*

Αποστολέας Θέμα: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου  (Αναγνώστηκε 9233 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apaloha

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #28 στις: Οκτώβριος 31, 2020, 10:34:43 μμ »
Με κίνδυνο να ακουστεί άσχημο αυτο που θα πω θα μεταφέρω απλα την εμπειρία που εχω απο τα 15 χρονια στα δημόσια σχολεια.Υπαρχει και μεγάλη «λέρα» και δεν ειναι μονο οι μόνιμοι.Εχω συναντήσει και αναπληρωτές ανάμεσα τους....

χαχα! Σωστή! Και μάλιστα οι αναπληρωτές μαθαίνουν πιο γρήγορα και είναι και πιο εξελιγμένα μοντέλα λέρας!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος mariapanag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 31, 2020, 10:57:25 μμ »
Βρε καλό μου παιδί αν έκανες ακριβώς αυτό δεν θα είχαν το θάρρος να έρθουν να σου πουν να βοηθήσω κάτι κτλ κτλ.  Τους δίνεις βήμα με τον άλφα ή βήτα τρόπο, δεν ξέρω πως να στο εξηγήσω.
Ακόμη και το ότι λες ότι θα πεις στο διευθυντή ότι θα συνεχίσεις όπως θεωρείς εσύ σωστο κτλ κτλ και ότι θα σε αρχίσει στις απειλες κτλ κλτ εσύ πάλι το μπλέκεις. Δεν οφείλεις να τον ενημερώσεις πως θα συνεχίσεις. Δεν είναι αρμόδιος για το τι κάνεις εσύ στην τάξη σου ως μάθημα. Για ποιο λόγο να τον ενημερώσεις; Άτυπα;, φιλικά; γιατί; καλής θελήσεως; γιατί; δεν είσαι υποχρεωμένη να τον ενημερώσεις πως θα κινηθείς στο μάθημα σου. Η καλή θέληση δεν υπάρχει από την στιγμή που δεν έκοψε τον αέρα στους γονείς ο ίδιος όταν πήραν τηλ να κάνουν παράπονα. Τότε που ήταν η καλή θέληση απέναντί σου; εσύ λοιπόν γιατί λόγω καλής θελήσεως να τον ενημερώσεις πως θα κινηθείς; κάνεις σωστά το μάθημα σου με το υλικό που θεωρείς εσύ σωστό. Φτάνει κάποια στιγμή και σου παραπονιούνται πχ. ότι δεν χρησιμοποίησες υπολογιστή που συμφωνήσατε με τον διευθυντή. Τότε πετάς μια μπούρδα στον διευθυντή τύπου πχ. μου έπεσε και έσπασε ο υπολογιστής και τελικά δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω. Επίσης, δεν έχω λεφτά να πάρω άλλο. Τι θα σου πει; τίποτα. Θα καταλάβει ότι λες ψέματα (και τι έγινε; σκασίλα σου! όπως σε δουλεύουν όλοι απάντα και εσύ με δούλεμα!), αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει και δεν μπορεί να σε υποχρεώσει να βρεις υπολογιστή. Θα καλέσει το σύμβουλο (όπως το λέγαμε παλιά), ωραία! θα έχεις και εσύ να αναφέρεις στο σύμβουλο πέντε-δέκα πραγματάκια ακόμη. Στο σύμβουλο θα φανεί και η ανικανότητα του διευθυντή σου να λύσει ένα θέμα τύπου ψωμοτύρι για τα περισσότερα σχολεία. Πίστεψε με ότι δεν θα τον καλέσει, γιατί δεν θέλει να βγαίνουν προς τα έξω τα προβλήματα του σχολείου. Και πίστεψέ με θα βρει λύση να καλμάρει τους γονείς. Γιατί θα πρέπει να του δίνεις λόγο για πράγματα που δεν είναι της αρμοδιότητας του; Αν σου αναφέρει πάλι θέματα με γονείς τότε μην καθίσεις να ακούσεις τι του είπαν, και μεσάζοντες και χαλασμένο τηλ. απλά πες του "Θα το διευθετήσω", και πάρε τους εν λόγω γονείς τηλ. κάλεσέ τους στο σχολείο και λύσε το. Κάνε συζήτηση χωρίς όμως να τους αφήνεις να σου κάνουν υποδείξεις για το μάθημα σου. Οι γονείς ως μονάδες και όχι ως ομάδα και όχι με πλάτες μόνιμων και διευθυντών και υποκεινούμενοι από άλλους αν όντως κάνεις δουλειά σωστή στην τάξη μια χαρά μπορεί να πειστούν και να καταλάβουν τι γίνεται. Δεν τους πουλάς υφάκι όμως, δεν τους θίγεις, δεν το παίζεις ξερόλας. Τους δείχνεις ότι είσαι επαγγελματίας, ότι θέλεις το καλύτερο και κάνεις το καλύτερο για τα παιδιά τους, και ότι δεν επιδέχεσαι εντολές από τους ίδιους για το μάθημα σου (αυτό δεν το λες το δείχνεις μέσα από διάφορους τρόπους). Δεν τους δίνεις θάρρος. Αρκεί όμως να είσαι εσύ 100% οκ ως εκπαιδευτικός.
Το να είσαι επαγγελματίας κρίνεται ακόμη και σε λεπτομέρειες που μπορεί να μην σου φαίνεται ότι έχουν σημασία αλλά έχουν. Δεν ξέρω πως να στο εξηγήσω. Να πω ένα παράδειγμα: Είναι σύνηθες στην επαρχία και ιδίως στα μικρά μέρη που ξέρουν οι πάντες τους πάντες, να σε πετύχουν πχ. στο δρόμο, σε καφέ και αλλού και να σε ρωτήσουν "Πως τα πάει η Μαρία;", "Δεν έγραψε καλά στο διαγώνισμα και στενοχωρήθηκε", το οτιδήποτε. Θα σεβαστούν τη δουλειά σου και θα σε θεωρήσουν επαγγελματία αν δεν τους δίνεις θάρρος και αν είσαι τυπική. Δεν πιάνουμε ψιλή κουβέντα έξω με γονείς μαθητών. Ναι χαιρετάμε, μιλάμε ένα γεια, έως εκεί. Αν θέλουν να ρωτήσουν για το παιδί τους να έρθουν στο σχολείο και να δείξουν ενδιαφέρον. Άρα δεν τους λέμε ούτε για τη απόδοση τους, ούτε τους λέμε ελάτε σχολείο να μάθετε. Τους λέμε "Όποτε μπορείτε περάστε από το σχολείο τις ώρες που ξέρετε ότι έχουμε ορίσει για να μπορώ να σας αφιερώσω περισσότερη ώρα και να έχουμε και το κατάλληλο περιβάλλον να μιλήσουμε αναλυτικά για τον Γιωργάκη, μην τα λέμε εδώ στο πόδι". Πίστεψε με και το μήνυμα το παίρνουν και σε σέβονται και όλα. Και τους τύπους κρατάς και προβλήματα δεν έχεις. Απλά σου έδωσα ένα παράδειγμα για να καταλάβεις ότι για να σεβαστούν τη δουλειά σου πρέπει εσύ να το επιβάλεις, αλλιώς όλοι είτε είναι γονείς, είτε διευθυντής, είτε "συνάδελφοι" δεν πρόκειται να σε σεβαστούν αν δεν το καθιερώσεις εσύ.
Έτσι λοιπόν και με το διευθυντή σου, αν κάθεσαι και διαπραγματεύεσαι πως θα κάνεις το μάθημα σου τότε καλά κρασιά! Μετά εκτός από υπολογιστή θα σου ζητήσει να κουβαλάς και προτζέκτορα, μετά να κάνεις και άλλα, μέχρι να κουβαλάς καφέδες και να παίρνεις τις γωνίες θα σε βάλουν να κάνεις. Αν έχεις άλλες δοσοληψίες με το διευθυντή (του χρωστάς καμιά χάρη, καμιά άγραφη άδεια κτλκλτ) τότε εσύ του έχεις δώσει βήμα να έχει λόγο στα δικά σου χωράφια.
Συμφωνώ απόλυτα. Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι. Είχε διαφορετική προσέγγιση, δεν σημαίνει ότι υπάρχει μόνο μία μέθοδος. Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μου. Διάλογος 18 Σεπτεμβρίου 2020. Σε συνάντηση τώρα υποθετική. Με την μέθοδο που ακολουθείς δεν μαθαίνουν. Η κυρά Μαρουσω έκανε εκείνο και μάθαιναν. Τα ίδια έκαναν έμαθα στον αναπληρωτή που είχε πέρυσι την τάξη. Δύο φορές το μήνα μαζεύονταν γονείς και αναπληρωτης και του έκαναν υποδείξεις. Μίλησα στο τηλέφωνο πριν λίγο.Δεν του είπα τι έγινε, απλά ο διευθυντής τον αγγαρεψε να μου πει 2 λόγια για ένα παιδί της τάξης που χρειάζεται παράλληλη και με την ευκαιρία ψάρεψα. Έκανα μου λέει υποχωρήσεις να βγει η χρονιά. Αυτός είχε όμως καλές σχέσεις με τους μίσους μόνιμους. Φυσικά φέτος μαύρη Πέτρα και παρόλο ντόπιος και αυτός φέτος εργάζεται σε διπλανό χωριό 20 χλμ μακριά και ηρέμησε. Η πλάκα είναι ότι με τους μισούς μόνιμους που δεν είχε καλή σχέση τον έπιασαν στο τέλος και του την είπαν ότι η τάξη είναι αδουλευτη. Όσον αφορά τον διευθυντή είναι ο χαρακτήρας του τέτοιος. Και στην άλλη αναπληρώτρια που είχε πρόβλημα με την συμπεριφορά 2 μαθητών, έκανε ξαφνικά ντου στην τάξη και έλεγε στην αναπληρώτρια τι θα κάνει. Της είχε πει να το βγάζει έξω από την τάξη. Το έκανε μία δύο η αναπληρώτρια και έρχεται ο πατέρας. Που σε πονει και που σε σφάζει. Την ξεφτιλίσε. Ο διευθυντής αφαντος. Την έπιασαν οι μόνιμοι και την παρηγορησαν. Και πέρυσι τα ίδια ο διευθυντής μου είπε ο αναπληρωτής. Του έλεγε άκου τι σου λένε και ενσωμάτωσε μερικά στοιχεία να μην σου την λένε. Γι αυτό έγραψα για τραγικές καταστάσεις. Αν πάει και τα κάνει στους μόνιμους αυτά... Καλά ούτε απ έξω δεν περνάει. Με εμένα θα χαιρόταν. Δεν τους έκατσε όμως καθώς η τάξη μου θεωρούσαν έχει το πιο δύσκολο παιδί και δεν την ήθελε κανείς. Με εμένα φέτος το παιδί άλλος άνθρωπος. Εκεί που πέρυσι δεν μπορούσαν να το συνεφερουν, πηδουσε τα κάγκελα του σχολείου κλπ. Φέτος με εμένα από τα πιο ήσυχα. Και αντί να πουν οι μόνιμοι που όλα τα κρίνουν ότι μπράβο που τα κατάφερε έλεγαν μεγάλωσε το παιδί και ηρέμησε. Η εμπάθεια έχει και όρια όμως. Λίγο πολύ με τους αναπληρωτές βγάζανε τα θέματα που είχαν. Πρόπερσι μου είπαν ότι είχαν μια αναπληρώτρια που την είχε δει δημόσιο. Δεν είχε αφήσει άδεια για άδεια. Όλη την αναρρωτική, αιμοδοτικεες, φοιτητική κλπ. Προφανώς κατάλαβε τι παίζει και βρήκε αυτό το τρόπο και τους την έκανε.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2020, 11:52:01 μμ από mariapanag »

Αποσυνδεδεμένος apaloha

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #30 στις: Οκτώβριος 31, 2020, 11:43:36 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα. Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι. Είχε διαφορετική προσέγγιση, δεν σημαίνει ότι υπάρχει μόνο μία μέθοδος. Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μου. Διάλογος 18 Σεπτεμβρίου 2020. Σε συνάντηση τώρα υποθετική. Με την μέθοδο που ακολουθείς δεν μαθαίνουν. Η κυρά Μαρουσω έκανε εκείνο και μάθαιναν. Τα ίδια έκαναν έμαθα στον αναπληρωτή που είχε πέρυσι την τάξη. Δύο φορές το μήνα μαζεύονταν γονείς και αναπληρωτης και του έκαναν υποδείξεις. Μίλησα στο τηλέφωνο πριν λίγο.Δεν του είπα τι έγινε, απλά ο διευθυντής τον αγγαρεψε να μου πει 2 λόγια για ένα παιδί της τάξης που χρειάζεται παράλληλη και με την ευκαιρία ψάρεψα. Έκανα μου λέει υποχωρήσεις να βγει η χρονιά. Αυτός είχε όμως καλές σχέσεις με τους μίσους μόνιμους. Φυσικά φέτος μαύρη Πέτρα και παρόλο ντόπιος και αυτός φέτος εργάζεται σε διπλανό χωριό 20 χλμ μακριά και ηρέμησε. Η πλάκα είναι ότι με τους μισούς μόνιμους που δεν είχε καλή σχέση τον έπιασαν στο τέλος και του την είπαν ότι η τάξη είναι αδουλευτη.

Ξαναγράφω λίγο αυτά που λες αλλά με άλλο χειρισμό:
Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι.
Απάντηση  Αυστηρή: "Κυρία Τάδε το αν κάτι είναι λίγο ή πολύ για αντιγραφή δεν θα το κρίνετε εσείς αλλά επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τόσο πρέπει να είναι για να είναι αποδοτικό για το παιδί, αλλιώς μετά θα θεωρεί την  αντιγραφή ως αγγαρεία.  Επίσης, με όλο το σεβασμό δεν μας αφορά τι γινόταν πριν 5 χρόνια. Τα πράγματα εξελίσσονται. Και στην εποχή των γονιών μας τα παιδιά έτρεμαν τους δασκάλους. Δεν σημαίνει ότι αυτό ήταν και το σωστό. Σας παρακαλώ, να μην ξεφεύγουμε από την  συζήτηση με πράγματα που δεν μας αφορούν όλους γιατί έχουμε πολλά να συζητήσουμε".

Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μου
Απάντηση: (αν το βιβλίο το μαθηματικών είναι καλό): Εάν κάποιος δάσκαλος κατέχει τα μαθηματικά τότε μπορεί να καταλάβει το βιβλίο και μπορεί να το μεταδώσει και στα παιδιά. Αν πάλι όχι αναζητά λύσεις σε άλλο υλικό. (αυτό βέβαια σε περίπτωση που κατέχεις καλά τα μαθηματικά).  Στην τάξη κοιτάμε πως μαθαίνουν όλα τα παιδιά καλύτερα και όχι μόνο ο γιος σας.

Τους κοβεις το βήχα , πως αλλιως να το πω; εσυ μπαινεις σε διαπραγμάτευση μαζί τους και τους αφήνεις περιθώρια. Μιλάς πάντα με ευγένεια, αλλά ξεκάθαρα και με αυστηρό ύφος. Σε βλέπουν ψαρωμένη μάλλον για αυτό σου λένε τα χαζα.

Επίσης, εκεί που θα έχει πει τρεις φορές τη λέξη Μαρουσω. Τους διακόπτεις ευγενικά και λες " Μάλλον επειδή δεν ακούστηκα καλά πριν, ισως λόγω της μάσκας, θα ήθελα να ξανασυστηθώ, λέγομαι πχ. Έλενα Τάδε και θα είμαι η δασκάλα της τρίτης Δημοτικού φέτος. Μπορείτε να με φωνάζετε κυρία Τάδε.".  πιάνουν το υπονοούμενο ότι δεν λέγεσαι Μαρουσώ και πιάνουν και το εννοούμενο ότι εσύ κάνεις κουμάντο στην τάξη σου και όχι οι γονείς. Και πιστεψε με το κόβουν. Και όχι κυρία Έλενα αλλλά κυρία + επώνυμο, μόνο έτσι κρατάς τους τύπους, αλλιώς μετά από λίγο καιρό θα παίζετε σφαλιάρες, που λέει ο λόγος.

Ακόμη και αυτό που έκανες να μιλήσεις με τον περσινό αναπληρωτή κτλ κτλ. κουτσομπολιό είναι (δεν σε κρίνω μην το πάρεις έτσι, αλλά αναλώνεσαι γύρω γύρω από τα ίδια και όσο δεν το παίρνεις διαφορετικά το θέμα δεν προκειται να το λύσεις) . Το τι γινόταν περυσι, το τι γίνεται φέτος κτλ κλτ. είναι άλλες καταστάσεις άλλοι άνθρωποι.
Πρώτα από όλα μία φορά το μήνα είσαι υποχρεωμένη να κάνεις ενημέρωση γονέων. Δεύτερον με το παιδί που χρειάζεται παράλληλη κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει στο σχολείο ότι χρειάζεται να ξέρεις για το παιδί και όχι να μιλάς Σάββατο βράδυ με τον περυσινό δάσκαλο για να μάθεις για το παιδί. Αυτό να το κάνεις σε ένα άλλο σχολείο που θα σου συμπεριφέρονται καλυτερα, όχι να αφιερώνεις και το Σάββατο σου για ανθρώπους που δεν εκτιμάνε τίποτα.
Όσο δεν θέτεις όρια τόσο θα έχεις θέματα.
Αυτά από εμένα. Δεν ξέρω αν βοήθησα καθόλου, ευχομαι να βρεις την άκρη σου.  :)



Αποσυνδεδεμένος mariapanag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #31 στις: Νοέμβριος 01, 2020, 07:43:32 πμ »
Ξαναγράφω λίγο αυτά που λες αλλά με άλλο χειρισμό:
Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι.
Απάντηση  Αυστηρή: "Κυρία Τάδε το αν κάτι είναι λίγο ή πολύ για αντιγραφή δεν θα το κρίνετε εσείς αλλά επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τόσο πρέπει να είναι για να είναι αποδοτικό για το παιδί, αλλιώς μετά θα θεωρεί την  αντιγραφή ως αγγαρεία.  Επίσης, με όλο το σεβασμό δεν μας αφορά τι γινόταν πριν 5 χρόνια. Τα πράγματα εξελίσσονται. Και στην εποχή των γονιών μας τα παιδιά έτρεμαν τους δασκάλους. Δεν σημαίνει ότι αυτό ήταν και το σωστό. Σας παρακαλώ, να μην ξεφεύγουμε από την  συζήτηση με πράγματα που δεν μας αφορούν όλους γιατί έχουμε πολλά να συζητήσουμε".

Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μου
Απάντηση: (αν το βιβλίο το μαθηματικών είναι καλό): Εάν κάποιος δάσκαλος κατέχει τα μαθηματικά τότε μπορεί να καταλάβει το βιβλίο και μπορεί να το μεταδώσει και στα παιδιά. Αν πάλι όχι αναζητά λύσεις σε άλλο υλικό. (αυτό βέβαια σε περίπτωση που κατέχεις καλά τα μαθηματικά).  Στην τάξη κοιτάμε πως μαθαίνουν όλα τα παιδιά καλύτερα και όχι μόνο ο γιος σας.

Τους κοβεις το βήχα , πως αλλιως να το πω; εσυ μπαινεις σε διαπραγμάτευση μαζί τους και τους αφήνεις περιθώρια. Μιλάς πάντα με ευγένεια, αλλά ξεκάθαρα και με αυστηρό ύφος. Σε βλέπουν ψαρωμένη μάλλον για αυτό σου λένε τα χαζα.

Επίσης, εκεί που θα έχει πει τρεις φορές τη λέξη Μαρουσω. Τους διακόπτεις ευγενικά και λες " Μάλλον επειδή δεν ακούστηκα καλά πριν, ισως λόγω της μάσκας, θα ήθελα να ξανασυστηθώ, λέγομαι πχ. Έλενα Τάδε και θα είμαι η δασκάλα της τρίτης Δημοτικού φέτος. Μπορείτε να με φωνάζετε κυρία Τάδε.".  πιάνουν το υπονοούμενο ότι δεν λέγεσαι Μαρουσώ και πιάνουν και το εννοούμενο ότι εσύ κάνεις κουμάντο στην τάξη σου και όχι οι γονείς. Και πιστεψε με το κόβουν. Και όχι κυρία Έλενα αλλλά κυρία + επώνυμο, μόνο έτσι κρατάς τους τύπους, αλλιώς μετά από λίγο καιρό θα παίζετε σφαλιάρες, που λέει ο λόγος.

Ακόμη και αυτό που έκανες να μιλήσεις με τον περσινό αναπληρωτή κτλ κτλ. κουτσομπολιό είναι (δεν σε κρίνω μην το πάρεις έτσι, αλλά αναλώνεσαι γύρω γύρω από τα ίδια και όσο δεν το παίρνεις διαφορετικά το θέμα δεν προκειται να το λύσεις) . Το τι γινόταν περυσι, το τι γίνεται φέτος κτλ κλτ. είναι άλλες καταστάσεις άλλοι άνθρωποι.
Πρώτα από όλα μία φορά το μήνα είσαι υποχρεωμένη να κάνεις ενημέρωση γονέων. Δεύτερον με το παιδί που χρειάζεται παράλληλη κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει στο σχολείο ότι χρειάζεται να ξέρεις για το παιδί και όχι να μιλάς Σάββατο βράδυ με τον περυσινό δάσκαλο για να μάθεις για το παιδί. Αυτό να το κάνεις σε ένα άλλο σχολείο που θα σου συμπεριφέρονται καλυτερα, όχι να αφιερώνεις και το Σάββατο σου για ανθρώπους που δεν εκτιμάνε τίποτα.
Όσο δεν θέτεις όρια τόσο θα έχεις θέματα.
Αυτά από εμένα. Δεν ξέρω αν βοήθησα καθόλου, ευχομαι να βρεις την άκρη σου.  :)
Γενικά καλά τα λες. Η πλάκα ξέρεις ποια είναι; πήγαν στο διευθυντή, διότι θεωρούν το ακριβώς αντίθετο. Όταν τους είπε γιατί δεν κάνετε μια συνάντηση με την ίδια, του απάντησαν ότι ο αναπληρωτής πέρυσι άκουγε και τα εφαρμοζε, φέτος δεν ακούει και δεν εφαρμόζει αυτά που της λέμε να κάνει, μας το ξεκοψε από την αρχή ότι έχει δικό της πλάνο Το πρόβλημα ίσως το μεγαλύτερο εδώ πέρα είναι ότι ο διευθυντής δεν ξέρει ή φοβάται να δώσει την πρέπουσα λύση. Όταν του είπα ότι κακώς συνδιαλεγεσαι και ότι παράπονο έχουν να έρθουν σε εμένα, μου απάντησε ότι είναι υποχρεωμένος να ακούει τους γονείς. Το θέμα είναι ότι η λύση που πρότεινε(μην τους γράφεις στον πίνακα τι έχουν για την επόμενη μέρα πχ. Σελ5 άσκηση 2 βιβλίο Γλώσσα.) αλλά να το δίνεις σε φωτοτυπία κλπ. γιατί χάνεται χρόνος από το μάθημα, δενν έχει λογική. Ή δεν ξέρει να τα λύνει ή φοβάται ή σου λέει αναπληρώτρια είναι θα το βουλώσει όπως πέρυσι ο άλλος. Αλλά εδώ περιπλέκεται διότι έχουν εμπλακεί συνάδελφοι. Συνάδελφος μονιμος/οι που για δικούς τους λόγους(επειδή θεωρούν ότι δεν συνδιαλεγεσαι μαζί τους, δεν ήρθες να μας ζητήσεις υλικό) δεν σε συμπαθούν ούτε εσένα ούτε το διευθυντή(μου είπε ότι είναι ένα ακόμη περιστατικό που προσπαθούν να χτυπήσουν και τον ίδιο) με μητέρες που θεωρούν ότι έχουν λόγο και άποψη για όλα επειδή το σχολείο είναι ένα βήμα από το σπίτι τους. Τεσπα θα δούμε πως θα πάει.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2020, 07:45:22 πμ από mariapanag »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Takis.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 248
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #32 στις: Νοέμβριος 01, 2020, 01:01:53 μμ »
Παραξενο που σου ζητησε να δινεις φωτοτυπιες σε καιρο κορονοιου...

Αποσυνδεδεμένος mariapanag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #33 στις: Νοέμβριος 01, 2020, 03:05:51 μμ »
Παραξενο που σου ζητησε να δινεις φωτοτυπιες σε καιρο κορονοιου...
Προσωπικά είμαι επιφυλακτική με τις φωτοτυπίες λόγω covid. Ισχυρή σύσταση υπάρχει όχι απαγόρευση.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #34 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 09:59:39 πμ »
mariapanag έχει λίγο παρεξηγήσει το τι μπορεί να σημαίνει για σένα το "θα πάνε οι γονείς στην Αθμια". Οι καταγγελίες που θα κάνουν θα πρέπει να μπορούν να αποδειχτούν και να στηρίζονται από αρκετούς γονείς, όχι μονο 2-3 από την τάξη σου. Αυτό που πιθανότατα θα γίνει είναι ότι θα κληθεί ο σύμβουλος να έρθει να  διερευνήσει το θέμα, δλδ να μιλήσει μαζί σου και ίσως να παρακολουθήσει κάποιο μάθημά σου. Εσύ όμως εφόσον είσαι όντως σωστή στο μάθημα δεν υπάρχει πρόβλημα. Ακόμα καλύτερα είναι να τους "προλάβεις" όπως έχουν πει και οι συνάδελφοι και να καλέσεις μόνη σου τον σύμβουλο. Θα του ζητήσεις να μιλήσει με τον διευθυντή ο οποίος θα του μεταφέρει τα παράπονα των γονιών (εννοώ μη το κάνεις μόνη σου , στείλτον να μιλήσει με αυτόν που τα άκουσε από πρώτο χέρι). Εάν είναι στοιχειωδώς σωστός σύμβουλος, θα φροντίσει να πει και στον διευθυντή ότι πρέπει να σε προστατεύει από τέτοιες συμπεριφορές. Και ύστερα θα του δείξεις τι φωτοτυπίες βάζεις στην τάξη και θα σου πει εάν είνα πολλές ή λίγες. Και η αλήθεια είναι  ότι εάν δεν κάνεις κάτι υπερβολικά εξώφθαλμο, τότε θα σου πει ότι είσαι μέσα στα λογικά πλαίσια.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #35 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 10:07:51 πμ »
Κι εγώ συμφωνώ με happiness, κάλεσε εσύ τον σύμβουλο πριν από αυτούς. Κι εγώ είμαι από επαρχία και ξέρω ότι η ίντριγκα, το κουτσομπολιό, το "θάψιμο" είναι τρόπος ζωής για πολλούς!
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 07, 2020, 10:14:38 πμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος effiet

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 608
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #36 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 06:48:31 μμ »
Καλησπέρα.
Συναδέλφισσα, ανάλογες περιπτώσεις θα συναντήσεις ξανά και ξανά στην εκπαιδευτική σου πορεία. Οπλίσου με θάρρος και υπομονή για να ανταπεξέρχεσαι.
Είμαι κι εγώ αναπληρώτρια δασκάλα για 13η χρονιά. Έχουν δει τα ματάκια μου..
Το πιο στενάχωρο στην περίπτωσή σου είναι που σε αμφισβητούν οι γονείς των μαθητών σου. Λυπάμαι γι αυτό.
Εσύ θα προχωρήσεις με τη διδακτική μέθοδο που νιώθεις άνετα και πιστεύεις ότι αποδίδει. Προσπάθησε κιόλας με κανένα πρότζεκτ να έρθεις πιο κοντά με τα παιδάκια σου... Έτσι, θα μεταφέρουν στις μαμάδες πολύ καλά πράγματα. Το καλό με τα προγράμματα είναι αυτό, πως μας συνδέει με τα παιδιά πιο εύκολα...

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2551
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #37 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 08:23:24 μμ »
Αρχικά να πω πως ότι γράψω δεν έχει καμία διάθεση κριτικής και ξερολίασης, απλά θα σου εκφράσω ανοικτά τις σκέψεις μου με ότι διάβασα, χωρίς να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης του σχολείου σου, γιατί δεν είμαστε παρόντες. Δεν έχω διάθεση να θίξω κανέναν,  το τονίζω.
1. Δεν έπρεπε να μπεις σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με το διευθυντή (υπολογιστή, να μπει στο μάθημα σου κτλ). Εσύ δίνεις βήμα για ότι "παθαίνεις". Δηλαδή δεν είσαι υποχρεωμένη να πας δικό σου υπολογιστή στο σχολείο. Ούτε να δίνεις φωτοτυπίες. Όσο ζητάνε και δίνεις, τόσο θα ζητάνε περισσότερο και θα σε πατήσουν κάτω αν δεν πεις και πουθενά όχι. Φαίνεσαι ψαρωμένη και το εκμεταλλεύονται. Δυστυχώς είναι σύνηθες στα ελληνικά σχολεία.
2. Αν είσαι 100% σωστή στο μάθημα και στα παιδιά δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα όσο προβλήματα και να προσπαθούν να σου δημιουργήσουν οι όποιες κλίκες. Απλά θα προσπαθούν να σου σπάσουν τα νεύρα, αλλά θα μάθεις τρόπους να τους αντιμετωπίζεις.
3. Όσα περνάς (συγνώμη για αυτό που θα πω) είναι λόγω της απειρίας σου γενικότερα, όχι λόγω της απειρίας σου στην εκπαίδευση. Δεν έχεις μάθει μάλλον να χειρίζεσαι καταστάσεις και διενέξεις με ανθρώπους.
4. Λόγω του 3. φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε σωστά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας. Με βάση τους νόμους, με βάση τι ισχύει, όχι με βάση τι εφαρμόζει το κεφάλι του καθενός διευθυντή, γονέα, δασκάλου κτλ.
5. Μην εμπιστεύεσαι στο συγκεκριμένο περιβάλλον που βρίσκεσαι κανέναν. Ούτε το διευθυντή, ούτε την άλλη αναπληρώτρια. Αυτή μεταφέρει πράγματα, να είσαι σίγουρη.
6. Έχεις μπερδέψει μόνη σου πολύ το πράγμα συζητώντας με αιρετούς και πυσπε δεξιά και αριστερά που θα έπρεπε να ξέρεις ότι και αυτοί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι μία κλίκα. Όταν έχουμε ένα πρόβλημα κάνουμε ένα σχέδιο με συγκεκριμένα βήματα και το λύνουμε. Όχι πολύ κουτσομπολιό και όχι πολλά λόγια αλλά πράξεις.
7. Τέτοια προβλήματα στα δημοτικά υπάρχουν πολύ συχνά, απλά τις προηγούμενες χρονιές καθότι ήσουν παράλληλη δεν έβλεπες τι τραβάνε οι δάσκαλοι της τάξης με τους γονείς και τους άλλους συναδέλφους, ήταν πιο συγκεκριμένα τα πράγματα για εσένα και τώρα είδες την πραγματική διάσταση.  Δες το ως ένα "σχολείο" την φετινή χρονιά που θα μάθεις και εσύ πως να επιβιώνεις και να ανταπεξέρχεσαι σε τέτοιες καταστάσεις.
8. Στην ελληνική επαρχία στα σχολεία που είναι πολλοί ντόπιοι μόνιμοι είναι σύνηθες να έχουν ξεχάσει τι σημαίνει επαγγελματισμός. Οπότε είναι λογικό αν εσύ ως νέα δασκάλα έχεις όρεξη για δουλειά, έχεις προσόντα, κάνεις καλό μάθημα κτλ να προκαλείς την ζήλια των μόνιμων αλλά να μην σκέφτονται  πως να βελτιωθούν αυτοί αλλά πως να σαμποτάρουν εσένα. Έτσι λοιπόν, για να αποφεύγεις τις λούμπες που σου στήνουν, μία λύση πιο ανώδυνη υπάρχει πουλάς τρέλα, δούλεμα και κάνεις κανονικά την δουλειά σου. Δηλαδή μην μπαίνεις σε διαδικασία να απαντάς με ειρωνείες στα ειρωνικά τους σχόλια. Πας κάνεις σωστά την δουλειά σου, τυπική στις υποχρεώσεις σου και μην κάθεσαι και αναλώνεσαι σε συζητήσεις καφενείου στο σχολείο, γιατί έτσι μπερδεύονται τα πράγματα. Αν πάνε κάπου να στην φέρουν (επειδή έχεις φροντίσει να είσαι σωστή) απαντάς με βάση την εκάστοτε εγκύκλιο και τέλος. Απλά αν και εσύ δεν είσαι 100% οκ σε όλα αυτό δεν μπορείς να το κάνεις.
9. Κακώς μπήκες στη διαδικασία να ακούσεις από το διευθυντή τι παράπονα είχαν μεταφέρει οι γονείς. Έπρεπε να του πεις "Πείτε σε αυτούς που σας τηλεφώνησαν και έκαναν παράπονα να με βρουν αυτοπροσώπως τις τάδε ώρες που έχουμε ορίσει για τους γονείς και να τα συζητήσουν μαζί μου". Μπήκες σε διαδικασία χαλασμένο τηλέφωνο. Προσωπικά πιστεύω ότι αν επέμενες να έρθουν να στα πουν από κοντά οι γονείς (ξεχωριστά του κάθε παιδιού) θα έβλεπες ότι δεν θα ερχόταν κανένας και αν έρχονταν θα ξεμπροστιάζονταν τι έχει παιχτεί ως παρασκήνιο. Μπήκες για εμένα εξ αρχής σε μία λάθος διαδικασία.
10. Το φύγε με βελτίωση που λέτε εμπεριέχει και αυτό το ρίσκο του, μπορεί να πάει σε καλύτερα μπορεί και σε χειρότερα. Και ούτε είναι λύση αν τα βρίσκουμε δύσκολα να το βάζουμε στα πόδια.
11. Σπάνια θα πετύχεις συντονιστή εκπαιδευτικού έργου να επιτελεί σωστά το ρόλο του, οπότε πολυ φοβάμαι ότι δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.
12. Όλοι έχουμε περάσει ανάλογες καταστάσεις. Οπλίσου με υπομονή, αδιαφορία και μην δίνεις ούτε τροφή, ούτε βήμα, ούτε αέρα σε κανένα "συνάδελφο" ή διευθυντή να επεμβαίνει στα χωράφια σου, αρκεί να φροντίζεις να είσαι τυπική και εργατική.

mariapanag
Δεν θα άλλαζα τίποτα απολύτως στο παραπάνω κείμενο! Μπράβο στην συνάδελφο που είχε την υπομονή να στα γράψει!
Θα σε συμβούλευα να το ξαναδιαβάσεις πολλές φορές να κατανοήσεις τι σου λέει ακριβώς σε κάθε γραμμή!

Η ιστoρία σου έχει πολλά κενά...... Να ξέρεις το καλύτερο όπλο μας είναι η αγάπη των μαθητών μας κ εσύ στα μηνύματα σου δεν την αναφέρεις καν..... Αν όντως είσαι νέα , δραστήρια κ καλή σε αυτό που κάνεις θα έπρεπε  οι μαθητές να μην ξεκολλούν από πάνω σου και οι γονείς να έχουν άλλη συμπεριφορά όσο ιδιότροποι κ να είναι!
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος English

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #38 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 08:33:20 μμ »
mariapanag
Δεν θα άλλαζα τίποτα απολύτως στο παραπάνω κείμενο! Μπράβο στην συνάδελφο που είχε την υπομονή να στα γράψει!
Θα σε συμβούλευα να το ξαναδιαβάσεις πολλές φορές να κατανοήσεις τι σου λέει ακριβώς σε κάθε γραμμή!

Η ιστoρία σου έχει πολλά κενά...... Να ξέρεις το καλύτερο όπλο μας είναι η αγάπη των μαθητών μας κ εσύ στα μηνύματα σου δεν την αναφέρεις καν..... Αν όντως είσαι νέα , δραστήρια κ καλή σε αυτό που κάνεις θα έπρεπε  οι μαθητές να μην ξεκολλούν από πάνω σου και οι γονείς να έχουν άλλη συμπεριφορά όσο ιδιότροποι κ να είναι!
Ναι, τα παιδιά ξέρουν να κρίνουν αλλά πολλές φορές όταν οι γονείς είναι απέναντι στον εκπαιδευτικό, αρχίζουν και οι μαθητές να αντιδρούν και να μπερδεύονται.

Αποσυνδεδεμένος gmork

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 663
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #39 στις: Νοέμβριος 07, 2020, 11:07:05 μμ »
 Συμφωνώ με πολλούς συναδέλφους.
Μην αναλωνεσαι δεξιά κ αριστερά, διότι μπερδεύεται το πράγμα.Γι να μη σου πω πως ίσως κάποια από αυτά ίσως είναι κ.λιγο φουσκωμένα,.Δλδ είμαι σχεδόν βέβαιη πως αν ερχόσουν τετ α τετ με γονείς, όσοι έρχονταν, δε θα στα έλεγαν , όπως ο διευθυντής...ρίξε και.μισα στη θάλασσα!
Κάποιοι τρέφονται από όλη αυτή την κατάσταση,μην τους κάνεις τη χάρη.Επικεντρωσου στη δουλειά σου, στη ζωή σου, θεωρώ ότι θέλουν να σου σπάσουν τα νευρα!Βέβαια εννοείται ότι υπάρχουν και όρια που εσύ θα τα βάλεις και θα τους δώσεις το μνμ ότι η κακοήθεια δεν περνάει!

Αποσυνδεδεμένος Goat

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 376
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #40 στις: Νοέμβριος 08, 2020, 03:18:06 μμ »
Λυπαμαι πολυ που διαβασα την ιστορια σου αλλα παρομοια κατασταση υπαρχει στο σχολειο που με διορισαν φετος... αρα παιζει πολυ γενικα! Γι' αυτο θα μεινουν εκει που ειναι! Στην παρακμη! Οπλισου με κουραγιο να βγει η χρονια και να εισαι τυπικη! Κατα τα αλλα μην πολυασχολεισαιιιιιιιιιιιιι

Αποσυνδεδεμένος mariapanag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τραγικές καταστάσεις σε εξαθεσιο σχολείο της υπαίθρου
« Απάντηση #41 στις: Νοέμβριος 14, 2020, 06:04:58 πμ »
Εν αναμονή της απόφασης για κλείσιμο και των δημοτικών, δέχομαι τηλέφωνο από τον διευθυντή. Η έκτη τάξη δεν έχει δασκάλα και μπαίνουν όλοι οι άλλοι δάσκαλοι των άλλων τάξεων και ο διευθυντής εκ περιτροπής(διδάσκει από ένα μάθημα ο καθένας, καλύπτοντας με αυτό το τρόπο τις ώρες). Μόνο εγώ δεν μπαίνω, επειδή καλυπτω τις 4 ώρες που μου περισσεύουν από την τάξη μου στο ολοήμερο(στο οποίο κανείς δεν ήθελε να μπει και θέλανε όλοι να καλύπτουν τις ώρες τους στην Εκτη). Ο διευθυντής έχει αναλάβει 8 ώρες γλώσσα. Με καλεί και μου λέει ότι θα αναλάβεις στην τηλεκπαιδευση εκτός από την τάξη σου και 4 ώρες γλώσσα(να τις μοιράσουμε 4 εγώ και 4 εκείνος), επειδή λέει δεν μπορεί να τα κάνει αυτός όλα έχοντας και το διοικητικό κομμάτι. Και λέει δεν υπάρχει άλλος γιατί εσένα μόνο Μαρία σου περισσεύουν ώρες τώρα για τηλεκπαιδευση(ψέματα), επειδή κάνεις ολοήμερο. Φυσικά ξέχασε να αναφέρει ότι ήμουν καλή όταν μπήκα 4 από τις 8 συνολικά ώρες την εβδομάδα ολοήμερο δίνοντας όλες τις ώρες που έχω ευέλικτη ζώνη στις ειδικότητες για να βγει το πρόγραμμα, επειδή κανένας άλλος συναδέλφος μόνιμος και αναπληρωτης δεν ήθελε ολοήμερο. Μετά μου έλεγε εγώ σε βοήθησα με την μητέρα γιατί ήθελε να το φτάσει μακριά κλπ. Του λέω τι να φτάσει μακριά; (τα έχω γράψει αναλυτικά) και άλλαξε κουβέντα. Πραγματικά έχει ξεπεραστεί κάθε όριο. Πώς θα μπορούσα να το χειριστώ; Να πω πως έχουν προσλάβει από την αρχή της χρονιάς δασκάλα αναπληρώτρια για την έκτη η οποία βρίσκεται σε άδεια covid λόγω εγκυμοσύνης.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159504
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 322
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 255
Σύνολο: 264

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.