0 μέλη και 9 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κενά Γενικής Παιδείας Α' φάσης αναπληρωτών 2023-24:Πρωτοβάθμια: 10.073 (με τουλάχιστον 1.000+ ακάλυπτα οργανικά κενά ΠΕ70, 500+ ακάλυπτα οργανικά κενά ΠΕ79 + ότι άλλο κόπηκε τεχνηέντως στην περσινή εγκύκλιο των μετατάξεων στις κοινές ειδικότητες).Δευτεροβάθμια: 7.594 (με μόνο 747 ακάλυπτα οργανικά κενά).Με τα αδιαμφισβήτητα αυτά δεδομένα, νομίζω πως γίνεται κατανοητό πως με την φετινή κατανομή η ήδη ευνοημένη ως προς την κάλυψη των κενών της με διορισμούς δευτεροβάθμια, όχι μόνο θα καλύψει όλα της τα οργανικά κενά αλλά θα πάρει και μια καβάτζα επιπλέον 2.000+ θέσεων, μειώνοντας σημαντικά τους αναπληρωτές που θα χρειαστεί. Έτσι φέτος θα χρειαστεί λιγότερους από 5.000 αναπληρωτές (χωρίς να ληφθούν υπόψη τυχόν περικοπές του υπουργείου).Αντιθέτως, η πρωτοβάθμια θα κινηθεί στα ίδια σχεδόν δεδομένα με πέρυσι, αφού θα κερδίσει μόνο περίπου 1.000 θέσεις από τους διορισμούς στις νεοσταθείσες οργανικές ειδικοτήτων (τα κενά που έμειναν ακάλυπτα πέρυσι θα μείνουν και πάλι ακάλυπτα). Χωρίς να λάβουμε υπόψη και εδώ τυχόν περικοπές του υπουργείου, θα χρειαστεί 9.000+ αναπληρωτές στην επερχόμενη α' φάση αναπληρωτών, τους διπλάσιους δηλαδή από τη δευτεροβάθμια (πάντα μιλάμε για τη γενική παιδεία). Το ΕΣΠΑ θα είναι αυτό που θα σώσει και πάλι την κατάσταση. Καμία αμφιβολία λοιπόν για το ποια βαθμίδα ήταν πάντα η πιο αδικημένη και αναμφίβολα θα εξακολουθήσει να είναι όσο η Ευρώπη δεν μας κόβει την τροφοδοσία του χρήματος.
Αυτό που παραλείπεις να γράψεις είναι ότι οι έξτρα 2.000 θέσεις που θα δοθούν στη
@Oliver γιατί να μην τις βάλω, το ότι δεν έχουν οργανικότητα δεν τις καθιστά λιγότερο σημαντικές (π.χ. τι διαφορά έχει ένας ΠΕ86 που διδάσκει στο δημοτικό, από το γυμνάσιο;). Και φέτος που θα αποκτήσουν οργανικότητα 1.700 θέσεις, πάλι δεν θα καλυφθούν με διορισμούς όλες.@Maribelle δεν προέρχονται από τον κουβά της δευτεροβάθμιας (στον οποίο αναφέρεται ο Patreas), αλλά από πιστώσεις ΠΔΕ που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα για προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό δεν αναιρεί τη διαχρονική αδικία που βιώνει η πρωτοβάθμια επειδή κοστίζει φθηνότερα στο κράτος λόγω ΕΣΠΑ. Επίσης, αν και δεν είμαι ειδικός στο κομμάτι των προγραμμάτων, νομίζω πως και στην πρωτοβάθμια χρησιμοποιείται σε κάποιο βαθμό το ΠΔΕ. Αν δεν κάνω λάθος η περσινή α' φάση στα δημοτικά (6.000+ άτομα) έγινε με πιστώσεις ΠΔΕ γιατί μάλλον είχαν τελειώσει τα χρήματα του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Τώρα που πήραμε το πλουσιοπάροχο νέο πακέτο ας δοθεί ότι υπάρχει από κρατικό χρήμα στη δευτεροβάθμια;
@Maribelle ο Patreas όμως είπε πως τις πιστώσεις ΠΔΕ θα μετατρέψουν σε πιστώσεις μόνιμων (το συγχρηματοδοτούμενο κομμάτι τους). Αυτές οι πιστώσεις χρησιμοποιούνται σε κάποιο βαθμό και στην πρωτοβάθμια. Επίσης και στο ΕΣΠΑ ένα κομμάτι είναι εθνικοί πόροι, δεν είδα όμως να καίγονται να μετατρέψουν και αυτό για να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης και στην πρωτοβάθμια.@Oliver μήλα με αχλάδια είναι οι πάγιες ανάγκες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια γενική παιδεία για τις οποίες δεν έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις με τις αντίστοιχες θέσεις καθηγητών, θέσεις οι οποίες υπολογίζονται αναγκαστικά από τον αλγόριθμο και συνεπάγονται κατευθείαν οργανικά κενά όταν δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό; Τι άλλο θα ακούσουμε...Οι πρώτες είναι που κατά βάση εκτοξεύουν τα κενά στην πρωτοβάθμια και δεν θα τις καλύψει ούτε φέτος πλήρως με διορισμούς, ενώ υπερκαλύπτει με διορισμούς τις πάγιες ανάγκες της δευτεροβάθμιας. Εκεί οφείλεται η τεράστια διαφορά αναπληρωτών που χρειάζεται η πρωτοβάθμια σε σχέση με τη δευτεροβάθμια.
Φυσικά, γιατί η
Κανείς ποτέ δεν πέτυχε την κατανομή των διορισμών την τελευταία 4ετία. Κι αν γράψω κάτι που έχω, θα με πουν "λαγό".
Η σύγκριση που έκανα αφορά αυστηρά τις πάγιες ανάγκες στη γενική παιδεία και των 2 βαθμίδων. Αν βάζαμε μέσα στον υπολογισμό και τα υπόλοιπα προγράμματα, τότε η διαφορά μεταξύ των 2 βαθμίδων δεν θα ήταν μόνο 4.000+ αναπληρωτές, αλλά θα μιλούσαμε για δεκάδες χιλιάδες περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια.