όλα φυσικά αν υπάρχει καλή πρόθεση, κάτι που δεν μπορώ να κρίνω για άλλους συναδέλφους, ειδικά αν είναι άλλου κλάδου που δεν μπορώ να έχω γνώμη για το μάθημα.
και μιας και λέμε αυτά. Ιστορία. Στις οδηγίες όλων των τάξεων, αρκετές ενότητες διδάσκονται με «συνοπτική παρουσίαση». Αυτά μπορούν να εξεταστούν? (ένα κομμάτι τους πχ που περιέχει πολύ βασικές πληροφορίες για την ιστορική συνέχεια, ή κάτι που είναι αρκετά απλό ώστε να το γράψουν οι αδύναμοι μαθητες και να πάρουν κάποιον βαθμό παραπάνω).
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2024, 06:33:31 pm από Έσπερος »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 497
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #59 στις: Μαΐου 18, 2024, 06:40:43 pm »
Είναι λίγο διαφορετικό από τα δικά μας. Σε μας είναι για βοήθεια, το βιβλίο είναι ξεκάθαρο (όχι ότι είναι και καλογραμμένο) και λειτουργούμε υπέρ του μαθητή. Στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι ένα διαφορετικό βιβλίο εντός του ίδιου βιβλίου (πιο δύσκολο και αναλυτικό), διπλασιάζει την ύλη ας πούμε.

ΥΓ. Μπήκα στον κόπο και διάβασα την εισαγωγή του βιβλίου:
"Σίγουρα, το βιβλίο αυτό δεν περιέχει όλη τη βιολογική γνώση. Μπορεί όμως να σας ανοίξει δρόμους για να την ανακαλύψετε μόνοι σας. Αξιοποιήστε κάθε σελίδα του: το κυρίως κείμενο, τις εικόνες, τα παραθέματα, τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες που σας προτείνει. Τα παραθέματα που συνοδεύουν το κείμενο δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη. Ο στόχος τους είναι να σας βοηθήσουν να συνδυάσετε τη θεωρητική γνώση που παρέχουν διάφορες επιστήμες και να την αξιοποιήσετε για να ερμηνεύσετε γεγονότα και εμπειρίες από την καθημερινή ζωή. Τα «Ας σκεφτούμε» θα σας προβληματίσουν και θα σας δώσουν ευκαιρίες για συζήτηση στην τάξη. Οι ερωτήσεις σάς δίνουν την ευκαιρία να ελέγξετε τις γνώσεις που αποκτήσατε."

Είναι εκτός ύλης λοιπόν.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:41:41 »

Αποσυνδεδεμένος Jarvis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1025
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #60 στις: Μαΐου 18, 2024, 07:43:52 pm »
Σαν βιολόγος να σας πω ότι η βιολογια δεν γίνεται να διδαχθεί ποιοτικά χωρίς εικόνες. Έχει μεν θεωρητικό υπόβαθρο, αλλά εμπλέκονται κ πολλοί μηχανισμοί για την κατανόηση των οποίων θες εικόνες κ μάλιστα πολλές.
Θεωρώ αδιανόητο να διδάξεις θετικό μάθημα χωρίς εικόνα.
Εγώ προσωπικά στηρίζω μεγάλο μέρος της διδασκαλίας και σε εικόνες βιβλίου (το οποίο γενικά είναι χαλι) και σε δικές μου που δίνω έξτρα.
Προσπαθώ να ενεργοποιήσω δλδ την σκέψη των παιδιών κ μέσω των εικόνων.
Στις εξετάσεις θα βάλω εικόνες,  αφού όμως τονίσω ότι θα το κάνω, αλλά γνωστές εικόνες, στις οποίες τα παιδιά έχουν δουλέψει.

Αποσυνδεδεμένος Jarvis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1025
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #61 στις: Μαΐου 18, 2024, 07:44:45 pm »
Πόσες φορές ανέφερα τη λέξη "εικονες" ;D
Να τονίσω βέβαια όπως είπατε κ πιο πάνω, εικόνες που ενισχύουν την κατανόηση του κειμένου, χωρίς να ζητειται δλδ υλη εκτός αυτού. Πληροφορίες εκτός κειμένου όχι.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 18, 2024, 07:48:34 pm από Jarvis »

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 542
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #62 στις: Μαΐου 18, 2024, 08:19:05 pm »
Ξαναλέω ότι οι εικόνες αποτελούν μέρος της εξεταστεας ύλης με την έννοια των ερωτήσεων κρίσεως. Δηλαδή δεν μπορεί ο καθητηδεν μπορεί  να βάλει . Δίνεται η παρακάτω εικόνα. Τι λέει η λεζάντα;" Μπορεί όμως να στηριχθεί στην εικόνα και να βάλει ερώτηση κρίσεως η οποία έχει την απάντηση της στην λεζάντα.
Π.χ σελίδα 20 Γ Γυμνασίου
Δεν μπορεί να βάλει : Τι μας δείχνει η παραπάνω εικόνα;
Μπορεί όμως να βάλει : Ποια από τις δυο εικόνες μας δείχνει νουκλεοτίδια και ποια πολυνουκλεοτιδική αλυσίδα. Να εξηγήσετε την απάντηση σας.
Π.χ Σελίδα 46 εικόνα 2.14. Τι μας δείχνει το διπλανο σχήμα και ποια μεταβολή υπάρχει από ένα επίπεδο στο άλλο;
Π.χ Σελίδα 97
Ποιος από τους δύο καρυότυπους ανήκει σε γυναίκα και ποιος σε άντρα. να εξηγήσετε. Να γράψετε τους αριθμούς που μας δείχνουν αυτοσωμικά χρωμοσώματα.
Σελ 100. Ποια από τις δύο εικόνες μας δείχνει αντιγραφή και ποια μεταγραφή. να εξηγήσετε την απάντηση σας
κλπ
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις οι εικόνες παίζουν τον ρόλο της ερωτησης κρίσεως. Δηλαδή αντί να βάλει κάποιος . Τι είναι αντιγραφη και τι μεταγραφή; 

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 542
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #63 στις: Μαΐου 18, 2024, 08:21:47 pm »
Το παραπάνω το είχα αναρτήσει πριν την συζήτηση της τελευταίας σελίδας του φορουμ.

Αποσυνδεδεμένος gismix

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 542
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #64 στις: Μαΐου 18, 2024, 08:27:40 pm »
Τα παραπάνω δεν είναι υπόδειξη αλλά δείχνουν ότι οι εικόνες μπορούν άνετα να μπουν στα θέματα. Και φυσικά συμφωνω με τον συνάδελφο Jarvis. Χωρίς εικόνες δεν γίνονται θετικές επιστήμες.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 497
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #65 στις: Μαΐου 18, 2024, 10:07:57 pm »
Συμφωνώ και με τους δυο σας σε ό,τι γράφετε και ευχαριστώ για τον κόπο σας. Οι ερωτήσεις κρίσεως είναι απολύτως αποδεκτές και η διδασκαλία εννοείται πως θα χρησιμοποιεί εικόνες. Στην προκειμένη περίπτωση, εικόνες και παραθέματα οι γονείς τα έχουν σαν ένα, εννοούν τα ροζ σημεία στο βιβλίο που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν επιπλέον πράγματα. Δεν θέλω να φωτογραφίσω το περιστατικό ακριβώς και γι αυτό δεν αναφέρομαι σε διάφορα ιδιαίτερα σημεία που η εικόνα έχει το κάτι παραπάνω.
Όταν το σχολείο έχει μεγάλη ανταγωνιστικότητα μεταξύ των μαθητών (και των γονέων τους) και βαθμοθηρία, ο βαθμός 19 με το βαθμό 20 έχουν μεταξύ τους χάος και ελέγχονται τα πάντα. Σε τέτοιο σχολείο συμβαίνουν τα παραπάνω, αν και όπως με πληροφορούν, έχουν συμβεί και σε διάφορα σχολεία που κάποιος μαθητής δεν έγραψε καλά
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Georgia m.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη μαθημάτων Γυμνασίου
« Απάντηση #66 στις: Μαΐου 19, 2024, 12:40:34 am »
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα δύο τρίτα (2/3) της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. (π.δ. 126/2016, άρθρο 5, παράγραφος 4)

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182514
  • Σύνολο θεμάτων: 19472
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 649
Σύνολο: 656

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.