*

Αποστολέας Θέμα: Αιτήσεις για Πειραματικά  (Αναγνώστηκε 94481 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3636
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #546 στις: Ιουνίου 29, 2025, 12:54:36 pm »
Παράθεση
Προφανώς εξαιρώ τα Ωνάσεια, που ναι μεν ονομάζονται και Πρότυπα, αλλά οι εξετάσεις τους ήταν σαν ΕΠΑΛ με ΓΕΛ αντίστοιχα και που έχουν περίεργους σκοπούς και όχι, έστω, αυτούς των Προτύπων.

Τα Ωνάσεια αποτελούν ένα πείραμα, που νομίζω δεν έχει γίνει κάτι ανάλογο, έτσι δεν είναι; Π.χ. ενδέχεται τα παιδιά που μπήκαν φέτος στην Α΄ Γυμνασίου ή Α΄ Λυκείου να έχουν ένα ελάχιστο επίπεδο στο γνωστικό, αλλά στην Β΄ και Γ΄ θα γίνεται της κολάσεως... Σχολεία 2 ταχυτήτων για 2 χρόνια το λιγότερο. Δεν έχω επίσης καταλάβει αν μαθητής της Β΄ Γυμνασίου θα τελειώσει και Ωνάσειο Λύκειο ή θα φύγει υποχρεωτικά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:49:27 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #547 στις: Ιουνίου 29, 2025, 07:05:19 pm »
Είναι ένας ολωσδιόλου νέος θεσμός και πείραμα, αλλά με σαφείς ενδείξεις για το τι θέλει να πετύχει. Τα Πειραματικά σχολεία υπάρχουν και στο εξωτερικό και είναι αναγνωρισμένης αξίας, τα πρότυπα ήταν ιδιωτικά ευεργετήματα με δική τους διοίκηση (κ γι΄αυτό γινόταν εξαιρετική δουλειά και απέκτησαν όνομα). Το Αναβρύτων αρχικά λειτούργησε ως σχολείο αρρένων για την ανώτερη κοινωνική τάξη, παρέχοντας εκπαίδευση στα μέλη της βασιλικής οικογένειας και σε σημαντικές αθηναϊκές οικογένειες. Είχε σκοπό την ανάδειξη ηγετών. Το Βαρβάκειο είχε σκοπό την εκπαίδευση άπορων και αρίστων, την αστική αριστεία δηλ.

Εδώ έχουμε ιδιωτικά δηλ σχολεία, τα οποία το κράτος τα έκανε δημόσια. Τα Ωνάσεια είναι το ακριβώς αντίθετο και δεν θέλει και πολύ φαντασία για να καταλάβουμε ποιον συμφέρει.

Σχετικά με την ερώτησή σου, είπαν πως οι ήδη εγγεγραμμένοι μαθητές στις υπάρχουσες Β’ και Γ’ τάξεις, Γυμνασίου και Λυκείου, θα συνεχιστούν ομαλά και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο ίδιο σχολείο, ανεξάρτητα από τη μετατροπή του σε Ωνάσειο και θα λάβουν απολυτήριο από το προηγούμενο σχολείο στο οποίο ξεκίνησαν, όχι από την Ωνάσειο ταυτότητα τους. Από Γυμνάσιο σε Λύκειο είναι με εξετάσεις.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #548 στις: Ιουνίου 29, 2025, 07:17:33 pm »
...κι έχουν εμπεδώσει και κομμάτια της ύλης παντελώς αχρείαστα όπως οι δευτερουσες προτάσεις στα ΝΕ (που κάνουμε αναλυτικά στη… Γ Γυμνασίου).
Θα σχολιάσω μόνο αυτό επειδή την ύλη του Δημοτικού και τις οδηγίες τις παίζω στα δάχτυλα. Οι δευτερεύουσες είναι η ύλη της ΣΤ Δημοτικού. Δεν είναι πως τις έκανε κάποιος δάσκαλος επειδή δούλεψε παραπάνω και έκανε αυτή την επιλογή να τους τις μάθει. Καθόλου αναλυτικά δεν τις κάνουμε εμείς στην Γ Γυμνασίου μπροστά στην ανάλυση και τη μεθοδικότητα με την οποία τις κάνουν ήδη από την Ε Δημοτικού (απαλά) και την ΣΤ (πιο σύνθετα από το Γυμνάσιο ακόμη). Ένας καλός μαθητής τις ξέρει απέξω. Αλλά ούτε στο Δημοτικό γράφουν εκθέσεις, είναι βαριά η καλογερική της διόρθωσης. Έτσι,  έχουμε το παράδοξο να μην μπορούν να γράψουν ένα κομματάκι με σύνταξη, αλλά να ξέρουν αναγνώριση και συντακτικό ρόλο δευτερευουσών.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4838
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #549 στις: Ιουνίου 29, 2025, 09:27:31 pm »
Αυτό είναι ένα γενικό παράδοξο της διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων και δεν λύνεται με την κατ´ επίφαση χρήση της επικοινωνιακής - κειμενοκεντρικής μεθόδου.

Τις δευτερεύουσες τις αναφέρω συνεχώς ως παράδειγμα περιττής ύλης. Γιατί όταν τος διδάσκω στο Γυμνάσιο, στην Α Γυμνασίου που έχει απλα τους τρόπους σύνδεσης, έχω την αίσθηση ότι οι μαθητες ως έννοια, δεν τις κατανοούν. Δηλαδή δεν κατανοούν τι σημαίνει κυρια και ανεξάρτητη και τι σημαίνει εξαρτημένη και πώς εξαρτάται μια πρόταση από μια άλλη. Αμφιβάλλω και για το πόσοι το κατανοούν αυτό ως έννοια και στη Γ. Εμπειρικά ξέρω ότι αρκετοί αναγνωρίζουν το είδος, κυρίως στις επιρρηματικές, αν τους το εκφράσεις ως πληροφορία (το γιατί, το πότε κλπ) και κάποιοι πιο διαβαστεροι αναγνωρίζουν τα είδη βάσει των συνδέσμων. Όμως δεν νομίζω ότι κατανοούν την έννοια και την ουσιαστική λειτουργία και γι αυτό λέω ότι με αφήνει αδιάφορη το αν παραλαμβάνω μια Α τάξη όπου για κάθε μαθητή που γνωρίζει τις δευτερεύουσες, υπάρχει ένας τουλάχιστον που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το ρήμα. Γιατί τότε παραλαμβάνω ένα υλικό με το οποίο δεν μπορώ να δουλέψω. Χίλιες φορές να έβρισκαν όλοι το ρήμα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:49:27 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3636
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #550 στις: Ιουνίου 29, 2025, 09:47:35 pm »
Κι εγώ όταν πήγαινα Γυμνάσιο δεν καταλάβαινα πολλά από τις δευτερεύουσες. Τώρα, όμως, καταλαβαίνω την χρησιμότητά τους. Ναι μεν οι μαθητές τις χρησιμοποιούν άνετα στον προφορικό λόγο, αλλά να τις αναγνωρίσουν δεν ξέρουν! Εκτός από τους δυνατούς μαθητές, που έτσι κι αλλιώς είναι καλοί στα περισσότερα μαθήματα. Ωστόσο, όσο κι αν φαίνεται περιττό, είναι αναγκαίο να τις ξέρουν. Γιατί θα τις χρειαστούν και στο Λύκειο. Οι της θεωρητικής σίγουρα, οι υπόλοιποι τις χρειάζονται στην Έκθεση, καθώς εντάσσονται στην ευρύτερη εξεταστέα ύλη. Αν ήξεραν π.χ. τις αναφορικές σωστά, δεν θα έγραφαν το σύνηθες λάθος "Ο Κώστας, όπου ήρθε χθες....

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4838
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #551 στις: Ιουνίου 29, 2025, 09:55:37 pm »
Κι εγώ όταν πήγαινα Γυμνάσιο δεν καταλάβαινα πολλά από τις δευτερεύουσες. Τώρα, όμως, καταλαβαίνω την χρησιμότητά τους. Ναι μεν οι μαθητές τις χρησιμοποιούν άνετα στον προφορικό λόγο, αλλά να τις αναγνωρίσουν δεν ξέρουν! Εκτός από τους δυνατούς μαθητές, που έτσι κι αλλιώς είναι καλοί στα περισσότερα μαθήματα. Ωστόσο, όσο κι αν φαίνεται περιττό, είναι αναγκαίο να τις ξέρουν. Γιατί θα τις χρειαστούν και στο Λύκειο. Οι της θεωρητικής σίγουρα, οι υπόλοιποι τις χρειάζονται στην Έκθεση, καθώς εντάσσονται στην ευρύτερη εξεταστέα ύλη. Αν ήξεραν π.χ. τις αναφορικές σωστά, δεν θα έγραφαν το σύνηθες λάθος "Ο Κώστας, όπου ήρθε χθες....

Το περιττό, το εννοώ στο δημοτικό.
Είναι πολύ διαφορετικό να μην καταλαβαίνει κάτι ένα μέρος των μαθητ΄νω στο Γυμνάσιο, σε σχέση με το Δημοτικό.
Και γενικά δεν κατανοω απόλυτα τη λογική του να κάνουμε τόσους κύκλους στην ύλη. Δεν γίνεται τη μία να θεωρούμε οκ ότι στην στ διδάσκονται δευτερεύσουες, και στην α γυμνασίου να μιλάμε ξανά για κύριους όρους και απλές και επαυξημένες.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αιτήσεις για Πειραματικά
« Απάντηση #552 στις: Ιουνίου 29, 2025, 09:58:34 pm »
Όλα αυτά είναι αποτελέσματα της σπειροειδούς διάρθρωση των αναλυτικών προγραμμάτων, που όμως δουλεύτηκε στο πόδι και επιπλέον, σε μεγάλο βαθμό, θεωρείται πλέον ξεπερασμένη. Σε αυτό οφείλονται και τα τόσα χρόνια διδασκαλίας της αγγλικής στην Ελλάδα (πεταμένος χρόνος και λεφτά και τελικά δυο αγγλικούλια σε τουριστικό επίπεδο). Σιγά όμως μην απασχολήσει κανέναν. Εδώ η ανεστραμμένη τάξη, το διδακτικό αυτό μοντέλο διδασκαλίας που θεωρείται νέο στην Ελλάδα και έχει την τιμητική του (ειδικά σε κάτι πρότυπα "βαφτισμένα" για να γίνεται ντόρος), στο εξωτερικό αποδείχθηκε πως δεν δουλεύει σε επίπεδο Γυμνασίου-Λυκείου και έχει παραγκωνιστεί τελείως.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32916
  • Τελευταία: Katerina25
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185296
  • Σύνολο θεμάτων: 19493
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 562
Σύνολο: 570

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.