*

Αποστολέας Θέμα: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019  (Αναγνώστηκε 36643 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« στις: Ιούλιος 06, 2021, 11:57:36 μμ »
Ανοίγω αυτό το νήμα για να συζητήσουμε οι Φυσικοί  την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σχετικά με τους διορισμούς.
Τα κενά που υποτίθεται ότι αφορούν τους φυσικούς είναι λιγότερα από 100 την στιγμή που έχουν βγει στην σύνταξη πάνω από 3000 ποσοστό περίπου 50% των 6000 που υπηρετούσαν το 2010.
Σε αντίθεση με τους φυσικούς άλλοι κλάδοι αριθμητικά παρέμειναν αμετάβλητοι ή μειώθηκαν ελάχιστα.
Η φυσική, ως μάθημα, μειώθηκε σε αριθμό ωρών διδασκαλίας ακόμα και στα ΕΠΑΛ  ενώ ενέταξαν στην ειδικότητα ΠΕ04.01  τους ραδιοηλεκτρολόγους…
Μετέβαλλαν το συσχετισμό των ωρών διδασκαλίας στον υποτίθεται κλάδο ΠΕ04 , μεταξύ των ειδικοτήτων που «συγκατοικούν», μείωσαν την  φυσική που ωστόσο παραμένει με τις περισσότερες ώρες και αφιερώνεται ως μάθημα δεύτερης ανάθεσης στους βιολόγους, χημικούς, γεωλόγους…
Κατάργησαν τον υπεύθυνο εργαστηρίων για να μειώσουν τα κενά και ουσιαστικά διέγραψαν το πειραματικό μέρος της φυσικής και χημείας…
Η αδικία στην ειδικότητα των φυσικών είναι παράλογη. Έχει ως χονδροειδή αιτία την επιδιωκόμενη μείωση των εκπαιδευτικών μέσω των συνταξιοδοτήσεων αλλά και  την απαράδεκτη στοχοποίηση των φυσικών ως δήθεν  «ελιτίστικη» ειδικότητα…
Η ζημιά είναι προφανής σε ένα σχολείο που παραπαίει. Σε μια εκπαίδευση όλο και πιο επιφανειακή.
Είναι εύλογο ότι το σχολείο, γενικό ή επαγγελματικό, χωρίς το υπόβαθρο της κατανόησης του φυσικού κόσμου και κυρίως χωρίς τον ορθολογισμό που επάγεται με την διαδικασία δεν είναι σχολείο.
Και όλα αυτά την ώρα που ευαγγελίζονται «εργαστήρια δεξιοτήτων»  ενώ τα πραγματικά εργαστήρια έχουν καταργηθεί…
Παρακαλώ μόνο τους φυσικούς να συμμετέχουν. Νομίζω ότι δικαιούμαστε να ακουστεί ο προβληματισμός μας χωρίς  διαστρεβλώσεις και φλυαρίες.
Προσωπικά θεωρώ πως είναι μια στοιχειώδη υποχρέωση απέναντι στους εαυτούς μας , σε όσους μπήκαν στον κόπο να ενταχθούν στους πίνακες της 2ΓΕ/2019, και σε όσους σπουδάζουν αυτό το αντικείμενο. 
Αν συμβαίνει να υποβαθμίζεται συνειδητά η ειδικότητά μας, μια απ' τις βασικές και παλιές ειδικότητες στην εκπαίδευση, τότε πρέπει να δούμε τις προοπτικές γενικότερα στην Ελλάδα για ενασχόληση και σπουδές.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:22:32 »

Αποσυνδεδεμένος tsilko

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 07, 2021, 11:01:14 πμ »
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις... έτσι έχει η κατάσταση. Δεν διαμαρτυρήθηκε έντονα όλα αυτά τα χρόνια ούτε η Ένωση φυσικών που την ενδιαφέρει περισσότερο η διοργάνωση σεμιναρίων κτλ παρά η συνεχής μείωση των ωρών της φυσικής που είναι και από τα απαιτητικά μαθήματα και για να το διδάξεις σωστά αλλά και για τους μαθητές. Επίσης όλοι έχουμε εκπλαγεί με τα πολύ λίγα οργανικά κενα των φυσικών... Και επικρατεί φαντάζομαι μια μεγάλη απογοήτευση και ματαίωση όσων εργαζόμαστε ήδη αρκετά χρόνια ως αναπληρωτές.

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 07, 2021, 12:06:08 μμ »
Η διδασκαλία της φυσικής υποβαθμίστηκε. Έγιναν αλλαγές  στο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας με σκοπό την μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικούς. Δεν λάβανε όμως υπόψιν το ποιοτικό αποτέλεσμα στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
Είχαν πλεονάσματα  σε κάποιους κλάδους,  με την αλόγιστη πολιτική της περιόδου πριν τα μνημόνια.
Τι έπραξαν; Περίμεναν να μειωθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών μέσω της αφυπηρέτησης  χωρίς να διορίζουν άλλους.
Όμως η  φυσική ως μάθημα είναι στο πρόγραμμα εδώ και πολλά χρόνια και έτσι υπήρχε ροή προς την συνταξιοδότηση από φυσικούς ενώ από άλλους κλάδους, που τα μαθήματά τους είχαν εισαχθεί μεταγενέστερα, φεύγανε λιγοστοί.
Τι περίμενε κάποιος καλοπροαίρετος μετά την εξαθλίωση των μνημονίων;
Το αυτονόητο, δηλαδή μια αποκατάσταση των στρεβλώσεων.
Έγινε η προεκλογική μεθόδευση των διορισμών με την κυβέρνηση Σύριζα και επικράτησε πανδαιμόνιο με τις διεκδικήσεις.  Ποιος μέσα σε αυτό το κλίμα μπορεί να σκεφτεί με βάση το συμφέρον της εκπαίδευσης και όχι το προσωπικό ή το κομματικό;   
Ποιος μπορεί να επιχειρηματολογήσει σχετικά με την σημασία της φυσικής στην εδραίωση μιας επιστημονικής κουλτούρας στην χώρα μας;
Επικράτησε μια οχλοβοή που η κυβέρνηση καλείται να κατευνάσει. Τι θα κάνει; 
Αυτό είναι το αγωνιώδες ερώτημα όλων.
Ειδικά των φυσικών που σπουδάζοντας ένα εξαιρετικά δύσκολο αντικείμενο -που είχε πάντα προοπτική στην εκπαίδευση- βλέπουν τους κόπους και τα όνειρα μιας ζωής να καταποντίζονται σε μια επιχείρηση διάσωσης που διεξάγεται στα ρηχά με στο «άνοιγμα νέων οργανικών των κοινών ειδικοτήτων στα δημοτικά», με τις αναθέσεις των «εργαστηρίων δεξιοτήτων», με την φαυλότητα της νομιμοφανούς διεκπεραίωσης των προγραμμάτων σπουδών.
Ίσως η τραγικότητα της περιόδου με τον κορονοϊό να ανέδειξε μέσω των τηλεμαθημάτων το πρόβλημα στα σχολεία. Ίσως να παρακολούθησαν κάποιοι ειδήμονες δειγματοληπτικά μαθήματα για να συμπεράνουν τι γίνεται στα σχολεία μας. Αν όχι ας το κάνουν.
Μπορούν να δουν τι μαθαίνουν τελικά τα παιδιά στην πράξη…

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 07, 2021, 10:36:05 μμ »
Επανέρχομαι στο θέμα των διορισμών και στην περίπτωσή μας, των φυσικών.
Η έννοια της προχειροδουλειάς και της πατέντας βρίσκει την ταυτότητά της σε όσα υποστήκαμε κατά τους χρόνους των μνημονίων. 
Υποβαθμίστηκε ένα μάθημα που είναι δομικής φύσεως όχι μόνο στην γνώση αλλά και στην νοοτροπία που ελπίζουμε να αποκτήσει ο μαθητής.
Σκεφτόμουν ένα «εργαστήριο» δεξιοτήτων που θα αφορά την οδική ασφάλεια.
Και αναρωτήθηκα τι μπορεί να αντιληφθεί κάποιος για πρόσφυση αν αγνοεί τον νόμο της πέδησης και τον νόμο της στροφής; Τι μπορεί να καταλάβει για  αστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες λόγω αεροδυναμικής και κέντρου βάρους. Ή ακόμη χειρότερα για ασφάλεια χωρίς τους νόμους των συγκρούσεων;  Τι να μάθει αν δεν ξέρει  βασική φυσική κύλισης; Πιθανόν θα μάθει, χωρίς να κατανοεί, μερικούς βασικούς κανόνες που ίσως θα μπει και στον πειρασμό κάποτε να παραβιάζει…
Η φυσική συμβάλει στην συνεκτική αντίληψη του μαθητή για το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον που ζει.
Πρώτη δουλειά του υπουργείου θα έπρεπε να είναι η αναβάθμιση του εργαστηρίου φυσικών επιστημών και μετά η πομπώδης εξαγγελία για τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Αντί να ξεκινήσουμε απ’ την αναβάθμιση του μαθήματος μετά την κρίση, δύο χρόνια είναι η Νέα Δημοκρατία στα πράγματα, ακολουθούμε την πεπατημένη των αντιδράσεων και των επικοινωνιακών χειρισμών τους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:22:32 »

Αποσυνδεδεμένος Penrose

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 380
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 08, 2021, 09:47:22 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 08, 2021, 11:21:01 πμ »
Θα παραθέσω ξανά ένα μήνυμα που γράφηκε πριν από 11 χρόνια από μία συνάδελφο χημικό που δεν ξέρω αν είναι πια ενεργό μέλος του pde και  είναι τόσο επίκαιρο!
 Γιατί; 
Γιατί η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι στάσιμη.Γιατί λειτουργούμε ατομιστικά σαν λαός -οι εκπαιδευτικοί δεν αποτελούμε εξαίρεση-  χωρίς συνοχή  κινούμαστε μεμονωμένα , σε αδιάκοπες συγκρούσεις μεταξύ μας,  μηδενίζοντας  την συνισταμένη...   
""Και μένα με πνίγει το δίκιο πολλές φορές για τις λίγες θέσεις των χημικών, την υποβάθμιση του μαθήματος της χημείας στο λύκειο,τους μεν που με λιγότερα μόρια πάνε αναπληρωτές, τους δε που έχουν πιο εύκολα θέματα και μεγαλύτερες βαθμολογίες στον ΑΣΕΠ , την ένωση χημικών που δεν κάνει τίποτα, την άλλη ένωση που έχει πιο πολλή δύναμη και μπορεί να πιέσει και όλα αυτά που συζητιούνται χρόνια τωρα. Τελικά κατέληξα ότι αυτό που τελικά συμβαίνει είναι η υποβάθμιση γενικά των φυσικών επιστημών και η ενοποίηση του κλάδου, ακόμα και η δημιουργία ενιαίου συλλόγου, θα πρόσφερε περισσότερα και στους εκπαιδευτικούς και στην εκπαίδευση. Οι θέσεις που προκηρύσσονται στο σύνολο των ΠΕ04  είναι λιγοστές κι εμείς σκεφτόμαστε ποιά θα έπρεπε να είναι η σωστή αναλογία στα ψίχουλα που μας δίνουν επειδή υποτίθεται δεν υπάρχουν θέσεις ή λεφτά, όταν ταυτόχρονα προσλαμβάνονται τουλάχιστον 1000 άτομα στην πρωτοβάθμια για την αισθητική αγωγή ( καλλιτεχνικα, μουσική, θεατρολογία). Δεν θα ήταν ιδεατή η εμφύτευση της αγάπης για τις φυσικές επιστήμες με έναν διασκεδαστικό τρόπο στους μαθητές της πρωτοβάθμιας,που θα προσφέρει την ίδια χαρά που θα προσφέρει και η ενασχόληση με τη μουσική? Και τι Νέο Σχολείο είναι αυτό , χωρίς εργαστήρια φυσικών επιστημών, χωρίς εργαστηριακά μαθήματα και χωρίς καμμία αναφορά σε τίποτα από αυτά παρά μόνο στις ξένες γλώσσες και τις νέες τεχνολογίες? Τέλος πάντων, δεν ήθελα να μπώ στη διαδικάσία του ποιά είναι η σωστή αναλογία προσλήψεων γιατί αυτό που τελικά επιμένω είναι ότι το σύνολο των θέσεων είναι αυτό που θα έπρεπε να αυξηθεί, καθώς επίσης και ότι θα έρπεπε να γίνει  αναμόρφωση των προγραμμάτων που αφορούν τις φυσικές επιστήμες σε όλες τις δομές  εκπαίδευσης.""
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:43:45 πμ από kakar »

Αποσυνδεδεμένος Sphinx2

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 451
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 08, 2021, 12:21:49 μμ »
Τελικά κατέληξα ότι αυτό που τελικά συμβαίνει είναι η υποβάθμιση γενικά των φυσικών επιστημών και η ενοποίηση του κλάδου, ακόμα και η δημιουργία ενιαίου συλλόγου, θα πρόσφερε περισσότερα και στους εκπαιδευτικούς και στην εκπαίδευση. Οι θέσεις που προκηρύσσονται στο σύνολο των ΠΕ04  είναι λιγοστές κι εμείς σκεφτόμαστε ποιά θα έπρεπε να είναι η σωστή αναλογία στα ψίχουλα που μας δίνουν επειδή υποτίθεται δεν υπάρχουν θέσεις ή λεφτά, όταν ταυτόχρονα προσλαμβάνονται τουλάχιστον 1000 άτομα στην πρωτοβάθμια για την αισθητική αγωγή ( καλλιτεχνικα, μουσική, θεατρολογία). Δεν θα ήταν ιδεατή η εμφύτευση της αγάπης για τις φυσικές επιστήμες με έναν διασκεδαστικό τρόπο στους μαθητές της πρωτοβάθμιας,που θα προσφέρει την ίδια χαρά που θα προσφέρει και η ενασχόληση με τη μουσική? Και τι Νέο Σχολείο είναι αυτό , χωρίς εργαστήρια φυσικών επιστημών, χωρίς εργαστηριακά μαθήματα και χωρίς καμμία αναφορά σε τίποτα από αυτά παρά μόνο στις ξένες γλώσσες και τις νέες τεχνολογίες? Τέλος πάντων, δεν ήθελα να μπώ στη διαδικάσία του ποιά είναι η σωστή αναλογία προσλήψεων γιατί αυτό που τελικά επιμένω είναι ότι το σύνολο των θέσεων είναι αυτό που θα έπρεπε να αυξηθεί, καθώς επίσης και ότι θα έρπεπε να γίνει  αναμόρφωση των προγραμμάτων που αφορούν τις φυσικές επιστήμες σε όλες τις δομές  εκπαίδευσης.[/color]""
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 10, 2010, 01:43:45 πμ από kakar »

είναι όλα όσα σκέφτομαι και εγώ. Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω την σημασία των "Αρχαίων", δεν είναι φυσιολογικό πχ. στην Α' Λυκείου να διδάσκονται 5 ώρες Αρχαία και 6 ώρες Φυσικές Επιστήμες όλες μαζί. Αν είχα χρόνο, θα μπορούσα να γράφω σελίδες για την υποβάθμιση της Χημείας ξεκινώντας από το μονόωρο στο Γυμνάσιο...
Ο μέσος Έλληνας δεν έχει ούτε τις βασικές γνώσεις και δεν μιλάω για τύπους, σύμβολα και περίπλοκα θέματα αλλά για καθημερινά απλά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κανείς για να καταλάβει τον κόσμο γύρω του.


Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 08, 2021, 12:33:00 μμ »
Μαθήτρια στην Β Λυκείου παρακαλώ "δεν είχε ακούσει για την ύπαρξη των ατόμων" δεν κατανοούσε ότι ο κόσμος είναι δομημένος με τα μικροσκοπικά σωμάτια που τα λένε άτομα...
Τι νόημα έχει σε τέτοιες περιπτώσεις η απόδοση απολυτηρίου Λυκείου;
Μάλιστα η ίδια μαθήτρια εξαρχής μου το είχε ξεκόψει : " δεν θα μου καθορίσετε εσείς τι μαθήματα θα διαβάζω"...

Αποσυνδεδεμένος Sphinx2

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 451
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 08, 2021, 01:42:17 μμ »
Μαθήτρια στην Β Λυκείου παρακαλώ "δεν είχε ακούσει για την ύπαρξη των ατόμων" δεν κατανοούσε ότι ο κόσμος είναι δομημένος με τα μικροσκοπικά σωμάτια που τα λένε άτομα...

...συνηθισμένο "φαινόμενο" στους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Τι νόημα έχει σε τέτοιες περιπτώσεις η απόδοση απολυτηρίου Λυκείου;
Μάλιστα η ίδια μαθήτρια εξαρχής μου το είχε ξεκόψει : " δεν θα μου καθορίσετε εσείς τι μαθήματα θα διαβάζω"...

και το χειρότερο. Μου έτυχαν συνάδελφοι (θεωρητικής κατεύθυνσης) οι οποίοι δήλωσαν ότι η Χημεία και γενικά οι Φυσικές Επιστήμες δεν είναι σημαντικά γνωστικά αντικείμενα και ότι μπορούμε να ζούμε μια χαρά χωρίς αυτά.

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 08, 2021, 02:30:49 μμ »
...συνηθισμένο "φαινόμενο" στους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης.

και το χειρότερο. Μου έτυχαν συνάδελφοι (θεωρητικής κατεύθυνσης) οι οποίοι δήλωσαν ότι η Χημεία και γενικά οι Φυσικές Επιστήμες δεν είναι σημαντικά γνωστικά αντικείμενα και ότι μπορούμε να ζούμε μια χαρά χωρίς αυτά.
Στους μαθητές  είναι μια παρενέργεια της μη χρήσης εργαστηρίου και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, που μπερδεύουν τα μαθήματα των φυσικών επιστημών με τα υπόλοιπα (ως θεωρητικές επεξεργασμένες γνώσεις).
Απ' την άλλη στα πλαίσια της επιμόρφωσης, με το κόντρα μάθημα-αντικείμενο διδασκαλίας, ελπίζω να τονιστεί η επάρκεια ενός εκπαιδευτικού ως σφαιρικά μορφωμένου ανθρώπου. Στις ΗΠΑ οι φιλόλογοι κλπ για παράδειγμα διδάσκονται μέχρι και κβαντική θεωρία σε σεμινάρια εκλαϊκευμένα απ' την αμερικάνικη ένωση φυσικών.

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 12, 2021, 05:59:45 μμ »
Μετά από το καλοκαίρι του 2011 δεν ξαναέγινε διορισμός. Μετά από 10 χρόνια και αφού βγήκαν στην σύνταξη περίπου 3000 φυσικοί ήτοι το 50%, η Κεραμέως απ' το Χάρβαρντ "έδωσε" 87 μόνιμους διορισμούς...
Ο κυνισμός ενός συστήματος που μιλάει την ξύλινη γλώσσα της "προόδου" με αφήνει σχεδόν άφωνο.
Δεν πρόκειται να ασκήσω καμιά κριτική για αυτό το διασυρμό του κλάδου μου.
Η ένωση Ελλήνων φυσικών με το δήθεν "εκτόπισμά" και το υπόμνημά της μπορεί να πάει για ύπνο.
Κάνω μόνο μια παρατήρηση για όσους θελήσουν να σπουδάσουν φυσικοί ή σπουδάζουν.
ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ.
Δεν αξίζει να χαραμίζουν τα νιάτα τους με εγωπαθείς πανεπιστημιακούς και ηλίθιους παράγοντες του υπουργείου παιδείας.
ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.
Δεν υπάρχει έρευνα στην Ελλάδα εκτός από μερικές ψευτοπροσπάθειες που γίνονται για τα κονδύλια της ΕΕ. Δεν υπάρχει θέση στα πανεπιστήμια. Δεν υπάρχει θέση ούτε στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 
Είναι ματαιοπονία να ελπίζει κανείς σπουδάζοντας αυτό το τόσο δύσκολο αντικείμενο ότι μπορεί να απασχοληθεί στην πατρίδα του.
Μετά τις σημερινές εξελίξεις καλώ και όσους διδάσκουν φυσική στα σχολεία να χαμηλώσουν τον πήχη.
Δεν έχει νόημα.
Έτσι και αλλιώς λίγοι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο επίπεδο που έχουν θέσει οι διάνοιες του ΙΕΠ.
Δεν έχει νόημα γιατί οι ώρες που διατίθενται, χωρίς εργαστηριακό εξοπλισμό, δεν φτάνουν ούτε για να μιλήσεις για τα στοιχειώδη.
Δεν έχει νόημα γιατί οι διδακτικοί στόχοι παραμένουν υψηλοί χωρίς να αμείβεται κανείς μας για την υπερπροσπάθεια που απαιτείται για την επίτευξή τους.
Και δεν αξίζει να δείχνουμε ζήλο για ένα εργοδότη που είναι ισοπεδωτικός.
Δεν αξίζει τέλος να εμμένουμε στον ορθολογισμό- σε μια χώρα που πιστεύει και λειτουργεί ανορθολογικά- μόνοι εμείς περιθωριοποιημένοι δεν έχουμε ελπίδα και μονίμως θα είμαστε οι χαμένοι.

Αποσυνδεδεμένος anpapath86

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 430
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 12, 2021, 09:25:25 μμ »
Μετά από το καλοκαίρι του 2011 δεν ξαναέγινε διορισμός. Μετά από 10 χρόνια και αφού βγήκαν στην σύνταξη περίπου 3000 φυσικοί ήτοι το 50%, η Κεραμέως απ' το Χάρβαρντ "έδωσε" 87 μόνιμους διορισμούς...
Ο κυνισμός ενός συστήματος που μιλάει την ξύλινη γλώσσα της "προόδου" με αφήνει σχεδόν άφωνο.
Δεν πρόκειται να ασκήσω καμιά κριτική για αυτό το διασυρμό του κλάδου μου.
Η ένωση Ελλήνων φυσικών με το δήθεν "εκτόπισμά" και το υπόμνημά της μπορεί να πάει για ύπνο.
Κάνω μόνο μια παρατήρηση για όσους θελήσουν να σπουδάσουν φυσικοί ή σπουδάζουν.
ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ.
Δεν αξίζει να χαραμίζουν τα νιάτα τους με εγωπαθείς πανεπιστημιακούς και ηλίθιους παράγοντες του υπουργείου παιδείας.
ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.
Δεν υπάρχει έρευνα στην Ελλάδα εκτός από μερικές ψευτοπροσπάθειες που γίνονται για τα κονδύλια της ΕΕ. Δεν υπάρχει θέση στα πανεπιστήμια. Δεν υπάρχει θέση ούτε στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 
Είναι ματαιοπονία να ελπίζει κανείς σπουδάζοντας αυτό το τόσο δύσκολο αντικείμενο ότι μπορεί να απασχοληθεί στην πατρίδα του.
Μετά τις σημερινές εξελίξεις καλώ και όσους διδάσκουν φυσική στα σχολεία να χαμηλώσουν τον πήχη.
Δεν έχει νόημα.
Έτσι και αλλιώς λίγοι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στο επίπεδο που έχουν θέσει οι διάνοιες του ΙΕΠ.
Δεν έχει νόημα γιατί οι ώρες που διατίθενται, χωρίς εργαστηριακό εξοπλισμό, δεν φτάνουν ούτε για να μιλήσεις για τα στοιχειώδη.
Δεν έχει νόημα γιατί οι διδακτικοί στόχοι παραμένουν υψηλοί χωρίς να αμείβεται κανείς μας για την υπερπροσπάθεια που απαιτείται για την επίτευξή τους.
Και δεν αξίζει να δείχνουμε ζήλο για ένα εργοδότη που είναι ισοπεδωτικός.
Δεν αξίζει τέλος να εμμένουμε στον ορθολογισμό- σε μια χώρα που πιστεύει και λειτουργεί ανορθολογικά- μόνοι εμείς περιθωριοποιημένοι δεν έχουμε ελπίδα και μονίμως θα είμαστε οι χαμένοι.

Οι εποχές που η εκπαίδευση χρειαζόταν 6000 φυσικούς έχουν περάσει. Δεν πρόκειται να ξαναδείς 6000 μόνιμους φυσικούς. Επιπλέον, η μείωση των ωρών δημιουργεί υπεραριθμίες και δεν προβλέπεται αύξηση ωρών στον ορίζοντα.
Η φυσική έπεσε θύμα μείωσης λόγω των βιολόγων, αλλά και λόγω της προώθησης στο λύκειο άλλων μαθημάτων, όπως ξένες γλώσσες, παρόλο που οι περισσότεροι μαθητές έχουν ήδη πιστοποιητικό άριστης γνώσης ξένων γλωσσών.
Τέλος, ορθώς αποθαρρύνεις τους μαθητές σου από το να σπουδάσουν φυσική. Καλύτερα ΗΜ σε επαρχιακό πανεπιστήμιο, καθώς διορίζονται συνεχώς σε θέσεις στο δημόσιο, ή σε περίπτωση που δεν θέλουν, μαθηματικό που έχει περισσότερες προοπτικές.   

Αποσυνδεδεμένος Ulysses1

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 12, 2021, 10:34:48 μμ »
Η φυσική είναι ένα μάθημα που υπέστη  υποβάθμιση σε ώρες, και μέσα διδασκαλίας.
Και είναι ένα μάθημα βάσης κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος. Η κατάντια του μαθήματος και της ειδικότητας που το διδάσκει απηχεί την πνευματική κατάσταση του υπουργείου και του ΙΕΠ.
Δεν περιμένω τίποτα από κανένα πια.
Είναι ερασιτέχνες πολιτικάντηδες με πτυχία απ' το Χάρβαρντ και Imperial Κεραμέως - Γαρβρόγλου  που τα φιγουράρουν για να σε σοκάρουν με την ματαιοδοξία τους.
Πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσουν ότι κάποιος που είναι 12 χρόνια, συνεχόμενα αναπληρωτής πρέπει να διοριστεί όταν προϋπολογιστούν διορισμοί;
Γιατί δεν το καταλαβαίνουν;
Πιστεύω επειδή δεν μπορούν.
Δεν μπορούν να καταλάβουν την βιοποριστική διάσταση της δουλειάς του εκπαιδευτικού. Ότι έχει ανάγκες σαν άνθρωπος. Ίσως οικογένεια ή θέλει να δημιουργήσει. Υπερήλικες γονείς ή μικρά παιδιά που πρέπει να φροντίσει  ζώντας  σε μια  χώρα που εξερχόμενη της χρεοκοπίας  έχει δυσανάλογα υψηλό κόστος διαβίωσης.
Πρέπει να αντέξει σε αυτό το περιβάλλον της αβεβαιότητας που αναμοχλεύουν οι αυτοσχεδιασμοί των δήθεν πολιτικών. 
Και εμπλέκουν και άλλους και άλλους σε μάταιες προσδοκίες.
Είναι σαν μια φάρσα, έτσι νιώθω.
Μια κακόγουστη φάρσα. Ότι δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό.
Και όμως είναι μια ακόμη κατραπακιά.
Για αυτό ας μάθουν οι νεότεροι τι συμβαίνει. Να μην εμπιστεύονται το άθλιο "ελληνικό σύστημα".
Καμιά του εκδοχή. Και προπάντων το εκπαιδευτικό που στοιβάζει ανταγωνιστικούς χαρακτήρες.
Ας είναι τουλάχιστον η εμπειρία των φυσικών και τόσων άλλων μια ηχηρή προειδοποίηση για το τι είναι ικανό να πράξει το "σύστημα". Πόσο αφερέγγυο και ανεύθυνο με τις ζωές και τους κόπους τόσων πολλών ανθρώπων...

Αποσυνδεδεμένος ΤΚ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 753
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσικοί και 2ΓΕ/2019
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 13, 2021, 12:33:05 πμ »
Δεν είμαι φυσικός αλλά αν μετά από 3000 συνταξιοδοτήσεις (και 1000 να ήταν) έγιναν μόνο 86 διορισμοί, εντάξει τι να πω. Γενικότερα η θετική εκπαίδευση έχει πεταχτεί στον Καιάδα. Όλη την ώρα ποιηματάκια, ευχολόγια και άγιος ο Θεός. Δε το πάω τώρα σε σύγκρουση ανάμεσα σε κλάδους αλλά η αλήθεια είναι ότι ειναι τραγικό η φυσική να μην έχει τη θέση που της αξίζει. Ένα μάθημα που αν γίνει σωστά, οι μαθητές το λατρεύουν.

Κουράγιο Ulysses1 ας ελπίσουμε να γίνουν σύντομα ξανά διορισμοί.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 372
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 335
Σύνολο: 339

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.106 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.