0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Διάβαζα τα θέματα σχετικά με τους συλλογισμούς και ενώ ήμουν αρκετά μπερδεμένη, βοηθήθηκα από το λόγια του thanphis εδώ: http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=15593.0 .Μετά έπεσε το μάτι μου στην παράγραφο που παρέθεσε η pontiki σε άλλο post :"Είπαν- και είναι σωστό- πως η αναγέννηση της εποχής μας είναι δυνατή μόνο με το ξύπνημα της αγάπης στις ψυχές των ανθρώπων η αναγέννηση της εποχής μας είναι δυνατή μόνο με το ξύπνημα της αγάπης στις ψυχές των ανθρώπων. Αυτή μόνο υπερνικά τη στενότητα του εγώ μας. Όταν αγαπούμε βγαίνουμε έξω από τον εαυτό μας , ανοίγεται το εγώ μας, κι όχι μόνο αυτό αλλά και οι πύλες της ψυχής μας , και αγκαλιάζει εκείνο που αγαπά. Όσο πλατιά είναι η αγάπη μας, τόσο πιο πλούσια η ψυχή μας. Άλλωστε, είναι γνωστό πως καθένας μπορεί να καταλάβει τέλεια μόνο ό,τι αγαπά". Εμένα μου φαίνεται ότι είναι επαγωγικός ο συλλογισμός, διότι από τα ειδικά καταλήγει στο γενικό: η αναγέννηση της εποχής μας είναι δυνατή μόνο με το ξύπνημα της αγάπης στις ψυχές των ανθρώπων. Εσείς τι πιστεύετε? Αν κάποιος συμφωνεί με τον τρόπο σκέψης του thanphis, ας μου πει, στο ίδιο συμπέρασμα με εμένα δεν καταλήγει? Ευχαριστώ!
Γιατί δεν υπάρχει μία κοινή γραμμή για τους συλλογισμούς αλλά ο κάθε φιλόλογος λέει τα δικά του; «Ο εικοστός αιώνας δικαίως χαρακτηρίζεται ως αιώνας των μεγαλύτερων και σημαντικότερων κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών. Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ο μέσος " Δυτικός άνθρωπος" ζει στο κατώφλι του 21 ου αιώνα μία πολύ διαφορετική καθημερινή ζωή από τον αντίστοιχο άνθρωπο των αρχών του 20oυ αιώνα. 'Ένα σημαντικό ποσοστό ευθύνης γι' αυτές τις δραματικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή φέρει και η πρόοδος στις λεγόμενες βιοϊατρικές επιστήμες. Η ανακάλυψη της δομής του DNA, πριν από 45 περίπου χρόνια, και η επακόλουθη "έκρηξη γνώσης" στους τομείς της Μοριακής Βιολογίας και της Γενετικής φέρνουν την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με μια νέα τάξη πραγμάτων». Αρκετοί ήταν εκείνοι που υποστήριξαν ότι είναι επαγωγικός συλλογισμός γιατί στην αρχή θεώρησαν ότι υπάρχει γενικό συμπέρασμα το οποίο στη συνέχεια υποστηρίζεται με ειδικότερες θέσεις, ενὠ τελικά το υπουργείο με ανακοίνωση του υποστήριξε ότι είναι παραγωγικός συλλογισμός γιατί ξεκινάει από μία γενική κρίση και καταλήγει σε κάτι ειδικό...Έχω μπερδευτεί με αυτό το θέμα καθώς στα σχολικά βιβλία άκρη δεν βγάζουμε!!!Τελικά τί ισχύει;;;;;;;;;;;;;;;;;; Έχω πελαγώσει πια με αυτό το ζήτημα......Έχω διαβάσει ό,τι υπάρχει στο ιντερνετ για τους συλλογισμούς και ανακαλύπτω ξανά ότι οι απόψεις διιστανται και ότι το ζήτημα είναι ακανθώδες!!!!! Ωραία....δεκτό.....αλλά εμείς τελικά πώς θα το διδάξουμε στα παιδιά;;;;;;;;;;;;;;;;
Και υπενθυμίζω το θέμα που δημιουργήθηκε το 2002 με την παράγραφο: «Ο εικοστός αιώνας δικαίως χαρακτηρίζεται ως αιώνας των μεγαλύτερων και σημαντικότερων κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών. Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ο μέσος " Δυτικός άνθρωπος" ζει στο κατώφλι του 21 ου αιώνα μία πολύ διαφορετική καθημερινή ζωή από τον αντίστοιχο άνθρωπο των αρχών του 20oυ αιώνα. 'Ένα σημαντικό ποσοστό ευθύνης γι' αυτές τις δραματικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή φέρει και η πρόοδος στις λεγόμενες βιοϊατρικές επιστήμες. Η ανακάλυψη της δομής του DNA, πριν από 45 περίπου χρόνια, και η επακόλουθη "έκρηξη γνώσης" στους τομείς της Μοριακής Βιολογίας και της Γενετικής φέρνουν την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με μια νέα τάξη πραγμάτων». Αρκετοί ήταν εκείνοι που υποστήριξαν ότι είναι επαγωγικός συλλογισμός γιατί στην αρχή θεώρησαν ότι υπάρχει γενικό συμπέρασμα το οποίο στη συνέχεια υποστηρίζεται με ειδικότερες θέσεις, ενὠ τελικά το υπουργείο με ανακοίνωση του υποστήριξε ότι είναι παραγωγικός συλλογισμός γιατί ξεκινάει από μία γενική κρίση και καταλήγει σε κάτι ειδικό...
Διαβάζοντας κ εγω για μια ακόμη φορα τα του thanpis εχω την εξης απορία, ισως ειναι χαζή!Αν ,για παραδειγμα, το συμπέρασμα είναι στην αρχή της παραγράφου όπως σε αυτήν με τη μικρασιατική καταστροφή, η θεματική περιοδος είναι πάλι η αρχή της παραγράφου; Γιατι το συμπέρασμα το βρίσκουμε στην πόταση κατακλείδα...Ουφ, δεν ξέρω!!! Ας με βοηθήσει κάποιος γιατι όσο προσπαθώ να βγάλω ακρη με αυτούς τους συλλογισμούς , τόσο μπερδεύομαι!
Παράθεση από: habanero στις Σεπτέμβριος 21, 2010, 10:15:16 μμ στην πρωτη περιπτωση ειναι επαγωγικος ο συγραφεας προτασσει το συμπερασμα γιατι δεν ηξερε οτι θα αναρωτηθουν καποιοι ποια μεθοδο χρησιμοποιεισ αυτες τις περιπτωσεις πειραζουν το κειμενο στις εξετασεις βαζουν ενα επομενως ή ενα αρα στην αρχη και γινεται ξεκαθαρο ποιο ειναι το συμπερασμα Συμφωνώ και επαυξάνω!!!!
στην πρωτη περιπτωση ειναι επαγωγικος ο συγραφεας προτασσει το συμπερασμα γιατι δεν ηξερε οτι θα αναρωτηθουν καποιοι ποια μεθοδο χρησιμοποιεισ αυτες τις περιπτωσεις πειραζουν το κειμενο στις εξετασεις βαζουν ενα επομενως ή ενα αρα στην αρχη και γινεται ξεκαθαρο ποιο ειναι το συμπερασμα
Ο συλλογισμός θα ήταν επαγωγικός με την παρακάτω σειρά;"Η αγάπη μόνο υπερνικά τη στενότητα του εγώ μας. Όταν αγαπούμε βγαίνουμε έξω από τον εαυτό μας , ανοίγεται το εγώ μας, κι όχι μόνο αυτό αλλά και οι πύλες της ψυχής μας , και αγκαλιάζει εκείνο που αγαπά. Όσο πλατιά είναι η αγάπη μας, τόσο πιο πλούσια η ψυχή μας. Άλλωστε, είναι γνωστό πως καθένας μπορεί να καταλάβει τέλεια μόνο ό,τι αγαπά. (Άρα,) η αναγέννηση της εποχής μας είναι δυνατή μόνο με το ξύπνημα της αγάπης στις ψυχές των ανθρώπων."Μεταφέροντας, δηλαδή, το συμπέρασμα, αλλάζω ταχυδακτυλουργικά και το είδος του συλλογισμού;
Γιατί δεν υπάρχει μία κοινή γραμμή για τους συλλογισμούς αλλά ο κάθε φιλόλογος λέει τα δικά του;Άλλοι υποστηρίζουν ότι σημασία έχει από που αρχίζουμε και σε τι καταλήγουμε...αρχίζουμε από γενική κρίση;παραγωγικός κ.ο.κΆλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι σημασία δεν έχει η θέση των κρισεων (χωροταξικά) αλλά το ποιες κρίσεις απορρέουν λογικά από μια άλλη (παραγωγικός συλλογισμός) ή ποια κρίση γενικευτική οικοδομείται από τις άλλες (επαγωγικός συλλογισμός). Και υπενθυμίζω το θέμα που δημιουργήθηκε το 2002 με την παράγραφο: «Ο εικοστός αιώνας δικαίως χαρακτηρίζεται ως αιώνας των μεγαλύτερων και σημαντικότερων κοινωνικο-οικονομικών αλλαγών. Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ο μέσος " Δυτικός άνθρωπος" ζει στο κατώφλι του 21 ου αιώνα μία πολύ διαφορετική καθημερινή ζωή από τον αντίστοιχο άνθρωπο των αρχών του 20oυ αιώνα. 'Ένα σημαντικό ποσοστό ευθύνης γι' αυτές τις δραματικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή φέρει και η πρόοδος στις λεγόμενες βιοϊατρικές επιστήμες. Η ανακάλυψη της δομής του DNA, πριν από 45 περίπου χρόνια, και η επακόλουθη "έκρηξη γνώσης" στους τομείς της Μοριακής Βιολογίας και της Γενετικής φέρνουν την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με μια νέα τάξη πραγμάτων». Αρκετοί ήταν εκείνοι που υποστήριξαν ότι είναι επαγωγικός συλλογισμός γιατί στην αρχή θεώρησαν ότι υπάρχει γενικό συμπέρασμα το οποίο στη συνέχεια υποστηρίζεται με ειδικότερες θέσεις, ενὠ τελικά το υπουργείο με ανακοίνωση του υποστήριξε ότι είναι παραγωγικός συλλογισμός γιατί ξεκινάει από μία γενική κρίση και καταλήγει σε κάτι ειδικό...Έχω μπερδευτεί με αυτό το θέμα καθώς στα σχολικά βιβλία άκρη δεν βγάζουμε!!!Έχω μιλήσει με αρκετούς φιλολόγους και ο καθένας έχει τη δική του άποψη....Τηλεφώνησα στην καθηγήτρια που μου έκανε στο λύκειο και διορθώνει χρόνια πανελλήνιες και υποστήριξε και αυτή το απλό ότι μας ενδιαφέρει από που ξεκινάμε και που καταλήγουμε απλά....Υπενθυμίζοντας μου το παραπάνω θέμα του 2002 και υποστηρίζωντας τη θέση του υπουργείου........Στα σχολεία ο καθένας έχει και διαφορετική άποψη.....Τελικά τί ισχύει;;;;;;;;;;;;;;;;;; Έχω πελαγώσει πια με αυτό το ζήτημα......Έχω διαβάσει ό,τι υπάρχει στο ιντερνετ για τους συλλογισμούς και ανακαλύπτω ξανά ότι οι απόψεις διιστανται και ότι το ζήτημα είναι ακανθώδες!!!!! Ωραία....δεκτό.....αλλά εμείς τελικά πώς θα το διδάξουμε στα παιδιά;;;;;;;;;;;;;;;;