*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 84299 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος karas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #140 στις: Ιούνιος 12, 2011, 12:01:30 μμ »
Ααα ξέχασα: αυτό που μου επισημάνθηκε είναι ότι πρέπει να βάζουμε ΕΥΚΟΛΕΣ ερωτήσεις.... Αμάν πια με αυτή τη λογική! Έχουμε κάνει τα παιδιά ανίκανα να σκεφτούν το οτιδήποτε, το μυαλουδάκι τους έχει ατονήσει τελείως.... Λυπάμαι πραγματικά που νέα παιδιά παροπλίζονται αντί να τους δοθεί η δυνατότητα να εξελίσσουν τη σκέψη τους... Προτεινόμενη ερώτηση από συναδέλφους στο δεύτερο ερώτημα; "Τί λέει η Καλυψώ στον Οδυσσέα;"!!!!! Ε όχι, αυτό είναι κοροϊδία! Να ζητάω απλη αναπαραγωγή του κειμένου δεν καταδέχομαι... Ντρέπομαι τους μελλοντικούς συναδέλφους που θα δουν τα θέματά μου!

Άσχετο αλλά πρέπει να το καταθέσω:Αντιπαθώ σφόδρα την Υπουργό! :-X :-X :-X :-X :-X

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:08:53 »

Αποσυνδεδεμένος maroulaaa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #141 στις: Ιανουάριος 29, 2014, 12:20:18 μμ »
Καλησπέρα!!
Έχω ένα πρόβλημα με την Οδύσσεια, δεν ξέρω αν είναι λάθος της ύλης που δόθηκε ή λάθος του σχολικού καθηγητή.
Η ύλη που δόθηκε από το υπουργείο για την Οδύσσεια, δεν περιλαμβάνει τόσο το ε252-310, όσο την 10η ενότητα (ε421-552). Εγώ, τι να κάνω; Να  την κάνω περιληπτικά, να μην την κάνω καθόλου, ή να τη διδάξω κανονικά;  :o Το ε252-310 πάντως, η καθηγήτρια του σχολείου το δίδαξε κανονικά.

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #142 στις: Ιανουάριος 29, 2014, 08:15:12 μμ »
Ρίχνοντας και γω μια ματιά στην ύλη της Οδύσσειας είδα πως όντως οι στίχοι που ανέφερες δεν περιλαμβάνονται.Εφόσον δεν περιλαμβάνονται στην ύλη του Υπουργείου λογικά δεν έπρεπε να τους διδάξει.Αφού τους δίδαξε ο καθηγητής στο σχολείο,καλό θα ήταν να τoυς διδάξεις και εσύ. Από εκεί και πέρα εσύ θα αποφασίσεις τι κρίνεις σωστό να κάνεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 29, 2014, 10:03:50 μμ από Μαίρη Κ. »
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #143 στις: Ιανουάριος 29, 2014, 08:49:27 μμ »
Tην δίδαξε γιατι όταν εδινε ΑΣΕΠ είχε πέσει η ενοτητα αυτή και τωρα της εχει μεινει "κόλλημα"! Δεν είναι κακό, θα περάσει με τα χρόνια....
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:08:53 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #144 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 01:10:47 πμ »
Τέλειο! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Μιλάμε για κουσούρια, όχι αστεία.  ;D

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #145 στις: Μάιος 29, 2016, 06:22:18 μμ »
Ξέρει κάποιος από πού "ξεφύτρωσε" ο όρος σκηνική οικονομία και ποια η διαφορά της από την προοικονομία; Σύμφωνα με τον ορισμό που έχει δοθεί σε κάποιο σχολείο σκηνική οικονομία "είναι η οργάνωση των λεπτομερειών με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνεται η εξέλιξη του έπους με φυσικό τρόπο. Έτσι η αφήγηση κυλάει αβίαστα, χωρίς να δημιουργεί απορίες". Εγώ αυτό το ήξερα ως προοικονομία.  Δηλαδή, γιατί η απουσία του Ποσειδώνα από το συμβούλιο των θεών στο α και η αποχώρηση του Εύμαιου από την καλύβα στο π να είναι σκηνική οικονομία και όχι προοικονομία (όπως το λέγαμε τόσον καιρό). Και πώς σχετίζεται ο ύπνος του Οδυσσέα, όταν φθάνει στο νησί των Φαιάκων (αλλά και γενικά ο ύπνος σε άλλα σημεία), με την σκηνική οικονομία;
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3351
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #146 στις: Μάιος 29, 2016, 09:26:45 μμ »
Παράθεση
3. H αποστολή του Εύμαιου στην πόλη (141/<130> κ.ε.) με την εντολή να αναγγείλει μόνο στην Πηνελόπη την άφιξη του γιου της, έχει πολλαπλή λειτουργία:
• υπογραμμίζει τον φόβο του Τηλέμαχου για τη ζωή του, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει από την Αθηνά (βλ. και τον στ. 139/<128>, πρβλ. α 278-9/<251>), και δικαιολογεί την παραμονή του στο καλύβι·
• αφήνει μόνους τον γιο και τον πατέρα για την αναγνώριση που θα ακολουθήσει, αφού ο ποιητής δε θέλει ακόμη να αντιληφθεί και ο Εύμαιος την ταυτότητα του «ζητιάνου»· σημασία έχει ότι η διευθέτηση αυτή του σκηνικού χώρου, που στεγάζεται υπό τον όρο σκηνική οικονομία, δικαιολογείται με φυσικότητα.
 

Από τον ενδιαφέροντα ιστότοπο: http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/OMHROS%20ODYSSEIA/Odysseia/Didaskontas-Odysseia21.htm

Δυστυχώς δεν έχω μαζί μου τα βιβλία της Οδύσσειας για να σε διαφωτίσω με βιβλιογραφία....

Αποσυνδεδεμένος martha.fa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #147 στις: Μάιος 30, 2016, 09:06:09 πμ »
Ξέρει κάποιος από πού "ξεφύτρωσε" ο όρος σκηνική οικονομία και ποια η διαφορά της από την προοικονομία; Σύμφωνα με τον ορισμό που έχει δοθεί σε κάποιο σχολείο σκηνική οικονομία "είναι η οργάνωση των λεπτομερειών με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνεται η εξέλιξη του έπους με φυσικό τρόπο. Έτσι η αφήγηση κυλάει αβίαστα, χωρίς να δημιουργεί απορίες". Εγώ αυτό το ήξερα ως προοικονομία.  Δηλαδή, γιατί η απουσία του Ποσειδώνα από το συμβούλιο των θεών στο α και η αποχώρηση του Εύμαιου από την καλύβα στο π να είναι σκηνική οικονομία και όχι προοικονομία (όπως το λέγαμε τόσον καιρό). Και πώς σχετίζεται ο ύπνος του Οδυσσέα, όταν φθάνει στο νησί των Φαιάκων (αλλά και γενικά ο ύπνος σε άλλα σημεία), με την σκηνική οικονομία;
To κοίταξα αυτό που ρώτησες και κατάλαβα ότι η προοικονομία σχετίζεται με την προσήμανση γεγονότων,ενώ η σκηνική οικονομία σχετίζεται με την ακολουθία των σκηνών.Η απουσία  πχ του Ποσειδώνα από το συμβούλιο των θεών δεν προοικονομεί κάτι ή αλλιώς... δεν προειδοποιεί για κάτι.Εξυπηρετεί ,όμως,τη λήψη μιας απόφασης που θα ήταν δυσκολο να ληφθεί αν ήταν παρών ,επομένως έχουμε σκηνική οικονομία .Σκέψου τη σκηνική οικονομία ως ένα σκηνοθετικό τέχνασμα που εξυπηρετεί και διευκολύνει την ακολουθία και τη διάταξη  των σκηνών.Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον ύπνο.Ο ποιητής βάζει έναν ήρωα να κοιμαται,όχι για να προδηλώσει ή να προσημάνει κάτι,αλλά για για να εξυπηρετήσει την ακολουθία των γεγονότων.Εξάλλου για σκέψου....τί θα μπορούσε να προοικονομεί ο ύπνος ;;Οτι ο ήρωας είναι υπναράς;;(το λέω με χιουμοριστική διαθεση για να το κάνω πιο κατανοητό).Προοικονομία θα είχαμε,αν ο ποιητής έβαζε εναν ήρωα να πίνει και δυο τρεις σκηνές μετά ,έπεφτε από το άλογο ή έχανε μια μάχη επειδή ήταν μεθυσμένος.Οι ήρωες "κοιμούνται" όταν δεν πρέπει να είναι παρόντες για κάποιο λόγο.Αν ήσουν σκηνοθέτης εσύ και ένας πρωταγωνιστής σου ζήταγε παραπάνω λεφτά και ηθελες να τον διώξεις από την παράσταση δεν θα τον "σκότωνες"(πχ σε τροχαίο);Κάπως έτσι λειτουργεί ο ύπνος κι εδώ.Ελπίζω να σε βοήθησα.Ηταν μια ευκαιρία και για μένα να το κοιτάξω και να το καταλάβω.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 30, 2016, 09:18:42 πμ από martha.fa »

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #148 στις: Μάιος 30, 2016, 10:46:19 πμ »
Επίσης κάποια συμβάντα που επιβραδύνουν την εξέλιξη της υποθέσεως εξυπηρετούν τη σκηνική οικονομία. Πρέπει να ακολουθηθεί μια ροή γεγονότων και η επιβράδυνση βοηθά σ αυτό.Διαφορετικά το έργο θα τελείωνε γρήγορα.Απλά το θέτω.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #149 στις: Μάιος 30, 2016, 07:36:13 μμ »
To κοίταξα αυτό που ρώτησες και κατάλαβα ότι η προοικονομία σχετίζεται με την προσήμανση γεγονότων,ενώ η σκηνική οικονομία σχετίζεται με την ακολουθία των σκηνών.Η απουσία  πχ του Ποσειδώνα από το συμβούλιο των θεών δεν προοικονομεί κάτι ή αλλιώς... δεν προειδοποιεί για κάτι.Εξυπηρετεί ,όμως,τη λήψη μιας απόφασης που θα ήταν δυσκολο να ληφθεί αν ήταν παρών ,επομένως έχουμε σκηνική οικονομία .Σκέψου τη σκηνική οικονομία ως ένα σκηνοθετικό τέχνασμα που εξυπηρετεί και διευκολύνει την ακολουθία και τη διάταξη  των σκηνών.

Αν κατάλαβα καλά, η σκηνική οικονομία σχετίζεται με την διευθέτηση του σκηνικού χώρου. Όταν όμως μιλάμε για σκηνικό χώρο, αναφερόμαστε μόνο σε πρόσωπα παρόντα ή απόντα (είτε πράγματι απόντα είτε λόγω του ύπνου) ή και σε άλλα πράγματα;  Γιατί  ο ορισμός "σκηνική οικονομία είναι η οργάνωση των λεπτομερειών με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνεται η εξέλιξη του έπους με φυσικό τρόπο" είναι γενικός, δεν αναφέρεται σε πρόσωπα, και εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται ότι παραπέμπει στην προοικονομία. Μήπως δεν είναι σωστός αυτός ο ορισμός;
Από την άλλη, αν η σκηνική οικονομία έχει να κάνει γενικά με την διευθέτηση και τα πρόσωπα μιας σκηνής, τότε η ενέργεια του Τηλεμάχου να βάλει την Αθηνά-Μέντη να καθίσει μακριά από τους μνηστήρες (για την οποία ενέργεια λέμε ότι προοικονομεί την εμπιστευτική συζήτηση που θα ακολουθήσει) γιατί να χαρακτηρίζεται προοικονομία και όχι σκηνική οικονομία;
Πάντως, σύμφωνα με τα παραδείγματα (και αφού η martha.fa μου εξήγησε και τον ρόλο του ύπνου) βλέπω ότι αναφορά σε σκηνική οικονομία γίνεται μόνο όταν  α π ο υ σ ι ά ζ ε ι  κάποιο πρόσωπο. Συμφωνείτε με αυτό; Γιατί, αν ισχύει κάτι τέτοιο, σίγουρα ο παραπάνω ορισμός είναι παραπλανητικός.

Επίσης, να σας πω ότι οι ορισμοί που δίνει το ίδιο σχολείο για την προοικονομία και τον προιδεασμό είναι εντελώς διαφορετικοί (και αντίθετοι κατά την γνώμη μου) από αυτούς του Λεξικού Λογοτεχνικών Όρων  και, αν έχετε διάθεση να ασχοληθείτε με το θέμα, πείτε μου να σας τους γράψω, γιατί θα ήθελα την γνώμη σας (απορώ πού βρήκαν αυτούς τους ορισμούς).

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις! 

Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος martha.fa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #150 στις: Μάιος 30, 2016, 08:20:43 μμ »
Αν κατάλαβα καλά, η σκηνική οικονομία σχετίζεται με την διευθέτηση του σκηνικού χώρου. Όταν όμως μιλάμε για σκηνικό χώρο, αναφερόμαστε μόνο σε πρόσωπα παρόντα ή απόντα (είτε πράγματι απόντα είτε λόγω του ύπνου) ή και σε άλλα πράγματα;  Γιατί  ο ορισμός "σκηνική οικονομία είναι η οργάνωση των λεπτομερειών με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνεται η εξέλιξη του έπους με φυσικό τρόπο" είναι γενικός, δεν αναφέρεται σε πρόσωπα, και εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται ότι παραπέμπει στην προοικονομία. Μήπως δεν είναι σωστός αυτός ο ορισμός;
Από την άλλη, αν η σκηνική οικονομία έχει να κάνει γενικά με την διευθέτηση και τα πρόσωπα μιας σκηνής, τότε η ενέργεια του Τηλεμάχου να βάλει την Αθηνά-Μέντη να καθίσει μακριά από τους μνηστήρες (για την οποία ενέργεια λέμε ότι προοικονομεί την εμπιστευτική συζήτηση που θα ακολουθήσει) γιατί να χαρακτηρίζεται προοικονομία και όχι σκηνική οικονομία;
Πάντως, σύμφωνα με τα παραδείγματα (και αφού η martha.fa μου εξήγησε και τον ρόλο του ύπνου) βλέπω ότι αναφορά σε σκηνική οικονομία γίνεται μόνο όταν  α π ο υ σ ι ά ζ ε ι  κάποιο πρόσωπο. Συμφωνείτε με αυτό; Γιατί, αν ισχύει κάτι τέτοιο, σίγουρα ο παραπάνω ορισμός είναι παραπλανητικός.

Επίσης, να σας πω ότι οι ορισμοί που δίνει το ίδιο σχολείο για την προοικονομία και τον προιδεασμό είναι εντελώς διαφορετικοί (και αντίθετοι κατά την γνώμη μου) από αυτούς του Λεξικού Λογοτεχνικών Όρων  και, αν έχετε διάθεση να ασχοληθείτε με το θέμα, πείτε μου να σας τους γράψω, γιατί θα ήθελα την γνώμη σας (απορώ πού βρήκαν αυτούς τους ορισμούς).

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!
Kάνε σε παρακαλώ τον κόπο και στείλε τους ορισμούς να το ξαναδούμε.Εχω όμως την αίσθηση ότι κάποια βοηθήματα τα λένε όλα προοικονομίες.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #151 στις: Μάιος 30, 2016, 08:40:44 μμ »
Για μένα -και μιλάω με βάση τη λογική και την αίσθηση που έχω και όχι κάποια βιβλιογραφία-, η σκηνική οικονομία σχετίζεται περισσότερο με την έννοια της σκηνής. Όταν έχουμε αλλαγή προσώπων - και κατά συνέπεια αλλαγή σκηνής -και η αλλαγή αυτή εξυπηρετεί την ομαλή -και ειδικά την πρωτότυπη- εξέλιξη της πλοκής, νομίζω ότι μπορούμε να μιλάμε για σκηνική οικονομία.
Η προοικονομία μου φαίνεται πιο ευρύς όρος και νομίζω ότι σχετίζεται περισσότερο με το πώς παρουσιάζεται κάτι. Δηλαδή οι συνεχείς αναφορές στο νόστο του Οδυσσέα αποτελούν προοικονομία, αλλά σε καμία περίπτωση σκηνική οικονομία, γιατί δεν έχουμε αλλαγή σκηνής.

Οφείλω να σχολιάσω βέβαια ότι δεν καταλαβαίνω γιατί βασανίζουμε τα μικράκια της α' γυμνασίου με τέτοιες λεπτομέρειες. Είναι 12 χρονών παιδάκια και έχουν μπροστά τους ένα υπέροχο κείμενο.  Θα μπορούσαμε να κάνουμε θαύματα μέσα από τέτοια κείμενα, αλλά για κάποιο λόγο πρέπει και αυτό να το κάνουμε μηχανιστικά. Ουφ!  :o

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #152 στις: Μάιος 31, 2016, 11:09:30 μμ »
Kάνε σε παρακαλώ τον κόπο και στείλε τους ορισμούς να το ξαναδούμε.Εχω όμως την αίσθηση ότι κάποια βοηθήματα τα λένε όλα προοικονομίες.

Πράγματι, κάποια βοηθήματα τα λένε όλα προοικονομίες, και αυτό είναι το καλύτερο για τα παιδιά, γιατί ακόμη και αν καταλήξουμε σε ορισμούς και ξεκαθαρίσουμε και τις διαφορές μεταξύ τους, πάλι η διάκριση δεν είναι πάντοτε εύκολη. Κάποιοι καθηγητές όμως αναφέρονται σε αυτήν την διάκριση, οπότε καλό θα ήταν να υπάρχει τουχάχιστον μια κοινή βάση.

Σύμφωνα με το Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων (αλλά και με όσα έχω διαβάσει σε βοηθήματα) πίστευα ότι η προοικονομία σχετίζεται με την πλοκή και έχει να κάνει με την πρόβλεψη μιας λεπτομέρειας, η οποία στην συνέχεια  διευκολύνει την φυσική εξέλιξη του μύθου, ενώ ότι ο προϊδεασμός αποτελεί έμμεση (με νύξεις, υπαινιγμούς, αναλογίες)  ή άμεση (με σαφή προγραμματισμό της δράσης) προειδοποίηση για το τι θα επακολουθήσει.
Οι ορισμοί που δίνει το συγκεκριμένο σχολείο μου ανέτρεψαν την παραπάνω εικόνα. Σύμφωνα με αυτούς, "προοικονομία είναι μια αφηγηματική τεχνική με βάση την οποία τα πρόσωπα μιλούν ή ενεργούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να προγραμματίζονται σε γενικές γραμμές, αλλά σχεδόν δεσμευτικά, επεισόδια που θα συμβούν στην συνέχεια. Έτσι, δίνονται κάποιες ενδείξεις-σημάδια που προετοιμάζουν τον αναγνώστη-θεατή για την εξέλιξη της υπόθεσης (π.χ. α 97-107)". 
Το συγκεκριμένο παράδειγμα θα το έλεγα προϊδεασμό ή έστω προγραμματισμό της δράσης, πάντως με τίποτα προοικονομία, σύμφωνα με όσα ήξερα.
"Προϊδεασμός: Στην οικονομία του έργου βοηθάει και ο προϊδεασμός, μια πρόγευση από κάτι που θα επακολουθήσει. Στοχεύει κυρίως στην ψυχολογική προετοιμασία του αναγνώστη. Διακρίνεται από την προοικονομία, γιατί δεν προσδιορίζει καθοριστικά τη συνέχεια της αφήγησης, ενώ η προοικονομία είναι δεσμευτική για την περαιτέρω εξέλιξη τού μύθου [π.χ οι διάφορες σκηνές αναγνώρισης του Οδυσσέα (με τον χοιροβοσκό, τον Τηλέμαχο, την Ευρύκλεια) λειτουργούν κλιμακωτά ως προϊδεασμός για την κορυφαία σκηνή Οδυσσέα-Πηνελόπης]".

Μπερδεύτηκα πολύ με αυτούς τους ορισμούς και κυρίως με τα παραδείγματα για το τι είναι προοικονομία και τι προϊδεασμός και με το ότι η προοικονομία είναι δεσμευτική (έτσι όπως τα είχα στο μυαλό μου κάθε άλλο παρά δεσμευτική την θεωρούσα). Έχω την αίσθηση ότι δεν συνάδουν καθόλου τα παραπάνω με αυτά που είχα υπ' όψιν μου και καταλήγω στο ότι κάτι δεν έχω καταλάβει καλά. Μήπως έχω παρερμηνεύσει το Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων;



Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος martha.fa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #153 στις: Μάιος 31, 2016, 11:30:24 μμ »
Dvrina, τι εννοείς όταν λες ότι δε θεωρουσες την προοικονομία δεσμευτική;Αν θες,δωσε μου να καταλάβω τι εννοεις.Πάντως οι ορισμοί που εγραψες,αν και είχα καιρό να τα κοιταξω,μου φανηκαν σαφεις.Αν μου εξηγησεις γιατι δε θεωρουσες την προοικονομια δεσμευτικη,ισως βγαλουμε μια ακρη. :)Εγω(δεν ξερω αν κανω λάθος)αλλα αντιληφθηκα τον προιδεασμο ως μια λαιτ προοικονομια.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32273
  • Τελευταία: Dimi!!!
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158571
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 626
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 589
Σύνολο: 611

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.054 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.