0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Γενικά εγώ μπορώ να δω ξεκάθαρα την τάση για θεσμοθετημένη φύλαξη παιδιών μέχρι αργά. Και θα επιχειρηματολογήσω γι αυτήν την άποψη:Πολλοί λίγοι ξέρουν ότι τα κδαπ υπήρχαν από την δεκαετία του 90, ελάχιστα βέβαια και μόνο δημόσια, απαγορευόταν να είναι ιδιωτικά. Έχω γράψει ένα άρθρο για την αύξησή τους και για το πώς μπήκαν τα ιδιωτικά κδαπ στο παιχνίδι. Αν ενδιαφέρεται κάποιος μπορεί να γκουγκλάρει για να δει τις καμπύλες. Το πρόγραμμα που εντάσσονται τα κδαπ μέχρι τώρα ονομάζεται «εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής». Τα τελευταία 2 χρόνια τα βάουτσερ στα κδαπ έχουν μειωθεί κατακόρυφα. Μιλάμε για τεράστια χασούρα…Ταυτόχρονα έχουμε μια προηγούμενη υπουργό παιδείας να λέει ότι τα κδαπ θα στεγάζονται στα σχολεία και θα λειτουργούν μέχρι τις 22:00. (Δεν έγινε αλλά φανερώνει μια πρόθεση)Ταυτόχρονα τώρα βλέπουμε μια αύξηση στο ωράριο του ολοήμερου που ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ όπως λένε είναι μέχρι τις 5:30.Ταυτόχρονα επίσης εδώ και πολλά χρόνια έχουμε την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Ελάχιστοι πλέον δουλεύουν ένα απλό τίμιο 8ωρο. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στις οικογένειες. Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα επιστρέψουμε στα εργασιακά δικαιώματα; Όχι φυσικά! Θα καλύψουμε με ένα τσιρότο ένα από τα προβλήματα, που είναι η φύλαξη των παιδιών.Στα 7 χρόνια που δουλεύω σε κδαπ έχουν υπάρχει άπειρα παιδιά που έρχονται καπάκι από το σχολείο και κάθονται μέχρι και μετά το ωράριό μας. Τηλεφωνούμε στις μαμάδες να τα πάρουν και είναι άφαντες!!!Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν πιστεύω ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο η φύλαξη ήρθε για να μείνει.
Για να επανέλθουμε στο θέμα, εμένα πάντως μου φαίνεται πολύ πιθανό να πάει άπατο το συγκεκριμένο πρόγραμμα και πάντως σίγουρα δεν πρόκειται να λειτουργήσει Ολοήμερο μέχρι τις 17:30 σε ΟΛΑ αυτά τα σχολεία που ανακοινώθηκαν (γνωρίζοντας πώς προέκυψαν, βλ. στη συνέχεια).Παλιότερα (βλ. ΦΕΚ Τεύχος B’ 804/09.06.2010) και στα Δημοτικά ΕΑΕΠ θεσπίστηκε μια 10η διδακτική ώρα (Απογευματινή προαιρετική ζώνη) που τελείωνε στις 17:00 και επειδή δεν υπήρχε συμμετοχή καταργήθηκε την αμέσως επόμενη χρονιά (βλ. ΦΕΚ Τεύχος B’ 1327/16.06.2011). Πώς τώρα κάποιοι ανίχνευσαν ( ; ) ότι θα υπάρχει συμμετοχή μέχρι τις 17:30 είναι απορίας άξιο, τη στιγμή μάλιστα που πολλά Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία λειτουργούσαν μόνο μέχρι τις 15:00 ή με ελάχιστους μαθητές μετά τις 15:00.Συνήθης τρόπος δημιουργίας νέας Πράξης ΕΣΠΑ:1) Πετάει κάποιος μια ιδέα (ενίοτε και μπαρούφα), η οποία βαφτίζεται "καινοτομία". Ντύνεται με επικοινωνιακό μανδύα για να πλασαριστεί πολιτικά στα τηλε-παράθυρα και με Δελτία Τύπου.2) Ως "καινοτομία", μπορεί να συνταχθεί Τεχνικό Δελτίο Έργου για ένταξη στο ΕΣΠΑ.3) Εξασφαλίζονται για την Πράξη κάποιες πιστώσεις από τις οποίες προκύπτει ο αριθμός των προσλήψεων Αναπληρωτών που μπορούν να γίνουν (καμία μελέτη αν χρειάζονται περισσότεροι ή λιγότεροι, προσλαμβάνουμε τόσους γιατί τόσες πιστώσεις έχουμε).4) Οι προσλήψεις πρέπει να μοιραστούν ανά Περιφέρεια/Διεύθυνση (δεν ισχύει για όλες τις Πράξεις). Με ασκήσεις επί του Excel, γίνεται το μοίρασμα κεντρικά.5) (για το συγκεκριμένο πρόγραμμα του θέματος) Αντί να γίνει εγκαίρως (πριν από τη λήξη της διδακτικής χρονιάς) κάποια ανίχνευση αναγκών, το ψηφίζουμε τον Ιούλιο (ν.4957/2022, Τεύχος Α’ 141/21.7.2022)6) Αφού είναι Ιούλιος και δεν μπορούμε να ρωτήσουμε τους γονείς, συνεχίζουμε με το κεντρικό μοίρασμα στο Excel.7) Ενημερώνουμε με μη υπηρεσιακό (κουτο-πόνηρο) τρόπο (π.χ. WhatsApp groups, προσωπικά mails στους ΠΔΕ, τηλεφωνικά) για την κατανομή και ζητάμε να μας υποδείξουν συγκεκριμένα σχολεία στα οποία θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα (ο αριθμός των σχολείων έχει αποφασιστεί κεντρικά, το Υπουργείο απλώς αναζητεί "συνενόχους").8 ) Οι Διευθύνσεις πρέπει με εισήγήσεις τους να υποδείξουν τα συγκεκριμένα σχολεία που αθροιστικά θα είναι όσα έχει αποφασίσει κεντρικά το ΥΠΑΙΘ στο Excel.9) Οι εισήγησεις υποβάλλονται στο ΥΠΑΙΘ, το οποίο εκδίδει την Υ.Α., έχοντας υπόψη τις εισηγήσεις (και ρίχνοντας την όποια ευθύνη για την αστοχία τους στις Διευθύνσεις): "2. Τις Εισηγήσεις των Δ/νσεων Α/θμιας Εκπ/σης σύμφωνα με τις οποίες καθορίζονται τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία, στα οποία θα εφαρμοστεί το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα του ολοήμερου."Θα δούμε, βέβαια, στην πράξη πώς θα πάει και μακάρι να διαψευστώ.
Κατά τ αλλα, συμφωνώ ότι αυτό το ωράριο θα δυσχεράνει τη θέση των εργαζομενων γονέων αφού ουσιαστικά ο εργοδότης θα μπορεί να πει «ας το άφηνες μέχρι τις5.30».
Εσεις π τα γράφετε αυτά μπας κ ζειτε στη φουσκα του δημοσίου μονο κ ολη μερα ειστε στα ινστα κ βλέπετε Καινουργιου οταν τελειώνετε νωρίς απο το σχολείο? Ιντιωτικό τομέα μαμαδες ντουλευουν 12ωρα με χριστοπαναγίες αντι για καλημέρα μεσα στο αγχος να μη φανε το σουτ . Αλλες δουλευουνε 2 δουλειες για να βγάλουν το 600ρι.Πληρώνουνε απο τα ψιχουλα π τους δίνουνε κατι "ΚΔΑΠ" της κακιας ώρας , "γυναικες" μεχρι κ τη γειτόνισσα να παει να τα παραλάβει κ να τα "κρατάει". Τώρα π τα γράφουμε ολοι εμεις αυτά τα ωραία, πολλες απ αυτες δουλευουνε σερι χωρίς ρεπο κ παλι πληρώνουνε γειτονισσες, γυναίκες , ξαδερφες ,κδαπ, οποιον βρούνε στην απελπισία τους. Κ αυτές θα θελανε να δουλευουν ενα 20ωρακι τη βδομαδα κ να να ναι με τα παιδάκια τους αλλα δεν μπορούνε. Νεοδιοριστη ΠΕ06 π χει φτυσει αίμα να μεγαλώσει 2 παιδια κ καταλαβαινει ποσο τυχερή ειναι γιατί οταν ηταν μικρα περνούσε τα ιδια μεχρι π τη πηρανε αναπληρώτρια κ σώθηκε. Αιντε μ ολες τις αντουανετες εδω μέσα.
Απλά καταλαβαίνετε ότι άλλο πράγμα είναι να διεκδικείς εργασιακά δικαιώματα και άλλο πράγμα είναι να αποδέχεσαι ουσιαστικά αυτό το φαινόμενο του εργασιακού μεσαίωνα και να θέλεις μα το επιβάλεις και στα παιδιά σου. Γιατί κακά τα ψέματα τα μόνα σχόλια που ακούω από τους υπέρμαχους του διευρυμένου ολοημέρου αφορούν στους εκπαιδευτικούς και το ωράριό τους.
Όποιος δουλεύει μέχρι τις 17.00 υφίσταται εκμετάλλευση; Το να δουλεύεις μέχρι τις 17.00 είναι εργασιακός μεσαίωνας; Σοβαρά τώρα;
να δούμε και πόσα θα συνεχίζουν μέχρι τις 17.30.