*

Αποστολέας Θέμα: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση  (Αναγνώστηκε 7807 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nick500

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 03:01:13 πμ »
Το πρώτο πράγμα που πρέπει α αλλάξει είναι το ΑΙΣΧΡΌ σύστημα διορισμών. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΩ ΚΑΠΟΙΟς ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ. Δεν γίνεται τα άτομα που μορφώνουν την κοινωνία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να γυρνάνε σαν τσιγγάνοι απο εδω κ απο κει κάθε τρεις και λίγο και ειδικά με τους συγκεκριμένους μισθούς. Κυριολεκτικά σου χαλάνε τη ζωή. Δεύτερο είναι οι μισθοί. Πρέπει να αυξηθούν όπωσδηποτε. Αυτά είναι καλά για αρχή. Και όταν και οι εκπαιδευτικοί αποκτήσουν ένα σταθερό περιβάλλον κοινωνικό και κυριως εργασιακό θα αποδίδουν στα σίγουρα καλύτερα. Για εμένα είναι ΜΑΚΡΑΝ οι δύο κυριότερες αλλαγές που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:33 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 07:02:35 πμ »
Συμφωνώ για τα αθλητικά σχολεία. Δεν ξέρω ποιες στρεβλώσεις ίσως υπήρχαν και καταργήθηκαν. Βασικά δεν τα πρόλαβα καθολου.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 07:59:13 πμ »
Το πρώτο πράγμα που πρέπει α αλλάξει είναι το ΑΙΣΧΡΌ σύστημα διορισμών. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΩ ΚΑΠΟΙΟς ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ. Δεν γίνεται τα άτομα που μορφώνουν την κοινωνία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να γυρνάνε σαν τσιγγάνοι απο εδω κ απο κει κάθε τρεις και λίγο και ειδικά με τους συγκεκριμένους μισθούς. Κυριολεκτικά σου χαλάνε τη ζωή. Δεύτερο είναι οι μισθοί. Πρέπει να αυξηθούν όπωσδηποτε. Αυτά είναι καλά για αρχή. Και όταν και οι εκπαιδευτικοί αποκτήσουν ένα σταθερό περιβάλλον κοινωνικό και κυριως εργασιακό θα αποδίδουν στα σίγουρα καλύτερα. Για εμένα είναι ΜΑΚΡΑΝ οι δύο κυριότερες αλλαγές που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

Δεν ξέρω πώς μπορεί να αποφύγει κανείς το να γυρνάνε οι καθηγητές εδώ κι εκεί. Κάποιοι πρέπει να διδάξουν στα νησιά και την επαρχία και προφανώς θα πρέπει να είναι από αλλού, αν θελουμε αξιοκρατικές προσλήψεις. Φυσικά και σου χαλαει τη ζωή όταν εχεις τόση μόρφωση να αναγκάζεσαι να ζεις στην επαρχία, αλλά τουλάχιστον τώρα πια μεταθέσεις γίνονται, οι νεοδιόριστοι των τελευταίων ετών γυρνάνε στην Αθήνα γρήγορα, ενώ πόσοι και πόσοι αναγκαστήκαμε να μείνουμε για πάντα στον τόπο διορισμού.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2024, 08:01:22 πμ από Έσπερος »

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 275
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #31 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 02:30:39 μμ »
Το πρώτο πράγμα που πρέπει α αλλάξει είναι το ΑΙΣΧΡΌ σύστημα διορισμών. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΩ ΚΑΠΟΙΟς ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ. Δεν γίνεται τα άτομα που μορφώνουν την κοινωνία οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να γυρνάνε σαν τσιγγάνοι απο εδω κ απο κει κάθε τρεις και λίγο και ειδικά με τους συγκεκριμένους μισθούς. Κυριολεκτικά σου χαλάνε τη ζωή. Δεύτερο είναι οι μισθοί. Πρέπει να αυξηθούν όπωσδηποτε. Αυτά είναι καλά για αρχή. Και όταν και οι εκπαιδευτικοί αποκτήσουν ένα σταθερό περιβάλλον κοινωνικό και κυριως εργασιακό θα αποδίδουν στα σίγουρα καλύτερα. Για εμένα είναι ΜΑΚΡΑΝ οι δύο κυριότερες αλλαγές που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

Δυστυχώς η πρώτη πρόταση σου δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί με κανένα τρόπο, αν θέλουμε η επιλογή των εκπαιδευτικών στα σχολεία να γίνεται αξιοκρατικά. Όταν οι περισσότεροι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί προέρχονται από τα αστικά κέντρα (και ειδικά τη Βόρεια Ελλάδα), ενώ η κατανομή των προσφερόμενων θέσεων διαφέρει σημαντικά (πολλές θέσεις σε επαρχία και νησιά όπου δεν υπάρχει αντίστοιχος αριθμός υποψήφιων εκπαιδευτικών ανάλογα με τις ανάγκες), τότε το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπεις σήμερα και δεν διαφέρει ιδιαίτερα όποιο και να είναι το εκάστοτε σύστημα διορισμού, εφόσον δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν την περιοχή πρόσληψης που τους ενδιαφέρει.

Ουσιαστικά, αυτό που προτείνεις θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σήμερα, αν αντί για απεριόριστο αριθμό επιλογών στη δήλωση αναπληρωτών, επιτρεπόταν μόνο μία και μοναδική επιλογή. Η συντριπτική πλειοψηφία θα δήλωνε τον τόπο καταγωγής της και στους περισσότερους κλάδους απλά θα δούλευαν ελάχιστα άτομα στη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα, περισσότερα στην Αττική, ενώ στην Επαρχία και στα νησιά τα σχολεία θα έμεναν χωρίς εκπαιδευτικούς.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:33 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #32 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 04:47:55 μμ »
Θα μπορούσε ωστόσο το κράτος να υποχρεώσει τους δήμους στην επαρχία, κυρίως στα νησιά, να διαθέτουν καταλύματα στους εκπαιδευτικούς έναντι ενός οικονομικού ενοικίου, ώστε να έχουν τουλάχιστον δεδομένη τη διαμονή.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #33 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 05:06:24 μμ »
Θα μπορούσε ωστόσο το κράτος να υποχρεώσει τους δήμους στην επαρχία, κυρίως στα νησιά, να διαθέτουν καταλύματα στους εκπαιδευτικούς έναντι ενός οικονομικού ενοικίου, ώστε να έχουν τουλάχιστον δεδομένη τη διαμονή.

Αυτό ναι, αλλά δεν λύνει το θέμα του ότι υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό υποχρεώνεται να ζήσει στην επαρχία. Ούτε λύνει την ανάγκη των σχολείων για μόνιμους καθηγητές που δεν θα εναλλάσσονται κάθε χρονιά και δεν θα συμπεριφέρονται σαν τουρίστες. Οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας είναι μεγάλο πρόβλημα.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #34 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 05:25:07 μμ »
Η κ. Λυτριβη είναι μια 40αρα φιλόλογος με μεταπτυχιακό, διδακτορικό και δυο ξένες γλώσσες.
Ας πούμε πως δεν χρειάζεται ένας πολιτικός να έχει λαμπρές σπουδές, αλλά λαμπρό όραμα και να δικαιολογήσουμε το γεγονός πως είμαστε φτωχοί και ταπεινοί καθηγητάδες με περισσότερα προσόντα αφού δεν έχουμε όραμα. Ακούω από συμφοιτητές τα καλύτερα για το πρόσωπό της. Μπαίνω παντού όμως και διαβάζω πως είναι πολιτική επιστήμων και αναρωτιέμαι πότε έχασα τις εξελίξεις και κάποιος προσδιορίζεται έτσι χωρίς πτυχίο, αλλά με το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό. Δεν μετάνιωσα ποτέ που έγινα φιλόλογος, γιατί κάποιος που θα ασχοληθεί με τον χώρο της παιδείας ντρέπεται να πει πως το πτυχίο του είναι φιλόλογος; Σας ρωτάω, εγώ αδυνατώ να απαντήσω.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #35 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 05:59:13 μμ »
Αυτό ναι, αλλά δεν λύνει το θέμα του ότι υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό υποχρεώνεται να ζήσει στην επαρχία. Ούτε λύνει την ανάγκη των σχολείων για μόνιμους καθηγητές που δεν θα εναλλάσσονται κάθε χρονιά και δεν θα συμπεριφέρονται σαν τουρίστες. Οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας είναι μεγάλο πρόβλημα.

Εντάξει, αλλά για τη γεωγραφική κατανομή των μαθητών δεν μπορεί να κάνει κάτι το κράτος. Να μη σου πω ότι πρέπει να ευνοεί την παραμονή τους σε ακριτικές περιοχές.

Θα μπορούσε όμως να διευκολύνει την παραμονή και των εκπαιδευτικών, αφού πρέπει να πάνε εκεί. Ένας τρόπος είναι να διασφαλίζει οικονομικά καταλύματα. Ένας άλλος θα ήταν να δίνεται η δυνατότητα στους αναπληρωτές, αν το επιθυμούν και εφόσον υφίσταται κενή θέση, να παραμένουν περισσότερα σχολικά έτη (πχ 3) σε μια περιοχή, ώστε να μη γυρνάνε κάθε χρόνο από εδώ και από εκεί. Bεβαίως, το ιδανικό θα ήταν να είναι μόνιμοι, αλλά εν πάση περιπτώσει, αφού το κράτος έχει αποφασίσει διαχρονικά κάποια μόνιμα κενά να τα καλύπτει με αναπληρωτές,  ας ακολουθούσε μια διαδικασία win-win, για να είναι πιο ευχαριστημένοι οι εκπαιδευτικοί. Με διαδοχική ανανέωση σύμβασης επί 3 χρόνια, οι αναπληρωτες θα είχαν μια μίνιμουμ σταθερότητα, ενώ το κράτος δεν θα υποχρεούνταν βάσει νόμου να μετατρέψει τη σύμβασή τους σε αορίστου.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2024, 07:20:52 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #36 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 06:54:28 μμ »
Παράθεση
Μπαίνω παντού όμως και διαβάζω πως είναι πολιτική επιστήμων και αναρωτιέμαι πότε έχασα τις εξελίξεις και κάποιος προσδιορίζεται έτσι χωρίς πτυχίο, αλλά με το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό. Δεν μετάνιωσα ποτέ που έγινα φιλόλογος, γιατί κάποιος που θα ασχοληθεί με τον χώρο της παιδείας ντρέπεται να πει πως το πτυχίο του είναι φιλόλογος; Σας ρωτάω, εγώ αδυνατώ να απαντήσω.

Άποψή μου: στον χώρο της πολιτικής το "πολιτικός επιστήμων" ακούγεται πολύ ωραίο και πολύ ανώτερο από το "φιλόλογος". Γενικά, ξέρω γνωστούς που ενώ έχουν βασικό πτυχίο φιλολόγου, μετά το ξεχνάνε και προσδιορίζονται ως κάτι άλλο. Π.χ. ξέρω άτομο που τέλειωσε φιλολογία αλλά είναι γνωστός στιλίστας! Ή θεολόγους και κοινωνιολόγους που αυτοπροσδιορίζονται ως σύμβουλοι. Ίσως γιατί δεν έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό. Ενώ εμείς που ασχοληθήκαμε, κακά τα ψέματα, προκόψαμε...

Αποσυνδεδεμένος Mpap84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #37 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 08:26:42 μμ »
Η κα Λιοτριβη ειναι φιλολογος μ διδακτορικό , πρωτοτυπο, στους 35,000 οι μισοί έχουν απο 2, π έκανε τεράστια ακαδ κ ερευνητική καριέρα στο τεράστιο ίδρυμα κυπρίων μαγαζατορων/ ξενοδόχων π εκτός απο ξενεδοχεία κ κανονικά μαγαζά, ανοίξαν κ το  γιουβιβερσιτιοβνεαπολισπαφος  ;D
Μ αυτά τ μαγαζά θα κάνει μπιζνεσ η ΝΔ, αυτή την υπουργό έφερε.
Όλη την Ελλάδα έψαξε, κανενα ΔΕΠ απο απθ, εμπ, εκπα κλπ δεν βρέθηκε να χει ΑΥΤΑ τα προσόντα
αχαααααααααχααααααχα
αριστειαΝΔ

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #38 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 09:01:01 μμ »
Εντάξει, αλλά για τη γεωγραφική κατανομή των μαθητών δεν μπορεί να κάνει κάτι το κράτος. Να μη σου πω ότι πρέπει να ευνοεί την παραμονή τους σε ακριτικές περιοχές.

Θα μπορούσε όμως να διευκολύνει την παραμονή και των εκπαιδευτικών, αφού πρέπει να πάνε εκεί. Ένας τρόπος είναι να διασφαλίζει οικονομικά καταλύματα. Ένας άλλος θα ήταν να δίνεται η δυνατότητα στους αναπληρωτές, αν το επιθυμούν και εφόσον υφίσταται κενή θέση, να παραμένουν περισσότερα σχολικά έτη (πχ 3) σε μια περιοχή, ώστε να μη γυρνάνε κάθε χρόνο από εδώ και από εκεί. Bεβαίως, το ιδανικό θα ήταν να είναι μόνιμοι, αλλά εν πάση περιπτώσει, αφού το κράτος έχει αποφασίσει διαχρονικά κάποια μόνιμα κενά να τα καλύπτει με αναπληρωτές,  ας ακολουθούσε μια διαδικασία win-win, για να είναι πιο ευχαριστημένοι οι εκπαιδευτικοί. Με διαδοχική ανανέωση σύμβασης επί 3 χρόνια, οι αναπληρωτες θα είχαν μια μίνιμουμ σταθερότητα, ενώ το κράτος δεν θα υποχρεούνταν βάσει νόμου να μετατρέψει τη σύμβασή τους σε αορίστου.

Εγω δεν καταλαβαίνω γιατί επαινούμε κάποιον που μένει σε μια βραχονησίδα με 5 γείτονες και πολλά κατσίκια, ειδικά αν έχει παιδιά. Υποτίθεται ότι κοιτάμε να εξελιχθούμε, όχι να ζούμε σαν τους προπαππούδες μας, και δεν καταλαβαίνω τι στόχους έχουν αυτοί για τα παιδιά τους. Εγω αγχώνομαι για το μορφωτικό και κοινωνικό έλλειμμα που ίσως έχει το δικό μου παιδί που μεγαλώνει σε μεγάλο και πλουσιο νησί που κάνει και δραστηριοτγτες περισσότερες από τα παιδιά της Αθήνας, ο άλλος που το παιδί του δεν έχει καν παιδιά της ηλικίας του να παίζει, τι σκέφτεται; Αλλά τέλος πάντων, προφανώς χρειάζονται σχολεία τα παιδιά της επαρχίας, και καλό είναι να λειτουργούν καλά αυτά τα σχολεία. Κίνητρο για να δώσεις όμως, θέλεις εργαζόμενους νέους που να μην τους νοιάζει τόσο να χαραμίσουν κάποια χρόνια της ζωής τους για να πάνε στο πουθενά. Αυτό ίσως το κάνει ένας νέος πτυχιούχος που μπορεί να το δει και λίγο ειδυλλιακά, λίγο σαν περιπέτεια κλπ. Αυτός που διορίστηκε στα 40+. και αφήνει τα παιδιά του πίσω δεν θέλει κίνητρα για να μείνει στην επαρχία, θέλει να περάσει η διετία να φύγει.

Ας πούμε πως δεν χρειάζεται ένας πολιτικός να έχει λαμπρές σπουδές, αλλά λαμπρό όραμα και να δικαιολογήσουμε το γεγονός πως είμαστε φτωχοί και ταπεινοί καθηγητάδες με περισσότερα προσόντα αφού δεν έχουμε όραμα. Ακούω από συμφοιτητές τα καλύτερα για το πρόσωπό της. Μπαίνω παντού όμως και διαβάζω πως είναι πολιτική επιστήμων και αναρωτιέμαι πότε έχασα τις εξελίξεις και κάποιος προσδιορίζεται έτσι χωρίς πτυχίο, αλλά με το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό. Δεν μετάνιωσα ποτέ που έγινα φιλόλογος, γιατί κάποιος που θα ασχοληθεί με τον χώρο της παιδείας ντρέπεται να πει πως το πτυχίο του είναι φιλόλογος; Σας ρωτάω, εγώ αδυνατώ να απαντήσω.

Γιατί η φιλολογία δεν θεωρείται επιστήμη. Θεωρείται σχολή προγύμνασης εκπαιδευτικών που διδάσκουν τυφλοσούρτες. Οπότε γιατί να λέει ότι είναι φιλόλογος; Σιγά το πρεστίζ. Είναι ενδεικτικό πάντως το πώς προσδιορίζεται.
Το θέμα βέβαια είναι η πολιτική της, ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου να είναι, δεν μας αφορά.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #39 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 09:33:20 μμ »
Εγω δεν καταλαβαίνω γιατί επαινούμε κάποιον που μένει σε μια βραχονησίδα με 5 γείτονες και πολλά κατσίκια, ειδικά αν έχει παιδιά. Υποτίθεται ότι κοιτάμε να εξελιχθούμε, όχι να ζούμε σαν τους προπαππούδες μας, και δεν καταλαβαίνω τι στόχους έχουν αυτοί για τα παιδιά τους. 

Τον επαινούμε γιατί έτσι η βραχονησίδα θεωρείται κατοικημένη και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας έχει αποκλειστική οικονομική ζώνη και υφαλοκρηπίδα. Αν μείνει ακατοίκητη, δεν δικαιούται τίποτα και είναι και πιο εύκολο να αμφισβητηθεί η
ελληνική κυριαρχία επ' αυτής.

Βεβαίως, επειδή είναι καλό να υπάρχει εξέλιξη, θα πρέπει να ζει καλύτερα από τους προπαππούδες του.
Αυτό οφείλει να το εξασφαλίζει το κράτος. Αλλά δεν το κάνει.

Και γι' αυτό δεν ζουν πια παιδιά σε βραχονησίδες, αλλά σε νησιά, όπου καλό θα είναι οι συνθήκες να είναι ευνοϊκές, για να μείνουν όσα το θέλουν. Άλλωστε, δεν είναι δυνατόν όλη η Ελλάδα να μοιραστεί σε 4-5 πόλεις. Έτσι τελικά υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής για όλους. Τι δουλειά θα κάνουν, για να ζήσουν;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2024, 09:35:32 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #40 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 09:38:50 μμ »
Τον επαινούμε γιατί έτσι η βραχονησίδα θεωρείται κατοικημένη και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας έχει αποκλειστική οικονομική ζώνη και υφαλοκρηπίδα.

Βεβαίως, επειδή είναι καλό να υπάρχει εξέλιξη, θα πρέπει να ζει καλύτερα από τους προπαππούδες του.
Αυτό οφείλει να το εξασφαλίζει το κράτος. Αλλά δεν το κάνει.

Και γι' αυτό δεν ζουν πια παιδιά σε βραχονησίδες, αλλά σε νησιά, όπου καλό θα είναι οι συνθήκες να είναι ευνοϊκές, για να μείνουν όσα το θέλουν. Άλλωστε, δεν είναι δυνατόν όλη η Ελλάδα να μοιραστεί σε 4-5 πόλεις. Έτσι τελικά υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής για όλους. Τι δουλειά θα κάνουν, για να ζήσουν;

Η κατανομή του πληθυσμού στην Ελλάδα είναι προβληματική, δεν αντιλέγω. Και το ότι ουσιαστικά πνευματική ζωή υπάρχει μόνο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, άντε και σε σποραδικά όσες πόλεις έχουν πανεπιστήμιο, είναι ακραίο γιατί οπουδήποτε πλην Αθήνας ζεις, είσαι αποκομμένος και εχεις λιγότερες ευκαιρίες ακόμα κι αν είναι πρωτεύουσα νομού. Από αυτό όμως μέχρι το να ζεις στην Γαύδο, το χάσμα είναι τεράστιο. Ο,τι και να κάνει το κράτος, ένα παιδί το 2020 δεν μπορεί να μεγαλώνει με τους όρους του 1920. Η κοινωνία προχωράει μπροστά.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση
« Απάντηση #41 στις: Ιανουάριος 05, 2024, 10:12:29 μμ »
"Προχωράει μπροστά" δεν σημαίνει απαραίτητα "έρχεται στην πόλη". Η Γαύδος θα έπρεπε να λειτουργεί καλύτερα από το 1920. Αν λειτουργεί το ίδιο, είναι ήττα του κράτους.

Δεν λέω ότι κάποιος από τη Γαύδο δεν έχει δικαίωμα να πάει σε πόλη, αν το επιθυμεί. Εξαρτάται τι αναζητά στη ζωή του. Η πόλη έχει πνευματική ζωή, έντονους ρυθμούς, εγκληματικότητα. Η επαρχία έχει τη φύση, είναι πιο ήρεμη, αλλά με λιγότερα πνευματικά ερεθίσματα.

Κανονικά, θα έπρεπε να διαλέγει με βάση τα ενδιαφέροντά του. Όμως, έχω την αίσθηση ότι πολλοί από όσους ζουν σε πόλη δεν είναι εκεί για τα μουσεία, τα θέατρα ή τους χώρους συναυλιών, που λείπουν στην επαρχία. Δεν καίγονται όλοι γι' αυτά.
Άνθρωποι που τη βρίσκουν με το ψάρεμα, τις βόλτες στο δάσος ή το φαγητό σε ταβέρνα μια χαρά θα περνούσαν στην επαρχία, αν είχαν εξασφαλισμένη υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση για τα παιδιά τους και εργασία για τους ίδιους. Η ανάγκη για τα βασικά τους οδηγεί στην πόλη, όχι για τα έξτρα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 05, 2024, 10:25:17 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159846
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 608
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 509
Σύνολο: 516

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.094 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.