*

Αποστολέας Θέμα: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός  (Αναγνώστηκε 10067 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mathimatika

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 76
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« στις: Ιούνιος 10, 2019, 07:23:27 μμ »
Δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα από τα θέματα... Τα συναισθήματά μου είναι ανάμικτα.

Το Α θέμα: πιστεύω από τα πιο δύσκολα που έχουν πέσει ποτέ. Οι δύο ορισμοί είναι από τους 3-4 όλου του βιβλίου με τις περισσότερες δυσκολίες στη διατύπωση και στην κατανόηση. Και έβαλαν και τους δύο φέτος!...

Επιπλέον το Σ-Λ με τη σταθερή, δεν κρατιέμαι... θα το πω κι ας πάω κόντρα στο βιβλίο... είναι ΛΑΘΟΣ ως ΘΕΜΑ!!! Στο βιβλίο είναι λίγο πιο "προσεκτικοί" στη διατύπωση, αλλά πάλι δημιουργούν παρανοήσεις. Πώς ρωτάς αν μία συνάρτηση είναι σταθερή (ή μονότονη κλπ) σε ένα σύνολο που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ; Προφανώς δεν χρειάζεται κανένα αντιπαράδειγμα! Είναι "άκυρο" και μόνο που το ρωτάνε!!

Το Β θέμα: πιο απαιτητικό από τα αντίστοιχα, από τότε που άλλαξε το σύστημα. Οι μεγάλοι χαμένοι: οι "μέτριοι" μαθητές. Κάηκαν στη θεωρία, κάηκαν κι εδώ που περίμεναν απλώς μία γραφική παράσταση με κάτι παραπάνω για να τσιμπήσουν μερικούς βαθμούς ακόμα. Δεν το θεωρώ σωστό.

Σε συνδυασμό με όσα ακολούθησαν: βαριέσαι να βλέπεις εκθετικές και λογαριθμικές!

Το θετικό (μη γκρινιάζουμε μόνο): επιτέλους, λίγο Bolzano!

Το Γ θέμα: το μόνο νορμάλ θέμα! Επιτέλους μία με δύο κλάδους που να τη μελετούμε ως προς τη συνέχεια και τη παραγωγισιμότητά της! Εξετάζει πολλά σημεία της ύλης.

Το Δ θέμα:
Δ1 οκ.
Δ2 "όχι συνηθισμένης ευκολίας", αλλά όχι και φοβερά δύσκολο!
Δ3 "στάθηκε στο ύψος του"! Ωραίο!
Δ4 θεωρώ ότι δεν το σκέφτηκαν καλά στην επιτροπή. Απογοήτευση... Για να σου δίνουν την εφαπτομένη της f στην αρχή, λογικά θα πονηρευτείς και θα καταλάβεις ότι αυτή είναι η "προφανής κοινή εφαπτομένη" για την f στο 1, για την g στο 0. Μοναδικότητα: f'(x)>=-1>=g'(x), για κάθε x. Υπερβολή να πάρει κάποιος 8 μονάδες για αυτό........

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:05:44 »

Αποσυνδεδεμένος badtouch

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 10, 2019, 08:58:53 μμ »
Συνάδελφε νομίζω ότι κάποιος διαβασμένος έπιανε άνετα 18... Ίσως βάλουν δύσκολα Φυσική για να ισορροπήσουν τα πραματα... Τα θέματα όπως είπες συμφωνω μαζί σου σε κάποια σημεία όσον αφορά την ποιότητα... Το δεύτερο θέμα θα μπορούσε να είναι πιο εύκολο και το Δ λίγο πιο δύσκολο-έξυπνο σε ένα υπό ερώτημα του... να κάνει την διαφορά ο 20αρης...

Αποσυνδεδεμένος math22

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1856
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 10, 2019, 09:12:59 μμ »
Τα ευκολοτερα θεματα της πενταετιας.Το 15 θα το παρει ο διαβασμενος(δεν μου αρεσει αυτη  λεξη) σχετικα ευκολα.Μεγαλο ποσοστο βαθμολογιας απο 11 εως 14 σε σχεση με το περσυνο 8 εως 12

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 10, 2019, 09:25:18 μμ »
Στην πρώτη ματιά είπα κι εγώ ότι είναι μακράν τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών .  Στην δεύτερη ματιά λέω πως ναι , πιθανόν να δούμε μικρότερο ποσοστό κάτω από τη βάση , αλλά όχι τόσο όσο νόμιζα στην πρώτη ματιά .  Επίσης το γεγονός ότι ζητάει αιτιολόγηση των ΣΛ θα αυξήσει το ποσοστό βαθμών του διαστήματος [0,2] .   :)   Πάντα βρίσκαμε γραπτά με βαθμό 10/100 λόγω των ΣΛ που κυκλοφορούσαν , τώρα αυτά τα γραπτά θα πάρουν 02/100 άντε 04/100 αν κυκλοφόρησε και το πολλαπλής...   :)


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:05:44 »

Αποσυνδεδεμένος anpapath86

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 430
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 10, 2019, 11:04:00 μμ »
Στην πρώτη ματιά είπα κι εγώ ότι είναι μακράν τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών .  Στην δεύτερη ματιά λέω πως ναι , πιθανόν να δούμε μικρότερο ποσοστό κάτω από τη βάση , αλλά όχι τόσο όσο νόμιζα στην πρώτη ματιά .  Επίσης το γεγονός ότι ζητάει αιτιολόγηση των ΣΛ θα αυξήσει το ποσοστό βαθμών του διαστήματος [0,2] .   :)   Πάντα βρίσκαμε γραπτά με βαθμό 10/100 λόγω των ΣΛ που κυκλοφορούσαν , τώρα αυτά τα γραπτά θα πάρουν 02/100 άντε 04/100 αν κυκλοφόρησε και το πολλαπλής...   :)
Τα θέματα όντως ήταν βάτα και αποτελούν θέματα που διδάσκονται οι μαθητές κατά την διάρκεια της χρονιας. Δεν υπήρχε κάτι το εξεζητημένο, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος δεν θα έχει γραφτεί από πολλούς σωστά το θέμα με τον ρυθμό μεταβολής, καθώς οι περισσότεροι μαθητές δεν μπορούν να κατασκευάσουν την συνάρτηση που δίνει το εμβαδόν ως προς το Χ.

Αποσυνδεδεμένος mathimatika

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 76
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 11, 2019, 12:06:51 πμ »
Τα ευκολοτερα θεματα της πενταετιας.Το 15 θα το παρει ο διαβασμενος(δεν μου αρεσει αυτη  λεξη) σχετικα ευκολα.Μεγαλο ποσοστο βαθμολογιας απο 11 εως 14 σε σχεση με το περσυνο 8 εως 12

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό περίμενα μέχρι την Κυριακή: ότι θα έβαζαν ευκολότερα, ειδικά τα Α, Β, Γ, λόγω του ότι φέτος δίνουν πολλές θέσεις στις σχολές.
Αν τα σχολιάσω από πλευράς δυσκολίας, νομίζω ότι:
Α, Β: τα πιο δύσκολα της τετραετίας (2016, 2017, 2018, 2019)
Γ, Δ: ίδιας δυσκολίας (ή... ευκολίας) με της τετραετίας.

Από όσους ακούω πάντως (εκτός αυτού του forum), μάλλον ως λίγο δύσκολα τα παρουσιάζουν, παρά ως εύκολα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 11, 2019, 12:42:52 πμ από mathimatika »

xriana1

  • Επισκέπτης
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 11, 2019, 11:43:05 πμ »
Τα ευκολοτερα θεματα της πενταετιας.Το 15 θα το παρει ο διαβασμενος(δεν μου αρεσει αυτη  λεξη) σχετικα ευκολα.Μεγαλο ποσοστο βαθμολογιας απο 11 εως 14 σε σχεση με το περσυνο 8 εως 12

Πολύ βιαστική (πρόχειρη) εκτίμηση. Μη ξεχνάς συνάδελφε ότι την ευκολία ή τη δυσκολία των όποιων θεμάτων την καθορίζουν οι επιδόσεις των μαθητών και όχι οι δικές μας εκτιμήσεις. Προσωπικά η δυσκολότερη θεωρία των τελευταίων ετών και ο μεγαλύτερος όγκος θεμάτων συνολικά όπως προκύπτει από το γεγονός ότι πληθώρα μαθητών δεν είδε ερωτήματα του Δ θέματος.

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 12, 2019, 03:00:08 μμ »
Πολύ περίεργο αυτό που συμβαίνει φέτος ...    Η αίσθηση της πρώτης ματιάς είναι ότι είναι τα ευκολότερα των τελευταίων ετών .  Αυτή την αίσθηση είχα κι εγώ και οι περισσότεροι συνάδελφοι που μίλησα.  Η μαθηματική εταιρεία λέει πιο δύσκολα από πέρσι .  Ο υπουργός λέει ελαφρώς πιο εύκολα από πέρσι .  Σίγουρα πάντως ότι και να πούμε εμείς οι μαθηματικοί , τα στατιστικά στοιχεία από τις βαθμολογίες θα μας δώσουν την απάντηση στο ερώτημα αν ήταν πιο εύκολα ή πιο δύσκολα από τα προηγούμενα χρόνια... 
Σε κάθε περίπτωση όμως νομίζω ότι ήταν πιο καλά θέματα , από την άποψη ότι εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης ( όχι όπως πέρσι που απουσίαζαν όλα μα όλα τα βασικά θεωρήματα και όχι μόνο )  και είχαν πολύ καλή κλιμάκωση δυσκολίας ( όχι όπως άλλη φορά που Γ και Δ δεν τα άγγιζαν οι μισοί μαθητές , τώρα μπορούσαν να παλέψουν έστω τα Γ1 , Γ2 , Δ1 , Δ2 )  . 
Οπότε θα πω μπράβο στην επιτροπή !!!   

Υ.Γ.  μην ξεχνάμε μάλιστα πως ακόμα και αν διάλεγαν 3 ασκήσεις του σχολικού βιβλίου πάλι οι μισοί κάτω από τη βάση θα έγραφαν .... 

Αποσυνδεδεμένος mathimatika

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 76
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 12, 2019, 04:37:15 μμ »
Πολύ περίεργο αυτό που συμβαίνει φέτος...   
 
Η αίσθηση της πρώτης ματιάς είναι ότι είναι τα ευκολότερα των τελευταίων ετών... 

Η μαθηματική εταιρεία λέει πιο δύσκολα από πέρσι... 

Σε κάθε περίπτωση όμως νομίζω ότι ήταν πιο καλά θέματα, από την άποψη ότι εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης …
και είχαν πολύ καλή κλιμάκωση δυσκολίας (όχι όπως άλλη φορά που Γ και Δ δεν τα άγγιζαν οι μισοί μαθητές, τώρα μπορούσαν να παλέψουν έστω τα Γ1 , Γ2 , Δ1 , Δ2).



1. Μήπως το "περίεργο" οφείλεται στο ότι ο καθένας μας τα βλέπει από άλλη οπτική γωνία;

Από την οπτική γωνία του καλού μαθητή που εστιάζει την προσοχή του στα Γ και Δ (για να γράψει 17-20), όντως είναι εύκολα. Αλλά αν το σκεφτούμε έτσι, από το 2016 και εξής, εύκολα είναι...
Από την οπτική γωνία του μαθητή που παλεύει να περάσει τη βάση, όχι.

Αυτός που θα έγραφε πέρσι 17-20, θα έγραφε και φέτος 17-20.
Αυτός που θα έγραφε πέρσι 13-16, θα έγραφε φέτος 12-16.

Όμως...
Αυτός που θα έγραφε πέρσι 8-12, θα έγραφε φέτος 6-10...

Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία τελικά. Σημασία έχει να περάσεις, έστω και με... 2! Εμείς τα θέματα σχολιάζουμε.
Θα δούμε και τα στατιστικά, όταν βγουν.
 
2. Δεν είναι μόνο η Μαθηματική Εταιρεία. Είδα και ανακοινώσεις φροντιστηρίων, που ήταν ακόμα πιο ακραίες... Κάπου είδα τα σχόλια φροντιστηρίου στο ίντερνετ:
"θα υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι με επιδόσεις κάτω από τη βάση... θα δημιουργήσουν αρνητική ψυχολογία σε πολλούς υποψηφίους για τη συνέχεια των εξετάσεων" (!!!).

3. Πάντα υπήρχαν ερωτήματα με 3-4 μονάδες σε Γ και Δ.

4. Η δυσκολία διαφέρει από την ποιότητα. Μην τα μπερδεύουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 12, 2019, 04:39:11 μμ από mathimatika »

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 12, 2019, 07:37:31 μμ »
Συμφωνώ .
Μάλιστα προέχει η ποιότητα . 
Προέχει να είναι κατάλληλα ώστε να γίνει σωστή κλιμάκωση βαθμολογίας και να πάρει ο καθένας αυτό που του αξίζει.
  Έτσι , καλό  είναι που κάλυπταν μεγάλο εύρος της ύλης ( για να δούμε ποιος την ξέρει όλη και ποιος τη μισή ) , καλό είναι που υπήρχε και εσωτερική κλιμάκωση δυσκολίας σε κάθε θέμα ( όχι να πάρει ο άριστος 25 μονάδες στο Δ και οι υπόλοιποι 0 , ας πάρει κάποιος μόνο το Δ1 , κάποιος Δ1+Δ2 , κάποιος Δ1+Δ2+Δ3 κάποιος όλο το Δ , ανάλογα τι ξέρει ο καθένας , το ίδιο και για το θέμα  Γ ) .   Ακόμα και στα θέματα Α και Β υπήρχε κλιμάκωση βαθμού δυσκολίας . Για παράδειγμα η αιτιολόγηση στα ΣΛ βοήθησε σε αυτό , καθώς και η διπλή γραφική παράσταση στο Β ( άλλος θα τις κάνει και τις 2 σωστά , άλλος μόνο τη μια , άλλος καμία κλπ ) .
Οπότε εγώ θα πω και πάλι μπράβο στην επιτροπή !!!

Αποσυνδεδεμένος mathimatika

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 76
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 28, 2019, 01:41:40 μμ »
Τελικά, κρίνοντας από τα στατιστικά (είδα της Οικονομίας και Πληροφορικής), οι μαθητές που έγραψαν από 0-5 και από 5-10 ήταν λίγο λιγότεροι από πέρσι.

Προσωπικά δεν το περίμενα. Αλλά μάλλον έγινε αυτό που έγραψαν και άλλοι εδώ: χάθηκαν μονάδες στη θεωρία, αλλά "τσίμπησαν" μονάδες από (Β,) Γ και Δ.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2019, 01:44:13 μμ από mathimatika »

Αποσυνδεδεμένος marcha7

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 94
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 28, 2019, 06:56:39 μμ »
Με αυτα τα θεματα και εχουμε αυτη την αποτυχια...μην ξαφνιαστειτε αν σε λιγο δεν υπαρχουν μαθητες στα τμηματα προσνατολισμου η ακομα χειροτερα τα Μαθηματικα γινουν επιλογης....

Παράθεση

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας όσον αφορά τα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2019 έχουμε τα εξής :
Ομάδα Θετκών Σπουδών : Κάτω από τη βάση : 46,59%
Ομάδα Οικονομίας Πληροφορικής : Κάτω από τη βάση : 73,96%

Τα αντίστοιχα αποτελέσματα του 2018 ήταν
Ομάδα Θετικών Σπουδών : Κάτω από τη βάση :56,21%
Ομάδα Οικονομίας Πληροφορικής : Κάτω από τη βάση :83,17%

Αποσυνδεδεμένος silkcut

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η γνώση είναι δύναμη και η σιωπή συνενοχή...
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 28, 2019, 08:46:09 μμ »
Και που να δείτε τα στατιστικά όταν οι φετινοί απόφοιτοι γυμνασίου και όσοι θα ακολουθήσουν με το ισχύον σύστημα γυμνασίου, φτάσουν στις πανελλήνιες ή όπως αλλιώς θα λέγονται, της Γ Λυκείου.
Σήμερα μόνο οι ηλίθιοι κάνουν δικτατορίες με τανκς, από τη στιγμή που υπάρχει η τηλεόραση...
ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Θέματα Μαθηματικών 2019 - σχολιασμός
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 29, 2019, 01:08:33 μμ »
Κατά τη γνώμη μου τα φετινά θέματα στα μαθηματικά ήταν πάρα πολύ καλά .  Υπάρχει πάρα πολύ σωστή κατανομή βαθμολογίας . Περίπου 5% σε κάθε διάστημα πλάτους 1  στη θετική .  Πιο ομοιόμορφη κλιμάκωση βαθμολογίας δεν έχω ξαναδεί .  Μπράβο και πάλι στην επιτροπή !     

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159625
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 447
Σύνολο: 458

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.