*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 84492 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dina 94

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1403
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #126 στις: Μάρτιος 29, 2011, 06:20:47 μμ »
Δυστυχώς συναδέλφισσα δεν υπάρχει κάτι για την Οδύσσεια .Το είχα ψάξει και εγώ πέρυσι για τα δικά μου και το μόνο που βρήκα ήταν κάτι ...σκηνές του Οδυσσέα με την Καλυψώ ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:29:23 »

Αποσυνδεδεμένος lia85

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #127 στις: Μάιος 14, 2011, 01:30:53 μμ »
Υπάρχει κάτι σαν πιο σος για την Οδύσσεια?

Αποσυνδεδεμένος gumus

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 669
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #128 στις: Μάιος 14, 2011, 02:17:58 μμ »
Καλημέρα σας! Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό βίντεο ή έστω κάποιο βίντεο που να προσφέρεται για να δουν και να κατανοήσουν τα παιδιά την Οδύσσεια;
Φέτος στο Ισρυμα Μειζονος Ελληνισμού είχε ανέβει παράσταση Οδύσσειας από την Κάρμεν Ρουγκέρη.Είχαν πει ότι θα έβγαινε dvd με την παράσταση.μπορείς να ρωτήσεις.Αν θέλεις δώσε μου και ένα meil να σου στείλω την Οδύσσεια μέσα από πίνακες ζωγραφικής!
"Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα! "
Νίκος Καζαντζάκης

Αποσυνδεδεμένος gumus

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 669
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #129 στις: Μάιος 14, 2011, 02:22:19 μμ »
Υπάρχει κάτι σαν πιο σος για την Οδύσσεια?
[/quoteΘα έλεγα το τυπικό αναγνώσισης, δηλ. την αναγνώριση της Ιθάκης από τον Οδυσσέα,  αναγνώριση Οδυσσέα Τηλέμαχου και την κορυφαία σκηνή της αναγνώρισης Πηνελόπης Οδυσσέα.είναι και προς το τέλος της ύλης,οπότε τα παιδιά τα έχουν πιο πρόσφατα και ακόμη και αν δεν διαβάσουν,κάτι θα θυμούνται. ;)
"Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα! "
Νίκος Καζαντζάκης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:29:23 »

Αποσυνδεδεμένος Mαμά εν δράσει

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #130 στις: Μάιος 14, 2011, 02:47:17 μμ »
Καλησπέρα σε όλους, είμαι συνάδελφος (πρωτοβάθμια) αλλά εδώ γράφω, ως "μαμά"  :D Οι γιοι μου πηγαίνουν α γυμνασίου και την Τρίτη δίνουν Οδύσσεια. Ας ξεκινήσω από το γεγονός ότι δεν τους λες και μελετηρούς. :D Κάναμε πριν την εισαγωγή μαζί, αλλά τώρα που είναι να ξεκινησουμε τις ραψωδίες κοντεύω να πάθω πανικό. Τι να πρωτοδιαβάσουν; Πώς να τους βοηθήσω; Καμία βοήθεια από τους καθηγητές του φόρουμ; Πού να δώσουμε σημασία; Τους είναι αδύνατον να στρωθούν να κάτσουν να διαβάσουν τις ραψωδίες που βρίσκονται στην ύλη από την αρχή. ( Πείτε τα  απλά παρακαλώ, αν είναι να μου πείτε κάτι, γιατί δεν είμαι καθηγήτρια και κάτι προοικονομίες κ.τ.λ με κάνουν να θέλω να τρέξω μακριά :-[ )
Έχουν θέμα στην έκφραση ( στη γραπτή διατύπωση) και φοβάμαι ότι θα χάσουν την μπάλα με ερωτήσεις τύπου "διατύπωση-νόημα-πλαγιότιτλους".
Μάλλον τα λέω μπερδεμένα, αλλά μη με παρεξηγείτε, είναι από το άγχος μου.   :o

Ευχαριστώ για την κατανόηση  ;D

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #131 στις: Μάιος 14, 2011, 03:46:40 μμ »
Καλημέρα σας! Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό βίντεο ή έστω κάποιο βίντεο που να προσφέρεται για να δουν και να κατανοήσουν τα παιδιά την Οδύσσεια;
Φέτος στο Ισρυμα Μειζονος Ελληνισμού είχε ανέβει παράσταση Οδύσσειας από την Κάρμεν Ρουγκέρη.Είχαν πει ότι θα έβγαινε dvd με την παράσταση.μπορείς να ρωτήσεις.Αν θέλεις δώσε μου και ένα meil να σου στείλω την Οδύσσεια μέσα από πίνακες ζωγραφικής!
Gumus  ενδιαφέρομαι για την Οδύσσεια σε πίνακες, σου έχω στείλει με πμ το email μου, θα με βοηθούσες πολύ αν μου το έστελνες! Προσπαθώ να βοηθήσω το ανιψάκι μου να κάνει επανάληψη και κάτι τέτοιο θα ήταν πολύτιμο!

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #132 στις: Μάιος 14, 2011, 03:53:49 μμ »
Καλημέρα σας! Υπάρχει κάποιο εκπαιδευτικό βίντεο ή έστω κάποιο βίντεο που να προσφέρεται για να δουν και να κατανοήσουν τα παιδιά την Οδύσσεια;
Φέτος στο Ισρυμα Μειζονος Ελληνισμού είχε ανέβει παράσταση Οδύσσειας από την Κάρμεν Ρουγκέρη.Είχαν πει ότι θα έβγαινε dvd με την παράσταση.μπορείς να ρωτήσεις.Αν θέλεις δώσε μου και ένα meil να σου στείλω την Οδύσσεια μέσα από πίνακες ζωγραφικής!

θα μπορούσες να το ανεβάσεις και στα Αρχεία ώστε να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση όσοι το επιθυμούμε.


http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=upload

Αποσυνδεδεμένος karas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #133 στις: Ιούνιος 11, 2011, 05:04:18 μμ »
Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Πρόσφατα δημιουργήθηκε ένα θέμα με τις εξετάσεις της Οδύσσειας στο σχολείο μου και θα ήθελα να με διαφωτίσετε αν μπορείτε. Συγκεκριμένα με "μάλωσαν" τρεις φιλόλογοι γιατί το δεύτερο θέμα που ζήτησα να αναπτυξουν τα παιδιά ήταν, λέει, παράνομο.... Από τη ραψωδία ε ζήτησα να μου δικαιολογήσουν γιατί η Καλυψώ δεν αποκαλύπτει στον Οδυσσέα ότι οι ίδιοι οι θεοί της ζήτησαν να τον αφήσει να φύγει αλλά το παρουσιάζει ως προσωπική της απόφαση.... Με κατακεραύνωσαν οι συνάδελφοι (κατόπιν εορτής βέβαια) επειδή ήταν εξαιρετικά δύσκολο και παράνομο αφού δε σχετίζεται με κατανόηση αλλά ζητά δικαιολόγηση. Έχω διαβάσει τις οδηγίες του ΠΔ και νομίζω ότι το ερώτημα άνετα υπάγεται στο "ή διερεύνηση θεμάτων..." που αναφέρεται εκεί. Σφάλλω; Παρακαλώ πέστε μου γιατί αρχίζω να τα παίρνω με συναδέλφους που απαξιώνουν τους νέους καθηγητές!
Ευχαριστώ :-\

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #134 στις: Ιούνιος 11, 2011, 06:44:58 μμ »
Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Πρόσφατα δημιουργήθηκε ένα θέμα με τις εξετάσεις της Οδύσσειας στο σχολείο μου και θα ήθελα να με διαφωτίσετε αν μπορείτε. Συγκεκριμένα με "μάλωσαν" τρεις φιλόλογοι γιατί το δεύτερο θέμα που ζήτησα να αναπτυξουν τα παιδιά ήταν, λέει, παράνομο.... Από τη ραψωδία ε ζήτησα να μου δικαιολογήσουν γιατί η Καλυψώ δεν αποκαλύπτει στον Οδυσσέα ότι οι ίδιοι οι θεοί της ζήτησαν να τον αφήσει να φύγει αλλά το παρουσιάζει ως προσωπική της απόφαση.... Με κατακεραύνωσαν οι συνάδελφοι (κατόπιν εορτής βέβαια) επειδή ήταν εξαιρετικά δύσκολο και παράνομο αφού δε σχετίζεται με κατανόηση αλλά ζητά δικαιολόγηση. Έχω διαβάσει τις οδηγίες του ΠΔ και νομίζω ότι το ερώτημα άνετα υπάγεται στο "ή διερεύνηση θεμάτων..." που αναφέρεται εκεί. Σφάλλω; Παρακαλώ πέστε μου γιατί αρχίζω να τα παίρνω με συναδέλφους που απαξιώνουν τους νέους καθηγητές!
Ευχαριστώ :-\


Νομίζω ότι βάσει των οδηγιών που δίνονται για την αξιολόγηση του μαθήματος "Αρχαία Ελληνική Γραμματεία" δε δικαιολογείται αντίστοιχη ερώτηση με αυτήν που έβαλες. Ωστόσο, άλλο αυτό κι άλλο να σου συμπεριφερθούν με άσχημο και απαξιωτικό τρόπο οι συνάδελφοί σου. Θα μπορούσαν να στο είχαν αναφέρει χωρίς να δείχνουν ότι σε υποτιμούν εξαρχής και όχι να στο πουν κατόπιν εορτής. Ακόμη όμως κι αν το εντόπισαν εφόσον είχαν δοθεί τα θέματα, θα μπορούσαν να σου πουν την άποψή τους απλά ως επισήμανση και ως βοηθητική για επόμενη φορά και όχι σνομπάροντάς σε και ψάχνοντας διακαώς το όποιο λάθος σου.
Παρακάτω παραθέτω τις οδηγίες: Β.Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση :
Δίνεται διδαγμένο κείμενο (20-30 στίχων) σε φωτοτυπία και οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε τέσσερις ερωτήσεις :
Ερώτηση 1η Αφορά το γραμματειακό είδος και το συγγραφέα του κειμένου την εποχή και το έργο του συγγραφέα). Η ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες.
Ερώτηση 2η . Αφορά το περιεχόμενο του κειμένου που εξετάζεται (κατανόηση ή σύντομη αποτίμηση φράσεων ή τμημάτων του κειμένου ή διερεύνηση θεμάτων- προβλημάτων ή περίληψη). Η ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες.
Ερώτηση 3η. Αφορά τη δομή του κειμένου και μπορεί να αναλύεται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα. όπως :
α. Χωρισμός σε μικρότερες ενότητες με κριτήρια αφηγηματικά η θεματικά και απόδοση πλαγιότιτλων.
β. Εντοπισμός και αξιολόγηση του ρόλου των εκφραστικών -τρόπων .αφηγηματικής και περιγραφικής τεχνικής :
- οπτική της αφήγησης (πρωτοπρόσωπη, τριτοπρόσωπη, μικτή)
- διάλογο, μονόλογος, ειρωνεία, σχόλιο
- λειτουργία του χρόνου (προοικονομίες και επιβραδύνσεις)
- σχήματα λόγου (παρομοίωση, μεταφορά κ.α)
Η ερώτηση βαθμολογείται με έξη (6) μονάδες (3+3).
Ερώτηση 4η . Μπορεί να αναλύεται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα που αναφέρονται
α) σε χαρακτηρισμούς προσώπων (στάσεις, σκέψεις, δράσεις, συναισθήματα, αξίες, ιδέες, συμπεριφορά των προσώπων του κειμένου και αντίκτυπος στα άλλα κειμενικά πρόσωπα).
β) σε συγκέντρωση, ταξινόμηση και αξιολόγηση στοιχείων του πολιτισμού που εντοπίζονται στο κείμενο (θεσμοί, ήθη και έθιμα, αξίες, ιδέες, οικονομία, υλικά αγαθά, κ.α.) ή στη σύγκριση ενός παράλληλου κειμένου με το κύριο κείμενο όσον αφορά ιδέες, αξίες ή στάσεις και συμπεριφορά προσώπων που εντοπίζονται σ' αυτά. Η σύγκριση μπορεί να ζητηθεί μόνο στη Γ' τάξη Γυμνασίου, όπου οι μαθητές/τριες καλούνται να μελετήσουν τα κείμενα και να δημιουργήσουν το δικό τους κείμενο σε 80-120 λέξεις σε προσεγμένο - γλωσσικά και ορθογραφικά - λόγο. Η ερώτηση βαθμολογείται με έξη (6) μονάδες (3+3).
[Οι ενότητες που έχουν διδαχθεί περιληπτικά δεν αποτελούν αντικείμενο εξέτασης, όπως και το υποστηρικτικό υλικό από το βιβλίο «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας» εγκύκλιοι 123868/Γ2/1-11-07 και 62605/Γ2/14-5-2008].
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος karas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #135 στις: Ιούνιος 11, 2011, 07:03:31 μμ »
Σε ευχαριστώ marion για την απάντηση :) έστω και αν με λύπησες :( Χε χε αστειεύομαι! Τί να πω, νομίζω ότι αυτό το "διερεύνηση προβλημάτων" περιλαμβάνει την ερώτηση που έβαλα αφού ζητώ να εξηγήσουν γιατί κάνει η Καλυψώ αυτό που κάνει... Όπως και να' χει ευχαριστώ... Ναι, θύμωσα με την αντιμετώπιση"εσύ  ο νέος, εμείς οι παλιοί"..Υπομονή όμως... Να είσαι καλά ;)

Αποσυνδεδεμένος k-z

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #136 στις: Ιούνιος 11, 2011, 09:04:05 μμ »
κατα τη δικη μου πάλι γνωμη,η ερωτηση δεν ειναι λανθασμένη αφού εχει σχεση με τη συμπεριφορά της Καλυψως και πάντοτε στα μαθηματα σχολιάζουμε τη συγκεκριμένη στάση της

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #137 στις: Ιούνιος 11, 2011, 09:45:17 μμ »
Μήπως οι συγκεκριμένοι συνάδερφοι έχουν ιδιαίτερους λόγους να ανησυχούν για τα θέματα; Μήπως έχουν παιδιά, παιδιά γνωστών ή ανίψια στην α΄ τάξη; Μια χαρά μού φαίνεται το θεματάκι που ζήτησες και μπράβο σου θα έλεγα. Αν αυτό δεν είναι διερεύνηση προβλήματος, τότε ποιο είναι; Είμαι σίγουρη ότι αν το τμήμα έχει 25 μαθητές, κάποιοι θα μπορέσουν να το απαντήσουν, κάποιοι εκ των πραγμάτων δεν θα μπορέσουν. Θα μπορέσουν όσοι παρακολουθούσαν και κρατούσαν σημειώσεις, δεν θα μπορέσουν όσοι έχουν αφήσει τα βιβλία τους άθικτα, χωρίς σημειώσεις, ή παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. 

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #138 στις: Ιούνιος 11, 2011, 11:07:37 μμ »
Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Πρόσφατα δημιουργήθηκε ένα θέμα με τις εξετάσεις της Οδύσσειας στο σχολείο μου και θα ήθελα να με διαφωτίσετε αν μπορείτε. Συγκεκριμένα με "μάλωσαν" τρεις φιλόλογοι γιατί το δεύτερο θέμα που ζήτησα να αναπτυξουν τα παιδιά ήταν, λέει, παράνομο.... Από τη ραψωδία ε ζήτησα να μου δικαιολογήσουν γιατί η Καλυψώ δεν αποκαλύπτει στον Οδυσσέα ότι οι ίδιοι οι θεοί της ζήτησαν να τον αφήσει να φύγει αλλά το παρουσιάζει ως προσωπική της απόφαση.... Με κατακεραύνωσαν οι συνάδελφοι (κατόπιν εορτής βέβαια) επειδή ήταν εξαιρετικά δύσκολο και παράνομο αφού δε σχετίζεται με κατανόηση αλλά ζητά δικαιολόγηση. Έχω διαβάσει τις οδηγίες του ΠΔ και νομίζω ότι το ερώτημα άνετα υπάγεται στο "ή διερεύνηση θεμάτων..." που αναφέρεται εκεί. Σφάλλω; Παρακαλώ πέστε μου γιατί αρχίζω να τα παίρνω με συναδέλφους που απαξιώνουν τους νέους καθηγητές!
Ευχαριστώ :-\
Αν επέλεγα  αυτή την ερώτηση, θα την έβαζα μάλλον στο 4ο θέμα.
Αν έπρεπε να μπει στο 2ο θέμα, θα έβαζα και άλλο απλούστερο υποερώτημα.
"Κατόπιν εορτής" τι σημαίνει; Το γνώριζαν από πριν, αλλά σε "μάλωσαν" μετά το διαγώνισμα;

Αποσυνδεδεμένος karas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 176
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Α' Γυμνασίου
« Απάντηση #139 στις: Ιούνιος 12, 2011, 11:55:34 πμ »
Erietta πώς το κατάλαβες; Ναι έχουν ανίψια και βαφτιστήρι στις τάξεις μου... Δε θέλω να πιστέψω όμως ότι κινήθηκαν από τέτοια ταπεινά κίνητρα... εξάλλου αυτά τα παιδιά είναι καλοί μαθητές ούτως ή άλλως. Όταν λέω κατόπιν εορτής εννοώ ότι όταν άρχισα να διορθώνω άρχισαν τις παρατηρήσεις/υποδείξεις... Στο τέταρτο θέμα νομίζω ότι ζητάμε χαρακτηρισμούς και πολιτισμικά στοιχεία, άρα διαφορετικά διατυπωμένη η ερώτηση θα μπορούσε να ζητηθεί στο 4α σε χαρακτηρισμό της Καλυψώς... όπως και να έχει χαίρομαι που κάποιοι συμφωνούν μαζί μου! Είπα κι εγώ: τόσο παραλογισμένος είμαι πια και δεν καταλαβαίνω τις οδηγίες του ΠΕ; :o
Σας ευχαρισώ όλους πολύ ;)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159788
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 555
Σύνολο: 571

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.117 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.