*

Αποστολέας Θέμα: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου  (Αναγνώστηκε 9828 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #56 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 02:23:21 μμ »
Όταν ο δάσκαλος κάνει καλά το μάθημά του στην τάξη τότε όλα βαίνουν ομαλώς. Τι σημαίνει κάνω καλά το μάθημά μου; Σημαίνει διδάσκω. Εξηγώ. Προσπαθώ. Αναλύω. Εμβαθύνω. Νοιάζομαι. Τότε, λοιπόν, ουδέν παράπονον υπάρχει από μαθητάς ή γονείς. Αν, όμως, δεν τα τηρεί αυτά και την έχει δει κάπως (που λεν και τα παιδιά) τότε κι οι γονείς θα διαμαρτύρονται και προβλήματα θα δημιουργούνται συνεχώς. Ο κόπος κι η έγνοια κάνει το δάσκαλο. Όσοι το σέβονται αυτό δεν αντιμετωπίζουν θέμα ή ό,τι προκύψει λύνεται ανώδυνα. Οι άλλοι καλώς τα παθαίνουν.

@leon μιλώ για νεοδιόριστους που κάνουν αστοχίες, όπως κάναμε όλοι. Και για ανθρώπους που το ενδιαφέρον τους το διοχετεύουν σε μια υπερβολή. Καλή πρόθεση έχει αυτός που βάζει επανάληψη σε διαγωνισμα τετραμηνου όλη την ύλη, θεωρεί ότι έτσι τα παιδιά θα μάθουν, δεν το κάνει από κακία, όμως τα παιδιά τρελαίνονται από τον όγκο της μελέτης (κι επίσης ο νόμος λέει άλλα). Δεν αρκούν δυστυχώς οι καλές προθέσεις για να είσαι αποτελεσματικός με σωστό τρόπο. Επίσης δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι αίσθηση του πώς μιλάς σε 12, 15, 18 ετών και πώς σε φοιτητές, δεν έχουν αίσθηση του χρόνου που χρειάζονται οι μικρότεροι κλπ. Αυτά συχνά τα παιδιά τα παρερμηνεύουν ως υπερβολική αυστηρότητα και οι άνθρωποι βρίσκουν τον μπελά τους. Γι αυτό κανονικά χρειαχεται καθοδήγηση αλλά δυστυχώς λειπει η νοοτροπία της συνεργασίας. Ο καθενας θεωρεί ότι εκείνος ξέρει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:30:08 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #57 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 03:12:29 μμ »
Δεν αναιρεί το ένα το άλλο. Όταν κάποιος δεν έχει συναίσθηση του τι ξέρουν οι μαθητές του μετά το μάθημα που κάνει, σημαίνει πως δεν αφουγκράστηκε καλά τις ανάγκες τους, έκανε μάθημα χωρίς αλληλεπίδραση μαζί τους και αυτό είναι λάθος. Δικαιολογημένα κάποιος θα του την πει. Δεν μπορείς να βάζεις πχ σε διαγώνισμα Οδύσσειας να βρουν προοικονομία και προϊδεασμό (πραγματικό γεγονός), ενώ δεν είναι καν στην ύλη τους να ξεχωρίζουν κάτι τέτοιο. Δεν διάβασες ποτέ την ύλη; δεν ξέρω αλλά και οι προθέσεις σου ακόμη αμφισβητούνται. Μπορεί να διορθωθείς αλλά όταν το έκανες δεν ήσουν παράδειγμα προς μίμηση και σίγουρα δεν έφταιγε που ήσουν νεοδιόριστος μόνο. Αυτό υποστηρίζω εγώ δηλ.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος English

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #58 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 03:30:26 μμ »
Εγώ πάλι δε νομίζω πως μόνο οι νεοδιόριστοι κάνουν αστοχίες. Όσοι μπαίνουν πρώτη φορά σε τάξη ή έχουν εμπειρία από άλλες βαθμίδες ή εργασιακά περιβάλλοντα ή δεν έχουν καμία εμπειρία πιθανόν να χρειαστούν καθοδήγηση. Αλλά δεν κάνουν μόνο αυτοί αστοχίες. Αυτό που βρίσκω απογοητευτικό και το έχω διαπιστώσει αρκετές φορές είναι πως πολλοί εκπαιδευτικοί δε διαβάζουν καν τι είναι στην ύλη ούτε πώς πρέπει να εξετάζονται οι μαθητές. Αρκετά συχνά στα διαγωνίσματα και στις εξετάσεις δεν ακολουθούν καν τις οδηγίες του υπουργείου. Έχει τύχει σε σχολείο να μη συμφωνούμε με συνάδελφο με πολλά χρόνια υπηρεσίας, επειδή ήθελα να ακολουθήσουμε για τα θέματα όσα ορίζονται από το υπουργείο ενώ ο συνάδελφος όχι. Σε εποχή που με μερικά κλικ μπορείς να βρεις τα πάντα ορισμένοι δεν μπαίνουν στον κόπο να ψάξουν τι ισχύει (βάζοντας τον εαυτό τους σε πιθανές περιπέτειες). Οπότε δεν είμαι σίγουρη αν λείπει η καθοδήγηση, που αν είναι σε πνεύμα υποστήριξης και συνεργασίας βοηθά πολύ, αλλά η διάθεση να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 09, 2022, 03:33:15 μμ από English »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #59 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 03:56:57 μμ »
@English Πιστεύω το ίδιο, μίλησα για τους νεοδιόριστους επειδή αναφέρθηκαν, το θέμα είναι όμως εκεί που το εντοπίζεις ακριβώς.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:30:08 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #60 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 04:09:21 μμ »
@English μέχρι τώρα δεν έχω δει ανθρώπους να μην είναι συνεπείς σε αυτό γενικα. Μόνο οι πιο μεγάλοι φιλόλογοι που δυσκολεύονται λίγο ας πούμε με το κειμενοκεντρικο κ βάζουν κάπως πιο παραδοσιακές ασκήσεις, αλλά όχι ότι δεν ακολουθούν τον νόμο. Γενικα δεν έχω δει εκπαιδευτικό να αδιαφορεί στο να κάνει σωστά τη διυλεια του. Γι αυτό το εντοπίζω σε νεοδιόριστους που έχουν έρθει με άλλη νοοτροπία, χωρίς να τους λειπει η διάθεση όμως. Μάλλον από ξερολίαση θα έλεγα ότι πάσχουν. Μίλαν για το πολύ 5 άτομα όμως σε σύνολο δεν ξέρω ποσων συναδέλφων έχω γνωρίζει.

Αποσυνδεδεμένος English

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #61 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 05:27:03 μμ »
@English μέχρι τώρα δεν έχω δει ανθρώπους να μην είναι συνεπείς σε αυτό γενικα. Μόνο οι πιο μεγάλοι φιλόλογοι που δυσκολεύονται λίγο ας πούμε με το κειμενοκεντρικο κ βάζουν κάπως πιο παραδοσιακές ασκήσεις, αλλά όχι ότι δεν ακολουθούν τον νόμο. Γενικα δεν έχω δει εκπαιδευτικό να αδιαφορεί στο να κάνει σωστά τη διυλεια του. Γι αυτό το εντοπίζω σε νεοδιόριστους που έχουν έρθει με άλλη νοοτροπία, χωρίς να τους λειπει η διάθεση όμως. Μάλλον από ξερολίαση θα έλεγα ότι πάσχουν. Μίλαν για το πολύ 5 άτομα όμως σε σύνολο δεν ξέρω ποσων συναδέλφων έχω γνωρίζει.
Ευτυχώς πολλές περιπτώσεις γενικής αδιαφορίας δεν έχω εντοπίσει κι εγώ. Απλά ανέφερα αυτό που μου έκανε εντύπωση. Φιλόλογος σε σχολείο όπου δούλευα έβαζε, για παράδειγμα, θέματα διαγωνισμάτων στην Ιστορία εντελώς διαφορετικά από αυτά που περιγράφουν οι οδηγίες. Ακόμα και να μην ξέρεις, ψάχνεις τι ισχύει και φυσικά λαμβάνεις υπόψη την εμπειρία των συναδέλφων σου και αυτά που σου λένε για τον τρόπο εξέτασης.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #62 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 05:58:51 μμ »
Εγώ πάντως δεν είπα πως δεν νοιάζονται για την δουλειά τους, λογικό να νοιάζονται όλοι αφού νοιάζονται για το μισθό τους. Δεν νοιάζονται οι περισσότεροι για τα παιδιά όμως, για την γνώση, για την διαμόρφωση του μέλλοντος, για την μάθηση, για το μάθημά τους. Νοιάζονται να τα έχουν καλά με τους συναδέλφους τους, νοιάζονται υπερβολικά μάλιστα, αλλά δεν νοιάζονται για τους μαθητές τους. Κ αν είχα καμία αμφιβολία συμβαίνει μόνο στο δικό μου σχολείο, μου έφυγε κ αυτή φέτος που βλέπω τι συμβαίνει και στο σχολείο του παιδιού μου. Δεν μπορεί να βλέπω μόνο εγώ κακούς εκπαιδευτικούς, εγώ και οι γονείς (εξαιρώ τους γονείς βαθμοθήρες). Δεν μπορεί μαθηματικός να μην κάνει μάθημα και φιλόλογος να αφήνει ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα αδίδακτα και εγώ να λέω πως νοιάζεται. Λυπάμαι αλλά είναι σημείο των καιρών αυτό το χάος. Κ ναι οι μισοί αυτών αδιαφορούν απλώς και οι άλλοι μισοί και αδιαφορούν και δεν κατέχουν (με 9 πανελλήνιες μπαίνεις μαθηματικό και φιλολογίες πλέον). 5 άτομα δεν είναι...
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #63 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 08:14:35 μμ »
Ευτυχώς πολλές περιπτώσεις γενικής αδιαφορίας δεν έχω εντοπίσει κι εγώ. Απλά ανέφερα αυτό που μου έκανε εντύπωση. Φιλόλογος σε σχολείο όπου δούλευα έβαζε, για παράδειγμα, θέματα διαγωνισμάτων στην Ιστορία εντελώς διαφορετικά από αυτά που περιγράφουν οι οδηγίες. Ακόμα και να μην ξέρεις, ψάχνεις τι ισχύει και φυσικά λαμβάνεις υπόψη την εμπειρία των συναδέλφων σου και αυτά που σου λένε για τον τρόπο εξέτασης.

Αυτό που λες μου κάνει τεράστια εντύπωση. Εννοείς ότι δεν έβαζε τις δυο ομάδες με την επιλογή; γιατί σε διαγωνισμα ούτε εγω βάζω 9 ερωτήσεις. Βάζω 5, τρεις γνώσεων κ δυο κρισεως/πηγες κ στις γνβσεως έχω σίγουρα μια με ορισμούς όπως στις εξετάσεις, δλδ είναι ακριβώς σαν να απαντάνε εξετάσεις αλλά χωρίς επιλογή. Δεν θεωρώ ρεαλιστικό μα διαχειριστούν δυο ομάδες με επιλογή στα 45 λεπτά του διαγωνισματος. Μ αυτή τη λογική κ για μένα κάποιος θα ελεγε ότι δεν ακολουθώ τις οδηγίες. Αλλά ούτε οι βιολόγοι - φυσικοί βάζουν 9 για να διαλέξουν 6 στο διαγωνισμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #64 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 08:39:31 μμ »
Παράθεση
Δεν νοιάζονται οι περισσότεροι για τα παιδιά όμως, για την γνώση, για την διαμόρφωση του μέλλοντος, για την μάθηση, για το μάθημά τους. Νοιάζονται να τα έχουν καλά με τους συναδέλφους τους, νοιάζονται υπερβολικά μάλιστα, αλλά δεν νοιάζονται για τους μαθητές τους.

Τι ωραία που τα γράφεις, ppil!!! Κοινώς, νοιάζονται για την πάρτη τους! Και μάλιστα έχω προσέξει ότι σε σχολεία όπου αυτό συμβαίνει πιο έντονα, η ίδια νοοτροπία διαμορφώνεται και στα παιδιά. Βέβαια, όταν σε ένα σχολείο κυριαρχεί μόνο το φαίνεσθαι,  αργά ή γρήγορα αυτό αποκαλύπτεται με άσχημο τρόπο.

Αποσυνδεδεμένος English

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #65 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 09:56:00 μμ »
Αυτό που λες μου κάνει τεράστια εντύπωση. Εννοείς ότι δεν έβαζε τις δυο ομάδες με την επιλογή; γιατί σε διαγωνισμα ούτε εγω βάζω 9 ερωτήσεις. Βάζω 5, τρεις γνώσεων κ δυο κρισεως/πηγες κ στις γνβσεως έχω σίγουρα μια με ορισμούς όπως στις εξετάσεις, δλδ είναι ακριβώς σαν να απαντάνε εξετάσεις αλλά χωρίς επιλογή. Δεν θεωρώ ρεαλιστικό μα διαχειριστούν δυο ομάδες με επιλογή στα 45 λεπτά του διαγωνισματος. Μ αυτή τη λογική κ για μένα κάποιος θα ελεγε ότι δεν ακολουθώ τις οδηγίες. Αλλά ούτε οι βιολόγοι - φυσικοί βάζουν 9 για να διαλέξουν 6 στο διαγωνισμα.
Έβαζε, για παράδειγμα, μόνο πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενού. Επειδή κάποιες χρονιές δίδαξα κι εγώ Ιστορία για συμπλήρωση ωραρίου (μη με φάτε οι φιλόλογοι), ακολουθούσα όσο γινόταν τις οδηγίες, με δύο ομάδες αλλά λιγότερα θέματα, ακριβώς όπως κι εσύ, δίχως επιλογή λόγω χρόνου. Το ίδιο έκανε κ η πλειοψηφία των υπόλοιπων διδασκόντων φυσικά. Κι εκεί άρχιζαν παράπονα ότι η μεν έβαζε εύκολα θέματα ενώ οι δε δύσκολα. Οι μαθητές των τμημάτων της όμως δεν είχαν στην ουσία μια προσομοίωση των εξετάσεων και τα έβρισκαν σκούρα στο τέλος μιας και δεν είχαν εξασκηθεί σε αυτό.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #66 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 10:06:30 μμ »
Έβαζε, για παράδειγμα, μόνο πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενού. Επειδή κάποιες χρονιές δίδαξα κι εγώ Ιστορία για συμπλήρωση ωραρίου (μη με φάτε οι φιλόλογοι), ακολουθούσα όσο γινόταν τις οδηγίες, με δύο ομάδες αλλά λιγότερα θέματα, ακριβώς όπως κι εσύ, δίχως επιλογή λόγω χρόνου. Το ίδιο έκανε κ η πλειοψηφία των υπόλοιπων διδασκόντων φυσικά. Κι εκεί άρχιζαν παράπονα ότι η μεν έβαζε εύκολα θέματα ενώ οι δε δύσκολα. Οι μαθητές των τμημάτων της όμως δεν είχαν στην ουσία μια προσομοίωση των εξετάσεων και τα έβρισκαν σκούρα στο τέλος μιας και δεν είχαν εξασκηθεί σε αυτό.

ok κατάλαβα. Αυτό σαφώς είναι πρόβλημα και αστοχία μεγάλη. Δεν πιστεύω όμως ότι αυτά γίνονται συχνά. Αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις, τιθεται το ερώτημα. Αν είσαι συντονιστής και το δεις, τι κανεις; Ποιον καλύπτεις αν υπάρξει διαμαρτυρία; Τον μαθητή ή τον συναδελφο παρολο που σφάλλει; Δεν εννοώ αν ζητήσει τη γνώμη σου που μπορείς απλα να το πεις. Αν υπάρξουν παράπονα κ ο διευθυντής σε ρωτήσει. Τι κανεις; Παίρνεις θέση; Γιατί σε τετοια δεν είναι εύκολο να καλύπτεις τον συναδελφο αλλά ουυε είναι ασφαλές να δίνεις πάτημα σε γονείς να έχουν άποψη για τη δουλειά σου.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #67 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 10:31:54 μμ »
@erietta Δεν βγήκε ποτέ τίποτα καλό με το να κάνουμε πως δε βλέπουμε και χαίρομαι που είσαι δίκαιος άνθρωπος.
@ Έσπερος Αν είσαι συντονιστής δεν πρέπει να το αφήσεις να συμβεί καν, γι΄αυτό και δεν έπρεπε να είναι θέση που δίνεται έτσι άστοχα όπως δίνεται.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #68 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 11:01:10 μμ »
@erietta Δεν βγήκε ποτέ τίποτα καλό με το να κάνουμε πως δε βλέπουμε και χαίρομαι που είσαι δίκαιος άνθρωπος.
@ Έσπερος Αν είσαι συντονιστής δεν πρέπει να το αφήσεις να συμβεί καν, γι΄αυτό και δεν έπρεπε να είναι θέση που δίνεται έτσι άστοχα όπως δίνεται.

Άρα ως συντονιστής θα πρέπει να ελέγχω και να επεμβαίνω στη δουλειά άλλων;  Άλλο να δώσω μια συμβουλή αν ρωτηθώ. Γι αυτό βρβαια το έχω πει, εγω τη θέση δεν την ήθελα, αν μου ζητήσουν να φερθώ αντισυναδελφικα θα παραιτηθώ. Γιατί δεν μπορώ να υποστηρίξω καταφανώς συναδελφο που κάνει λάθος, θα χάσουν οι γονείς την εμπιστοσύνη που έχω χτίσει τόσα χρόνια δείχνοντας ότι ενδιαφέρομαι για τα παιδιά. Ούτε όμως μπορώ να κάνω την έξυπνη που ελέγχει συναδέλφους.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συντονιστής γνωστικού αντικειμένου
« Απάντηση #69 στις: Δεκέμβριος 09, 2022, 11:10:19 μμ »
Ήταν η πρώτη ερώτηση που έκανα όταν μου ανακοίνωσε ο διευθυντής πως με επιλέγει με το ζόρι. Ευτυχώς υπήρχαν πολλοί εθελοντές και το ξανασκέφτηκε.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32278
  • Τελευταία: Parask
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158540
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 514
Σύνολο: 534

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.