*

Αποστολέας Θέμα: γνώσεις δασκάλων 2  (Αναγνώστηκε 5959 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος papant

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #14 στις: Νοέμβριος 24, 2019, 09:29:06 μμ »
Ποιο είναι το πρόβλημα τότε ?

Το πρόβλημα είναι βαθύτερο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:20:56 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 24, 2019, 09:39:33 μμ »
Ποιο είναι το πρόβλημα τότε ?
Στη συλλογικότητα που ονομάζεται λαός αυτού του τόπου η γνώση ο στοχασμός η φιλομάθεια έχουν εξοβελιστεί για να πάρουν τη θέση τους η ευκολία ο εγωκεντρισμός οι κατηγόριες όπου τα τελευταία λαμβάνουν τ' ωραίο περιτύλιγμα των εκλεκτών δήθεν Ελλήνων απέναντι στους υπανάπτυκτους αλλοεθνείς. Όταν η μωρία βασιλεύει στα μυαλά τότε η προκοπή κι η έμφυτη τάση για μάθηση χάνονται. Κι αυτή η νοοτροπία για ν' αλλάξει θέλει άλλα διακόσια χρόνια.

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 24, 2019, 09:43:02 μμ »
Η αλήθεια είναι ότι οι δάσκαλοι έχουν να αντιμετωπίσουν πληθώρα γνωστικών αντικειμένων που πρέπει να διδαχθούν στο δημοτικό και μάλιστα σε πολλές τάξεις σε αρκετά υψηλό επίπεδο σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα. Αν εξαιρέσουμε την απαράδεκτη άγνοια της συναδέλφου (μάλλον μειοφηφία σε βαθμό "αγραμματοσύνης") ας φανταστουμε ένα δάσκαλο που επι χρόνια διδάσκει α και β δημοτικού ξαφνικά να πάρει 6η (γιατί έτσι προέκυψε). Έχει να βγάλει σε πέρας δύσκολα μαθητικά, φυσικές επιστήμες των οποίων η άποψη συγκρούεται με την καθημερινότητα των μαθητών (το κλασσικό τα βαρύτερα αντικείμενα πέφτουν πιο γρήγορα), ιστορία υψηλού επιπέδου,  γλώσσα που πολλές φορές απαιτεί φιλολογικές γνώσεις και γεωγραφία Ευρώπης (άγνωστη για πολλούς). Ίσως και στις παιδαγωγικές σχολές θα πρέπει να αλλάξουν από την βάση τους τα προγράμματα σπουδών.

Αποσυνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1692
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 06:45:21 πμ »
Αν τους πέφτουν δύσκολα τα αντικείμενα τους, ας φύγουν η μία ή οι δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού και να μεταφερθούν στο γυμνάσιο, όπως συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:20:56 »

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 08:11:28 πμ »
Μία άλλη λύση είναι οι 2 τελευταίες τάξεις να αποκτήσουν ένα "γυμνασιακό χαρακτήρα" σε ότι αφορά τιν τρόπο διδασκαλίας. Δηλαδή το μάθημα να γίνεται από ένα είδος "ειδικότητας "  (θετικοί-θεωρητικοί) που θα αποκτίεται κατα τη διάρκεια των σπουδών. Όμως και εδώ τα προβλήματα πάρα πολλά σε μονοθέσια, διθεσια κλπ σχολεία, καθώς και το τι θα γίνει με τους ήδη υπηρετούντες. Πάντως το πρόβλημα είναι υπαρκτό σε ότι αφορά τις γνώσεις των δασκάλων στην διδασκαλία τόσων πολλών διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.
Επειδή θέλω να το ψάξω. Σε ποιες χώρες του εξωτερικού υπάρχει 4 χρόνια πρωτοβάθμια και μετά οι μαθητές μπαίνουν στην β/θμια;

Αποσυνδεδεμένος marietta_kom

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 09:03:29 πμ »
Μία άλλη λύση είναι οι 2 τελευταίες τάξεις να αποκτήσουν ένα "γυμνασιακό χαρακτήρα" σε ότι αφορά τιν τρόπο διδασκαλίας. Δηλαδή το μάθημα να γίνεται από ένα είδος "ειδικότητας "  (θετικοί-θεωρητικοί) που θα αποκτίεται κατα τη διάρκεια των σπουδών. Όμως και εδώ τα προβλήματα πάρα πολλά σε μονοθέσια, διθεσια κλπ σχολεία, καθώς και το τι θα γίνει με τους ήδη υπηρετούντες. Πάντως το πρόβλημα είναι υπαρκτό σε ότι αφορά τις γνώσεις των δασκάλων στην διδασκαλία τόσων πολλών διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.
Επειδή θέλω να το ψάξω. Σε ποιες χώρες του εξωτερικού υπάρχει 4 χρόνια πρωτοβάθμια και μετά οι μαθητές μπαίνουν στην β/θμια;

Στην Ιταλία οι μαθητές ξεκινούν το δημοτικό στα 6 και μετά τα 11 ξεκινούν το Γυμνάσιο. https://www.miur.gov.it/web/guest/sistema-educativo-di-istruzione-e-formazione
Κάτι ανάλογο συμβαίνει, αν δεν κάνω λάθος, και στη Γαλλία.

Αποσυνδεδεμένος Νάκης Ιωάννης

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 87
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 09:33:33 πμ »
Έχοντας τριάντα χρόνια στην τάξη θα σας έλεγα: "Κοιτάξτε να κάνετε τη δουλειά σας στην αίθουσά σας και μην κατακρίνετε τους/τις προηγούμενους/ες. Είναι πολύ εύκολο να λέμε φταίει ο/η περσινός/η. Ποια είναι η δικιά μας ευθύνη σήμερα; Κάθε βαθμίδα τα ρίχνει στην προηγούμενη ή χειρότερα σε όποιον/α ήταν στη θέση μας πέρσι. Κακοί και καλοί εκπαιδευτικοί υπάρχουν παντού. Για τα κενά που συναντάς στην τάξη σου ΕΣΥ είσαι υπεύθυνος/η να τα θεραπεύσεις. Και τότε μίλα μόνο για σένα."
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 25, 2019, 01:00:05 μμ από Νάκης Ιωάννης »
35 χρόνια στην εκπαίδευση

Αποσυνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1692
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #21 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 10:42:37 πμ »
Αν μπείτε στο Eurydice.com θα δείτε τι ισχύει στα αλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα και πως κρίνεται αν ένα παιδί μπορεί ή όχι να θεωρηθεί ότι έχει ολοκληρώσει σωστά την εκπαίδευση του στο δημοτικο

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #22 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 02:57:21 μμ »
Στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας στο Ηράκλειο, η πρωτοβάθμια είναι 5 χρόνια και η δευτεροβάθμια 7.

Αποσυνδεδεμένος skathari

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 930
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #23 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 03:12:08 μμ »
Γιατί συγγνώμη από καθηγητές δεν έχετε ακούσει διαμάντια? Μόνο από δασκάλους?

Εγώ έχω ακούσει από φιλόλογο "πυραναλώμα του πυρός", από μαθηματικό "τα κενά δεν πρέπει να καλύβονται με αναπληρωτές", από γυμναστή "ποιος άλλος παρελάζει φέτος με τα παιδιά?" και "το έχω πει εκατομμύριες φορές" από γαλλικό.

Επίσης ακούω πολύ συχνά να λένε γονείς πως ευτυχώς τα παιδιά τους μάθανε κάποια πράγματα στο δημοτικό, γιατί στη δευτεροβάθμια είναι όλοι ανίκανοι και τεμπέληδες και το μόνο που τους νοιάζει είναι να κάνουν ιδιαίτερα. Για να μην σχολιάσω και τις βάσεις εισαγωγής κάποιων καθηγητικών σχολών ειδικά φέτος.

Όπως λέει ο συνάδελφος Νάκης ας κοιτάει ο καθένας να κάνει τη δουλειά του όσο καλύτερα μπορεί. Οι γενικεύσεις καλό είναι να αποφεύγονται. Η διάρκεια φοίτησης σε κάθε βαθμίδα, προσωπικά δεν νομίζω ότι παίζει τόσο σημαντικό ρόλο.

Αποσυνδεδεμένος platonas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 685
  • Φύλο: Άντρας
  • δεν είμαστε όλοι το ίδιο στην εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #24 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 04:54:56 μμ »
α) Το να κάνει κάποιος συντακτικό η γραμματικό δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το να λέει αν η "Βιωτοία βρίσκεται στην Βέροια"  και άλλα.
β) Η ανάρτηση δεν αφορούσε το τι μαθαίνουν τα παιδιά αλλά αν μπορούν οι δάσκαλοι να αντιμετωπίσουν με επάρκεια το πλήθος των γνωστικών αντικειμένων που έχουν να διδάξουν. Πρέπει να γίνει μία μελέτη σοβαρή επάνω στο θέμα
γ) Όσες φορές έχεις ακούσει  από γονείς αυτά που αναφέρεις για τους καθηγητές άλλες τόσες και πολύ περισσότερες τα έχω ακούσει για τους δασκάλους από γονείς πάλι. οι γονείς δεν είναι καθόλου αξιόπιστη πηγή για το τι και πως μαθαίνουν τα παιδιά τους.
δ) Το ότι δεν μαθαίνυν οι μαθητές και από την μία βαθμίδα πάνε στην άλλ με κενά δεν οφείλεται μόνοσ την ανικανότητα και την γνωστική ανεπάρκει αμερικών να διδάξουν, αλλα΄σε ένα πλήθος παραγόντων που είναι εκτός του συγκεκριμένου θέματος.
ε) θα ήθελα όμως να απαντήσεις στο συγκεκριμένο παράδειγμα που έφερα σχετικά με το δάσκαλο που μετά από χρόνια 1η πάει 6η.

Αποσυνδεδεμένος skathari

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 930
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασάλων 2
« Απάντηση #25 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 05:16:45 μμ »
Κατ'αρχάς, το ότι τα συντακτικά και γραμματικά λάθη δεν είναι τόσο σημαντικά είναι η υποκειμενική σου γνώμη. Εγώ πιστεύω ότι είναι χειρότερα, ειδικά όταν τα ξεστομίζει φιλόλογος.

Πιστεύω επίσης, ότι οι δάσκαλοι μπορούν μια χαρά (αν θέλουν) να αντιμετωπίσουν το πλήθος των γνωστικών αντικειμένων που έχουν να διδάξουν και να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με την τάξη που αναλαμβάνουν. Εννοείται ότι θα χρειαστεί να αφιερώσει περισσότερο χρόνο προετοιμασίας στο σπίτι του κάποιος που επί χρόνια είχε πρωτάκια και κάποτε αναλαμβάνει έκτη. Ισχύει και το αντίθετο. Ισχύει και για την δευτεροβάθμια. Το βασικό είναι η όρεξη που έχει ο καθένας και ο χρόνος που θέλει να αφιερώσει.

Όχι, δεν θεωρώ ότι η ύλη οποιασδήποτε τάξης του δημοτικού είναι υπερβολικά δύσκολη ή υψηλού επιπέδου για τους περισσότερους δασκάλους. Τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής. Το περιστατικό που αναφέρεις, αν ισχύει, το θεωρώ μεμονωμένο. Όμως επειδή δεν ήμουν παρούσα όταν έγινε, δεν ξέρω αν υπάρχει και το ενδεχόμενο να αστειευόταν και να παρεξήγησες.

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 25, 2019, 05:18:57 μμ από skathari »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασκάλων 2
« Απάντηση #26 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 06:02:47 μμ »
Λάθη κάνουμε όλοι μας, ειδικά στον προφορικό λόγο και κανένας μας δεν είναι το google για να γνωρίζει τα πάντα. Επίσης, υπάρχει πάντα η επικοινωνιακή περίσταση, πολλοί στην καθημερινότητά μας χρησιμοποιούμε τα τοπικά μας ιδιώματα. Από εκεί και πέρα, είναι προσωπική ευθύνη του καθενός να συνειδητοποιεί αν και πότε οι ανεπάρκειές του επηρεάζουν την ποιότητα της δουλειάς του και να πράττει ανάλογα.

Συμφωνώ κι εγώ ότι δεν είναι δόκιμο να κάνουμε γενικεύσεις από μεμονωμένα περιστατικά. Επίσης, τα τελευταία χρόνια η άγνοια θεωρείται προτέρημα, υπάρχει ένας πολύ έντονος αντιδιανοουμενισμός, σύμφωνα με τον οποίον η γνώση θεωρείται περιττή, πολλές φορές και εμπόδιο, γιατί οι αμόρφωτοι άνθρωποι θεωρούνται "γνήσιοι" και "ειλικρινείς" για κάποιο λόγο που εγώ τουλάχιστον δεν έχω καταλάβει. Και κάπως έτσι έχουμε καταλήξει να προσπαθούμε να πείσουμε κόσμο ότι η γη δεν είναι επίπεδη... Είναι πολύ πιο βαθιές οι ρίζες του προβλήματος.

Αποσυνδεδεμένος papant

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 43
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: γνώσεις δασκάλων 2
« Απάντηση #27 στις: Νοέμβριος 25, 2019, 06:39:22 μμ »
Αμα ειναι ετσι να κλεισουμε τα σχολεια...ρε παιδια... :(

Επίσης, τα τελευταία χρόνια η άγνοια θεωρείται προτέρημα,

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 352
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 360
Σύνολο: 361

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.103 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.