*

Αποστολέας Θέμα: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.  (Αναγνώστηκε 3572 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος μυωπία

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #14 στις: Αύγουστος 09, 2021, 01:12:00 μμ »
Εδώ αν και (αν δεν κάνω λάθος) συνήθως διαφωνούμε, έχεις απόλυτο δίκιο, υπογράφω και επαυξάνω.
Δυστυχώς η ψευδοεπιστήμη συχνά γίνεται αρωγός πολιτικών σκοπιμοτήτων.

gf, δεν θυμάμαι ειλικρινά αν διαφωνήσαμε στο παρελθόν (ο άτιμος ο covid μάλλον έχει χτυπήσει τη μνήμη μου), ελπίζω αν το κάναμε να το κάναμε πολιτισμένα  ;D

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος gf

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 441
  • Γηράσκω αεί διδάσκων
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #15 στις: Αύγουστος 09, 2021, 01:19:30 μμ »
gf, δεν θυμάμαι ειλικρινά αν διαφωνήσαμε στο παρελθόν (ο άτιμος ο covid μάλλον έχει χτυπήσει τη μνήμη μου), ελπίζω αν το κάναμε να το κάναμε πολιτισμένα  ;D
Και εγώ μπορεί να κάνω λάθος αλλά και στην αντίθετη περίπτωση οι διαφωνίες είναι γόνιμο έδαφος προόδου.
Οι πολιτισμένες πάντα  ;D

Αποσυνδεδεμένος μυωπία

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #16 στις: Αύγουστος 09, 2021, 01:19:47 μμ »
Σωστά αυτά για τον Γκίκα, ξεφτιλίστηκε. Για να μην χάσει τα φράγκα, ξεπουλήσε τα πτυχία κ  τις γνώσεις του. χουν

Ξεπούλησε πτυχία για να μην χάσει τα φράγκα λες Jarvis...
Και τώρα η ερώτηση του εκατομμυρίου. Σε ποιον ξεπουλήθηκε;

Αποσυνδεδεμένος Jarvis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1019
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #17 στις: Αύγουστος 09, 2021, 01:37:33 μμ »
Ξεπούλησε πτυχία για να μην χάσει τα φράγκα λες Jarvis...
Και τώρα η ερώτηση του εκατομμυρίου. Σε ποιον ξεπουλήθηκε;
Ε νομίζω μαντεύουμε όλοι. Η κυβέρνηση έφτασε σε σημείο να πει ότι ο ιός δεν μεταδίδεται ουτε στα ΜΜΜ, αλλά μεταδίδεται στο μικρομαγαζο το συνοικιακό. Μεταξύ άλλων δλδ που έχει κάνει.
Ίσως ο Τσιοδρας γι αυτό αποσυρθηκε backstage. Για να γλιτώσει ξεφτίλα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος μυωπία

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #18 στις: Αύγουστος 12, 2021, 12:12:16 μμ »
Σε μια περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας (που δεν θα κατονομαστεί σ’ αυτό το ποστ) μια πανδημία απείλησε την ανθρωπότητα από έναν ιό που ήταν άκρως μεταδοτικός.

Οι τότε άρχοντες βρήκαν έναν τρόπο να προστατεύσουν τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που έρχονταν σε στενή επαφή λόγω της πολύωρης συνύπαρξής τους στις σχολικές τάξεις με ένα σύστημα που στηρίζονταν σε γραπές  δηλώσεις! Θα έφερναν όλα τα άτομα της σχολικής κοινότητας απλές δηλώσεις που θα ανέφεραν ότι έκαναν μόνοι τους ένα τεστ στο σπίτι τους και αυτό βγήκε αρνητικό! Καμια επαλήθευση ότι όντως έκαναν το τεστ, ούτε ότι το έκαναν σωστά, ούτε ότι βγήκε όντως αρνητικό. Απλά μια δήλωση! Καμιά συνέπεια σε περίπτωση που κάποιος έκανε ψευδή δήλωση γιατί δεν υπήρχε κανένας τρόπος να ελεγχθεί. Ακόμα και σε άτομα που έφεραν το πρωί δήλωση ότι ήταν αρνητικοί και εμφάνισαν συμπτώματα το ίδιο απόγευμα (υπήρξαν τέτοιες περιπτώσεις, καμιά συνέπεια στα άτομα αυτά).

Οι μόνοι άνθρωποι που τιμωρούνταν και αντιμετωπίζονταν ως μιάσματα ήταν αυτοί που αρνούνταν να φέρουν αυτή τη δήλωση! Υπήρχαν ειδικές αίθουσες στο σχολείο για μαθητές που δεν έφερναν τη δήλωση, ενώ οι γονείς τους διασύρονταν στα κανάλια αλλά και στη δικαιοσύνη ως αρνητές και ψεκασμένοι. Φυσικά οι πραγματικοί αρνητές που έφερναν τη δήλωση χωρίς να έχουν κάνει το τεστ και έκλειναν ειρωνικά το μάτι όταν έδειχναν το χαρτί, έμπαιναν πρώτοι πρώτοι στις αίθουσες. (Σε πολλούς μπορεί να θυμίζει κάπως την δήλωση κοινωνικών φρονημάτων. Δεν με ενδιαφέρει τι πραγματικά πιστεύεις αρκεί να δείξεις υποταγή υπογράφοντας ότι πιστεύεις σε αυτό που σου λεώ εγώ.).

Μερικά link, έτσι πολύ γρήγορα ενδεικτικά, για να δούμε την αντίδραση των επιστημόνων και ορθολογιστών της τότε εποχής σε αυτόν τον παραλογισμό.

Σαρηγιάννης - Δερμιτζάκης: https://www.tovima.gr/2021/04/07/society/anoigoun-stis-12-apriliou-ta-lykeia-i-eisigisi-tis-epitropis/
Υπουργός παρά τω πρωθυπουργώ: https://www.tanea.gr/2021/04/24/politics/skertsos-ta-self-test-petyxan-to-stoxo-tous-olo-kai-pio-konta-to-telos-tis-pandimias/
Βατόπουλος, επιστήμονας, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων: https://www.vita.gr/2021/04/13/epikairotita/self-test-xrisimo-ergaleio-ti-tha-ginei-me-to-tetarto-kyma/
Ιατρικός σύλλογος Κέρκυρας: https://www.corfupress.com/2021/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83/%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF/koinonia/%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CE%AF%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF/

(Όλο αυτό θα το θεωρούσατε ψευδοεπιστήμη ή βουντού; Το αφήνω σε εσάς να το αποφασίσετε.)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #19 στις: Αύγουστος 12, 2021, 02:56:56 μμ »
Η πολιτική αντιμετώπιση της επιδημίας δεν έχει καμία σχέση με το θέμα επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Οι πολιτικοί και η κυβέρνηση έχουν την πλήρη ευθύνη για την αποτυχημένη αντιμετώπιση και το ερώτημά σου (σε μορφή αφηγήματος) δεν έχει να κάνει με το παρόν νήμα.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος μυωπία

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #20 στις: Αύγουστος 12, 2021, 03:17:48 μμ »
Η πολιτική αντιμετώπιση της επιδημίας δεν έχει καμία σχέση με το θέμα επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Οι πολιτικοί και η κυβέρνηση έχουν την πλήρη ευθύνη για την αποτυχημένη αντιμετώπιση και το ερώτημά σου (σε μορφή αφηγήματος) δεν έχει να κάνει με το παρόν νήμα.

Αν ήταν μόνο η κυβέρνηση δεν θα το ανέφερα σε αυτό το νήμα. Ήταν όμως μια στρατιά επιφανών επιστημόνων που υποστήριξαν το μέτρο και με τον τρόπο αυτό το επικύρωσαν. Έδωσα κάποια ενδεικτικά μόνο λινκ, σίγουρα και εσύ θα ξέρεις αρκετές περισσότερες περιπτώσεις.

Αυτό είναι ψευδοεπιστημονικό. Αν παραδεχτούμε εδώ, δημόσια, ότι 30-40 επιφανείς επιστήμονες μπορεί απλά να λένε μπούρδες για πολιτικούς λόγους, τότε μήπως σιγά σιγά αρχίζουμε να μεταφερόμαστε στο στρατόπεδο των ψεκασμένων;

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #21 στις: Αύγουστος 12, 2021, 03:44:33 μμ »
Οι 30-40 μπορεί να μιλούν πολιτικά και όχι επιστημονικά (συζητήσαμε τέτοια παραδείγματα και προηγούμενα), από την άλλη έχουν 300-400 (διεθνώς) που μιλάνε επιστημονικά. Οπότε, όχι δεν θα πηγαίναμε ποτέ σε κανένα στρατόπεδο και ειδικά των λεγόμενων ψεκασμένων (συνωμοσιολόγων θα προτιμούσα ως ορολογία).
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος μυωπία

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 437
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #22 στις: Αύγουστος 12, 2021, 09:49:43 μμ »
Οι 30-40 μπορεί να μιλούν πολιτικά και όχι επιστημονικά (συζητήσαμε τέτοια παραδείγματα και προηγούμενα), από την άλλη έχουν 300-400 (διεθνώς) που μιλάνε επιστημονικά. Οπότε, όχι δεν θα πηγαίναμε ποτέ σε κανένα στρατόπεδο και ειδικά των λεγόμενων ψεκασμένων (συνωμοσιολόγων θα προτιμούσα ως ορολογία).

Όταν αρχίζεις να αμφισβητείς τους επιστήμονες από όπου και να προέρχονται αυτοί, τότε ουσιαστικά ανοίγει ο ασκός του αιόλου για τις θεωρίες συνωμοσιολογίας. Αν αυτοί οι διακεκριμένοι επιστήμονες λένε μπαρούφες και το δεχόμαστε σαν το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου, άρα μπορεί κάλλιστα να λένε και όλοι οι υπόλοιποι! Ποιος μπορεί να κρίνει ποιος επιστήμονας λέει την αλήθεια και ποιος την μπαρούφα για πολιτικούς λόγους; Σάμπως και οι επιστήμονες του εξωτερικού, δεν υπόκεινται στις ίδιες πολιτικές πιέσεις, όπως και οι εγχώριοι;

Νομίζω ότι κάποιοι μέσα σε αυτή την πανδημία χάσαμε απότομα την αθωότητά μας και την εμπιστοσύνη μας στους ‘επιστήμονες‘ της δεκάρας, όταν είδαμε τόσους πολλούς από αυτούς να μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα. Κι εγώ άνθρωπος της επιστήμης είμαι και ενώ ο στόχος μου πάντα στο σχολείο ήταν να περάσω στους μαθητές μου τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, φέτος ντράπηκα κυριολεκτικά μπροστά τους για όλα αυτά που έζησαν και τους παραλογισμούς που έπρεπε να υπερασπιστώ.


(ο όρος ψεκασμένος κατά τη δική μου οπτική δεν είναι περισσότερο προσβλητικός από τον όρο συνωμοσιολόγος. Αν χαρακτηρίσεις κάποιον με οποιονδήποτε από τους δύο όρους, νομίζω ότι θα είναι το ίδιο προσβλητικό. Δεν θεωρώ πιο πολιτικά ορθό τον δεύτερο όρο. Αλλά όπως το βλέπει ο καθένας...)


Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη. Ο ρόλος της εκπαίδευσης.
« Απάντηση #23 στις: Αύγουστος 12, 2021, 11:06:06 μμ »
Δεν είχα στο μυαλό την πολιτική ορθότητα (που δεν με απασχολεί εν γένει, τη θεωρώ περιττή τις περισσότερες φορές) αλλά την πιο ορθή περιγραφή των ατόμων αυτών.
Το "ψεκασμένος" είναι λιγότερο γενικό και προέρχεται (πάλι από θεωρίες συνωμοσιολόγων) περί ψεκασμού από αεροπλάνα κλπ. Οπότε, ναι, προτιμώ το "συνωμοσιολόγος" για να περιγράψω κάποιο άτομο που πιστεύει ό,τι μπούρδα διαβάζει στο διαδίκτυο ή οπουδήποτε αλλού, βασισμένη σε ψευδοεπιστημονικά ή εντελώς παράλογα "δεδομένα".
Εδώ θα πρέπει να είναι ο ρόλος του πραγματικού επιστήμονα, για να: 1) ξεμπροστιάζει τον κάθε ψευδοεπιστήμονα και 2) παρέχει την επιστημονική γνώση στο ευρύ κοινό.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159438
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 381
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 295
Σύνολο: 315

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.