0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Με κίνδυνο να ακουστεί άσχημο αυτο που θα πω θα μεταφέρω απλα την εμπειρία που εχω απο τα 15 χρονια στα δημόσια σχολεια.Υπαρχει και μεγάλη «λέρα» και δεν ειναι μονο οι μόνιμοι.Εχω συναντήσει και αναπληρωτές ανάμεσα τους....
Συμφωνώ απόλυτα. Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι. Είχε διαφορετική προσέγγιση, δεν σημαίνει ότι υπάρχει μόνο μία μέθοδος. Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μου. Διάλογος 18 Σεπτεμβρίου 2020. Σε συνάντηση τώρα υποθετική. Με την μέθοδο που ακολουθείς δεν μαθαίνουν. Η κυρά Μαρουσω έκανε εκείνο και μάθαιναν. Τα ίδια έκαναν έμαθα στον αναπληρωτή που είχε πέρυσι την τάξη. Δύο φορές το μήνα μαζεύονταν γονείς και αναπληρωτης και του έκαναν υποδείξεις. Μίλησα στο τηλέφωνο πριν λίγο.Δεν του είπα τι έγινε, απλά ο διευθυντής τον αγγαρεψε να μου πει 2 λόγια για ένα παιδί της τάξης που χρειάζεται παράλληλη και με την ευκαιρία ψάρεψα. Έκανα μου λέει υποχωρήσεις να βγει η χρονιά. Αυτός είχε όμως καλές σχέσεις με τους μίσους μόνιμους. Φυσικά φέτος μαύρη Πέτρα και παρόλο ντόπιος και αυτός φέτος εργάζεται σε διπλανό χωριό 20 χλμ μακριά και ηρέμησε. Η πλάκα είναι ότι με τους μισούς μόνιμους που δεν είχε καλή σχέση τον έπιασαν στο τέλος και του την είπαν ότι η τάξη είναι αδουλευτη.
Ξαναγράφω λίγο αυτά που λες αλλά με άλλο χειρισμό:Πρώτη συνάντηση με γονείς. Α τους βάζεις λίγα για αντιγραφή. Ο γιος μου όταν πήγαινε Τρίτη στο ίδιο σχολείο πριν 5 χρόνια η κύρια Μαρουσω τους έβαζε σεντόνια και συνήθιζε το χέρι. Απάντηση Αυστηρή: "Κυρία Τάδε το αν κάτι είναι λίγο ή πολύ για αντιγραφή δεν θα το κρίνετε εσείς αλλά επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τόσο πρέπει να είναι για να είναι αποδοτικό για το παιδί, αλλιώς μετά θα θεωρεί την αντιγραφή ως αγγαρεία. Επίσης, με όλο το σεβασμό δεν μας αφορά τι γινόταν πριν 5 χρόνια. Τα πράγματα εξελίσσονται. Και στην εποχή των γονιών μας τα παιδιά έτρεμαν τους δασκάλους. Δεν σημαίνει ότι αυτό ήταν και το σωστό. Σας παρακαλώ, να μην ξεφεύγουμε από την συζήτηση με πράγματα που δεν μας αφορούν όλους γιατί έχουμε πολλά να συζητήσουμε".Το βιβλίο μαθηματικών είναι χάλια. Η κυρά Μαρουσω το πέταξε και έκανε από φωτοτυπίες. Εγω δεν είμαι εδώ να κρίνω το βιβλίο αλλά να το διδάξω. Ναι αλλά έτσι μάθαινε καλύτερα ο γιος μουΑπάντηση: (αν το βιβλίο το μαθηματικών είναι καλό): Εάν κάποιος δάσκαλος κατέχει τα μαθηματικά τότε μπορεί να καταλάβει το βιβλίο και μπορεί να το μεταδώσει και στα παιδιά. Αν πάλι όχι αναζητά λύσεις σε άλλο υλικό. (αυτό βέβαια σε περίπτωση που κατέχεις καλά τα μαθηματικά). Στην τάξη κοιτάμε πως μαθαίνουν όλα τα παιδιά καλύτερα και όχι μόνο ο γιος σας. Τους κοβεις το βήχα , πως αλλιως να το πω; εσυ μπαινεις σε διαπραγμάτευση μαζί τους και τους αφήνεις περιθώρια. Μιλάς πάντα με ευγένεια, αλλά ξεκάθαρα και με αυστηρό ύφος. Σε βλέπουν ψαρωμένη μάλλον για αυτό σου λένε τα χαζα. Επίσης, εκεί που θα έχει πει τρεις φορές τη λέξη Μαρουσω. Τους διακόπτεις ευγενικά και λες " Μάλλον επειδή δεν ακούστηκα καλά πριν, ισως λόγω της μάσκας, θα ήθελα να ξανασυστηθώ, λέγομαι πχ. Έλενα Τάδε και θα είμαι η δασκάλα της τρίτης Δημοτικού φέτος. Μπορείτε να με φωνάζετε κυρία Τάδε.". πιάνουν το υπονοούμενο ότι δεν λέγεσαι Μαρουσώ και πιάνουν και το εννοούμενο ότι εσύ κάνεις κουμάντο στην τάξη σου και όχι οι γονείς. Και πιστεψε με το κόβουν. Και όχι κυρία Έλενα αλλλά κυρία + επώνυμο, μόνο έτσι κρατάς τους τύπους, αλλιώς μετά από λίγο καιρό θα παίζετε σφαλιάρες, που λέει ο λόγος. Ακόμη και αυτό που έκανες να μιλήσεις με τον περσινό αναπληρωτή κτλ κτλ. κουτσομπολιό είναι (δεν σε κρίνω μην το πάρεις έτσι, αλλά αναλώνεσαι γύρω γύρω από τα ίδια και όσο δεν το παίρνεις διαφορετικά το θέμα δεν προκειται να το λύσεις) . Το τι γινόταν περυσι, το τι γίνεται φέτος κτλ κλτ. είναι άλλες καταστάσεις άλλοι άνθρωποι. Πρώτα από όλα μία φορά το μήνα είσαι υποχρεωμένη να κάνεις ενημέρωση γονέων. Δεύτερον με το παιδί που χρειάζεται παράλληλη κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει στο σχολείο ότι χρειάζεται να ξέρεις για το παιδί και όχι να μιλάς Σάββατο βράδυ με τον περυσινό δάσκαλο για να μάθεις για το παιδί. Αυτό να το κάνεις σε ένα άλλο σχολείο που θα σου συμπεριφέρονται καλυτερα, όχι να αφιερώνεις και το Σάββατο σου για ανθρώπους που δεν εκτιμάνε τίποτα. Όσο δεν θέτεις όρια τόσο θα έχεις θέματα. Αυτά από εμένα. Δεν ξέρω αν βοήθησα καθόλου, ευχομαι να βρεις την άκρη σου.
Παραξενο που σου ζητησε να δινεις φωτοτυπιες σε καιρο κορονοιου...
Αρχικά να πω πως ότι γράψω δεν έχει καμία διάθεση κριτικής και ξερολίασης, απλά θα σου εκφράσω ανοικτά τις σκέψεις μου με ότι διάβασα, χωρίς να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης του σχολείου σου, γιατί δεν είμαστε παρόντες. Δεν έχω διάθεση να θίξω κανέναν, το τονίζω.1. Δεν έπρεπε να μπεις σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με το διευθυντή (υπολογιστή, να μπει στο μάθημα σου κτλ). Εσύ δίνεις βήμα για ότι "παθαίνεις". Δηλαδή δεν είσαι υποχρεωμένη να πας δικό σου υπολογιστή στο σχολείο. Ούτε να δίνεις φωτοτυπίες. Όσο ζητάνε και δίνεις, τόσο θα ζητάνε περισσότερο και θα σε πατήσουν κάτω αν δεν πεις και πουθενά όχι. Φαίνεσαι ψαρωμένη και το εκμεταλλεύονται. Δυστυχώς είναι σύνηθες στα ελληνικά σχολεία.2. Αν είσαι 100% σωστή στο μάθημα και στα παιδιά δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα όσο προβλήματα και να προσπαθούν να σου δημιουργήσουν οι όποιες κλίκες. Απλά θα προσπαθούν να σου σπάσουν τα νεύρα, αλλά θα μάθεις τρόπους να τους αντιμετωπίζεις.3. Όσα περνάς (συγνώμη για αυτό που θα πω) είναι λόγω της απειρίας σου γενικότερα, όχι λόγω της απειρίας σου στην εκπαίδευση. Δεν έχεις μάθει μάλλον να χειρίζεσαι καταστάσεις και διενέξεις με ανθρώπους.4. Λόγω του 3. φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε σωστά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας. Με βάση τους νόμους, με βάση τι ισχύει, όχι με βάση τι εφαρμόζει το κεφάλι του καθενός διευθυντή, γονέα, δασκάλου κτλ.5. Μην εμπιστεύεσαι στο συγκεκριμένο περιβάλλον που βρίσκεσαι κανέναν. Ούτε το διευθυντή, ούτε την άλλη αναπληρώτρια. Αυτή μεταφέρει πράγματα, να είσαι σίγουρη.6. Έχεις μπερδέψει μόνη σου πολύ το πράγμα συζητώντας με αιρετούς και πυσπε δεξιά και αριστερά που θα έπρεπε να ξέρεις ότι και αυτοί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι μία κλίκα. Όταν έχουμε ένα πρόβλημα κάνουμε ένα σχέδιο με συγκεκριμένα βήματα και το λύνουμε. Όχι πολύ κουτσομπολιό και όχι πολλά λόγια αλλά πράξεις.7. Τέτοια προβλήματα στα δημοτικά υπάρχουν πολύ συχνά, απλά τις προηγούμενες χρονιές καθότι ήσουν παράλληλη δεν έβλεπες τι τραβάνε οι δάσκαλοι της τάξης με τους γονείς και τους άλλους συναδέλφους, ήταν πιο συγκεκριμένα τα πράγματα για εσένα και τώρα είδες την πραγματική διάσταση. Δες το ως ένα "σχολείο" την φετινή χρονιά που θα μάθεις και εσύ πως να επιβιώνεις και να ανταπεξέρχεσαι σε τέτοιες καταστάσεις.8. Στην ελληνική επαρχία στα σχολεία που είναι πολλοί ντόπιοι μόνιμοι είναι σύνηθες να έχουν ξεχάσει τι σημαίνει επαγγελματισμός. Οπότε είναι λογικό αν εσύ ως νέα δασκάλα έχεις όρεξη για δουλειά, έχεις προσόντα, κάνεις καλό μάθημα κτλ να προκαλείς την ζήλια των μόνιμων αλλά να μην σκέφτονται πως να βελτιωθούν αυτοί αλλά πως να σαμποτάρουν εσένα. Έτσι λοιπόν, για να αποφεύγεις τις λούμπες που σου στήνουν, μία λύση πιο ανώδυνη υπάρχει πουλάς τρέλα, δούλεμα και κάνεις κανονικά την δουλειά σου. Δηλαδή μην μπαίνεις σε διαδικασία να απαντάς με ειρωνείες στα ειρωνικά τους σχόλια. Πας κάνεις σωστά την δουλειά σου, τυπική στις υποχρεώσεις σου και μην κάθεσαι και αναλώνεσαι σε συζητήσεις καφενείου στο σχολείο, γιατί έτσι μπερδεύονται τα πράγματα. Αν πάνε κάπου να στην φέρουν (επειδή έχεις φροντίσει να είσαι σωστή) απαντάς με βάση την εκάστοτε εγκύκλιο και τέλος. Απλά αν και εσύ δεν είσαι 100% οκ σε όλα αυτό δεν μπορείς να το κάνεις. 9. Κακώς μπήκες στη διαδικασία να ακούσεις από το διευθυντή τι παράπονα είχαν μεταφέρει οι γονείς. Έπρεπε να του πεις "Πείτε σε αυτούς που σας τηλεφώνησαν και έκαναν παράπονα να με βρουν αυτοπροσώπως τις τάδε ώρες που έχουμε ορίσει για τους γονείς και να τα συζητήσουν μαζί μου". Μπήκες σε διαδικασία χαλασμένο τηλέφωνο. Προσωπικά πιστεύω ότι αν επέμενες να έρθουν να στα πουν από κοντά οι γονείς (ξεχωριστά του κάθε παιδιού) θα έβλεπες ότι δεν θα ερχόταν κανένας και αν έρχονταν θα ξεμπροστιάζονταν τι έχει παιχτεί ως παρασκήνιο. Μπήκες για εμένα εξ αρχής σε μία λάθος διαδικασία. 10. Το φύγε με βελτίωση που λέτε εμπεριέχει και αυτό το ρίσκο του, μπορεί να πάει σε καλύτερα μπορεί και σε χειρότερα. Και ούτε είναι λύση αν τα βρίσκουμε δύσκολα να το βάζουμε στα πόδια. 11. Σπάνια θα πετύχεις συντονιστή εκπαιδευτικού έργου να επιτελεί σωστά το ρόλο του, οπότε πολυ φοβάμαι ότι δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.12. Όλοι έχουμε περάσει ανάλογες καταστάσεις. Οπλίσου με υπομονή, αδιαφορία και μην δίνεις ούτε τροφή, ούτε βήμα, ούτε αέρα σε κανένα "συνάδελφο" ή διευθυντή να επεμβαίνει στα χωράφια σου, αρκεί να φροντίζεις να είσαι τυπική και εργατική.
mariapanagΔεν θα άλλαζα τίποτα απολύτως στο παραπάνω κείμενο! Μπράβο στην συνάδελφο που είχε την υπομονή να στα γράψει! Θα σε συμβούλευα να το ξαναδιαβάσεις πολλές φορές να κατανοήσεις τι σου λέει ακριβώς σε κάθε γραμμή!Η ιστoρία σου έχει πολλά κενά...... Να ξέρεις το καλύτερο όπλο μας είναι η αγάπη των μαθητών μας κ εσύ στα μηνύματα σου δεν την αναφέρεις καν..... Αν όντως είσαι νέα , δραστήρια κ καλή σε αυτό που κάνεις θα έπρεπε οι μαθητές να μην ξεκολλούν από πάνω σου και οι γονείς να έχουν άλλη συμπεριφορά όσο ιδιότροποι κ να είναι!