*

Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων  (Αναγνώστηκε 27787 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« στις: Φεβρουάριος 10, 2021, 12:08:33 πμ »
Καλησπέρα σε όλες/όλους!

Σήμερα πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη των διευθυντών των σχολικών μονάδων με το ΥΠΑΙΘ με θέμα την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (η οποία είναι και ο προπομπός για την μετέπειτα αξιολόγηση των εκπαιδευτικών).

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση στο ΙΕΠ στο σύνδεσμο http://iep.edu.gr/el/axiologisi-eisagogi

Επισυνάπτω και την υπουργική απόφαση https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2021/01/fek-aksiologisis-sxolikwn-monadwn.pdf

Μέχρι στιγμής, έχουμε ειδοποιηθεί για έκτακτο σύλλογο μέσα στην εβδομάδα για περαιτέρω ενημέρωση.

Σημειωτέον πως, αν και -θεωρητικά- εμπλέκεται υποχρεωτικά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του κάθε σχολείου, με μία γρήγορη ανάγνωση διαφαίνεται κάπως ανεδαφική η εμπλοκή των αναπληρωτών ή των για πρώτη φορά τοποθετημένων στην εκάστοτε σχολική μονάδα.

Έχετε κάποια πληροφορία που αποσαφηνίζει το τι μέλλει γενέσθαι ή κάποια άποψη για ευκαιρίες ή και προβλήματα που ανακύπτουν;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 13, 2021, 12:48:35 πμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:56 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουάριος 10, 2021, 10:08:56 πμ »
Προπομπός απολύσεων είναι.

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4005
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουάριος 10, 2021, 08:58:46 μμ »
ΔΟΕ-ΟΛΜΕ προκήρυξαν απεργία-αποχή. Τονίζουν ότι είναι νόμιμο δικαίωμα του καθενός που προκύπτει από έναν νόμο του 1982 που έχει κριθεί και δικαστικά ότι ευσταθεί. Προτρέπουν όλους τους εκπαιδευτικούς (και τους διευθυντές) να συμμετέχουν στην απεργία και τονίζουν ότι με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν προκαλεί οικονομική απώλεια η απεργία-αποχή. Μέχρι και η ΔΑΚΕ έβγαλε ανακοίνωση που καλεί τους συναδέλφους σε απεργία-αποχή.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουάριος 10, 2021, 11:19:05 μμ »
ΔΟΕ-ΟΛΜΕ προκήρυξαν απεργία-αποχή. Τονίζουν ότι είναι νόμιμο δικαίωμα του καθενός που προκύπτει από έναν νόμο του 1982 που έχει κριθεί και δικαστικά ότι ευσταθεί. Προτρέπουν όλους τους εκπαιδευτικούς (και τους διευθυντές) να συμμετέχουν στην απεργία και τονίζουν ότι με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δεν προκαλεί οικονομική απώλεια η απεργία-αποχή. Μέχρι και η ΔΑΚΕ έβγαλε ανακοίνωση που καλεί τους συναδέλφους σε απεργία-αποχή.

Σχετίζεται η απεργία με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων;

Προπομπός απολύσεων είναι.

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καταλαβαίνω τη σύνδεση με αυτό που αναφέρεις και αν και έχει λογική, θα προτιμούσα να μην ισχύει κάτι τέτοιο (αν και με αυτά που βλέπω να συμβαίνουν, πονάνε τα κόκκαλά μου...).

Για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, πιστεύεις πως θα χρησιμοποιήσουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως δείκτη για τη μετέπειτα αξιολόγησή τους; Έχει λογική αλλά, αν και δεν έχω εντοπίσει να αναφέρεται ρητά το υποχρεωτικό της συμμετοχής τους (διαγώνια η ανάγνωση μου), είναι ρεαλιστικό κάποιος εκπαιδευτικός, αναπληρωτής ή και μόνιμος, που διδάσκει σε 2-3 σχολεία, να βρει χρόνο (και να έχει την απαραίτητη επιμόρφωση/ικανότητα βεβαίως) να το κάνει αυτό σε όλα; Μπορεί να το σκέφτομαι λανθασμένα αλλά, αν και στο γράμμα της η απόφαση έχει ευγενή σκοπό, φρονώ πως είναι ιδιαιτέρως σπουδαία διαδικασία η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί από καταρτισμένους σε θέματα αξιολόγησης εκπαιδευτικούς.

Συν τοις άλλοις, ο επιπλέον χρόνος που απαιτεί μία τέτοια διαδικασία (η οποία θα μπορούσε να ήταν για κάποια θέση αποκλειστικής και πλήρους απασχόλησης) μου φαντάζει ιδιαίτερα πολύς και ανησυχώ μήπως ανοίξει η πύλη του 40ωρου και για τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει έναρξη της διαδικασίας από αυτό το μήνα (Φεβρουάριος) και υποβολή της πρώτης έκθεσης τον Ιούνιο. Δεν σας φαίνεται κάπως ανέφικτο; Για να μη πω τρομακτικό (μετατροπή των διευθυντών σε προϊστάμενους-χιτλερίσκους ή/και καλλιέργεια κλίματος... δωσιλογισμού μεταξύ συναδέλφων).

Ειλικρινά, ελπίζω να ανησυχώ αδίκως...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 10, 2021, 11:27:26 μμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:56 »

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4005
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 12:05:11 πμ »
Σχετίζεται η απεργία με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων;

Προφανώς για να απαντάω σε αυτό το νήμα, κήρυξαν απεργία-αποχή για την αξιολόγηση...

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 12:22:59 πμ »
Προφανώς για να απαντάω σε αυτό το νήμα, κήρυξαν απεργία-αποχή για την αξιολόγηση...

Mea culpa τότε. Νόμιζα πως είχε να κάνει με την αξιολόγηση της επόμενης φάσης (2022) αυτής των εκπαιδευτικών.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 12, 2021, 12:25:12 πμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 01:01:18 μμ »
Στο σχολείο μας συζητείται η παντελής αποχή ακόμα κ από τη «διερευνητική» συζήτηση που κανόνισε ο διευθυντής σαν τέχνασμα για να καταφέρει να κάνει  μια έστω συνεδρίαση πάνω στο θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 01:37:21 μμ »
Στο σχολείο μας συζητείται η παντελής αποχή ακόμα κ από τη «διερευνητική» συζήτηση που κανόνισε ο διευθυντής σαν τέχνασμα για να καταφέρει να κάνει  μια έστω συνεδρίαση πάνω στο θέμα.

Και στο δικό μας το ίδιο και πολύ χαίρομαι!

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 01:58:31 μμ »
Και στο δικό μας το ίδιο και πολύ χαίρομαι!

Εγω δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο κ δεν ξέρω αν θα απέχω μελλοντικά γιατί θεωρώ πιο εποικοδομητικό  είναι να κανεις αξιολόγηση σχολείου θάβοντας τον διευθυντή. Όχι αδίκως αλλά για διαφορα που του επισημαίνουμε ως δυσλειτουργίες  κ αγνοεί. Φέτος όμως δεν θέλω να συμμετάσχω σε μια εμμονική κ ιδεοληπτικη διαδικασια.

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 02:32:12 μμ »
Εγω δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο κ δεν ξέρω αν θα απέχω μελλοντικά γιατί θεωρώ πιο εποικοδομητικό  είναι να κανεις αξιολόγηση σχολείου θάβοντας τον διευθυντή. Όχι αδίκως αλλά για διαφορα που του επισημαίνουμε ως δυσλειτουργίες  κ αγνοεί. Φέτος όμως δεν θέλω να συμμετάσχω σε μια εμμονική κ ιδεοληπτικη διαδικασια.

Όταν όμως το επόμενο στάδιο είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή η οποία μπορεί να επηρεάζει την όποια εξέλιξή του, τότε να δω πόσοι θα αξιολογήσουν το σχολείο "θάβοντας" (όπως λες) τον διευθυντή...
  Το θέμα είναι να μη γίνει η αρχή...
   Εναντίον της αξιολόγησης δεν είμαι. Είμαι όμως ενάντια στον τρόπο που πάνε να την εφαρμόσουν. Και δεν το λέω ως κλισέ. Το εννοώ.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 02:43:24 μμ »
Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή εμείς έχουμε απλα ξεροκέφαλο διευθυντή με περίεργες προτεραιότητες, που όμως δεν είναι εκδικητικός τύπος. Γι αυτό δεν μπορώ να σκεφτώ τι κακό μπορεί να γράψει στην αξιολόγησή του για μας. Δεν είναι κ τύπος της κλίκας. Δεν έχει ευνοούμενους. απλώς μας εκνευρίζει όλους.

Συμφωνώ πάντως ότι καλό είναι να μην γίνει η αρχή ειδικά μ αυτήν την κυβέρνηση.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 03:31:21 μμ »
Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων, δεν εξαντλείται στην αξιολόγηση του διευθυντή. Συγκεκριμένα, η αξιολόγηση της διοίκησης είναι ένας από τους τρεις άξονες και δεν προκύπτει προσωπική αξιολόγηση αλλά από ομάδες εκπαιδευτικών, οι οποίες πρέπει να προτείνουν και λύσεις. Η τελική έκθεση (εσωτερική αξιολόγηση) παραδίδεται στον αρμόδιο ΣΕΕ και αυτός συντάσσει την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης η οποία, αναφέρει τα "επιβεβαιωμένα" προβλήματα, τις "αποδεκτές" από τις προτεινόμενες επιλύσεις και τις δικές του διαπιστώσεις και προτάσεις.

Το ζήτημα είναι αρκετά πιο σύνθετο και οδηγεί στο συμπέρασμα της ελλιπούς οργάνωσης/σχεδιασμού/επιμόρφωσης και, δυστυχώς, απ' ό,τι φαίνεται, τα... γρανάζια του μύλου ήδη ακούγονται. Απορώ με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε εποικοδομητικά και να μην πέσουμε στην παγίδα των μεταξύ μας προστριβών και, νομοτελειακά, στην ικανοποίηση των υποστηρικτών του "διαίρει και βασίλευε", χωρίς βέβαια να απωλέσουμε δικαιώματα και ωράριο.

Τα κοκκαλάκια μου πονάνε λίγο περισσότερο...
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 03:39:58 μμ »
Εποικοδομητικά θα μπορούσαμε, αν συμφωνούσε ο σύλλογος, να πούμε ότι εμείς κάνουμε μια καταγραφή των προβλημάτων, προτείνουμε λύσεις, δεν στέλνουμε εκθέσςεις (αποχή δηλαδή ως προς αυτό το κομμάτι), και την επόμενη χρονιά αξιολογούμε αν βελτιωθήκαμε. Πχ αν υπάρχουν ελλείψεις εξοπλισμού και ο διευθυντής δεν κα΄νει τα δέοντα ενώ υπάρχουν τα χρήματα. Αν οι εφημερίες δεν λειτουργούν όπως πρεπει, γιατί είμαστε όλοι λίγο αμελείς. Αναφέρω δηλ. 2-3 θέματα αποκλειστικά για το δικό μου σχολείο, που θα ήθελα να συζητήσουμε με ειλικρίνεια και χωρίς διάθεση για φαγωμάρα και που δεν υπάρχει λόγος να τα γνωρίζει καποιος εξωτερικός παράγοντας. Τέλος πάντων, εμείς για διαφόρους λόγους είμαστε πολύ εκνευρισμένοι με τον διευθυντή μας και η αντίδραση πιο πολύ είναι προς αυτόν και δευτερεόντως στην αξιολόγηση, από την πλειοψηφία του συλλόγου. ΄΄Ομως γνωρίζοντας τη βιβλιογραφία περί αυτοαξιολόγησης μονάδων, που φυσικά δεν έχει σχέση με το νομικό πλαίσιο, θεωρώ σωστό να υπάρχει κάποια διαδικασία εντός του σχολείου, ενα ομαδικό πνεύμα, να συζητά ο σύλλλογος με ειλικρίνεια, να παραδέχεται τα λάθη του. Νεφελοβατώ φυσικά, στο δικό μου σχολείο δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε όμως, τι χαστούκι θα ήταν και πόσο θα μας συνέφερε επικοινωνιακά, να κάναμε όλοι εσωτερική αξιολόγηση, να καταγράφονται τα πορίσματά μας στα πρακτικά, και να καταγράφαμε μετά τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων, και να αρνούμασταν να εμπλέξουμε άτομα εκτός σχολείου. Θα ήταν ένα δυνατό επικοινωνιακό χαρτί: ορίστε κύριοι, εμείς δεν το αρνούμαστε, γνωρίζουμε και τη βιβλιογραφία για το θέμα, που εσείς αγνοείτε, κάνουμε τα δέοντα για να βελτιώσουμε το σχολείο μας, δεν αντιδρούμε ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης αλλά ενάντια στη δική σας αντιεπιστημονική αξιολόγηση. Ουτοπικό.....

Για να προσγειωθώ όμως, ένας λόγος που διστάζω λίγο για την αποχή από τη συζήτηση (όχι την αποχή από τη διαδικασία), είναι γιατί θα ήθελα να πω στον διευθυντή, μεταξύ σοβαρού και αστέιου, ότι δεν θα έπρεπε να βιάζεται τόσο πολύ να την εφαρμόσει, γιατί αν θέλουμε να την κάνουμε σοβαρά, θα πούμε πολλά πράγματα που δεν τον συμφέρουν.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
« Απάντηση #13 στις: Φεβρουάριος 13, 2021, 12:38:34 πμ »
Έσπερε, νοιώθω πως πρέπει να σε ευχαριστήσω για τη συγκροτημένη σου απάντηση και τη συμβολή σου στο διάλογο. Μου δημιουργούνται κάποιες σκέψεις:

Εποικοδομητικά θα μπορούσαμε, αν συμφωνούσε ο σύλλογος, να πούμε ότι εμείς κάνουμε μια καταγραφή των προβλημάτων, προτείνουμε λύσεις, δεν στέλνουμε εκθέσςεις (αποχή δηλαδή ως προς αυτό το κομμάτι), και την επόμενη χρονιά αξιολογούμε αν βελτιωθήκαμε. Πχ αν υπάρχουν ελλείψεις εξοπλισμού και ο διευθυντής δεν κα΄νει τα δέοντα ενώ υπάρχουν τα χρήματα. Αν οι εφημερίες δεν λειτουργούν όπως πρεπει, γιατί είμαστε όλοι λίγο αμελείς. Αναφέρω δηλ. 2-3 θέματα αποκλειστικά για το δικό μου σχολείο, που θα ήθελα να συζητήσουμε με ειλικρίνεια και χωρίς διάθεση για φαγωμάρα και που δεν υπάρχει λόγος να τα γνωρίζει καποιος εξωτερικός παράγοντας.

Τα 2-3 θέματα που αναφέρεις τα αντιμετωπίζουμε και στο δικό μου σχολείο και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου πως πρέπει να τα συζητήσουμε με ειλικρίνεια και χωρίς διάθεση για φαγωμάρα. Σχετικά, όμως, με το αν πρέπει να τα γνωρίζει κάποιος εξωτερικός παράγοντας σκέφτομαι -πιθανόν αδαώς- πως, αφού τα σχολεία δεν έχουν τη δυνατότητα να θεραπεύσουν αυτόνομα κάποια θέματα που χρειάζονται -οικονομικούς κυρίως- πόρους όπως, προμήθεια υλικοτεχνικής υποδομής, τοποθέτηση βοηθητικού προσωπικού (π.χ. επιστάτες, γραμματείς), κατάρτιση/επιμόρφωση εκπαιδευτικών, εν τοις πράγμασι, δεν πρέπει να επικοινωνηθούν με όσους έχουν τη δυνατότητα να τα φροντίσουν; (βλ. ΥΠΑΙΘ).

Τέλος πάντων, εμείς για διαφόρους λόγους είμαστε πολύ εκνευρισμένοι με τον διευθυντή μας και η αντίδραση πιο πολύ είναι προς αυτόν και δευτερεόντως στην αξιολόγηση, από την πλειοψηφία του συλλόγου. ΄΄Ομως γνωρίζοντας τη βιβλιογραφία περί αυτοαξιολόγησης μονάδων, που φυσικά δεν έχει σχέση με το νομικό πλαίσιο, θεωρώ σωστό να υπάρχει κάποια διαδικασία εντός του σχολείου, ενα ομαδικό πνεύμα, να συζητά ο σύλλλογος με ειλικρίνεια, να παραδέχεται τα λάθη του. Νεφελοβατώ φυσικά, στο δικό μου σχολείο δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο. Σκεφτείτε όμως, τι χαστούκι θα ήταν και πόσο θα μας συνέφερε επικοινωνιακά, να κάναμε όλοι εσωτερική αξιολόγηση, να καταγράφονται τα πορίσματά μας στα πρακτικά, και να καταγράφαμε μετά τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων, και να αρνούμασταν να εμπλέξουμε άτομα εκτός σχολείου. Θα ήταν ένα δυνατό επικοινωνιακό χαρτί: ορίστε κύριοι, εμείς δεν το αρνούμαστε, γνωρίζουμε και τη βιβλιογραφία για το θέμα, που εσείς αγνοείτε, κάνουμε τα δέοντα για να βελτιώσουμε το σχολείο μας, δεν αντιδρούμε ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης αλλά ενάντια στη δική σας αντιεπιστημονική αξιολόγηση. Ουτοπικό.....

Για να προσγειωθώ όμως, ένας λόγος που διστάζω λίγο για την αποχή από τη συζήτηση (όχι την αποχή από τη διαδικασία), είναι γιατί θα ήθελα να πω στον διευθυντή, μεταξύ σοβαρού και αστέιου, ότι δεν θα έπρεπε να βιάζεται τόσο πολύ να την εφαρμόσει, γιατί αν θέλουμε να την κάνουμε σοβαρά, θα πούμε πολλά πράγματα που δεν τον συμφέρουν.

Εγώ είμαι πρόθυμος για πολιτισμένη συζήτηση και το αν συμφέρουν το διευθυντή ή όχι μου είναι αδιάφορο (στο κάτω-κάτω, δεν έχει εξουσία πάνω σου. Κατέχει μία διοικητική θέση με απώτερο σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου κ' όχι την τιμωρία των εκπαιδευτικών ή την υπόδειξη για το πως θα επιτελέσουν το διδακτικό τους έργο). Στο πνεύμα της αξιολόγησης ως εργαλείο (αυτο)βελτίωσης, το προσωπικό συμφέρον εντοπίζεται στην ορθή εφαρμογή της και μόνο εκεί. Έχω την εντύπωση όμως πως, πριν εμπλακούμε στον καταλογισμό ευθυνών (ο οποίος, παρεμπιπτόντως, δε συνάδει με το πνεύμα της διαμορφωτικής αξιολόγησης και μάλλον εξυπηρετεί όσους θέλουν να μας απαξιώσουν, περιγράφοντάς μας σαν κατίνες/παρτάκηδες/γκρινιάρηδες) καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί για να εντοπίσουμε και να αναδείξουμε τα κενά στο σχεδιασμό για την εφαρμογή της διαδικασίας (π.χ. έλλειψη καταρτισμένων στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν πρώτη φορά φέτος στην εκάστοτε σχολική μονάδα ή που υπηρετούν σε πολλές, χρονοδιάγραμμα, μεθοδολογία κ.α.). Κοινώς, να αξιολογήσουμε το προτεινόμενο πλαίσιο αξιολόγησης ώστε να συμφωνήσουμε στο πώς πρέπει να γίνει και να καταθέσουμε απόψεις/προτάσεις επ' αυτού.

Πιστεύω πως οι ασάφειες που υπάρχουν είναι πολλές και θα είναι αυτές που θα ευθύνονται για το αν καταλήξει το εγχείρημα σε ανταλλαγή πυρών μεταξύ αλλήλων. Επί χάρτου, ο σκοπός είναι ευγενής και οι δυνατότητες αναβάθμισης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών πολλές (επαναλαμβάνω, επί χάρτου). Άσε που, σε αυτό το πλαίσιο, ιδανικά, θα μπορούσε να πυροδοτηθεί μία διαδικασία αναστοχασμού η οποία θα οδηγούσε -ιδανικά- σε αυτορύθμιση και άρα σε έκλειψη των "παραβατικών" συμπεριφορών από πλευράς διεύθυνσης ή/και εκπαιδευτικών.

Ονειροπόλο; Αφελές; Ουτοπικό; Δεν ξέρω. Μπορεί να είμαι και εγώ αιθεροβάμων. Ένας νεοδιόριστος αιθεροβάμων αναπληρωτής ΠΩ, πολλά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του, που αγαπάει την εκπαιδευτική πράξη...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 13, 2021, 01:12:25 πμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 515
Σύνολο: 526

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.