*

Αποστολέας Θέμα: Προβληματισμός για συμπεριφορά παιδιού στο μάθημα της έκθεσης...  (Αναγνώστηκε 5138 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Καλησπέρα σε όλους! Χρειάζομαι τις συμβουλές σας σε ένα θέμα που με απασχολεί. Ασχολούμαι με τα ιδιαίτερα τα τελευταία 8 χρόνια. Έχω έναν μαθητή από β´δημοτικού και αισίως φέτος βγάλαμε με επιτυχία τη β´γυμνασίου! Οργανωτικός, συνεπής και με πολύ καλή απόδοση. Ίσως θα τον χαρακτήριζα μαθητή πρότυπο! Παρ’ όλα αυτά στο μάθημα της γλώσσας, στο κομμάτι της έκθεσης τα τελευταία χρόνια είναι πολύ αρνητικός. Σα να δυσκολεύεται να φτιάξει κάτι από τη φαντασία του. Π.χ. θέμα: διακοπές στο χωριό. Η αντίδρασή του: "Δεν έχω χωριό, άρα δε γνωρίζω τι να γράψω". Του λέω να δημιουργήσει εικόνες από τη φαντασία του και μου λέει οτι δεν μπορεί. Τον πιέζω με τρόπο δίνοντάς του ιδέες, αλλά νιώθει εκνευρισμό και επιμένει στη φράση δεν μπορώ. Όταν του ετοιμάζω σχεδιαγράμματα, ώστε να διευκολυνθεί, μένει στο σχεδιάγραμμα χωρίς να το εμπλουτίζει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γράφει μία έκθεση πολύ μικρή σε έκταση, στα πλαίσια δημοτικού, πράγμα π με στεναχωρεί, αλλά και εκείνον. Για αρκετά χρόνια είχαμε θέμα κ στο πώς θα αναπτύξουμε την απάντηση μιας ερώτησης, που ευτυχώς το λύσαμε! Κατά τα άλλα σε ότι αφορά τις ασκήσεις της γλώσσας πετάει, όπως και στα αρχαία. Έχετε κάτι στο μυαλό σας, που θα μπορούσε να με βοηθήσει;;🤔 Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Καλησπέρα!!! Έχω μια απορία. Έχει ο μαθητής κάποια μαθησιακή δυσκολία; Με διάγνωση ή χωρίς; Αν επιτρέπεται, σε ποια μαθήματα του κάνεις ιδιαίτερα; Σε όλα ή μόνο στα φιλολογικά;
Και κάτι άλλο: Επειδή είμαι καθηγήτρια σε Γυμνάσιο και σε Λύκειο και δεν ξέρω τα του Δημοτικού, χρειάζονται ιδιαίτερα από πρώτη Δημοτικού; Χτες στην θάλασσα άκουσα ένα κοριτσάκι 6 χρονών να λέει: το πρωί έκανα μαθηματικά για να είμαι έτοιμη για την πρώτη Δημοτικού!!!!!!!!!! :o :o :o
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 21, 2018, 10:29:58 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος taekmaria

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 417
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ03..Το πιο τέλειο, είναι να μν είσαι τέλειος...
    • Προφίλ

  Καλησπέρα  8)
Κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια, θα έλεγα το διάβασμα βιβλίων βοηθά...μήπως να του πρότεινες κάποια βιβλία, προκειμένου να πάρει κάποιες ιδέες...πιστεύω ότι θα τον βοηθούσε να μπει σε αυτή τη λογική...τώρα βέβαια από αυτά που περιγράφεις καταλαβαίνω ότι μπορεί να σε "γειώσει"... :-[
Τα απίθανα είναι πιθανά, τα πιθανά είναι απίθανα... ;)

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Καλησπέρα!!! Έχω μια απορία. Έχει ο μαθητής κάποια μαθησιακή δυσκολία; Με διάγνωση ή χωρίς; Αν επιτρέπεται, σε ποια μαθήματα του κάνεις ιδιαίτερα; Σε όλα ή μόνο στα φιλολογικά;
Και κάτι άλλο: Επειδή είμαι καθηγήτρια σε Γυμνάσιο και σε Λύκειο και δεν ξέρω τα του Δημοτικού, χρειάζονται ιδιαίτερα από πρώτη Δημοτικού; Χτες στην θάλασσα άκουσα ένα κοριτσάκι 6 χρονών να λέει: το πρωί έκανα μαθηματικά για να είμαι έτοιμη για την πρώτη Δημοτικού!!!!!!!!!! :o :o :o


Καλησπέρα! Ο μαθητής μου δεν έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία. Του κάνω μαθήματα σε όλα τα φιλολογικά ως φιλόλογος! Τώρα όσον αφορά την απορία σου, θα σου έλεγα πως αν ο γονιός δεν έχει τον χρόνο να σταθεί πάνω από το παιδί έστω ως επίβλεψη... θεωρώ πως καλό θα ήταν ένα παιδάκι να δεχτεί βοήθεια. Αν όμως ο γονιός έχει τον χρόνο να ασχοληθεί... τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος για ιδιαίτερα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
  Καλησπέρα  8)
Κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια, θα έλεγα το διάβασμα βιβλίων βοηθά...μήπως να του πρότεινες κάποια βιβλία, προκειμένου να πάρει κάποιες ιδέες...πιστεύω ότι θα τον βοηθούσε να μπει σε αυτή τη λογική...τώρα βέβαια από αυτά που περιγράφεις καταλαβαίνω ότι μπορεί να σε "γειώσει"... :-[

Πφφφ η αλήθεια είναι ότι κάποια στιγμή το είχα προτείνει, αλλά δυστυχώς έφαγα άκυρο.😥 Ήταν αρκετά αρνητικός και ως παιδί που αγχώνεται αρκετά για την απόδοσή του, δίνει αρκετη βάση στο διάβασμα των σχολικών με αποτέλεσμα να μη θέλει τον ελεύθερο χρόνο του να τον χρησιμοποιήσει κατά αυτόν τον τρόπο...

Αποσυνδεδεμένος koshl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Έχω εντελώς άσχετη ειδικότητα, αλλά σκέφτομαι το εξής:

Αντί να ξεκινήσει με μια τόσο σύνθετη εργασία όπως διακοπές στο χωριό, θα μπορούσε να γράψει μικρές και βαθμιαία αυξανόμενης δυσκολίας φανταστικές περιγραφές. 1. Μου έπεσε κάτι και έσπασε (Τι ήταν, γιατί έπεσε και πώς έσπασε) 2. Έφαγα κάτι και μου άρεσε κλπ... Ακόμη και αν δεν βοηθηθεί άμεσα, ίσως καταφέρεις να εντοπίσεις ακριβέστερα πού είναι το "πρόβλημα" 



Αποσυνδεδεμένος thephantom

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 183
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Μια ιδέα που εφαρμόζω με τους μαθητές μου στα Αγγλικά είναι οι εικόνες-ιστορία. αρχικά, γράφουμε προτάσεις για κάθε εικόνα και στη συνέχεια προσπαθούμε να τις μεγαλώσουμε βάζοντας κάποιο επίθετο και΄/ή επίρρημα. Στη συνέχεια προσπαθούμε να επέμβουμε στις προτάσεις χρησιμοποιώντας συνώνυμα. Τέλος, συνδέουμε τις προτάσεις με συνδετικές  λέξεις και φράσεις έτσι ώστε το έργο μας να πάρει τη μορφή παραγράφου / έκθεσης.

Ίσως λοιπόν εκεί που μιλούσατε για το χωριό αν είχες μια εικόνα ενός χωριού να μπορούσατε να κάνετε αυτό που περιγράφω παραπάνω. Βλέποντάς το ίσως να βοηθούσε. Επίσης, αν τον έβαζες να το ζωγραφίσει; παροτρύνοντάς τον ταυτόχρονα να μιλάει γι'αυτό και στη συνέχεια να έγραφε αυτό που θα είχε περιγράψει.

Αυτά, ως μια ιδέα ...


Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
https://ilektra.weebly.com/gammarhoalphapitau972sigmaf-lambda972gammaomicronsigmaf.html
Ρίξε μια ματιά όσον αφορά τις μαθησιακες δυσκολίες στη γραπτή έκφραση. Δεν είναι πάντα εκδηλες στην ορθογραφία ή τον γραφικό χαρακτήρα.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 22, 2018, 10:15:02 πμ από aghathi »

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Έχω εντελώς άσχετη ειδικότητα, αλλά σκέφτομαι το εξής:

Αντί να ξεκινήσει με μια τόσο σύνθετη εργασία όπως διακοπές στο χωριό, θα μπορούσε να γράψει μικρές και βαθμιαία αυξανόμενης δυσκολίας φανταστικές περιγραφές. 1. Μου έπεσε κάτι και έσπασε (Τι ήταν, γιατί έπεσε και πώς έσπασε) 2. Έφαγα κάτι και μου άρεσε κλπ... Ακόμη και αν δεν βοηθηθεί άμεσα, ίσως καταφέρεις να εντοπίσεις ακριβέστερα πού είναι το "πρόβλημα"

Ναι είναι καλό ως ιδέα!! Θα μαζέψω όλα αυτά που Θα μου προτείνετε εδώ μέσα και θα τα οργανώσω για να δω πως θα λειτουργήσω και εγώ με τη σειρά μου, ώστε να τον βοηθήσω! Σε ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Έχω εντελώς άσχετη ειδικότητα, αλλά σκέφτομαι το εξής:

Αντί να ξεκινήσει με μια τόσο σύνθετη εργασία όπως διακοπές στο χωριό, θα μπορούσε να γράψει μικρές και βαθμιαία αυξανόμενης δυσκολίας φανταστικές περιγραφές. 1. Μου έπεσε κάτι και έσπασε (Τι ήταν, γιατί έπεσε και πώς έσπασε) 2. Έφαγα κάτι και μου άρεσε κλπ... Ακόμη και αν δεν βοηθηθεί άμεσα, ίσως καταφέρεις να εντοπίσεις ακριβέστερα πού είναι το "πρόβλημα"

Αυτό με το να ξεκινήσουμε φανταστικές ιστορίες ακούγεται ενδιαφέρον. Έχω δοκιμάσει βέβαια στο παρελθόν κάτι παρόμοιο, αλλά δε βοηθήκαμε ιδιαίτερα. Πολύς ο αρνητισμός απο την πλευρά του για να αφυπνίσει τη φαντασία του..😥

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Μια ιδέα που εφαρμόζω με τους μαθητές μου στα Αγγλικά είναι οι εικόνες-ιστορία. αρχικά, γράφουμε προτάσεις για κάθε εικόνα και στη συνέχεια προσπαθούμε να τις μεγαλώσουμε βάζοντας κάποιο επίθετο και΄/ή επίρρημα. Στη συνέχεια προσπαθούμε να επέμβουμε στις προτάσεις χρησιμοποιώντας συνώνυμα. Τέλος, συνδέουμε τις προτάσεις με συνδετικές  λέξεις και φράσεις έτσι ώστε το έργο μας να πάρει τη μορφή παραγράφου / έκθεσης.

Ίσως λοιπόν εκεί που μιλούσατε για το χωριό αν είχες μια εικόνα ενός χωριού να μπορούσατε να κάνετε αυτό που περιγράφω παραπάνω. Βλέποντάς το ίσως να βοηθούσε. Επίσης, αν τον έβαζες να το ζωγραφίσει; παροτρύνοντάς τον ταυτόχρονα να μιλάει γι'αυτό και στη συνέχεια να έγραφε αυτό που θα είχε περιγράψει.

Αυτά, ως μια ιδέα ...

Εικόνες ε;; Ούτε αυτό μου είχε περάσει από το μυαλό. Ακούγεται πολύ καλό και ιδιαίτερο! Ίσως αν βλέπει... βέβαια δε θέλω να του πάω και κάτι αρκετά παιδικό, από την άποψη ότι είναι και αγοράκι γ´ γυμνασίου από φέτος  και δε θα είναι θετικός σε κάτι που μπορεί να του θυμίζει κάτι παιδικό. Άρα η έρευνα για εικόνες θα πρέπει να κινείται στα ηλικιακά του πλαίσια σωστά;

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
https://ilektra.weebly.com/gammarhoalphapitau972sigmaf-lambda972gammaomicronsigmaf.html
Ρίξε μια ματιά όσον αφορά τις μαθησιακες δυσκολίες στη γραπτή έκφραση. Δεν είναι πάντα εκδηλες στην ορθογραφία ή τον γραφικό χαρακτήρα.

Ναι μόλις διάβασα το λινκ που μου έδωσες. Ίσως απ’όλα αυτά που διάβασα να τοποθετούσα τη δυσκολία του παιδιού στο κομμάτι της έκφρασης, γιατί σε όλα τα υπόλοιπα δεν αντιμετωπίζει κάποια δυσκολια(ορθογραφία, δυσγραφια κτλ). Άρα αυτό που μου προκάλεσε ως απορία, είναι οτι ένα παιδί μπορεί λοιπόν να αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες, για τα παραπάνω που αναφέρω; Την έλλειψη φαντασίας ίσως;

Αποσυνδεδεμένος niina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ86 (ΠΕ 20)
    • Προφίλ
Εμενα με προβληματίζει το θεμα της αρνησης εφοσον ειναι τοσο έντονη όσο την περιγράφεται!! Πολλα παιδια εχουν προβλημα έκφρασης και φαντασίας στον γραπτο λόγο αλλα το προσπαθουν και οσο μπορουν τα καταφέρνουν!! Ο μικρος σας λέτε οτι εχει έντονη αρνηση που είναι πολυ περιεργο!!! Μήπως έχει δεχθει ασχημη κριτική για τον τροπο γραφής του??
Στα αρχαια και στην ιστορία του αρεσουν πολυ τα διαβαζει και ασχολειται πέρα απο το σχολείο ή τα σχολικά μαθηματα???

Αποσυνδεδεμένος Opali87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Εμενα με προβληματίζει το θεμα της αρνησης εφοσον ειναι τοσο έντονη όσο την περιγράφεται!! Πολλα παιδια εχουν προβλημα έκφρασης και φαντασίας στον γραπτο λόγο αλλα το προσπαθουν και οσο μπορουν τα καταφέρνουν!! Ο μικρος σας λέτε οτι εχει έντονη αρνηση που είναι πολυ περιεργο!!! Μήπως έχει δεχθει ασχημη κριτική για τον τροπο γραφής του??
Στα αρχαια και στην ιστορία του αρεσουν πολυ τα διαβαζει και ασχολειται πέρα απο το σχολείο ή τα σχολικά μαθηματα???

Και εμένα αυτός του ο αρνητισμός με προβληματίζει ιδιαίτερα και επειδή δε θέλω η νέα χρονιά να είναι σαν την προηγούμενη και θέλω να του δώσω μία "σπρωξιά" παραπάνω απευθύνθηκα εδώ. Ο μικρός γενικά μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον πολύ υποστηρικτικό. Έτσι αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι τουλάχιστον από εμένα και από τους κοντινούς γύρω του δεν υπάρχει κάτι που είναι άξιο να αναφερθεί. Γι’αυτό και δεν μπορώ να δικαιολογήσω τον τόσο μεγάλο αρνητισμό του. Πολλές φορές μου αναφέρει ότι μισεί την έκθεση και αναρωτιέμαι μήπως έχω κάνει κάτι εγώ λάθος και αντιμετωπίζουμε αυτό το ζήτημα. Σα να μη θέλει να πιέζει τον εαυτό του. Στα αρχαία είναι άψογος όπως και στην ιστορία. Γενικά μια συνολική εικόνα πολύ ικανοποιητική.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159611
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 426
Σύνολο: 434

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.127 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.