0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Venus, δυστυχώς δεν έχω να σου πω κάτι, γιατί δεν γνωρίζουν ούτε αυτοί που είναι περισσότερο μέσα στα πράγματα κάτι παραπάνω από εμάς. Και εγώ το βλέπω δύσκολο να ανακαλέσει η κυβέρνηση την απόφασή της, αλλά επειδή υπάρχουν σημαντικές αντιδράσεις, μπορούμε ακόμη να ελπίζουμε ότι η επόμενη δεν θα την εφαρμόσει, μια που η ίδια δεν θα προλάβει να το κάνει.Από την άλλη όμως, αν γίνει κάτι τέτοιο, θα είναι εις βάρος των μαθητών που επιθυμούν να ξεκινήσουν την προετοιμασία τους στα Λατινικά από τη β λυκείου, οπότε...τι να πούμε...
Διάβασα την καινούργια πρότασή του Υπουργού να διδάσκονται στην Α' και B' Λυκείου...Το θέμα του δηλαδή είναι να μη διδάσκονται στη Γ' ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές;;;; τι να πω...
Κάπως έτσι δεν έγινε και με τον Επιτάφιο και την Αντιγόνη;;;;;;τα στρίμωξε μαζί στη
Το θέμα του είναι να μην υπάρχει πλέον ανθρωπιστικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση.Να εισαχθούν στη θέση των Λατινικών άλλα αντικείμενα, πιο ασαφή και γενικόλογα και να πληγεί ακόμη μια φορά το κύρος των φιλολογικών μαθημάτων!
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί έχουν εξειδικευτεί στα ιδιαίτερα Λατινικών και τώρα θα χάσουν τη δουλειά τους.
Τα στριμώγματα έχουν σχετική αξία. Τον προηγούμενο αιώνα ( ), κάποιοι μαθαίναμε όλο το συντακτικό και τη γραμματική των αρχαίων στην Α' Λυκείου. Τώρα έχουν απλώσει την ύλη σαν τον τραχανά σε όλο το Γυμνάσιο και όμως τα παιδιά μαθαίνουν λιγότερα απ' όσα τότε εμείς.Στη δε
Είχαμε επίσης στο γυμνάσιο εξαιρετικά κείμενα από μετάφραση. Από τα Σικελικά του Θουκυδίδη και τη
Η κοινωνιολογία δεν είναι καθόλου ασαφής και γενικόλογη. Δεν είναι "έκθεση ιδεών" ούτε λογοτεχνία, ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Όπως όλες οι κοινωνικές επιστήμες, χαρακτηρίζεται από ακαδημαϊκό λόγο, ο οποίος απαιτεί σαφήνεια και ακρίβεια στην έκφραση. Δεν υπάρχει λόγος να κατηγορούμε άλλα επιστημονικά πεδία με αστήρικτους χαρακτηρισμούς για να στηρίξουμε το δικό μας.
Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση. Όμως, αν απομακρυνθούμε από τις ανθρωπιστικές σπουδές, πώς θα καταλάβουμε ποιοι είμαστε, πώς θα ανακαλύψουμε τα πανανθρώπινα ιδανικά, πώς θα μάθουμε αιώνιες αλήθειες και ηθικά διδάγματα, πώς θα ανοίξει η σκέψη των νέων ανθρώπων, πώς θα γίνουμε καλύτεροι ως άνθρωποι; Το σχολείο έχει χρέος να αναδείξει την αξία και τη σπουδαιότητα των ανθρωπιστικών μαθημάτων, εκσυγχρονίζοντας ίσως κάποια σχολικά εγχειρίδια, γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο θα δείξει πως σέβεται έμπρακτα τον "άνθρωπο" , τις ομάδες και τις κοινωνίες και θα βελτιώσει τους όρους της ύπαρξής του/τους.
Αυτό που τόνισα είναι ότι θέλουν να απομακρύνουν το σημερινό ελληνικό σχολείο από τον ανθρωπιστικό προσανατολισμό που είχε, χωρίς μάλιστα πειστικά επιχειρήματα, παρά μόνο με δικαιολογίες και να περάσουν ανεπιτυχώς την ιδέα πως τα ανθρωπιστικά μαθήματα δεν γίνεται να είναι υποχρεωτικά στη σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση.