*

Αποστολέας Θέμα: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος  (Αναγνώστηκε 7920 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3349
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #14 στις: Δεκέμβριος 14, 2022, 04:46:31 μμ »
scout, στα σχολεία που ήμουν εγώ, αν μια καθηγήτρια δεν κάνει μάθημα, αλλά π.χ. βάζει στα παιδιά να δουν ταινίες και συγχρόνως βάζει σε όλους 19άρια, οι μαθητές είναι ενθουσιασμένοι, και ποτέ μα ποτέ δεν θα ακούσεις παράπονο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #15 στις: Δεκέμβριος 14, 2022, 04:47:35 μμ »
Άρα μια τρύπα στο νερό θα κάνουν τα διαβήματα των πενταμελών των μαθητών, αλλά και του Συλλόγου Γονέων. Δεν θέλω τώρα να πιάσω το "φιλοσοφικό", "ρητορικό", και εν πολλοίς υποβολιμαίο ερώτημα "ναι, αλλά ΑΝ οι αξιολογήσεις των αναπληρωτών μετρούσαν για τον διορισμό...", γιατί θα είχε και πολλές ανεπιθύμητες "ουρές" από πίσω ένα τέτοιο ερώτημα, αλλά σκεφτείτε λίγο τη θέση του ίδιου του καθηγητή που κάνει κάτι τέτοιο: από αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμό, μηδέν; Πώς θα σταθεί, όταν με το "καλό" διοριστεί, αν τον/την συνοδεύει μια τέτοια φήμη; (Απέναντι στους/στις συναδέλφους κυρίως, αν προεξοφλήσουμε ότι τη γνώμη των παιδιών και των γονέων την έχει γραμμένη.)


Ποιος λεει οτι και τη γνωμη των συναδελφων δεν την εχει γραμμενη;

(Γνωριζω αναλογο περιστατικο που δεν καταφεραν να κανουν κατι και απλα περασε η χρονια. Το συγκεκριμενο ατομο φετος διοριστηκε και…..ταλαιπωρει αλλα παιδια και αλλους γονεις)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #16 στις: Δεκέμβριος 14, 2022, 05:44:41 μμ »
από αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμό, μηδέν;
Είμαι απολύτως βέβαιος ότι αν ρωτήσεις την καθηγήτρια που προανάφερες στο παράδειγμά σου θα σου πει ότι κάνει μαθηματάρα. Κι ότι είναι υπόδειγμα διδάσκουσας προς μίμηση.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #17 στις: Δεκέμβριος 14, 2022, 09:39:54 μμ »
Η παπαγαλία, όταν δεν αφορά ορισμούς (που για να δοθούν και να είναι πλήρεις έγινε με κόπο επιστημόνων, διαφωνίες και διορθώσεις), όταν δεν αφορά ποιήματα (που είναι συμπυκνωμένος λόγος και δεν μεταφέρονται με δικά μας λόγια φυσικά) και όταν δεν είναι αποστήθιση κειμένων χαρακτηρισμένων ως "άριστων" (συνήθως στα αρχαία) είναι ένα αίσχος, μια αγραμματοσύνη, ένα εμπόδιο στην κρίση και την γνώση. Μόνο δυστυχώς και αναγκαστική εξαίρεση η Γ Λυκείου με το πραγματικά άθλιο σύστημα εξέτασης των θεωρητικών μαθημάτων.
Έχω 2 πτυχία με άριστα, μεταπτυχιακό και διδακτορικό και παπαγαλία δεν έμαθα παρά μόνο στα παραπάνω [που εξαιρώ.
Στη συνάδελφο που ρώτησε και βιοπορίζεται από μια κουρασμένη μητέρα που απλά θέλει να την αντικαθιστά και να κρατάει το βιβλίο του γιου της, θα πρότεινα ή να κάνει αυτό που ζητάει η εργοδότριά της αν η ανάγκη είναι τεράστια ή να της πει πως ο τρόπος της απλά είναι αποτυχημένος και επιζήμιος και ό,τι βρέξει ας κατεβάσει. Προσωπικά θα προτιμούσα να έπλενα σκάλες, παρά να κρατάω βιβλίο να διορθώνω κόμματα στην ιστορία α γυμνασίου και ο άλλος να μην είχε ιδέα τι λέει.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #18 στις: Δεκέμβριος 14, 2022, 11:15:38 μμ »
Βρε ppil η απομνημόνευση είν' αναγκαία. Κι όχι μόνο στην Ιστορία. Αλλά και στη Βιολογία. Και σε μικρότερο βαθμό στα υπόλοιπα μαθήματα θεωρητικής (μα και θετικής) κατεύθυνσης. Πώς θα μάθει κανείς Γραμματική και Συντακτικό, που μόνο νόμους κανόνες κι εξαιρέσεις είναι, άμα δεν απομνημονέψει; Πώς θα μάθει λεξιλόγιο; Πώς θα μάθει τη διαδικασία της μίτωσης και της μείωσης στη φυσιολογία και την ανατομία των νεύρων; Η κατανόηση δεν αντιμάχεται την απομνημόνεψη. Τουναντίον βοηθιέται απ' αυτή. Για να μη μπορεί κάποιος ν' απομνημονέψει τότε σ ί γ ο υ ρ α δεν έχει κατανοήσει. Άμα έχει κατανοήσει μα δε δύναται ν' απομνημονεύσει τότε στην πραγματικότητα η κατανόησή του είναι ελλιπής. Οι φιλόλογοι συνεχώς με κλίσεις με πτώσεις με γραμματικά φαινόμενα δουλεύετε στ' αρχαία. Εκεί αν δε γνωρίζεις απ' έξω τότε αγνοείς τα πάντα. Με γραμματική και συντακτικό στο πλάι σου γράφεις εξετάσεις; Απορώ πραγματικά πώς για την αδυναμία κριτικής σκέψης κατηγορήθηκε η απομνημόνευση ενώ φταίει η έλλειψη επαρκούς μελέτης και διαβάσματος. Για τούτο κι ενώ η απομνημόνευση στα μικρά σχολικά έτη έχει πλέον εγκαταλειφθεί η κριτική σκέψη δε βελτιώνεται. Εγκαταλείφτηκε κάτι που δε φταίει. Το διάβασμα; Η μελέτη; Αυτά παράμειναν στο μηδέν, όπως και πριν, με πασαλείμματα. Μα έτσι δε γίνεται δουλειά. Με απομνημόνευση ή χωρίς.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 14, 2022, 11:22:36 μμ από leon. »

Αποσυνδεδεμένος Roka

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #19 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 09:54:37 πμ »
Βρε ppil η απομνημόνευση είν' αναγκαία. Κι όχι μόνο στην Ιστορία. Αλλά και στη Βιολογία. Και σε μικρότερο βαθμό στα υπόλοιπα μαθήματα θεωρητικής (μα και θετικής) κατεύθυνσης. Πώς θα μάθει κανείς Γραμματική και Συντακτικό, που μόνο νόμους κανόνες κι εξαιρέσεις είναι, άμα δεν απομνημονέψει; Πώς θα μάθει λεξιλόγιο; Πώς θα μάθει τη διαδικασία της μίτωσης και της μείωσης στη φυσιολογία και την ανατομία των νεύρων; Η κατανόηση δεν αντιμάχεται την απομνημόνεψη.
[/b]

Συμφωνώ με αυτό ΑΛΛΑ...το θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτή. Είναι πολύ διαφορετικό να απομνημονεύσεις τα βασικά ενός κειμένου (π.χ. στην ιστορία να θυμάσαι πρόσωπα σημαντικά και τι έκαναν), δηλαδή από όλο το κείμενο να απομονώσεις το "ζουμί" του μαθήματος και άλλο εντελώς να κρατώ το βιβλίο του μαθητή για να μου πει ΟΛΟ το μάθημα όπως το λέει το βιβλίο. Και αυτό είναι προβληματικό ειδικά για τους μαθητές μη τυπικής ανάπτυξης γιατί εκτός από το γεγονός πως οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές διαταραχές συνήθως έχουν μνημονικό θέμα (δηλαδή σε εμένα μπορεί να τα θυμάται και να μου τα πει αλλά όταν μετά από δύο ώρες το ρωτήσει η μητέρα του ΔΕΝ ΘΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ μη σου πω ότι δεν θα θυμάται καν ότι κάναμε ιστορία), έχουν συνήθως και πρόβλημα κατανόησης του τι διαβάζουν. Επομένως το να βάλεις ένα τέτοιο παιδί απλά να διαβάσει ένα κείμενο και να το πει απέξω ΔΕΝ δουλεύει.
Αντίθετα, αν εμπλακεί πιο "ενεργά" το παιδί στη διαδικασία (π.χ. να μάθει πως φτιάχνουμε ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, να παίξουμε κάποιο παιχνίδι εντάσσοντας τη κίνηση του σώματος κ.λ.π.) τότε έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα: έχω μία άλλη μαθήτρια που έχει την υπέρτατη τύχη να είναι σε ένα μικρό σχολικό τμήμα (12 μαθητές μέσα στην τάξη) και να έχει μία δασκάλα θεά η οποία χρησιμοποιεί τέτοιες τεχνικές όπως περιέγραψα παραπάνω για να διδάξει μαθήματα όπως ιστορία, φυσική, γεωγραφία κ.λ.π. Τους βάζει λοιπόν στην ιστορία να αναπαραστήσουν μέσα στην τάξη το τι περιγράφει το μάθημα. Τα παιδιά παίρνουν ρόλους και φτιάχνουν εκείνη τη στιγμή ένα μικρό θεατρικό. Ε λοιπόν, δεν υπάρχει φορά που το παιδί να έχει ξεχάσει σημαντικές πληροφορίες ακόμα και όταν κάνουμε επανάληψη το μάθημα αρκετές ημέρες μετά για ένα επαναληπτικό τεστ.

Συμπέρασμα: δε λέμε να μην απομνημονεύσει καθόλου σημαντικές πληροφορίες αλλά να γίνει με έναν τρόπο που το βοηθάει και όχι μέσω μίας στείρας διαδικασίας (διαβάζω το κείμενο, δεν καταλαβαίνω τι λέει αλλά πρέπει να το μάθω απέξω). Το πρόβλημά μου λοιπόν με τη μητέρα δεν είναι ότι περιμένει το παιδί να μάθει απέξω πληροφορίες αλλά το (μεταφέρω αυτολεξεί τα λόγια της): "να το κάνεις με το δικό μου τρόπο γιατί ξέρω ότι δουλεύει".

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #20 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 10:02:48 πμ »
[/b]

Συμφωνώ με αυτό ΑΛΛΑ...το θέμα είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτή. Είναι πολύ διαφορετικό να απομνημονεύσεις τα βασικά ενός κειμένου (π.χ. στην ιστορία να θυμάσαι πρόσωπα σημαντικά και τι έκαναν), δηλαδή από όλο το κείμενο να απομονώσεις το "ζουμί" του μαθήματος και άλλο εντελώς να κρατώ το βιβλίο του μαθητή για να μου πει ΟΛΟ το μάθημα όπως το λέει το βιβλίο. Και αυτό είναι προβληματικό ειδικά για τους μαθητές μη τυπικής ανάπτυξης γιατί εκτός από το γεγονός πως οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές διαταραχές συνήθως έχουν μνημονικό θέμα (δηλαδή σε εμένα μπορεί να τα θυμάται και να μου τα πει αλλά όταν μετά από δύο ώρες το ρωτήσει η μητέρα του ΔΕΝ ΘΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ μη σου πω ότι δεν θα θυμάται καν ότι κάναμε ιστορία), έχουν συνήθως και πρόβλημα κατανόησης του τι διαβάζουν. Επομένως το να βάλεις ένα τέτοιο παιδί απλά να διαβάσει ένα κείμενο και να το πει απέξω ΔΕΝ δουλεύει.
Αντίθετα, αν εμπλακεί πιο "ενεργά" το παιδί στη διαδικασία (π.χ. να μάθει πως φτιάχνουμε ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος, να παίξουμε κάποιο παιχνίδι εντάσσοντας τη κίνηση του σώματος κ.λ.π.) τότε έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα: έχω μία άλλη μαθήτρια που έχει την υπέρτατη τύχη να είναι σε ένα μικρό σχολικό τμήμα (12 μαθητές μέσα στην τάξη) και να έχει μία δασκάλα θεά η οποία χρησιμοποιεί τέτοιες τεχνικές όπως περιέγραψα παραπάνω για να διδάξει μαθήματα όπως ιστορία, φυσική, γεωγραφία κ.λ.π. Τους βάζει λοιπόν στην ιστορία να αναπαραστήσουν μέσα στην τάξη το τι περιγράφει το μάθημα. Τα παιδιά παίρνουν ρόλους και φτιάχνουν εκείνη τη στιγμή ένα μικρό θεατρικό. Ε λοιπόν, δεν υπάρχει φορά που το παιδί να έχει ξεχάσει σημαντικές πληροφορίες ακόμα και όταν κάνουμε επανάληψη το μάθημα αρκετές ημέρες μετά για ένα επαναληπτικό τεστ.

Συμπέρασμα: δε λέμε να μην απομνημονεύσει καθόλου σημαντικές πληροφορίες αλλά να γίνει με έναν τρόπο που το βοηθάει και όχι μέσω μίας στείρας διαδικασίας (διαβάζω το κείμενο, δεν καταλαβαίνω τι λέει αλλά πρέπει να το μάθω απέξω). Το πρόβλημά μου λοιπόν με τη μητέρα δεν είναι ότι περιμένει το παιδί να μάθει απέξω πληροφορίες αλλά το (μεταφέρω αυτολεξεί τα λόγια της): "να το κάνεις με το δικό μου τρόπο γιατί ξέρω ότι δουλεύει".


Πολυ ωραια οπως τα λες και ναι ετσι πρεπει να γινεται (λεξη κλειδι το πρεπει).
Εχουμε, ομως, ενα εκπαιδευτικο συστημα που ζητα παπαγαλια. Το παιδι που μαθαινει με σχεδιαγραμματα και βιωματικα την ιστορια, θα μπορεσει να επιβιωσει σε ενα τετοιο συστημα; Θα μπορεσει να ανταποκριθει στο τεστ του σχολειου και να παρει εναν καλο βαθμο; Αργοτερα στις πανελλαδικες;
Μηπως, λοιπον, θα πρεπει να μιλησεις με τη μαμα και να συζητησεις μαζι της γιατι θελει ππαγαλια; Μηπως αυτο ζητα ο/η δασκαλος/α στο σχολειο; Μηπως ηρεμα και ωραια να της εξηγησεις και εσυ γιατι δεν ειναι καλο για το παιδι να μαθαινει παπαγαλια; Μηπως να τη βαλεις μεσα στο μαθημα και να δει πώς διδασκεις; Μηπως δεν γνωριζει και η ιδια κατι αλλο;

Πολλα μηπως και τιποτα δεν ειναι ξεκαθαρο

(Ημουν απο τους μαθητες που στη Γ λυκειου παθανε πλακα με την παπαγαλια της τριτης δεσμης, γιατι ειχα μαθει να διαβαζω με σχεδιαγραμματα. Ζοριστηκα παρα πολυ για να «μπω» στον καινουριο τροπο διαβασματος και να (μην) γραψω τελικα στις εξετασεις. Εγραψα την επομενη φορα χωρις αγχος και διαβασμα και εχοντας ηδη καβατζωσει μια σχολη, αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 01:17:11 μμ »
leon. καταλαβαίνω τι λες αλλά στην πραγματικότητα μπερδεύουμε τρεις έννοιες και τις κάνουμε μια, ενώ είναι διαφορετικές: παπαγαλία, απομνημόνευση και αποστήθιση.Παπαγαλία είναι το να λες ένα κείμενο με τα λόγια ενός τυχαίου συγγραφέα βιβλίου επακριβώς και χωρίς να έχεις καταλάβει την ουσία, αυτό που κάνουν οι μαθητές, καλοί και κακοί, στοχεύοντας σε γρήγορο και άκοπο γράψιμο στα διαγωνίσματα και γρήγορη απάντηση σε ερώτηση: τι ξέρετε; στην τάξη. Εμένα δεν μου λέει τίποτα αυτό και μπορεί να έχεις έναν άριστο μαθητή κάθε μέρα που στο τέλος της χρονιάς δεν ξέρει καν να απαντήσει στην ουσία του μαθήματος, πέρασε και δεν ακούμπησε. Απομνημόνευση είναι τεχνική και τέχνη. Έχεις κάνει κτήμα σου αυτό που διάβασες, αφορά σε ορισμούς ή εξαιρετικά σημαντικά θέματα και η μνήμη είναι εκεί πάντα και για πάντα. Αποστήθιση πάλι είναι κάτι ενδιάμεσο, μπορεί να σημαίνει απνευστί λέω ένα κείμενο που δεν κατανόησα ή που κατανόησα αλλά δεν ξέρουμε αν είναι στείρα ή όχι. Τα δεδομένα της βιολογίας πχ αν τα κατανοήσεις δεν λέγονται με πολύ διαφορετικούς τρόπους, είναι επιστημονικές γνώσεις. Η ιστορία από την άλλη είναι ελεύθερο κείμενο, τα δεδομένα της μπορούν να ειπωθούν με χίλιους δυο τρόπους και ο μαθητής μπορεί να διαβάσει πολλά βιβλία που με τελείως διαφορετικό τρόπο να δίνουν αυτές τις γνώσεις. Είναι αμαρτία να ζητούμε με την ίδια επιχειρηματολογία να μας πει ο μαθητής βιολογία όπως ιστορία.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #22 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 01:30:19 μμ »
leon. καταλαβαίνω τι λες αλλά στην πραγματικότητα μπερδεύουμε τρεις έννοιες και τις κάνουμε μια, ενώ είναι διαφορετικές: παπαγαλία, απομνημόνευση και αποστήθιση.Παπαγαλία είναι το να λες ένα κείμενο με τα λόγια ενός τυχαίου συγγραφέα βιβλίου επακριβώς και χωρίς να έχεις καταλάβει την ουσία, αυτό που κάνουν οι μαθητές, καλοί και κακοί, στοχεύοντας σε γρήγορο και άκοπο γράψιμο στα διαγωνίσματα και γρήγορη απάντηση σε ερώτηση: τι ξέρετε; στην τάξη. Εμένα δεν μου λέει τίποτα αυτό και μπορεί να έχεις έναν άριστο μαθητή κάθε μέρα που στο τέλος της χρονιάς δεν ξέρει καν να απαντήσει στην ουσία του μαθήματος, πέρασε και δεν ακούμπησε. Απομνημόνευση είναι τεχνική και τέχνη. Έχεις κάνει κτήμα σου αυτό που διάβασες, αφορά σε ορισμούς ή εξαιρετικά σημαντικά θέματα και η μνήμη είναι εκεί πάντα και για πάντα. Αποστήθιση πάλι είναι κάτι ενδιάμεσο, μπορεί να σημαίνει απνευστί λέω ένα κείμενο που δεν κατανόησα ή που κατανόησα αλλά δεν ξέρουμε αν είναι στείρα ή όχι. Τα δεδομένα της βιολογίας πχ αν τα κατανοήσεις δεν λέγονται με πολύ διαφορετικούς τρόπους, είναι επιστημονικές γνώσεις. Η ιστορία από την άλλη είναι ελεύθερο κείμενο, τα δεδομένα της μπορούν να ειπωθούν με χίλιους δυο τρόπους και ο μαθητής μπορεί να διαβάσει πολλά βιβλία που με τελείως διαφορετικό τρόπο να δίνουν αυτές τις γνώσεις. Είναι αμαρτία να ζητούμε με την ίδια επιχειρηματολογία να μας πει ο μαθητής βιολογία όπως ιστορία.


Σωστα!
Αλλα το συστημα στο οποιο βρισκομαστε πως ζηταει απο το μαθητη να πει/γραψει την ιστορια; Σε καμια περιπτωση με δικα του λογια! Στις πανελλαδικες βαθμολογειται μεχρι και το κομμα….
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #23 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 01:35:02 μμ »
Να το κάνω και λίγο πιο προσωπικό. Η κόρη μου πάει Γυμνάσιο φέτος. Η καθηγήτριά της είναι καθηγήτρια ξένων γλωσσών που συμπληρώνει ώρες και ξεκαθάρισε πως δεν γνωρίζει πολλά για το μάθημα αυτό. Η παράδοση είναι γύρω στα 5-10 λεπτά ανάγνωση του επόμενου μαθήματος από κάποιον μαθητή (συνήθως κάποιου που μιλάει και δεν κάνει και την καλύτερη ανάγνωση...) Την υπόλοιπη ώρα εξετάζονται οι μαθητές στο προηγούμενο μάθημα με ερωτήσεις τους πλαγιότιτλους του βιβλίου. Η κόρη μου κατέχει την ιστορία αυτή επειδή γνωρίζει περισσότερα από όσα αναφέρει το βιβλίο. Είναι το αγαπημένο της μάθημα και είναι ιδιαίτερα επιμελής μαθήτρια. Όσες φορές μέχρι στιγμής είπε μάθημα, το είπε με δικό της όμορφο συνεχόμενο λόγο και διανθίζοντας με επιπλέον γνώσεις τα όσα λέγονται εντός του βιβλίου χωρίς να παραλείψει πληροφορίες. Το σχόλιο που έκανε κάθε μα κάθε φορά η κυρία της ήταν: δεν διαβάσαμε όμως καλά ε; Συμπαθεί την κόρη μου και την θεωρεί καλή μαθήτρια που δεν επιτρέπεται να κάνει τέτοια λάθη...
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 286
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #24 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 01:40:56 μμ »

Σωστα!
Αλλα το συστημα στο οποιο βρισκομαστε πως ζηταει απο το μαθητη να πει/γραψει την ιστορια; Σε καμια περιπτωση με δικα του λογια! Στις πανελλαδικες βαθμολογειται μεχρι και το κομμα….
Δυστυχώς ναι, είπα παραπάνω για τις πανελλήνιες... αλλά τουλάχιστον αυτό το δράμα να μην καλλιεργείται από το Δημοτικό...Με πιάνει η ψυχή μου γιατί εγώ αυτό δεν το αντέχω. Δεν ανησυχούσα ποτέ για τα δύσκολα μαθήματα στο σχολείο, αλλά για τα εύκολα παπαγαλίας και το έβρισκα τραγικό.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Συνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #25 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 01:51:47 μμ »

Σωστα!
Αλλα το συστημα στο οποιο βρισκομαστε πως ζηταει απο το μαθητη να πει/γραψει την ιστορια; Σε καμια περιπτωση με δικα του λογια! Στις πανελλαδικες βαθμολογειται μεχρι και το κομμα….

Πραγματικά δεν ξέρω πώς έχει προκύψει αυτή η εντύπωση. Διορθώνω ιστορία αρκετά χρόνια πλέον, κανένας δεν βαθμολογεί κανένα κόμμα. Αυτό που βαθμολογείται είναι η πληρότητα της απάντησης. Αν ένα παιδί δώσει όλες τις πληροφορίες με δικά του λόγια, θα πάρει άριστα. Και τουλάχιστον στο δικό μου βαθμολογικό, χαιρόμαστε όταν βλέπουμε γραπτά στα οποία φαίνεται κατανόηση και όχι παπαγαλία.

Το πρόβλημα όμως είναι το εξής: για να δώσει ένα παιδί μια πλήρη απάντηση με δικά του λόγια, πρέπει να υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: Πολύ καλή κατανόηση και πολύ καλά ελληνικά. Έχω άπειρα παραδείγματα λαθών, τα οποία δεν είναι λάθη "ιστορίας" αλλά ελληνικών ή/και έλλειψης κατανόησης. Δεν θα ξεχάσω το .. ανέκδοτο -εγώ το είδα σε δύο γραπτά και το είδαν και άλλοι συνάδελφοι σε άλλα-, στο οποίο τα παιδιά αντί να γράψουν "η Ελλάδα των παραμονών των Βαλκανικών πολέμων" έγραψαν "η Ελλάδα των ... παρανόμων Βαλκανικών πολέμων". Είμαι 100% σίγουρη ότι τα παιδιά βγήκαν με την πεποίθηση ότι τα έγραψαν "όπως τα λέει το βιβλίο". Είναι όμως όντως έτσι;

Η παπαγαλία προκρίνεται ως η αποτελεσματικότερη μέθοδος για τις πανελλαδικές, γιατί αντικειμενικά δίνει περισσότερα μόρια με λιγότερο χρόνο μελέτης. Εκτός και αν ένα παιδί αποφασίσει να αφιερώσει το χρόνο που απαιτείται για κατανόηση και για βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων. Ποιος θα πάρει τέτοιο ρίσκο στις πανελλήνιες; Ενδιαφέρεται κανείς για την ποιότητα της εξεταζόμενης γνώσης στη γ' λυκείου;

ppil, δεν θέλεις να ανοίξω το στόμα μου για το θέμα της β' ανάθεσης της ιστορίας. Έχουμε φτάσει να είναι μάθημα μπαλαντέρ, ειδικά στο γυμνάσιο. Η συνάδελφος προφανώς κάνει ότι μπορεί διδάσκοντας ένα αντικείμενο το οποίο δεν γνωρίζει. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: ποιος από όσους διδάσκουν ιστορία και στις δύο βαθμίδες, έχει ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο;

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4072
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #26 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 02:34:24 μμ »
@eiranna ν αγιάσει το στόμα σου.
Η παπαγαλία είναι ασφαλέστερη για να έχει ο διδάσκων το κεφάλι του ήσυχο ότι δεν θα πάει κάτι στραβά επειδή ο μαθητής θα γράψει κάτι ασαφές. Με δεδομένη την ικανότητα διατύπωσης των παιδιών σήμερα, φυσικά δεν γίνεται να πεις με δικά σου λόγια κάτι, αν τα δικά σου λόγια δεν επαρκούν. Κατά τ άλλα, φυσικά και μπορείς να διατηρήσεις όλες τις πληροφορίες χωρίς να είσαι πιστός στη διατύπωση. Κάποιοι μαθητες το κάνουν και πολύ καλά μάλιστα.

Η απομνημόνευση πληροφοριών καλώς ή κακώς είναι κάτι που χρειαχεται για εξετάσεις. Απομνημόνευση πληροφοριών είναι ότι η μάχη του Μαραθωνα έγινε τότε, πολέμησαν αυτοί, Έλληνας στρατηγός ήταν αυτός κλπ. Τα λόγια με τα οποία θα τα πεις, είναι παπαγαλία. Επθσης μιας κ το φερε η κουβέντα, το σχεδιαγραμμα είναι μια απεικόνιση με μορφή πλαγιοτίτλων και λέξεων-κλειδιών, των βασικών πληροφοριών. Σχεδιάγραμμα δεν είναι να βάλεις bullets σε κάθε αυτούσια πρόταση του κειμένου για να φαίνεται πιο εύκολο στην προσέγγιση.

Την πιο πολλή παπαγαλία πάντως εγω την έχω δει να τη ζητούν κλασικές παραδοσιακές φιλόλογοι παλαιας κοπής. Όπως είναι στο σχολείο μου. Δεν έχω δει συναδελφο ξενόγλωσση να ζητάει παπαγαλία. Ούτε να κάνει «υποδεέστερο» μάθημα. Θα έλεγα ότι με ευχαριστεί μάλιστα να συνεργάζομαι μαζί τους γιατί δεν θεοποιούν το βιβλίο.

Αποσυνδεδεμένος English

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1440
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Εμπλοκή γονέων στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος
« Απάντηση #27 στις: Δεκέμβριος 15, 2022, 03:55:41 μμ »
Να το κάνω και λίγο πιο προσωπικό. Η κόρη μου πάει Γυμνάσιο φέτος. Η καθηγήτριά της είναι καθηγήτρια ξένων γλωσσών που συμπληρώνει ώρες και ξεκαθάρισε πως δεν γνωρίζει πολλά για το μάθημα αυτό. Η παράδοση είναι γύρω στα 5-10 λεπτά ανάγνωση του επόμενου μαθήματος από κάποιον μαθητή (συνήθως κάποιου που μιλάει και δεν κάνει και την καλύτερη ανάγνωση...) Την υπόλοιπη ώρα εξετάζονται οι μαθητές στο προηγούμενο μάθημα με ερωτήσεις τους πλαγιότιτλους του βιβλίου. Η κόρη μου κατέχει την ιστορία αυτή επειδή γνωρίζει περισσότερα από όσα αναφέρει το βιβλίο. Είναι το αγαπημένο της μάθημα και είναι ιδιαίτερα επιμελής μαθήτρια. Όσες φορές μέχρι στιγμής είπε μάθημα, το είπε με δικό της όμορφο συνεχόμενο λόγο και διανθίζοντας με επιπλέον γνώσεις τα όσα λέγονται εντός του βιβλίου χωρίς να παραλείψει πληροφορίες. Το σχόλιο που έκανε κάθε μα κάθε φορά η κυρία της ήταν: δεν διαβάσαμε όμως καλά ε; Συμπαθεί την κόρη μου και την θεωρεί καλή μαθήτρια που δεν επιτρέπεται να κάνει τέτοια λάθη...
Ως εκπαιδευτικός ξένης γλώσσας που έχω διδάξει Ιστορία χαιρόμουν πολύ όταν μαθητές απαντούσαν στις ερωτήσεις με δικά τους λόγια δίχως να παπαγαλίζουν αλλά ούτε και να παραλείπουν πληροφορίες. Δείχνουν έτσι ότι έχουν κατανοήσει το μάθημα και δεν έχει γίνει στείρα απομνημόνευση. Υπάρχουν, ωστόσο, καθηγητές (φιλόλογοι Ελληνικών ή που έχουν την Ιστορία β' ανάθεση) οι οποίοι κακώς θεωρούν ότι η παπαγαλία δείχνει διαβασμένο μαθητή. Άλλο που κάποιες φορές τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν καν τι λένε (το καταλαβαίνεις κι από τον τρόπο που συνδέουν τις λέξεις μεταξύ τους) κι αν ξεχάσουν μια λέξη, κολλάνε εντελώς.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158560
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 541
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 482
Σύνολο: 489

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.